abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 00:38:54 #176
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111815343
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:25 schreef shiznuts het volgende:
Misschien komt de HTC Flyer en/of de iPad 2 of een andere lame tablet nog voorbij gedurende de ibood hunt.
Misschien dat jullie die willen volgen.

Speaking of the devil. Komt er nu een Galaxy Tab 3G voorbij. :P
Jup, zag er leuk uit voor die prijs :P maar ik ben op dit moment al redelijk voorzien _O-
* RobertNL Werpt een blik naar zijn 3 tablets O-)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 21 mei 2012 @ 00:40:40 #177
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_111815406
Hehe, custom clearance is binnen. Wordt het 'em dan morgen vandaag eindelijk? :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 21 mei 2012 @ 08:23:58 #178
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_111819310
Mensen,

helaas is het voorgekomen dat gisteren mijn tablet is gevallen (asus eee tf201) :'(
van een hoogte van ongeveer 50 cm denk ik.

De tablet kwam op zijn zijkant terecht dus is hij hier een beetje misvormt. De schade is metname te zien aan het toetsenbord. Dit was de laatste dag zonder sleeve (want hij kwam dezelfde dag net binnen) en het gaat nog mis :(.
Ik heb nog geen problemen opgemerkt waardoor ik zeg hierdoor is de tablet stuk.
Wel wanneer ik een spel (ZEN pinball is van Nvdea Tegra) op start loopt hij af en toe vast. Kan ik dit refereren aan de val ?

Als ik actief met de tablet bezig ben merk ik dat met ongeveer 4 uur de tablet leeg is. Dus serie kijken op tv (HDMI aangesloten, wel valt Vplayer steeds ongewilt uit (crash)... Iemand toevallig nog een oplossing? :), en pinball en beetje surfen)
A man's got to do what a man's got to do
pi_111822257
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:51 schreef Loll het volgende:
ik zie door de bomen het bos niet meer. laatst zag ik in het chinashops topic deze tablet http://www1.buyincoins.co(...)fo&products_id=11225

wat heb ik bij deze tablet minder dan bij de ainol?

en zijn er al mensen die de bovenstaande tablet besteld hebben.
En zijn er voor beide tablets custom roms?
Die goedkope Epad van 65 euro heb ik vrijdag binnen gekregen (3 mei besteld, 7 mei verstuurd, 18 mei bezorgd, zonder duane kosten :) ) en mijn eerste indruk was dat het een prima apparaatje is voor die prijs.

Wanneer je slechts ~6 tientjes uit geeft zijn je verwachtingen natuurlijk zeer laag en daarom valt het natuurlijk al gauw mee. De looks én feel vind ik dan ook weinig spectaculair, maar wel zeer prima.

Een nadeel is wel dat de batterij vreemd gedrag vertoont. Zo kan ie rond 10% staan en na een restart weer op 50%. Of nadat je em volledig hebt opgeladen weer direct terugspringen naar de 70% wanneer je em van de adapter loskoppelt.

Verder lijkt de gyroscoop niet goed te werken bij zo'n voorgeinstalleerde app asphalt (race-spel), maar bij het kantelen van het scherm draait hij wel gewoon prima mee, dus in de praktijk zal je hier geen last van hebben.

5-punts multi-touch lijkt prima te werken (fruit-ninja). En ook dat vervelende kippenschietspel loopt als een zonnetje.

In standby lijkt de batterij het ongeveer 2 dagen vol te houden, onder druk gebruik (non-stop apps downloaden, websurfen, mailen etc. ging ie in ongeveer 1,5 uur van bijna 100% naar 0%. Verder nog weinig getest.

Voor mij zijn er echter maar 2 belangrijke dingen waarvoor ik em gebruik: websurfen en films kijken:
Websurfen gaat prima, al wil het pinch-to-zoom af en toe niet perfect werken. Filmpjes afspelen via mobo-player gaat gewoon super zonder stotteren of iets.

gmail is vooraf geinstalleerd en werkt prima.

Groot gemis vind ik echter de incomplete google play/android market, waardoor je apps als facebook/buienradar etc. niet kan downloaden. De tablet is wel geroot, maar mijn kennis op het hackersfront is nog te klein om er verder iets mee te doen. Heb al veel rondgesurft en geprobeerd hier een oplossing voor te vinden. Tot op heden is dit me echter niet gelukt, dus al hier iemand een oplossing voor heeft dan hoor ik em graag!

Kortom voor ruim 6 tientjes een prima apparaat!

Overigens gaat hij over een weekje de deur alweer uit, aangezien ik de Ramos al besteld heb :9

--
Dus als iemand hem over een weekje voor kostprijs (+ eventuele verzendkosten) wil overnemen, dan moet hij het maar laten weten middels een DM'etje. Je weet nu precies wat de mankementjes zijn, maar ook dat hij over het algemeen prima werkt en je geen extra invoerheffingen zal krijgen.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:52:12 #180
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111822380
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:48 schreef coffeebiscuit1 het volgende:

[..]

Groot gemis vind ik echter de incomplete google play/android market, waardoor je apps als facebook/buienradar etc. niet kan downloaden. De tablet is wel geroot, maar mijn kennis op het hackersfront is nog te klein om er verder iets mee te doen. Heb al veel rondgesurft en geprobeerd hier een oplossing voor te vinden. Tot op heden is dit me echter niet gelukt, dus al hier iemand een oplossing voor heeft dan hoor ik em graag!

Kortom voor ruim 6 tientjes een prima apparaat!

Overigens gaat hij over een weekje de deur alweer uit, aangezien ik de Ramos al besteld heb :9

--
Dus als iemand hem over een weekje voor kostprijs (+ eventuele verzendkosten) wil overnemen, dan moet hij het maar laten weten middels een DM'etje. Je weet nu precies wat de mankementjes zijn, maar ook dat hij over het algemeen prima werkt en je geen extra invoerheffingen zal krijgen.
Top, de batterij, en market zijn vaak voorkomende firmware bugs die veel voorkwamen toen ICS net nieuw was. Wellicht zijn die zeer makkelijk te fixen. (market zijn meerdere manieren voor, maar welke werkt weet ik niet).

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 08:23 schreef Olle. het volgende:
Mensen,

helaas is het voorgekomen dat gisteren mijn tablet is gevallen (asus eee tf201) :'(
van een hoogte van ongeveer 50 cm denk ik.

De tablet kwam op zijn zijkant terecht dus is hij hier een beetje misvormt. De schade is metname te zien aan het toetsenbord. Dit was de laatste dag zonder sleeve (want hij kwam dezelfde dag net binnen) en het gaat nog mis :(.
Ik heb nog geen problemen opgemerkt waardoor ik zeg hierdoor is de tablet stuk.
Wel wanneer ik een spel (ZEN pinball is van Nvdea Tegra) op start loopt hij af en toe vast. Kan ik dit refereren aan de val ?

Als ik actief met de tablet bezig ben merk ik dat met ongeveer 4 uur de tablet leeg is. Dus serie kijken op tv (HDMI aangesloten, wel valt Vplayer steeds ongewilt uit (crash)... Iemand toevallig nog een oplossing? :), en pinball en beetje surfen)

Verwacht niet dat de software problemen met de hardware temaken hebben maar wat niet kan.
Dat de batterij met 4 uur leeg is is wel heel snel, mijn TF101 houdt het wel langer vol...
  maandag 21 mei 2012 @ 12:33:58 #181
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_111825929
En mijn Hyundai A7HD is binnen.

First impression: Sexay! :9~ Zo 'slim' heb ik een tablet nog niet gezien. Verrassend dun, compact, in vergelijking lijkt een Samsung Galaxy Tab een koelkast. Past denk ik tweeënhalve keer in m'n Archos 101 G8. Voelt robuust en vrij high-end aan: metal body. De knopjes aan de bovenkant voelen wel wat losjes en plastic aan. Geen glossy meuk dus best fingerprintproof. Lekker smalle bezels. Stereospeakers! En ze zitten zo dat als je 'em in je handen hebt de speakergrills niet blokkeert. Komt nog een aardig geluidje uit ook, idealerwijze gebruik je echter oordopjes denk ik. Helaas is de oordopjes-port 2.5mm-formaat, al is een 2.5mm -> 3.5mm adapter niet zo'n probleem en kan hierdoor de tablet zo dun zijn als 'ie is. Deze zit rechtsboven aan de zijkant van de tab. Locatie van al het meeste andere (knopjes, laadpunt, mini-usb, mini-HDMI) vind je aan de bovenkant, ook hier weer denk ik om de tablet zo dun en compact mogelijk te maken. Een beetje komisch hangt de laderplug erin, die verdwijnt niet helemaal in de tablet. Ik weet niet of bovenin de tablet nu zo fijn is. De knopjes voor 'home' en 'menu' hebben de vorm van een volumerocker, maar zijn daar niet voor, wat van mij part best zo had mogen zijn, nu is dat geïntegreerd met de ICS-balk. Onderin verder nog een microfoon en een microSD-kaartslot. Verder aan de voorkant boven in het midden een 0.3 Megapixel camera, net leuk genoeg voor Skype. Gespiegeld aan de onderkant een lichtsensor.

