abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111501438
Goedendag,

toen ik 12 jaar was werd er bij mij vastgesteld dat ik een extreem laag zelfbeeld had.
Ik ben gepest geweest van groep 4 t/m klas 4. Ik kon mij niet verweren en had geen vrienden. Veel uit die tijd kan ik mij ook niet meer herinneren, hetgeen dat ik mij nog kan herinneren is naar en pijnlijk.
Ik heb lang geen vrienden gehad.
Ik kreeg geen diagnose en snapte helemaal niets van mijzelf en was enorm boos en gefrustreerd op mijzelf, ik stelde mijzelf hoge eisen die ik halen moest maar niet kon halen. Ik werd tegengehouden door mijzelf, snapte er helemaal niets van en walgde vervolgens nog meer van mijzelf.
Ik ben erg alleen geweest en leerde iedereen te wantrouwen, vooral tieners.

Vorig jaar was het eerste jaar waarin ik niet gepest werd.
Ik wilde de havo doen op volwassenen onderwijs (de VAVO) en merkte dat men daar helemaal niet bezig was met het groepsgedrag, het behalen van status.
Men ging juist naar school zodat ze hun diploma konden halen en verder konden studeren.
Ik werd geaccepteerd maar kon nog steeds geen vrienden maken en vertrouwde nog steeds niemand.

Vorige zomervakantie heb ik meerdere zelfmoordpogingen gewaagt. Ik kon er met niemand over praten, ik was in de waan dat ik daardoor alleen nog meer problemen kreeg.
Ik begreep totaal niets van mijzelf en mijn suïcidale gedrag werd erger toen ik een druk bijbaantje kreeg (in een groot druk winkelbedrijf, als kassière). Ik besloot niets te zeggen tegen mijn ouders omdat ik ervan overtuigd was dat ik hun vakantie zou vergallen als ik het zou zeggen.

Toen we op vakantie gingen werd het nog erger. Ik ga er verder niet over uitweiden maar toen ik terug was vertelde ik eindelijk de psychologe waar ik heen ging alles.
Een maand later werd ik opgenomen. De opname heeft 4 maand geduurd en ik kreeg de diagnose autisme (asperger)

Ik was heel erg opgelucht, na jaren van vechten, zelfhaat, onbegrip kon ik eindelijk vooruit met mijzelf. Ik kon mijzelf begrijpen en mijn omgeving mij ook.
Nu zit ik al een paar maand thuis.
Ik heb een paar terugvallen gehad. Maar het gaat ook steeds beter met mij :)
Ik ben bijna 10 kg afgevallen, ik sport meer en leer mijzelf te accepteren.

Maar er is iets wat mij enorm dwars zit.

Ik vind mijzelf enorm lelijk.
Ik heb een afschuw voor mijn lichaam, heb geleerd mijzelf te verstoppen.
Als ik ga zwemmen verstop ik mijn lichaam onder water of onder een handdoek.
Ik durf ook niet te zonnen oid.
Ik ben niet heel dik, ik besef dat ik gezet ben maar meer ook niet.

Ik durf niet eens de spiegel in te kijken als mijn lichaam te zien is, ik walg dan een beetje van mijzelf. Ook niet bij de reflectie van een winkelruit oid.

Ik vroeg mij af of er meerdere FOK!kers waren die dit herkennen of misschien tips hebben.

