Je KVS is misschien snel warm, je (motor) olie niet. En je bak warmt nog trager op, want hier vind geen verbranding plaats.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:18 schreef Cucumissativus het volgende:
Als het koud is, lijkt het pas na zo'n 20 km tijden beter te gaan.... wanneer de rest van de auto dus al lang op temperatuur is.
En wat denkt de garage over de mogelijke oorzaak, als het niet aan de koppeling ligt?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:36 schreef Cucumissativus het volgende:
Dus de olie van de versnellingsbak moet het voornamelijk van de buitentemperatuur hebben.
Ik had mijn auto (BMW 330 Ci met 116.000 km '01) naar de garage gebracht omdat ik dacht dat de koppeling niet goed werkte. De garage vond hem goed rijden en ik begreep er niets van.
Nu ga ik denken dat het niet de koppeling is, maar dat de olie in de bak de oorzaak is van het hakerige schakelen.
Is normaal.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:36 schreef Cucumissativus het volgende:
Dus de olie van de versnellingsbak moet het voornamelijk van de buitentemperatuur hebben.
Ik had mijn auto (BMW 330 Ci met 116.000 km '01) naar de garage gebracht omdat ik dacht dat de koppeling niet goed werkte. De garage vond hem goed rijden en ik begreep er niets van.
Nu ga ik denken dat het niet de koppeling is, maar dat de olie in de bak de oorzaak is van het hakerige schakelen.
Ja maar bij de E36 en E46 (E39?) is het zo dat je het probleem heb dat je naar zn 1 moeilijk schakelt. Is normaal. of je moet een bakrevisie laten doen als je geld teveel hebt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
Is niet normaal.![]()
Eerste link gaat over een M5, niet over een 330; of hebben die dezelfde bak?
Tweede link is na vervanging door (waarschijnlijk) verkeerde olie.
TS geeft niet aan dat er nwe. olie in zit. Olietype is zeer kritisch bij deze bakken.
Als je 's ochtends niet meteen gaat planken schakelt mijn 330 prima van de 1 naar de 2.
Andersom is een ander verhaal.
Mijn E46 heeft het ook, enkel bij vrieskou.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:09 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja maar bij de E36 en E46 (E39?) is het zo dat je het probleem heb dat je naar zn 1 moeilijk schakelt. Is normaal. of je moet een bakrevisie laten doen als je geld teveel hebt.
Dank je voor de linkjes, neem ik mee naar de garage.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:01 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Is normaal.
http://www.bimmerportal.n(...)1-naar-2-t26768.html
http://www.bimmerportal.n(...)-bakolie-t10399.html
Dunnere versnellingsbakolie?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:25 schreef Cucumissativus het volgende:
...
Kan trouwens een dunnere olie schade aanrichten, ik vertrek over een maand naar Zuid-Frankrijk met die cabrio en wil daar niet langs de kant komen te staan.
Ik neem aan dat het de originele olie nog is uit 2001, normaal hoeft deze niet vervangen te worden , ik ga hem vandaag eens op de brug zetten om te kijken of ik een stickertje kan vinden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel uitkijken met gl4/5. Bij bepaalde bakken kan gl5 er voor zorgen dat je synchromeshes aangevreten worden.
Verder, is de olie soms oud? Geen dunnere olie gebruiken btw.
Oui, bij sommige bakken mag je onder geen beding de vloeistof eruit halen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik weet dat olie kan degraderen en daardoor kan de viscositeit ook veranderen. Worth noting..quote:Op zondag 13 mei 2012 08:38 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het de originele olie nog is uit 2001, normaal hoeft deze niet vervangen te worden , ik ga hem vandaag eens op de brug zetten om te kijken of ik een stickertje kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |