abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111508619
zo. een serieus topic van mij, de 1e. :7

ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het volgende:

ik ben nierpatiënt, al mijn hele leven. toen ik 15 was en op de havo zat, begonnen de problemen, zodanig dat ik op mijn 17e mijn eerste niertransplantatie onderging. deze heeft pakweg 5,5 jaar gewerkt, toen werd hij afgestoten. hierna volgde hemodialyse, eerst 3x per week in het centrum v/h ziekenhuis, daarna thuis, zelf. dit heeft dik 5 jaar geduurd voordat ik de 2e niertransplantatie onderging. deze nier heb ik nog steeds.

tot zover de korte voorgeschiedenis.

voor wat betreft school & studie zat mijn gezondheid altijd in de weg, ik heb zoveel problemen gehad dat ik maar 1 enkele opleiding heb af kunnen maken. medewerking van scholen was er nooit bij, toen ze eenmaal goed doorkregen hoeveel extra werk ik zou opleveren, deden ze er vaak alles aan om te zorgen dat ik switchte van school, of gewoon van school af ging. de enige uitzondering was de open universiteit, maar vanwege lichamelijke en concentratieproblemen moest ik hiermee stoppen omdat het veel te lang zou duren eer ik de bsc zou hebben.

qua werk eigenlijk hetzelfde verhaal. 2 werkgevers gehad, bij een heb ik bijna 10 jaar gewerkt. beide werkgevers hebben een conflict uitgelokt toen het drukker werd op het werk en ik het met moeite kon bijbenen. deze conflicten werden gewonnen door de werkgevers.

van alle vrouwen die ik in mijn leven heb gehad is er slechts eentje geweest die mij niet genaaid en als een minderwaardig iemand behandeld heeft. overigens heb ik nooit echte problemen gehad met vrouwen versieren enzo.

dit heeft er eigenlijk toe geleid dat ik nogal passief ben geworden. ik zou bijvoorbeeld graag spaans gaan leren. ik zit in een reïntegratietraject sinds een half jaar, maar op geen enkele sollicitatie heb ik een positieve respons gekregen. en vrouwen, ik ga het uit de weg, persoonlijk contact met potentieeltjes.

het is niet zo dat ik depressief ben of wat dan ook. het is ook niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb. ik heb jarenlang hulp gehad om mezelf te accepteren, dat mijn gezondheid altijd een zekere belemmering zal zijn op veel vlakken.
maar het lijkt wel alsof ik dichtklap. ik kan me niet meer zetten tot actief werk zoeken, een leuke cursus of opleiding te volgen, of eens een keer een leuke serieuze relatie te fixen.

en met de huidige tendens die er heerst in de maatschappij, de gegeneraliseerde visie dat alle uitkeringstrekkers lui werkschuw tuig zijn, dat alles in het teken van werk en geld staat, maakt het er niet beter op, eerder lijkt het wel alsof mijn passiviteit een soort protest is tegen deze sfeer. lastig uit te leggen.

dusss. wellicht heeft iemand tips om weer wat gemotiveerder te worden. ik wil er wel even bij zeggen dat tips als hulp zoeken achterwege kunnen blijven, hulp heb ik al lang genoeg gehad. ~:)

here goes.
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 21:17:06 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111508947
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:12 schreef dawg het volgende:
zo. een serieus topic van mij, de 1e. :7

ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben voor het volgende:

ik ben nierpatiënt, al mijn hele leven. toen ik 15 was en op de havo zat, begonnen de problemen, zodanig dat ik op mijn 17e mijn eerste niertransplantatie onderging. deze heeft pakweg 5,5 jaar gewerkt, toen werd hij afgestoten. hierna volgde hemodialyse, eerst 3x per week in het centrum v/h ziekenhuis, daarna thuis, zelf. dit heeft dik 5 jaar geduurd voordat ik de 2e niertransplantatie onderging. deze nier heb ik nog steeds.

tot zover de korte voorgeschiedenis.