Natuurlijk ben ik al in therapie ervoor, maar ik vroeg mij gewoon af of jullie ook tips hebben? :)
Twiddel
  zondag 13 mei 2012 @ 19:01:12 #2
366545 Dorst
En honger
pi_111501495
wat wil je weten?
Mehn!
pi_111501558
quote:
19s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:01 schreef Dorst het volgende:
wat wil je weten?
Hoe je er mee om kan gaan.
Bijvoorbeeld als iemand mij uitnodigt voor zwemmen oid. :P
Twiddel
  zondag 13 mei 2012 @ 19:02:32 #4
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111501565
Hoi TS, ik ken je niet, maar je bent TOP.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_111501573
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:02 schreef GizartFRL het volgende:
Hoi TS, ik ken je niet, maar je bent TOP.
O+
Twiddel
pi_111501583
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
pi_111501618
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:03 schreef Xetran het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
18
Twiddel
  zondag 13 mei 2012 @ 19:05:28 #8
366545 Dorst
En honger
pi_111501703
quote:
17s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

18
toen ik die leeftijd had was ik ook in de fase dat ik een laag zelfbeeld heb. ik ben nu 26 en je ziet steeds meer dat er mensen met je gaan flirten e.d.

misschien komt het door de leeftijd dat je toch meer geaccepteerd word.
Mehn!
pi_111501724
Wat bij mij helpt is vooral blijven denken dat ik schijt heb aan de mensen die commentaar hebben.
Leer van jezelf te houden, en alleen van jezelf. Als andere mensen je niet mogen, heb je tenminste jezelf nog.
pi_111501798
Ik ben wel bekend met zo'n situatie en ik ben ook 18, alleen bij mij uitte het zich iets anders, maar dat is wellicht omdat ik een kerel ben en geen vrouw, maar goed. Doe zelf momenteel ook een thuisstudie en ik heb volgende week daar examens in.

In ieder geval, ik kan je niet echt direct advies geven hierop. Veel buiten blijven komen helpt heel erg. Je moet je angsten je leven niet laten beheersen, en als je iets wilt doen het gewoon doen. Een baan zoeken en dingen zoals dat helpt ook heel erg, zelf merk ik dat naarmate ik ouder aan het worden ben dat ik er ook makkelijker mee kan om gaan(of ja, het is in mijn geval verleden tijd nu). Veel sterkte.
pi_111504952
Laat jij je humeur/gevoel ook afhangen van opmerkingen vanuit je omgeving?
  zondag 13 mei 2012 @ 20:17:19 #12
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_111505061
Je bent wat je bent...
pi_111505200
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:15 schreef QBay het volgende:
Laat jij je humeur/gevoel ook afhangen van opmerkingen vanuit je omgeving?
Ja :@
Maar dat ligt eraan, als ik degene niet ken, dan niet. :P
Twiddel
  zondag 13 mei 2012 @ 20:21:07 #14
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_111505263
Het zelfbeeld probleem, wie kent het niet? Ik heb mede daardoor lang geleden een eetstoornis ontwikkeld, standaard tienerprobleempjes jeeeej... :P
Het belangrijkste wat je kunt doen is praten, veel praten, met de mensen die je wel vertrouwd. Iedereen kan wel iets bedenken aan zichzelf wat mooi is, innerlijke- of uiterlijke eigenschappen. Er moet alleen iemand zijn die je daarop wijst.
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Dit: http://soundcloud.com/badb-3
pi_111505271
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:17 schreef Hanako het volgende:
Je bent wat je bent...
Nee.
Ik accepteer niet het lage zelfbeeld van mijzelf.
Ik wil het juist veranderen.

Zodat ik later ook een beter leven kan hebben :P
Twiddel
pi_111505418
Je hebt geleerd om op een negatieve manier tegen jezelf te praten; zo hou je dat lage zelfbeeld in stand. Je bent gaan praten tegen jezelf zoals er tegen je gepraat werd; negatief, gemeen, afkraken, etc.

Denk dat het voor jou heel goed kan zijn om anders en dus positiever tegen jezelf gaat praten en zo dat negatieve beeld wat je van jezelf beetje bij beetje bewust om te vormen naat waar je het wil hebben.

