abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111375227
:? Hallo medeknutselaars,

Ik wil beginnen met het schilderen van beeldjes, maar ik weet totaal welke verf je het beste kan gebruiken bij bijvoorbeeld : keramiek of hout?
Het moet natuurlijk goed dekend zijn en ik heb er geen verstand van. :? :@

Hebben jullie ook tips waar ik onbeschilderde beeldjes kan kopen? Het liefst wil ik in het thema "dia de los muertos" schilderen.

Alvast bedankt, *O*
pi_111524330
up :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:43:37 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_111564543
Gipsen malletjes en dan zelf gieten geen idee?
En verder: acrylverf, goed dekkend op hout, steen, papier, etc.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_111567578
Volgens mij kan je op etsy en ebay gipsen/plastci schedels vinden. En je kan natuurlijk altijd zelf je malletje maken. Er bestaat vloeibaar siliconenspul waarmee je je eigen mal kan vormen, bv van een al bestaand beeldje af.
pi_111567842
Je hebt verf en stiften voor glas/keramiek/ porselein, die je in je keukenoven kunt bakken (160 graden geloof ik) Met die verf kun je volgens mij ook wel over beschilderde beeldjes heen verven. Ik weet natuurlijk niet precies wat je wilt, maar als je het dekkend schildert, zie je niets meer van de onderlaag. Beschilderde beeldjes kun je vast wel bij de4 kringloopwinkel kopen. (dag van de dood thema zal wat lastig zijn)
pi_111568189
Hier kun je wel wat meer info vinden over figuren maken en schilderen.
pi_111569938
laagje geso eronder, dan zuigt het gips je verf niet zo op ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_111570158
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Gipsen malletjes en dan zelf gieten geen idee?
En verder: acrylverf, goed dekkend op hout, steen, papier, etc.
Acrylverf, check! Ik had bij de action al iets voorbij zien komen, maar moet ik ervanuit gaan dat dit kwalitatief minder goed is?

quote:
6s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 07:54 schreef kirsten. het volgende:
Volgens mij kan je op etsy en ebay gipsen/plastci schedels vinden. En je kan natuurlijk altijd zelf je malletje maken. Er bestaat vloeibaar siliconenspul waarmee je je eigen mal kan vormen, bv van een al bestaand beeldje af.
Etsy! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga eens zoeken op een bijpassende mal of gipsen beeldjes.
Dat siliconenspul...klinkt interessant. Ik ga eens researchen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:20 schreef bietel het volgende:
Je hebt verf en stiften voor glas/keramiek/ porselein, die je in je keukenoven kunt bakken (160 graden geloof ik) Met die verf kun je volgens mij ook wel over beschilderde beeldjes heen verven. Ik weet natuurlijk niet precies wat je wilt, maar als je het dekkend schildert, zie je niets meer van de onderlaag. Beschilderde beeldjes kun je vast wel bij de4 kringloopwinkel kopen. (dag van de dood thema zal wat lastig zijn)
Ja, inderdaad. Het is moeilijk om dit thema in een kringloop of andere winkel te vinden. Ik heb de tip gekregen om even via Etsy te kijken.

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:46 schreef Nemephis het volgende:
Hier kun je wel wat meer info vinden over figuren maken en schilderen.
Bedankt! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Dottey het volgende:
laagje geso eronder, dan zuigt het gips je verf niet zo op ;)
Bedankt voor de tip! *O*
pi_111570540
acctionverf is idd minderspul, maar om te oefenen en testen is het best aardig ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_111597076
http://www.sillis.nl/c-1143262/maak-je-eigen-mallen/

Dit is wat ik bedoelde. Ik heb het ooit eens voorbij zien komen en dit is het eerste wat ik op google vond, maar dat je een beetje een idee hebt van wat het is. Heb er zelf geen ervaring mee (daar maak ik te weinig zeep voor) maar het lijkt me wel heel grappig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')