voor wat betreft school & studie zat mijn gezondheid altijd in de weg, ik heb zoveel problemen gehad dat ik maar 1 enkele opleiding heb af kunnen maken. medewerking van scholen was er nooit bij, toen ze eenmaal goed doorkregen hoeveel extra werk ik zou opleveren, deden ze er vaak alles aan om te zorgen dat ik switchte van school, of gewoon van school af ging. de enige uitzondering was de open universiteit, maar vanwege lichamelijke en concentratieproblemen moest ik hiermee stoppen omdat het veel te lang zou duren eer ik de bsc zou hebben.

qua werk eigenlijk hetzelfde verhaal. 2 werkgevers gehad, bij een heb ik bijna 10 jaar gewerkt. beide werkgevers hebben een conflict uitgelokt toen het drukker werd op het werk en ik het met moeite kon bijbenen. deze conflicten werden gewonnen door de werkgevers.

van alle vrouwen die ik in mijn leven heb gehad is er slechts eentje geweest die mij niet genaaid en als een minderwaardig iemand behandeld heeft. overigens heb ik nooit echte problemen gehad met vrouwen versieren enzo.

dit heeft er eigenlijk toe geleid dat ik nogal passief ben geworden. ik zou bijvoorbeeld graag spaans gaan leren. ik zit in een reïntegratietraject sinds een half jaar, maar op geen enkele sollicitatie heb ik een positieve respons gekregen. en vrouwen, ik ga het uit de weg, persoonlijk contact met potentieeltjes.

het is niet zo dat ik depressief ben of wat dan ook. het is ook niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb. ik heb jarenlang hulp gehad om mezelf te accepteren, dat mijn gezondheid altijd een zekere belemmering zal zijn op veel vlakken.
maar het lijkt wel alsof ik dichtklap. ik kan me niet meer zetten tot actief werk zoeken, een leuke cursus of opleiding te volgen, of eens een keer een leuke serieuze relatie te fixen.

en met de huidige tendens die er heerst in de maatschappij, de gegeneraliseerde visie dat alle uitkeringstrekkers lui werkschuw tuig zijn, dat alles in het teken van werk en geld staat, maakt het er niet beter op, eerder lijkt het wel alsof mijn passiviteit een soort protest is tegen deze sfeer. lastig uit te leggen.

dusss. wellicht heeft iemand tips om weer wat gemotiveerder te worden. ik wil er wel even bij zeggen dat tips als hulp zoeken achterwege kunnen blijven, hulp heb ik al lang genoeg gehad. ~:)

here goes.
Nou ja, dat ís natuurlijk ook zo. Money makes the world go 'round, en dan kun je daar aan mee doen, of langs de kant staan. Dat jouw gebrek aan motivatie een protest daartegen zou zijn is wel leuk uitgelegd, maar ik denk niet dat het waar is, want dan zou je ook niet solliciteren. Ik denk dat dat gebrek aan motivatie juist een gevolg is van de situatie, nl dat je geen werk kunt vinden en vrouwen ook uit de weg gaat.

Die twee dingen vind je belangrijk, want daar gaat je post over. Als dat dan niet lukt, ja, dan snap ik dat je daar een beetje moedeloos van wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111509208
Wow, indrukwekkend verhaal...
Om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal geen motivatieprobleem hebt... Wat je denk ik zoekt is een meer integere leefomgeving.

Ik wil graag constructief meedenken, maar dan zou ik graag nog meer willen weten.
Wat waren bijvoorbeeld die conflicten? En in welke beroepsgroep ben / was je werkzaam?
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111509736
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:20 schreef novusordoseclorum het volgende:
Wow, indrukwekkend verhaal...
Om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal geen motivatieprobleem hebt... Wat je denk ik zoekt is een meer integere leefomgeving.

Ik wil graag constructief meedenken, maar dan zou ik graag nog meer willen weten.
Wat waren bijvoorbeeld die conflicten? En in welke beroepsgroep ben / was je werkzaam?
ik kan erg slecht tegen onrechtvaardigheid, schijnheiligheid, etc.

om afstoting tegen te gaan slik ik immunosuppressiva, deze halen je afweer naar beneden waardoor de nier niet als vreemd gezien wordt. echter ben je ook vatbaarder voor gewone ziekten. het eerste conflict kwam omdat ik volgens de werkgever a. te vaak ziek was, en b. ik op de zwaarste afdeling stond van alle afdelingen, wat zwaar was, en wat je soms weleens terug zag in de werkzaamheden. nu ben ik daar altijd duidelijk over geweest, en zo spannend was het niet want het betreft een supermarkt.

het tweede conflict was snelle groei van het bedrijf, zodanig dat het drukker werd en ik moeite had om het bij te benen. ook altijd duidelijk over geweest, sterker nog, deze werkgever heeft de dialyseperiode en de tweede transplantatie "meegemaakt".

ik ben (noodgedwongen) ict'er, ik wilde vroeger eigenlijk bij de marine. :)
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 21:31:54 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111510068
Tja, gemotiveerder...dat moet toch vanuit jezelf komen. Ik denk dat als je geluk hebt op 't gebied van werk of vrouwen, dus een van de dingen die je belangrijk vindt, dat je dan vanzelf weer gemotiveerder wordt, en dus kan ik alleen maar zeggen 'volhouden'.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 13 mei 2012 @ 21:39:19 #6
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111510561
Zie het zo heb ook allerhande gezondheidsproblemen heb een goede werk achtergrond maar op dit moment word ik nergens aangenomen. Zelfs de Mac Donalds niet ik zit er niet meer mee had werk tot voor kort ben dat kwijtgeraakt door inkrimping binnen het bedrijf. Als men wil gaan oordelen over dat ik nu geen werk heb... Laat maar doen.

Maar ik ga gewoon door op zoek naar nieuwe dingen gewoon om bezig te blijven stilstaand betekent achteruitgang.
pi_111510614
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
dus kan ik alleen maar zeggen 'volhouden'.
dat is een fijn vooruitzicht. :P
pi_111510628
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:27 schreef dawg het volgende:

[..]

ik ben (noodgedwongen) ict'er, ik wilde vroeger eigenlijk bij de marine. :)
Wederom, complimenten.
Je blijft aan de bak, no matter what! Ik denk dat veel mensen het hier met mij eens zullen zijn.
Je merkt het niet altijd, maar ik denk dat er ook veel mensen bewondering voor je zullen hebben...
Bovendien heeft de IT ook een voordeel; je maakt geen andere mensen dood.

Dat je die motivatie een beetje kwijt raakt snap ik wel... en bedankt voor je antwoord op die conflicten, dit geeft me een beter beeld. (Los van mijn antimilitaire standpunt denk ik wel dat je alles in je hebt om er een te worden... je hebt karakter)

Weet je, misschien zou je je leven zodanig kunnen veranderen dat je iedere week iets hebt waar je écht naar uit kijkt. Iets leuks. Het liefst samen met een vriend(in). Om nieuwe dingen mee te maken, meer onder de mensen te zijn... dat helpt misschien om werk te zien als 'gewoon iets om geld mee te verdienen'. Niet ideaal, maar wel een optie denk ik.

Bijvoorbeeld: volgende week ga ik parachute springen met vriend x en vriend y
Over twee weken ga ik karten met vriend y en vriend z, en ook nog quad biken op het strand met vrienden x y z.

De week daarna... eerlijk, als je graag wil dat ik 40 voorbeelden noem doe ik dat voor je :)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111510861
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:40 schreef novusordoseclorum het volgende:

[..]

Wederom, complimenten.
Je blijft aan de bak, no matter what! Ik denk dat veel mensen het hier met mij eens zullen zijn.
Je merkt het niet altijd, maar ik denk dat er ook veel mensen bewondering voor je zullen hebben...
Bovendien heeft de IT ook een voordeel; je maakt geen andere mensen dood.

Dat je die motivatie een beetje kwijt raakt snap ik wel... en bedankt voor je antwoord op die conflicten, dit geeft me een beter beeld. (Los van mijn antimilitaire standpunt denk ik wel dat je alles in je hebt om er een te worden... je hebt karakter)

Weet je, misschien zou je je leven zodanig kunnen veranderen dat je iedere week iets hebt waar je écht naar uit kijkt. Iets leuks. Het liefst samen met een vriend(in). Om nieuwe dingen mee te maken, meer onder de mensen te zijn... dat helpt misschien om werk te zien als 'gewoon iets om geld mee te verdienen'. Niet ideaal, maar wel een optie denk ik.

