abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 mei 2012 @ 21:22:01 #1
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111509325
Oke, ik heb een probleem en weet niet zozeer hoe ik het aan moet pakken.

Ik heb nu al 1,5 jaar een leuke vriend. We kunnen goed met elkaar praten, hebben nooit ruzies, houden (zo ong) van dezelfde films muziek. Hij heeft alles voor mij over, doet er ook alles aan om zo veel mogelijk bij me te zijn... Nou ja, het hele ideaalplaatje zou je zeggen. Alleen... Ik ben 19, hij is 18, ik ben zijn allereerste vriendin en hij praat nu al af en toe over "als we later getrouwd zijn en kinderen hebben". Ik word hier eerlijk gezegd ontzettend angstig van.

Eerder kon ik het me allemaal nog wel voorstellen, maar de laatste tijd twijfel ik. Ik ben wat gecompliceerder dan hem (maar mee te zeggen: psychische problemen) en hij doet wel alsof hij het allemaal begrijpt maar dat is natuurlijk niet zo. Ten tweede is dat 'beschermende' in hem me nogal gaan tegenstaan. Ik mag nooit eens ergens heen in het weekend, als ik een keer een beetje dronken ben is hij de volgende dag 'teleurgesteld' in me.

Het is een ontzettend lieve jongen, hij zou ook echt alles voor me doen, maar.. Hij is zo afhankelijk van me dat ik er eigenlijk helemaal panisch van word.
Mijn verliefdheid is ook al een tijd verdwenen. In feite heb ik enkele weken geleden al bijna overspel gepleegd met een ex van me. Nu hebben hij en ik al meerdere malen met elkaar afgesproken en zijn we eigenlijk nog steeds verliefd op elkaar. Hij zit ook meer op mijn level zeg maar, in hoe hij tegen het leven aan kijkt.

Je zou zeggen, nou maak het uit en ga voor die ex. Maar als ik dit die, maak ik de wereld van mijn huidige vriend helemaal kapot. En het moet gebeuren ben ik bang. Maar hoe doe je zoiets? Hij heeft namelijk echt geen idee dat ik hiermee rond loop, en hij denkt dat alles nog koek en ei tussen ons is.
Iemand tips?
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Dit: http://soundcloud.com/badb-3
  zondag 13 mei 2012 @ 21:25:17 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_111509585
nooit samenblijven voor het rotgevoel van een ander te besparen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_111509694
Nee vreemd gaan, dat is leuk voor jouw huidige vriend :|W
  zondag 13 mei 2012 @ 21:28:43 #4
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111509822
Het is nog niet gebeurd. Maar daarom vraag ik het ook, hoe doe ik zoiets.
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
pi_111509935
Je zei 'al bijna overspel gepleegd'.
Dus je gaat mentaal vreemd.
Liegen tegen jouw huidige vriend is ook niet goed.

Dus kan je het net zo goed uitmaken en van jouw single leven genieten toch :')
pi_111510155
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:28 schreef Leia_Organa het volgende:
Maar daarom vraag ik het ook, hoe doe ik zoiets.
Je gaat naar hem toe, zegt hem dat je gevoel weg is en je niet met hem verder kunt.
Dan praat je even en daarna ga jij weer.

En je blijft geen vrienden! Er gaan meestal jaren overheen voordat dat uberhaupt kan werken.
pi_111510165
Altijd lastig om te vertellen, maar ja zo als ik dit lees is het gewoon over bij jou.
Dus zit er niks anders op dan er mee te stoppen,
Hoe je het ook verteld... "zijn wereld zal instorten" maar aan het eind van die tunnel zit ook weer licht, met een maand of 3 à 6 zal ook hij er weer boven op zijn.
Tip! Wees gewoon eerlijk zo als je het hier ook verteld. Pas het hier en daar mis een beetje aan. (zachter) Alleen zou ik het voor je huidige vriend, het van je ex wel ff weg laten. Dat zou er wel een klap boven op geven.
Ook niet helemaal netjes van je om er steeds mee af te spreken. Eerst je huidige relatie beëindigen voor je daar mee verder gaat.
En Door!
  zondag 13 mei 2012 @ 21:38:24 #8
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111510510
Ik weet dat het niet netjes van me is, en ik ben ook niet van plan om het daarover te hebben tijdens het uitmaken. Zout in de wond strooien is niet mijn stijl.
Alleen ja, ja.. hoe begin je zoiets aangezien hij niets verwacht. Het algemene 'we moeten praten' dan maar? Ik heb niet echt ervaring met uitmaken haha :P
pi_111510890
Praat met je vriend over zijn gedrag en vertel hem wat zijn gedrag met je doet? En hoe jij het liever zou hebben enzovoorts. Geef aan dat je nog niet aan de toekomst wil denken en wil genieten van *nu*.

Dat haal ik namelijk niet uit je verhaal, dat jullie erover communiceren.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2012 21:45:26 ]
  zondag 13 mei 2012 @ 21:45:43 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111510964
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:38 schreef Leia_Organa het volgende:
Ik weet dat het niet netjes van me is, en ik ben ook niet van plan om het daarover te hebben tijdens het uitmaken. Zout in de wond strooien is niet mijn stijl.
Alleen ja, ja.. hoe begin je zoiets aangezien hij niets verwacht. Het algemene 'we moeten praten' dan maar? Ik heb niet echt ervaring met uitmaken haha :P
Dan weet ie wel dat er iets mis is en komt het al minder als een verrassing waarschijnlijk.
pi_111511174
Je zegt het zelf al, we moeten praten (zet alvast een glas water klaar) en vertel je ding, dat je gevoel al een tijdje weg is, wat zo iets komt niet uit de lucht vallen.
En een paar puntjes die je hier heb staan ofso, ja en hoe of wat zal je echt zelf moeten verzinnen, maar dat moet goed komen want je bent tenslotte al 19 ;)
en doe het zo snel mogelijk anders maakt je het je zelf alleen maar lastig.
En Door!
  zondag 13 mei 2012 @ 21:51:51 #12
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111511390
Haha dat wat je net weghaalde over die trein was wel vet grappig overigens. xD

Maar ja bedankt voor de tips. Het is allemaal lastig ja, maar nu ik er zo over nadenk, ik ben er ook gewoon over heen gekomen toen mijn eerste vriendje het uitmaakte en ik dacht dat ik dood zou gaan van de eenzaamheid.
pi_111511597
Ik denk eerder dat jij te lief bent.
pi_111511610
dit is echt klote... uitmaken, liever deze minuut dan de volgende.
Het moet ooit en het komt nooit gelegen. Allebei verwerken...

Misschien een idee om tegen hem te liegen. Zeg bijvoorbeeld dat je aan het worstelen was met je geaardheid ofzo... De eerste woorden die je tegen hem zegt: ik wil het uitmaken, omdat...

Ik type dit met pijn in het hart, omdat ik me heel erg probeer in te leven en de situatie herken vanuit een verleden.

Liegen is naar mijn mening echt het beste. Verzin een 'acceptabel' verhaal voor hem... En als dat echt niet lukt, zeg dan gewoon dat je al vreemd bent gegaan ofzo, puur omdat je je seksuele behoeften niet kunt controleren. Op die manier heeft hij rede om je een slet te noemen en je te gaan haten... haat is een goede landkussen voor de eerste klap van liefdesverdriet.

Ik wil je via PM wel helpen hoor... voor zover ik dat kan natuurlijk.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111511684
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:51 schreef Leia_Organa het volgende:

Maar ja bedankt voor de tips. Het is allemaal lastig ja, maar nu ik er zo over nadenk, ik ben er ook gewoon over heen gekomen toen mijn eerste vriendje het uitmaakte en ik dacht dat ik dood zou gaan van de eenzaamheid.
Praat in je komende relaties eerder. Niet wachten totdat het te laat is.
pi_111511749
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:55 schreef novusordoseclorum het volgende:

Misschien een idee om tegen hem te liegen. Zeg bijvoorbeeld dat je aan het worstelen was met je geaardheid ofzo... De eerste woorden die je tegen hem zegt: ik wil het uitmaken, omdat...

Ik type dit met pijn in het hart, omdat ik me heel erg probeer in te leven en de situatie herken vanuit een verleden.

Liegen is naar mijn mening echt het beste. Verzin een 'acceptabel' verhaal voor hem... En als dat echt niet lukt, zeg dan gewoon dat je al vreemd bent gegaan ofzo, puur omdat je je seksuele behoeften niet kunt controleren. Op die manier heeft hij rede om je een slet te noemen en je te gaan haten... haat is een goede landkussen voor de eerste klap van liefdesverdriet.

:r.
pi_111511753
quote:
_O-
  zondag 13 mei 2012 @ 21:58:02 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111511801
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:55 schreef novusordoseclorum het volgende:

:')
pi_111511840
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:51 schreef Leia_Organa het volgende:

Jah haha ik d8 misschien niet gepast nu ;)
Hier komt die dan nog ff:
Het leven is hard, maar de voorkant van een trein is harder.

Tuurlijk we hebben het denk ik allemaal wel is ondervonden,
Ik ben er niet slechter van geworden, het is ff lastig maar dat komt wel weer goed.
Suc6 iig alvast :)
En Door!
pi_111511900
Never mind dat stukje over PM, dat kwam gezien de reacties verkeerd over.
Sorry hiervoor.

edit: de intentie was, toen ik dat schreef over de PM (wat ik nog steeds volledig intrek), dat ik zou kunnen helpen met het verzinnen van geloofwaardige scenario's... maar dat wordt hier niet gewaardeerd.

Daarom: nogmaals excuses. Mijn bijdragen zullen op een andere manier constructief zijn. Op een manier de beter aansluit bij jouw behoefte en de publieke opinie.
asdfasdfasdfasdfasdf
  zondag 13 mei 2012 @ 22:04:23 #21
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111512234
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:59 schreef novusordoseclorum het volgende:
Never mind dat stukje over PM, dat kwam gezien de reacties verkeerd over.
Sorry hiervoor.
Oh haha geeft niet.
Seksuele geaardheid als excuus is niet echt een optie. Maar een excuusverhaal denk ik wel. Misschien is het voor het overgrote gedeelte zelfs de waarheid. "Ik dacht dat ik het kon, maar ik kan me onze toekomst samen toch eigenlijk niet voorstellen omdat..." en eigenlijk ook dat ik niet meer weet wie ik ben, en dat dat door onze relatie komt, waardoor het voor ons allebei misschien beter is om er mee te kappen.
pi_111512585
quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:04 schreef Leia_Organa het volgende:

[..]

Oh haha geeft niet.
Seksuele geaardheid als excuus is niet echt een optie. Maar een excuusverhaal denk ik wel. Misschien is het voor het overgrote gedeelte zelfs de waarheid. "Ik dacht dat ik het kon, maar ik kan me onze toekomst samen toch eigenlijk niet voorstellen omdat..." en eigenlijk ook dat ik niet meer weet wie ik ben, en dat dat door onze relatie komt, waardoor het voor ons allebei misschien beter is om er mee te kappen.
Volgens mij ben je er al bijna, nu alleen nog vertellen ;)
En Door!
  zondag 13 mei 2012 @ 22:11:05 #23
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111512698
I guess... Thanks in ieder geval iedereen! :)
  zondag 13 mei 2012 @ 22:11:24 #24
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_111512713
Breek gewoon zijn hart. Makkelijker gaat het toch niet worden. Als je nu trouwens met je ex bezig ben denk ik wel te weten hoe je over 2 jaar over je huidige vriend denkt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_111512746
Naar mijn persoonlijke mening is een excuusverhaal best oké.
Hoe verder je van hem afwoont, hoe meer je kunt sugarcoaten.

Als ik me verplaats in je vriend, zou ik het liefst hebben dat je alles bij jezelf houdt.
Jij kunt de relatie niet voortzetten omdat... etc. Noem goede eigenschappen van hem en vertel daarna waarom dat niet matcht met 'evil bitchy Leia_Organa'.

Het liefst gun ik je vriendschap na de relatie, maar dat is helaas geen realistisch scenario meestal.

Mijn hersenen kraken voor een goed excuusverhaal, maar 'een ander' is misschien wel een van de betere... trek een foto van internet van een of andere prutser (zorg dat hij er inferieur uit ziet aan je huidige vriend) en zeg dat dat 'm is... en hij woont in (noem plaatsnaam ver weg)

Ik help je graag brainstormen.
asdfasdfasdfasdfasdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')