(Eigen foto, hier meer foto's van de Chinese Engadget (en nog meer hier))

Dan het IPS scherm! _O_ Wowie! Broodje brie! :9~ Onwijs lekker scherm. Haarscherp en fenomenale kijkhoeken! Mooie kleurreproductie ook. 1024x600 is perfect! En meer heb ik daar niet aan toe te voegen.

Android. Laatste release van de fabrikant, 4.0.3, stond erop. Standaard in het Engels, met Chinese apps en met Market voorgeïnstalleerd. Liet zich eenvoudig updaten naar de Play-markt. Echter waren apps als TuneIn en YouTube niet compatible met het systeem volgens Play, dus daar heb ik third party markets voor gebruikt (Applanet/Blackmart). Alles werkt erg fijn en soepel tot dusver (ben een Archos 101 Internet Tablet (G8) en HTZ Desire Z met Android wel gewend, wat dat betreft een verademing de AllWinner A10+Mali400+ICS). Grappig is de 'developper'-feature in het Android-systemmenu (wat ik gok dat vrij exclusief is om out-of-the-box op je tablet te hebben?) Daarmee kun je touchfeatures zoals een touchhighlighter en touchtracking inschakelen. :P Waar ik trouwens meteen verbaasd door was is het feit dat de tablet haptic feedback ondersteunt en dus een vibratiemotor heeft ingebouwd. Erg tof om te hebben.

Downsides/bugs? Nou ja, van tevoren wist ik het al, maar de meeste toegang aan de bovenkant is natuurlijk een beetje jammer qua ergonomie. Het wifi-bereik is zoals de meeste chinatabs niet optimaal, echter kun je dat d.m.v. wat settings aanpassen in de settingfiles verbeteren las ik. Er is een bug die bij elke A7HD lijkt voor te komen. Aan de stroom of volle batterij geen problemen, maar zodra de batterij onder zo'n 86% komt en je het scherm op volle helderheid hebt staan, begint het scherm te flikkeren. Op alles behalve volle helderheid geen probleem, dus tragisch is het niet. Verder alleen dat er geen EU-plug bij zat voor de lader, maar dat kan ik mezelf en/of de verkoper verwijten. Wel zaten er een microfibre doekje en een screenprotector bij (denk door de verkoper bij gedaan), verder mini-usb to full female kabel, mini-usb -> usb male, earphones.

Kortom: ik heb toch wel een neusje voor dingen waarvan ik vrij zeker ben dat ze me zullen bevallen en een hoog bang-for-buck-gehalte hebben. De tablet schreeuwde 'Shiz, check mij, we passen goed samen! :@ ' en inderdaad O+ . Voor USD 158,31 (nog geen 125,- euro) van Aliexpress gehaald, incl. DHL verz. Inklaring was een gedoe en moest m'n order- en betaalbevestiging opsturen, netjes gedaan ook, vanochtend was de DHL-gast er dan. Ik had al gePINd dit weekend, maar z'n apparaatje liet zien '0.00' en hoefde alleen maar te tekenen. Geen vraag om geld, nergens een rekening te zien? Een beetje raar als ze daar later nog mee komen, want hoe kun je voor iets tekenen en dus iets accepteren als ze niet eerst de voorwaarden bekendmaken? Dus so far, so good. Happy camper! :D Nu lekker spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 21-05-2012 17:25:38 (fotolinks) ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 21 mei 2012 @ 12:40:51 #182
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_111826139
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Top, de batterij, en market zijn vaak voorkomende firmware bugs die veel voorkwamen toen ICS net nieuw was. Wellicht zijn die zeer makkelijk te fixen. (market zijn meerdere manieren voor, maar welke werkt weet ik niet).

