En mijn
Hyundai A7HD is binnen.
›
First impression: Sexay!

Zo 'slim' heb ik een tablet nog niet gezien. Verrassend dun, compact, in vergelijking lijkt een Samsung Galaxy Tab een koelkast. Past denk ik tweeënhalve keer in m'n Archos 101 G8. Voelt robuust en vrij high-end aan: metal body. De knopjes aan de bovenkant voelen wel wat losjes en plastic aan. Geen glossy meuk dus best fingerprintproof. Lekker smalle bezels. Stereospeakers! En ze zitten zo dat als je 'em in je handen hebt de speakergrills niet blokkeert. Komt nog een aardig geluidje uit ook, idealerwijze gebruik je echter oordopjes denk ik. Helaas is de oordopjes-port 2.5mm-formaat, al is een 2.5mm -> 3.5mm adapter niet zo'n probleem en kan hierdoor de tablet zo dun zijn als 'ie is. Deze zit rechtsboven aan de zijkant van de tab. Locatie van al het meeste andere (knopjes, laadpunt, mini-usb, mini-HDMI) vind je aan de bovenkant, ook hier weer denk ik om de tablet zo dun en compact mogelijk te maken. Een beetje komisch hangt de laderplug erin, die verdwijnt niet helemaal in de tablet. Ik weet niet of bovenin de tablet nu zo fijn is. De knopjes voor 'home' en 'menu' hebben de vorm van een volumerocker, maar zijn daar niet voor, wat van mij part best zo had mogen zijn, nu is dat geïntegreerd met de ICS-balk. Onderin verder nog een microfoon en een microSD-kaartslot. Verder aan de voorkant boven in het midden een 0.3 Megapixel camera, net leuk genoeg voor Skype. Gespiegeld aan de onderkant een lichtsensor.
![2wn62iq.jpg]()
(Eigen foto,
hier meer foto's van de Chinese Engadget (en nog meer
hier))
Dan het IPS scherm!

Wowie! Broodje brie!

Onwijs lekker scherm. Haarscherp en fenomenale kijkhoeken! Mooie kleurreproductie ook. 1024x600 is perfect! En meer heb ik daar niet aan toe te voegen.
Android. Laatste release van de fabrikant, 4.0.3, stond erop. Standaard in het Engels, met Chinese apps en met Market voorgeïnstalleerd. Liet zich eenvoudig updaten naar de Play-markt. Echter waren apps als TuneIn en YouTube niet compatible met het systeem volgens Play, dus daar heb ik third party markets voor gebruikt (Applanet/Blackmart). Alles werkt erg fijn en soepel tot dusver (ben een Archos 101 Internet Tablet (G8) en HTZ Desire Z met Android wel gewend, wat dat betreft een verademing de AllWinner A10+Mali400+ICS). Grappig is de 'developper'-feature in het Android-systemmenu (wat ik gok dat vrij exclusief is om out-of-the-box op je tablet te hebben?) Daarmee kun je touchfeatures zoals een touchhighlighter en touchtracking inschakelen.

Waar ik trouwens meteen verbaasd door was is het feit dat de tablet haptic feedback ondersteunt en dus een vibratiemotor heeft ingebouwd. Erg tof om te hebben.
Downsides/bugs? Nou ja, van tevoren wist ik het al, maar de meeste toegang aan de bovenkant is natuurlijk een beetje jammer qua ergonomie. Het wifi-bereik is zoals de meeste chinatabs niet optimaal, echter kun je dat d.m.v. wat settings aanpassen in de settingfiles verbeteren
las ik. Er is een bug die bij elke A7HD lijkt voor te komen. Aan de stroom of volle batterij geen problemen, maar zodra de batterij onder zo'n 86% komt en je het scherm op volle helderheid hebt staan, begint het scherm te flikkeren. Op alles behalve volle helderheid geen probleem, dus tragisch is het niet. Verder alleen dat er geen EU-plug bij zat voor de lader, maar dat kan ik mezelf en/of de verkoper verwijten. Wel zaten er een microfibre doekje en een screenprotector bij (denk door de verkoper bij gedaan), verder mini-usb to full female kabel, mini-usb -> usb male, earphones.
Kortom: ik heb toch wel een neusje voor dingen waarvan ik vrij zeker ben dat ze me zullen bevallen en een hoog bang-for-buck-gehalte hebben. De tablet schreeuwde 'Shiz, check mij, we passen goed samen!

' en inderdaad

. Voor USD 158,31 (nog geen 125,- euro) van Aliexpress gehaald, incl. DHL verz. Inklaring was een gedoe en moest m'n order- en betaalbevestiging opsturen, netjes gedaan ook, vanochtend was de DHL-gast er dan. Ik had al gePINd dit weekend, maar z'n apparaatje liet zien '0.00' en hoefde alleen maar te tekenen. Geen vraag om geld, nergens een rekening te zien? Een beetje raar als ze daar later nog mee komen, want hoe kun je voor iets tekenen en dus iets accepteren als ze niet eerst de voorwaarden bekendmaken? Dus so far, so good. Happy camper!

Nu lekker spelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 21-05-2012 17:25:38 (fotolinks) ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz