Nou ja, dat ís natuurlijk ook zo. Money makes the world go 'round, en dan kun je daar aan mee doen, of langs de kant staan. Dat jouw gebrek aan motivatie een protest daartegen zou zijn is wel leuk uitgelegd, maar ik denk niet dat het waar is, want dan zou je ook niet solliciteren. Ik denk dat dat gebrek aan motivatie juist een gevolg is van de situatie, nl dat je geen werk kunt vinden en vrouwen ook uit de weg gaat.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:12 schreef dawg het volgende:
zo. een serieus topic van mij, de 1e.
ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het volgende:
ik ben nierpatiënt, al mijn hele leven. toen ik 15 was en op de havo zat, begonnen de problemen, zodanig dat ik op mijn 17e mijn eerste niertransplantatie onderging. deze heeft pakweg 5,5 jaar gewerkt, toen werd hij afgestoten. hierna volgde hemodialyse, eerst 3x per week in het centrum v/h ziekenhuis, daarna thuis, zelf. dit heeft dik 5 jaar geduurd voordat ik de 2e niertransplantatie onderging. deze nier heb ik nog steeds.
tot zover de korte voorgeschiedenis.
voor wat betreft school & studie zat mijn gezondheid altijd in de weg, ik heb zoveel problemen gehad dat ik maar 1 enkele opleiding heb af kunnen maken. medewerking van scholen was er nooit bij, toen ze eenmaal goed doorkregen hoeveel extra werk ik zou opleveren, deden ze er vaak alles aan om te zorgen dat ik switchte van school, of gewoon van school af ging. de enige uitzondering was de open universiteit, maar vanwege lichamelijke en concentratieproblemen moest ik hiermee stoppen omdat het veel te lang zou duren eer ik de bsc zou hebben.
qua werk eigenlijk hetzelfde verhaal. 2 werkgevers gehad, bij een heb ik bijna 10 jaar gewerkt. beide werkgevers hebben een conflict uitgelokt toen het drukker werd op het werk en ik het met moeite kon bijbenen. deze conflicten werden gewonnen door de werkgevers.
van alle vrouwen die ik in mijn leven heb gehad is er slechts eentje geweest die mij niet genaaid en als een minderwaardig iemand behandeld heeft. overigens heb ik nooit echte problemen gehad met vrouwen versieren enzo.
dit heeft er eigenlijk toe geleid dat ik nogal passief ben geworden. ik zou bijvoorbeeld graag spaans gaan leren. ik zit in een reïntegratietraject sinds een half jaar, maar op geen enkele sollicitatie heb ik een positieve respons gekregen. en vrouwen, ik ga het uit de weg, persoonlijk contact met potentieeltjes.
het is niet zo dat ik depressief ben of wat dan ook. het is ook niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb. ik heb jarenlang hulp gehad om mezelf te accepteren, dat mijn gezondheid altijd een zekere belemmering zal zijn op veel vlakken.
maar het lijkt wel alsof ik dichtklap. ik kan me niet meer zetten tot actief werk zoeken, een leuke cursus of opleiding te volgen, of eens een keer een leuke serieuze relatie te fixen.
en met de huidige tendens die er heerst in de maatschappij, de gegeneraliseerde visie dat alle uitkeringstrekkers lui werkschuw tuig zijn, dat alles in het teken van werk en geld staat, maakt het er niet beter op, eerder lijkt het wel alsof mijn passiviteit een soort protest is tegen deze sfeer. lastig uit te leggen.
dusss. wellicht heeft iemand tips om weer wat gemotiveerder te worden. ik wil er wel even bij zeggen dat tips als hulp zoeken achterwege kunnen blijven, hulp heb ik al lang genoeg gehad.
here goes.
ik kan erg slecht tegen onrechtvaardigheid, schijnheiligheid, etc.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:20 schreef novusordoseclorum het volgende:
Wow, indrukwekkend verhaal...
Om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal geen motivatieprobleem hebt... Wat je denk ik zoekt is een meer integere leefomgeving.
Ik wil graag constructief meedenken, maar dan zou ik graag nog meer willen weten.