[..]

Verwacht niet dat de software problemen met de hardware temaken hebben maar wat niet kan.
Dat de batterij met 4 uur leeg is is wel heel snel, mijn TF101 houdt het wel langer vol...
ik ook niet. Maar goed soms dan twijfel je aan jezelf ;)
Ik zal de accuduur een wat beter gaan bekijken. Ik vind 4 uur ook te weinig voor zo'n klasse tablet.
A man's got to do what a man's got to do
pi_111826712
Koffiekoekje! ik heb je geDm'd
Narf!
pi_111827380
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:57 schreef Sickert het volgende:
Koffiekoekje! ik heb je geDm'd
Zie privebericht :)
  maandag 21 mei 2012 @ 13:18:53 #185
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_111827477
Mooi stukje Shiz!

.. jeuk jeuk. :P must not buy..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 21 mei 2012 @ 20:57:23 #186
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_111848817
wat is nou precies het nadeel aan lage resolutie schermen?

[ Bericht 49% gewijzigd door Loll op 21-05-2012 21:05:33 ]
BAM dit is 3KB
  maandag 21 mei 2012 @ 21:02:15 #187
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_111849150
Dat het geen 'high res' scherm is. _O-

Ligt er maar net aan hoe je het ziet. Je kunt denken alles met een PPI (pixeldichtheid, pixels per inch) onder de 140 bijvoorbeeld. Maar kan ook alles onder 1280x720, wat HD (high res) is, zijn. Andere zullen alles onder 1024x768 of 1024x600, dus: 800x480 low res noemen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:06:40 #188
304381 Loll
pi_111849438
@shizz ik faalde een beetje ik had het net door toen ik mijn post edite. het enige nadeel is toch dat er minder op het scherm pas en dat films wat minder scherp zijn?
BAM dit is 3KB
pi_111849532
Voor de Ramos W17pro, Ramos heeft een nieuwe ROM klaargezet:
http://www.slatedroid.com(...)mx-new-firmware-rom/ (met root/market instructies).

http://www.ramos.com.cn/product.php?action=support&id=75
  maandag 21 mei 2012 @ 21:10:30 #190
304381 Loll
pi_111849725
ik wordt toch wel geil als ik deze tablet zie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de novo 7 mars maar is het gene waar je extra voor betaald alleen het betere scherm?
BAM dit is 3KB
  maandag 21 mei 2012 @ 21:48:28 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111852136
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef Loll het volgende:
ik wordt toch wel geil als ik deze tablet zie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de novo 7 mars maar is het gene waar je extra voor betaald alleen het betere scherm?
Jup, maar geloof me, 800x480 vs 1024x600 is een zeer groot verschil. Meer ruimte op je scherm en het leest fijner :)

Straks ook de Ramos maar even een update geven :D, wordt (op de kleur na) nog steeds zeer blij van de preformance van het apparaat, ga dan ook zeker nog een 3066 tablet halen om te vergelijken (als die wat goedkoper worden).
  maandag 21 mei 2012 @ 21:51:10 #192
304381 Loll
pi_111852306
okeey dank je dus eigenlijk is High ress een must.
BAM dit is 3KB
  maandag 21 mei 2012 @ 22:46:43 #193
209721 Downstar
Moeimaker
pi_111855864
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef Loll het volgende:
okeey dank je dus eigenlijk is High ress een must.
geen must, wel fijner..

t is maar net wat je zelf natuurlijk gewend bent en waar je genoege mee neemt :P

800x480 is te doen, lager moet je zeker niet gaan.. hoe hoger hoe fijner dus :)
pi_111856492
Keuzes keuzes..... Ik zoek een leuke 7 inch tablet. Doel is films kijken, spelletje spelen en browsen. Ow en muziek streamen via A2DP (via bluetooth dus).

