abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111461265
M'n vriendin en ik spelen geregeld met de gedachte te verkassen naar de oosterburen. We vinden NL te vol worden, te duur met wonen, te slecht weer, te onbeschoft, the usual.
Qua 'levensgevoel' hebben we meer met Italië en Z-Frankrijk etc. maar om te werken, de landstaal goed te spreken, contacten op te bouwen en ons beider eigen bedrijfjes te verhuizen en runnen lijkt Duitsland ons een (veel) betere keuze.
Zuid-Zwitserland zou waarschijnlijk een mooie combi zijn, maar je komt het land moeilijk in begrijp ik en het is, voor zover ik op internet vond, m.n. qua huizen, onbetaalbaar.

In Duitsland knap ik alleen bij tijd en wijle af op de grauwheid en bouwstijlen die me aan de sfeer van Nazi-Duitsland doet herinneren. Niet dat ik de oorlog heb meegemaakt, maar ik voel dat toch wel sterk. Dat gevoel probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb daarom het idee dat we langs de grens met Frankrijk moet zoeken.

We zoeken de rust van een dorp/kleine stad, een beetje open, losse en ontwikkelde mensen en een behoorlijk voorzieningenniveau (winkels, gezondheidszorg). Wat beter weer dan in NL, zoals in de Pfalz en Freiburg. Wat ruige natuur binnen een straal van ±30 km en natuurlijk zwemwater zou mooi zijn.

We zijn twee weken 's winters in Freiburg en omgeving geweest en dat vonden we toen wel een prettig stadje. Zwarte Woud was 's winters prachtig, maar verschillende plaatsjes (bijvoorbeeld Titisee-Neustadt, Todtnau) spraken ons minder aan. Hoewel (te) noordelijk voor onze plannen, vonden we Bonn ook een fijne plek, vooral het centrum, Godesberg, de Südstadt. Ook Ahrweiler, Altenahr e.o. is mooi, wel beetje 'n bejaardensfeertje. Van de zomer gaan we Karlsruhe, Baden-Baden, Tübingen, wat plaatsen rond de Bodensee en München bezoeken.

Wie woont in Baden-Württemberg of in/rond München, snapt wat we bedoelen en zou eens wat tips, visies, ervaringen etc. willen posten?
pi_111461529
Waar in Nederland woon je nu?
pi_111461613
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:03 schreef Bundesrepublik het volgende:
Waar in Nederland woon je nu?
Amsterdam. Maar ik verhuis deze zomer naar Den Haag, naar een rustig buurtje dichtbij de duinen.
pi_111461913
Mijn oom woont in Bad Bellingen, dat ligt onder Freiburg, richting Basel. Die heeft het prima naar zijn zin daar. Geen idee of hij nu wel of geen email heeft. Kan het altijd via mijn neven en nichten proberen.

Oh hij is makelaar geweest en heeft veel in Zwitserland, België en Duitsland gewoond.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:36:06 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111462607
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')