Vraag jezelf dit af; wat zegt iemand die zichzelf volledig accepteert en van zichzelf houdt tegen zichzelf? Welke woorden op welke momenten? Welke zinnen op welke manier? Ga dat voor jezelf uitzoeken en ga die dingen dan zeer regelmatig tegen jezelf zeggen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_111505644
Kijk in de spiegel en kijk dan niet naar de dingen aan jezelf die je lelijk vind maar wat je juist wel mooi vind en geef jezelf er een complimentje over.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_111506106
Je geeft zelf aan dat je je eigen lichaam niet mooi vind. Neem een persoon in gedachte waar je het lichaam wel mooi van vind en zorg er voor dat je dat lichaam ook krijgt.
Op het moment dat je jezelf niet wilt bekijken, wil je al helemaal niet dat andere mensen naar jou kijken. Werk er aan, confronteer jezelf met hoe je eruit ziet en hoe je eruit wil zien.
pi_111507732
Wel in de spiegel proberen te kijken elke dag en positieve punten aan jezelf opnoemen. :)
  zondag 13 mei 2012 @ 21:17:51 #20
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111509016
Allereerst krijg je een dikke knuffel van mij *;
Ik vind het heel erg leuk dat je er (nog) bent.

Verder heb ik een vraag: wat voor sport doe je?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_111509263
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Allereerst krijg je een dikke knuffel van mij *;
Ik vind het heel erg leuk dat je er (nog) bent.

Verder heb ik een vraag: wat voor sport doe je?
:)!
Ik fiets heel veel.
Verder wandel ik veel en doe ik veel aan luchtfietsen.
Ook wil ik binnenkort gaan zwemmen (baantjes trekken)
Twiddel
pi_111510053
Je bent 18, en het gaat al beter... bereid je maar voor op een positieve stroomversnelling :)
Nu je de puberteit achter je laat, zul je heel snel en verrassend makkelijk meer zelfvertrouwen gaan opbouwen. Je straalt meer autoriteit uit met je volwassen lichaam, en men behandelt je ook steeds meer als volwaardig volwassene. Dit heeft ongemerkt meer invloed op je dan je denkt.

Er komt straks vast ook nog een auto om de hoek kijken... voilá, wereld in één klap 10 keer zo groot!

Je beseft je dat je niet Kate Upton bent (heren: google haar) maar ook dat je niet wanstaltig bent. Dat is genoeg nuance voor nu en veel verder komen de meesten van 30 niet eens.

Volgens mij ben je heel hard op weg en wordt het alleen maar beter! Petje af voor wat je bereikt hebt, en enorm veel plezier toegewenst met de leukste tijd van je leven!

Voor de goede orde; ik heb heus wel die suïcidepogingen gelezen en ben echt niet aan het proberen je probleem of je gevoel te bagatelliseren. Ik wil je juist wat positieve energie meegeven, om die goede weg ook goed te houden :)
asdfasdfasdfasdfasdf
  zondag 13 mei 2012 @ 22:58:55 #23
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111515796
Ey summer klinkt bekend. Kzal je mijn geschiedenis besparen. Maar probeer jezelf wel open te stellen voor andere mensen. Ik weet dat het moeilijk is. Loop zelf al enkele jaren rond met het labeltje asperger opgeplakt door de maatschappij. En je zult merken het is soms een voordeel en soms een nadeel.

mvg,

Raggingbull
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:04:09 #24
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_111516100
Hoogst waarschijnlijk vonden mensen dat je altijd rare antwoorden etc. gaf. En niet sociaal wenselijk gedrag vertoonde. Nou weet ik niet hoe het met je IQ zit maar de meeste mensen met asperger zijn bovengemiddeld slim tot hoogbegaafd. Hierdoor kunnen die mensen sociaal wenselijk gedrag vaak wel aanleren waardoor het asperger hebben voor de buiten wereld minder lijkt. Of zelfs zo lijkt of er niks aan de hand is. Maar op dit moment vertoon je sociaal wenselijk gedrag. Ik weet niet of je hier wat van herkent maar wil je tips over bepaalde dingen stuur maar een berichtje miss kan ik je helpe.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_111516234
Zelfcompassie zou niet slecht zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')