Specs:
- tweakbaar (goede community)
- hoge resolutie
- laNge batterijduur

Opties:
- tornado ainol
- ramosw17 pro
- hyundai a7hd

Budget: 100-125 (excl importkosten)

Iemand tips of aanbevelingen?
  maandag 21 mei 2012 @ 23:09:18 #195
209721 Downstar
Moeimaker
pi_111857109

had een hoes besteld voor mijn 60 euro tablet :)..

heel toevallig was ik eens aan kijken in de kijkshop folder van deze week.. en wat zie ik...
de zelfde tablet hoes als die ik in china besteld heb voor 1,50 ofzo, van 15 voor 10 euro 8)7

http://www.ebay.com/itm/120886733140

had de hoes op 10 mei besteld, vandaag dus in huis :)
  maandag 21 mei 2012 @ 23:19:56 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111857683
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:09 schreef Downstar het volgende:
[ afbeelding ]

had een hoes besteld voor mijn 60 euro tablet :)..

heel toevallig was ik eens aan kijken in de kijkshop folder van deze week.. en wat zie ik...
de zelfde tablet hoes als die ik in china besteld heb voor 1,50 ofzo, van 15 voor 10 euro 8)7

http://www.ebay.com/itm/120886733140

had de hoes op 10 mei besteld, vandaag dus in huis :)
Zon hoes krijg je vaak gratis bij de tablet :P
  maandag 21 mei 2012 @ 23:36:40 #197
209721 Downstar
Moeimaker
pi_111858617
http://www.ibood.com/nl/n(...)_und_600__800_Pieln/

50 euro voor een tablet bij ibood nu :)

Was nog voor dat hij geladen was uitverkocht :P

@robertNL; hmm wel 1,50 korting dus haha :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:08:57 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111860264
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:36 schreef Downstar het volgende:
http://www.ibood.com/nl/n(...)_und_600__800_Pieln/

50 euro voor een tablet bij ibood nu :)

Was nog voor dat hij geladen was uitverkocht :P

@robertNL; hmm wel 1,50 korting dus haha :P
ARM11 processor, dan nog liever een EKEN :P!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:22:33 #199
241739 Koopsie
Very nice
pi_111860791
Ik ben op zoek naar een 10" tablet (ik kon het niet laten :@ )
eigenlijk heb ik het niet zo om ze uit china te halen,dus ik keek wat rond in Nederlandse winkels

ik wou de tablet gebruiken puur om films te kijken & af en toe op internet.

Yarvik TAB411
link

Yarvik TAB424
link

ik ben een totale leek op dit gebied dus zijn deze tablets totaal af te raden of heeft iemand nog een idee :@

Prijsklasse:100-150 euro
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:29:42 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_111861038
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:22 schreef Koopsie het volgende:
Ik ben op zoek naar een 10" tablet (ik kon het niet laten :@ )
eigenlijk heb ik het niet zo om ze uit china te halen,dus ik keek wat rond in Nederlandse winkels

ik wou de tablet gebruiken puur om films te kijken & af en toe op internet.

Yarvik TAB411
link

Yarvik TAB424
link

ik ben een totale leek op dit gebied dus zijn deze tablets totaal af te raden of heeft iemand nog een idee :@

Prijsklasse:100-150 euro
Beiden niet nemen, geen aanraak gevoelig scherm:
quote:
[...]

Touch:

Ook maken we onderscheid tussen twee, of eigenlijk drie, verschillende soorten touchscreens. Capacitive touch, die elektrostatische geleiding, een crosstype lokalisering gebruikt en multitouch (pinch-to-zoom etc) ondersteunt. Resistive touch, die uitgaat van de uitgeoefende fysieke druk op het scherm (eventueel gebruikmakend van een styluspen of preciezer druk te kunnen uitoefenen) en resistive multidualtouch, waarbij twee drukpunten (vingers) tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Capacitive touchscreens zijn door de gebruikte techniek over het algemeen vele malen prettiger in gebruik dan schermen die resistief zijn. Het is voor je eigen plezier aan te raden om die paar dollar meer uit te geven voor een capacitve touchscreen in de praktijk vallen de resistive schermen tegen, voorral op een tablet waar je toch redelijk wat slide werk verricht.
Als je dan 1 uit Nederland wil halen dan zou ik kijken naar de kruidvat, intertoys of iets dergelijks.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.kruidvat.nl/do(...)20-tablet-nieuw.aspx

Maar die heeft maar 512 MB ram en 4GB opslag

Deze is beter voor niet te veel meer (maar voordeelkaart shizzel nodig...)
https://online.kruidvat.n(...)BLETPC.html?token=-1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')