abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:48:34 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111365755
Kan niets op de website vinden, maar de digitale/HD kanalen storen extreem; grote en kleine blokjes in beeld, geluid dat soms met een soort piep wegvalt; nog meer mensen problemen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:54:55 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_111365829
Kan het ff niet checken hier, maar meestal heeft dat hier iets mee te maken:

http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=verwachting1x1

De satellieten van UPC zelf kunnen wel eens last hebben van het weer, en ook de kabels in de grond kunnen daar bij extreem weer last van hebben.

Maar het kan ook gewoon iets bij UPC zijn, want ze hadden onlangs ook al andere problemen (DNS gedoe, mijn modem resette uit het niets en mijn digitale decoder ging af en toe op zwart beeld / zonder geluid).
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:51:34 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111366490
Vreemd genoeg is het niet op alle zenders. Anyway, monteur komt straks langs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111369176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:51 schreef static het volgende:
Vreemd genoeg is het niet op alle zenders. Anyway, monteur komt straks langs.
kan voorkomen ivm de diverse streams/frequenties die UPC gebruikt. Het kan dus zijn dat zenders uit 1 frequentieband storen en de andere weer niet zie hier ook de frequentiebanden (2059 bijv).

recent is QAM modulatie gewijzigd bij UPC waardoor het nog belangrijker is om hoogwaardige kabels/connectoren (kabelkeur.nl) te gebruiken (je eigen verantwoording mocht daar iets mis zijn dan betaal je voorrijkosten/onderhoudskosten van monteur). Maar het kan ook zijn dat je wandcontactdoos/AOP aangepast moet worden. Of je mediabox/decoder heeft t begeven/werkt niet meer naar behoren (je zou nog terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen/handmatige firmware update kunnen doen zie ook). Bij de laatste twee is het de verantwoording van UPC en betaal je geen voorrijkosten/onderhoudskosten van monteur.
pi_111369789
Waarschijnlijk gaat de monteur zometeen zeggen dat het probleem niet bij jou ligt maar bij de kabels in jouw huis. Dat kan zijn;

Brakke versterker
Te dunne kabels
Kabelbreuk
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:22:27 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111370487
Zomaar ineens? Ben na een tijdje buitenland vanochtend vroeg weer thuisgekomen; meteen shit aan de fan toen ik de televisie aanzette. Kabels zijn van Hirschmann (die zijn toch kwalitatief redelijk?) en hebben altijd prima gewerkt.

Analoog doet het wel goed, maar dat is geen porum op 55".
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111370659
Dat kan inderdaad zomaar ineens ontstaan. Buren die apparaten hebben gekocht die storing geven of UPC die iets met het signaal heeft gedaan. Wat je als eerste zou kunnen proberen is te kijken of het probleem over is wanneer je opnieuw gaat zoeken naar de kanalen. Als je dan nog last van storing hebt, loop dan even de kabel na. Misschien zit er ergens een knik in die het signaal kan verstoren of hebben de knaagdieren er een maaltijd in gezien.

Of gebruik je ergens splitters/versterkers?
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:00:49 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111371904
Mijn bovenbuurman heeft nergens last van iig.

Van die splitter weet ik niet, toen ik het huis kocht (geen nieuwbouw), was er al een aansluiting in de woon- en slaapkamer. Gebruik alleen digitaal in de woonkamer.

Naja, we zullen zo wel zien. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:38 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111381016
Monteur is aan het rommelen; kabel en contactdoos zijn perfect, alleen het signaal is (veel?) te sterk.

Morgen een nieuwe meting ergens buiten, met het advies om vooral de televisie niet te gebruiken omdat de tuner (heb zo'n CI kaartje) van de televisie opgeblazen kan worden. ( :? ).

Hij gaat er nu een splitter tussenzetten om te kijken of dat het signaal kan afzwakken.

Edit: signaal is 83 terwijl het maximum 75 mag/moet zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111381225
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:09 schreef static het volgende:
Monteur is aan het rommelen; kabel en contactdoos zijn perfect, alleen het signaal is (veel?) te sterk.

Morgen een nieuwe meting ergens buiten, met het advies om vooral de televisie niet te gebruiken omdat de tuner (heb zo'n CI kaartje) van de televisie opgeblazen kan worden. ( :? ).

Hij gaat er nu een splitter tussenzetten om te kijken of dat het signaal kan afzwakken.

Edit: signaal is 83 terwijl het maximum 75 mag/moet zijn.
Wat? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Signaal in Nederland is inderdaad 75Ohm en als dat meer is, is dat inderdaad niet goed voor de apparatuur. Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is.
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:41:24 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111382207
Don't shoot the messenger. :P

Heb het zelf gezien op zijn toughbook (leuk speeltje trouwens); morgen komen zijn collega's om van buiten naar binnen te meten. Met de splitter erop is de waarde nog veel te hoog.

Hij vertelde dat er waarschijnlijk iemand anders in de buurt een te laag signaal had en dat men daarom het iets opgekrikt heeft, met als gevolg dat het bij mij een stuk sterker naar binnen komt (kan dat iets met kabellengtes te maken hebben?).

Kan al een tijd langer spelen want ik kwam vanochtend na een week of 3 terug uit Hong Kong, dus moeilijk te zeggen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111387799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:15 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Signaal in Nederland is inderdaad 75 Ohm en als dat meer is, is dat inderdaad niet goed voor de apparatuur. Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is.
Wat een lariekoek. Signaalsterkte meet je niet in Ω, die 75 Ω is de impedantie van de kabel en die verandert echt niet.

De signaalsterkte bij kabeltelevisie wordt uitgedrukt in dBmV, waarbij 0 dBmV de referentiewaarde is. Dat komt overeen met 1 mV (millivolt) RMS over 75 Ω, en dat is gelijk aan -78,75 dBW oftewel -48,75 dBm.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:07:22 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111423884
Anyway, het tweede roedel UPC monteurs is langsgeweest; zij kwamen tot de conclusie dat er ergens een versteker is weggebouwd die het begeven heeft.

Geen idee waar natuurlijk, toen ik het huis kocht was dat al zo. Dat ding zou ergens in de muur of onder de vloer kunnen liggen; hoe kom ik daar in godsnaam achter??
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:00:56 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111426080
Titelwijziging en schopje naar K&W.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111427637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:07 schreef static het volgende:
Anyway, het tweede roedel UPC monteurs is langsgeweest; zij kwamen tot de conclusie dat er ergens een versteker is weggebouwd die het begeven heeft.

Geen idee waar natuurlijk, toen ik het huis kocht was dat al zo. Dat ding zou ergens in de muur of onder de vloer kunnen liggen; hoe kom ik daar in godsnaam achter??
Een verzwakker bedoel je dan.

De eerste monteur zou dat al gemeten moeten hebben waar het signaal binnenkomt.

Je kunt met een losse kabel testen of het dan wel goed is.
pi_111442110
kunnen ze niet meten op de plek waar de kabel van UPC je WONING in komt? ( die groenah! )
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:59:52 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111443164
die hebben we niet kunnen vinden :X
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111443294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef static het volgende:
die hebben we niet kunnen vinden :X
dat zou UPC moeten weten als het goed is...

geen kruipruimte oid waar je eens kan loeren? :P
pi_111443472
Even contact opnemen met de oude eigenaar (eventueel via de makelaar)?
pi_111443596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:06 schreef Cracka-ass het volgende:
Even contact opnemen met de oude eigenaar (eventueel via de makelaar)?
kan ook als dat nog traceerbaar is :-)

je kan altijd nog de boerenpummelmethode toepassen :') maar die mag ik denk ik niet uitschrijven
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:18:22 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111448723
Doe eens. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:19:46 #22
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_111448756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef static het volgende:
die hebben we niet kunnen vinden :X
UPC hoort te weten waar de groene kabel het huis binnenkomt. Als ze daar niet achter zijn gekomen, mogen ze op eigen kosten nog een keer langskomen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_111462189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:09 schreef static het volgende:
Monteur is aan het rommelen; kabel en contactdoos zijn perfect, alleen het signaal is (veel?) te sterk.

Morgen een nieuwe meting ergens buiten, met het advies om vooral de televisie niet te gebruiken omdat de tuner (heb zo'n CI kaartje) van de televisie opgeblazen kan worden. ( :? ).

Hij gaat er nu een splitter tussenzetten om te kijken of dat het signaal kan afzwakken.

Edit: signaal is 83 terwijl het maximum 75 mag/moet zijn.
83 is idd wel erg hoog.Maar met een splitter ertussen kun je al wat demping creeren, en eventueel een demper ertussen. Normaal is rond de 65-70 op het AOP de norm. 75 is idd ongeveer het max aangeraden op een apparaat.

Voordeel is wel dat je nu makkelijk een zooi TV's kunt aansluiten,zonder dat je een versterker hoeft te kopen ;)

Maar ook een te hard signaal kan slecht zijn voor je apparatuur.

Als workaround kun je ook een 'oud' internetfilter gebruiken (zo'n ding wat vroeger gebruikt werd om een aparte 'DATA' uitgang voor je modem te creeren). Die geven nl ongeveer 10db demping op de TV band.
pi_111463150
Hele foute methode is de stekker van de TV met een verlengsnoer op een groep aansluiten waarvan je zeker weet dat er niets anders op zit (wasmachine/droger/vaatwassergroep), en 1 voor 1 de groepen uitschakelen.

ALS het een actieve versterker is weet je in ieder geval waar je ongeveer moet zoeken. Ik vermoed dat je ergens onder de trap uit gaat komen waar die zou kunnen staan. Of op de plank boven de meterkast.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_111465075
Bij een bovenwoning wil het nog weleens voorkomen dat het signaal in de meterkast van de onderburen binnenkomt en dat het vanaf daar naar boven wordt gestuurd. Ook zie je wel vaak dat de kabel tegen de voorgeven door omhoog loopt en in de woonkamer (straatkant) het AOP zit. Dan zie je vaak een gootje tegen de voorgevel waar de kabel in zit, maar dat zou de monteur wel gezien moeten hebben.

Oude huizen hebben het aop ook weleens onder de (vaak houten) vloer liggen, welke via de kruipruimte toegankelijk is!
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')