abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111371785
Eind juni zal de akte passeren van onze koopwoning. Nu hebben we ook een bouwdepot bij de hypotheek voor een keuken en dakkapel. Maar zowel keuken als dakkapel staat bij dat betaling contant bij aflevering is. Beide dingen zullen 2 dagen na passeren geplaatst gaan worden. Hoe doe ik dat dan met het bouwdepot? Moet ik eerst alles zelf voorschieten? Als ik bij de voorwaarden van bouwdepot kijk op ING (waar de hyp. gaat lopen) dan keren ze rechtstreeks uit of naar eigen rekening.
pi_111371862
Wat vertelde de ING toen je ze belde of langs ging?

Wat vertelde de keukenboer toen je hem vroeg of het ook vanuit het bouwdepot overgemaakt kon worden? Wat vertelde de dakkapel bouwer toen je hem dezelfde vraag stelde?

Als je met deze partijen niet tot een oplossing komt, zul je het inderdaad contant voor moeten schieten. Dat is immers volgens de afspraken die er nu zijn.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:00:15 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111371881
Ik zou even met de hypotheekverstrekker bellen en zeker ook de bouwbedrijven. Normaliter moet je het dan voorschieten, maar ik kan me voorstellen dat de bedragen wat fors zullen zijn...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111373146
bij een dakkapel contant betalen? das lekker! niet in briefjes van 5 hoop ik :)

Maar bedenk goed dat ing een contante betaling niet per definitie accepteert wanneer je het declareert..

Ik had voor 2k contant betaald en dat was niet echt gewenst, bij mijn dakkapel gewoon op rekening, ging vrij soepel

Koop je een ikea keuken dan kun je dat voor de levering uit je bouwdepot betalen, of betalen bij aflevering volgens mij
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111376027
Als je al een factuur hebt van de dakkapel en de keuken dan kun je deze al indienen bij het bouwdepot en laten uitkeren op je eigen rekening, op deze manier hoef je het zelf niet voor te schieten.

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de keukenleverancier en dakkapelleverancier en vragen of je het vanuit het bouwdepot mag laten storten.

Succes met jullie verbouwing!
pi_111381850
leverancier van keuken en dakkapel sturen allebei een rekening vooraf en kan vanuit bouwdepot betaald worden, maar ik neem aan dat ik pas over het bouwdepot beschik als de akte passeert. En keuken en dakkapel komen allebei 2 dagen later. Bouwdepot duurt 5 tot 6 dagen bij overboeken. Dus te laat volgens keuken en dakkapel leveranciers. Andere oplossing zou zijn dat dakkapel en keuken een week later komen, maar dan zijn we al verhuisd en het was nu juist de bedoeling dat het vooraf klaar was.
pi_111382079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat vertelde de ING toen je ze belde of langs ging?

Wat vertelde de keukenboer toen je hem vroeg of het ook vanuit het bouwdepot overgemaakt kon worden? Wat vertelde de dakkapel bouwer toen je hem dezelfde vraag stelde?

Als je met deze partijen niet tot een oplossing komt, zul je het inderdaad contant voor moeten schieten. Dat is immers volgens de afspraken die er nu zijn.
- Daar heb ik nog niets gevraagd, maar wel de hypotheekadviseur en die zei dat ze dan gewoon op het geld moeten wachten.

- Is mogelijk, rekening wordt vooraf verstuurd en kan overgemaakt worden.

Ik zit met het feit dat akte 2 dagen voor dakkapel en keuken passeert. Ik kan, neem ik aan, geen nota versturen als de akte nog niet gepasseert is.
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:40:02 #8
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_111382152
Of vraag de notaris + tegenpartij of je een paar dagen eerder kan passeren?
pi_111386334
Als je met de bank belt, kan er vaak wel iets geregeld worden. Wel vlak van te voren nog een keer bellen of het allemaal goed geregeld is, want er gaat weleens iets mis.
pi_111409395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:18 schreef voodoolady het volgende:
Als je met de bank belt, kan er vaak wel iets geregeld worden. Wel vlak van te voren nog een keer bellen of het allemaal goed geregeld is, want er gaat weleens iets mis.
Bedankt, dat ga ik proberen.
pi_111412315
Je kan prima contant betalen (zelf voorschieten) om vervolgens het door het bouwdepot op je eigen rekening te laten storten. Heb ik zelf ook een aantal maal gedaan met het bouwdepot van ons vorig jaar.
Let wel op: rekening op papier is vereist met kvk nummer...
pi_111413023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:08 schreef Eelcotje84 het volgende:
Je kan prima contant betalen (zelf voorschieten) om vervolgens het door het bouwdepot op je eigen rekening te laten storten. Heb ik zelf ook een aantal maal gedaan met het bouwdepot van ons vorig jaar.
Let wel op: rekening op papier is vereist met kvk nummer...
Zelf voorschieten is een beetje een probleem, aangezien het om 12k gaat.
Wat bedoel je met rekening op papier vereist kvk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')