Bijvoorbeeld: volgende week ga ik parachute springen met vriend x en vriend y
Over twee weken ga ik karten met vriend y en vriend z, en ook nog quad biken op het strand met vrienden x y z.

De week daarna... eerlijk, als je graag wil dat ik 40 voorbeelden noem doe ik dat voor je :)
ik heb momenteel dus geen werk heh, even voor de duidelijkheid. :)
het is ook niet dat ik me verveel of wat dan ook, maar het is meer wat je al zei in je eerste post: een meer integere leefomgeving. als mensen de moeite niet voor mij willen nemen, de maatschappij niet, waarom zou ik dan wel al die moeite doen elke keer? voor de teleurstelling? dat bedoel ik een beetje met 'protest'. of zoals men het op fok! zou verwoorden: ts kan er niet mee omgaan. :')

overigens ben ik pacifist, de marine trok me vooral omdat je dan altijd aan het reizen bent.
pi_111511093
Welke diplomeringen heb je in de IT, wat wil je er het liefst mee doen (als het dan toch moet) en wat kan een werkgever realistisch van jou verlangen? Ik werk zelf namelijk in de IT-detachering...

edit: ligt complex en genuanceerd, maar is op dit moment hoe het is

tweede edit: misschien een aanname, maar ik vermoed dat je al wat gelukkiger zou worden van een nieuwe baan, toch? :)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111511353
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:47 schreef novusordoseclorum het volgende:
Welke diplomeringen heb je in de IT, wat wil je er het liefst mee doen (als het dan toch moet) en wat kan een werkgever realistisch van jou verlangen? Ik werk zelf namelijk in de IT-detachering...

edit: ligt complex en genuanceerd, maar is op dit moment hoe het is
mbo4 ict. een week na het diploma moest ik beginnen met dialyse. net op tijd dus. :P

ik heb toen ict gekozen omdat de artsen aangaven iets te kiezen wat lichamelijk niet zo inspannend is, en waar genoeg werk in is. destijds was ict heel erg in opkomst, vandaar. ik ben systeem- en netwerkbeheerder geweest.

ik zou het liefst nooit meer op kantoor zitten eigenlijk, liever iets sociaals met mensen, patientvoorlichter of iets in die trant. maar switchen in mijn situatie is nog moeilijker dan switchen als je wel goede papieren hebt en gezond bent. :)

edit: tuurlijk wel. ik heb niks tegen thuiszitten maar met werk voel je je toch meestal net wat nuttiger. :) halve dagen maximaal trouwens, ik heb voorheen 26u p/w gewerkt maar dat bleek toch net wat teveel.
pi_111511784
Ik PM je een goede werkgever, waar je contact mee zou kunnen opnemen. Ik denk dat zij wel iets voor je kunnen betekenen.

Maar dan moet je me echt beloven, wat de uitkomst ook is, dat je die naam nóóit hier op het forum zet.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111511869
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:57 schreef novusordoseclorum het volgende:
Ik PM je een goede werkgever, waar je contact mee zou kunnen opnemen. Ik denk dat zij wel iets voor je kunnen betekenen.

Maar dan moet je me echt beloven, wat de uitkomst ook is, dat je die naam nóóit hier op het forum zet.
oki. ik heb lang gedacht over dit topic aangezien ik nooit scheutig ben met priveinfo.

welke regio? n-b?
pi_111512277
Heb je een PM gestuurd.
Hopelijk helpt het.

Regio: heel NL
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111512497
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:05 schreef novusordoseclorum het volgende:
Heb je een PM gestuurd.
Hopelijk helpt het.

Regio: heel NL
thanks. pm terug. :)
pi_111512919
We zouden ook een keer samen ergens kunnen meeten :)
Dan leren we elkaar een beetje kennen... wie weet kan ik op die manier een goed woordje vooraf doen voor je.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111513312
Je klinkt een beetje als een doemdenker om eerlijk te zijn, bladiebla dit kleine stukje ging fout *butterfly effect* alles op dat gebied gaat fout bladiebla. Of je nou passief bent geworden, of dat het altijd al in je karakter lag, het hoeft niet per se ook zo te zijn in de toekomst :) Denk net als sommige anderen hier, dat als 1 van die dingen goed gaat (je vindt een geschikte baan of krijgt een vriendin oid), dat je alles weer positiever ziet en meer zin krijgt om ertegenaan te gaan.

Moet zeggen dat ik wel respect heb voor het feit dat je de marine in hebt kunnen ruilen voor de ICT.
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:44 schreef dawg het volgende:

[..]

overigens ben ik pacifist, de marine trok me vooral omdat je dan altijd aan het reizen bent.
Ik weet niet heel veel van nierproblemen, maar kan reizen niet nog steeds? Eventueel korte reizen? Of reizen naar plekken met goeie ziekenhuizen? Reizen is iets dat sommige mensen heel gelukkig maakt, dus miss kun je jezelf motiveren door een reis te gaan plannen. Hoop dat het op een of andere manier mogelijk is en ik niet iets heel stoms zeg nu 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:12 schreef dawg het volgende:
van alle vrouwen die ik in mijn leven heb gehad is er slechts eentje geweest die mij niet genaaid en als een minderwaardig iemand behandeld heeft.

Lijkt me heel sterk dat alle contacten die je met vrouwen hebt gehad op zo'n negatieve manier over een kam geschoren kunnen worden. Heb zelf een relatie gehad met een jongen van 28 die Parkinson had, dus het kan altijd erger. Ik zou denken dat voor het merendeel van de vrouwen een nierprobleem (en bijkomstige gezondheidsproblemen door medicijnen) absoluut geen no-go is. Als de jongen het waard is. Maar dat weet je zelf volgens mij ook wel. Je moet alleen ff wat positiever gaan denken en 1 van die gebieden in je leven weten te regelen, dan zit je weer in een positieve spiraal.
Raak en plezierig.
  zondag 13 mei 2012 @ 22:47:13 #18
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111515104
Dawg wat is je leeftijd?
En welke dingen interesseren je? En dan bedoel ik schoolvakken zegmaar chemie/natuurkunde etc./talen/sport?

Misschien vraag ik teveel maar probeer een beetje met je mee te denken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_111519748
Misschien moet je orienteren op ict-werkzaamheden die onder jouw niveau liggen (ik neem aan dat je een HBO/WO-denkniveau heb vanwege de mogelijkheid om aan de OU een studie te volgen), zodat je ook in drukkere perioden het gemakkelijk hebt, en de werkgever niet hoeft te zeuren, en je uiteindelijk kan naaien door je te ontslaan op gronden waar je als persoon weinig aan kon doen.

En wat betreft vrouwen. Ik krijg het idee dat je vrouwen ontwijkt, omdat je ontevreden bent over de invulling van je leven (geen werk). En kennelijk ben je ook hard genaaid door vrouwen, aangezien je aangeeft dat bepaalde vrouwen je een minderwaardig gevoel hebben bezorgd. Dit betekent dat je voortaan vrouwen elders moet regelen, of dat je andere selectiecriteria moet hanteren. Van mijzelf weet ik (vrouw) dat ik vrij hard ben als het gaat om partnerkeuze. Ik zou bijvoorbeeld niet gaan voor een man die op jonge leeftijd gezondheidsproblemen heeft, waardoor hij vaak ziek is. Ook zou ik niet gaan voor een man die in een uitkeringstraject zit. Het is harteloos, maar evolutionair gezien geheel logisch. Dit betekent dat je een vrouw moet ontmoeten die (1) in dezelfde situatie zit of (2) selectiecriteria hanteert bij haar parterkeuze waar jij onder valt. Bij optie 2 gaat het voornamelijk om zachtaardige vrouwen die meer begripvol in hun persoonlijke leven staan.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')