Wat waren bijvoorbeeld die conflicten? En in welke beroepsgroep ben / was je werkzaam?
Wederom, complimenten.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:27 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ben (noodgedwongen) ict'er, ik wilde vroeger eigenlijk bij de marine.
ik heb momenteel dus geen werk heh, even voor de duidelijkheid.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:40 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Wederom, complimenten.
Je blijft aan de bak, no matter what! Ik denk dat veel mensen het hier met mij eens zullen zijn.
Je merkt het niet altijd, maar ik denk dat er ook veel mensen bewondering voor je zullen hebben...
Bovendien heeft de IT ook een voordeel; je maakt geen andere mensen dood.
Dat je die motivatie een beetje kwijt raakt snap ik wel... en bedankt voor je antwoord op die conflicten, dit geeft me een beter beeld. (Los van mijn antimilitaire standpunt denk ik wel dat je alles in je hebt om er een te worden... je hebt karakter)
Weet je, misschien zou je je leven zodanig kunnen veranderen dat je iedere week iets hebt waar je écht naar uit kijkt. Iets leuks. Het liefst samen met een vriend(in). Om nieuwe dingen mee te maken, meer onder de mensen te zijn... dat helpt misschien om werk te zien als 'gewoon iets om geld mee te verdienen'. Niet ideaal, maar wel een optie denk ik.
Bijvoorbeeld: volgende week ga ik parachute springen met vriend x en vriend y
Over twee weken ga ik karten met vriend y en vriend z, en ook nog quad biken op het strand met vrienden x y z.
De week daarna... eerlijk, als je graag wil dat ik 40 voorbeelden noem doe ik dat voor je
mbo4 ict. een week na het diploma moest ik beginnen met dialyse. net op tijd dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:47 schreef novusordoseclorum het volgende:
Welke diplomeringen heb je in de IT, wat wil je er het liefst mee doen (als het dan toch moet) en wat kan een werkgever realistisch van jou verlangen? Ik werk zelf namelijk in de IT-detachering...
edit: ligt complex en genuanceerd, maar is op dit moment hoe het is
oki. ik heb lang gedacht over dit topic aangezien ik nooit scheutig ben met priveinfo.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:57 schreef novusordoseclorum het volgende:
Ik PM je een goede werkgever, waar je contact mee zou kunnen opnemen. Ik denk dat zij wel iets voor je kunnen betekenen.
Maar dan moet je me echt beloven, wat de uitkomst ook is, dat je die naam nóóit hier op het forum zet.
thanks. pm terug.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:05 schreef novusordoseclorum het volgende:
Heb je een PM gestuurd.
Hopelijk helpt het.
Regio: heel NL
Ik weet niet heel veel van nierproblemen, maar kan reizen niet nog steeds? Eventueel korte reizen? Of reizen naar plekken met goeie ziekenhuizen? Reizen is iets dat sommige mensen heel gelukkig maakt, dus miss kun je jezelf motiveren door een reis te gaan plannen. Hoop dat het op een of andere manier mogelijk is en ik niet iets heel stoms zeg nuquote:Op zondag 13 mei 2012 21:44 schreef dawg het volgende:
[..]
overigens ben ik pacifist, de marine trok me vooral omdat je dan altijd aan het reizen bent.
Lijkt me heel sterk dat alle contacten die je met vrouwen hebt gehad op zo'n negatieve manier over een kam geschoren kunnen worden. Heb zelf een relatie gehad met een jongen van 28 die Parkinson had, dus het kan altijd erger. Ik zou denken dat voor het merendeel van de vrouwen een nierprobleem (en bijkomstige gezondheidsproblemen door medicijnen) absoluut geen no-go is. Als de jongen het waard is. Maar dat weet je zelf volgens mij ook wel. Je moet alleen ff wat positiever gaan denken en 1 van die gebieden in je leven weten te regelen, dan zit je weer in een positieve spiraal.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:12 schreef dawg het volgende:
van alle vrouwen die ik in mijn leven heb gehad is er slechts eentje geweest die mij niet genaaid en als een minderwaardig iemand behandeld heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |