abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111339908
Op dit moment zit ik in de afrondende fase van het 6de leerjaar VWO. Met twee vakken heb ik bijzonder veel moeite. Ik moet dus nog flink aan de kar trekken om volgende week goed mijn examens te maken.
Ik was dan ook goed bezig met voorbereiden, tot gisteren. Ik kon mijn bed niet uitkomen tot 13 00... mijn concentratie was weg.... vandaag hetzelfde.... ik zit me vol te vreten en kan me er niet toe aan zetten om wat te doen (zelfs als het niet aan school werken is) of buiten huis te gaan. Even naar de sportschool of wat lezen zit er ook niet in -_-

Ik ben niet depressief (ik vind mijn leven niet waardeloos of zo), maar ik vraag me af waarom mijn concentratie/motivatie op zo een belangrijk moment weg is.
pi_111340085
Ben je niet gaar van het leren? Je kan wel non-stop gaan leren, maar je bereikt een keer een punt dat je niks meer opneemt.

Neem op tijd je pauzes ^O^
pi_111340699
Dat zijn allemaal dingen waaruit blijkt dat je erg tegen het leren of tegen de toetsen opkijkt.

Probeer te ontspannen (niet door je vol te proppen) en dan aan de slag te gaan.
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:52:34 #4
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111344879
niet zeiken TS, ik moet nog beginnen ;(
pi_111349209
Probeer wat je nog moet doen op te delen in kleinere stukjes, die je kan overzien. Pak het hoofdstuk voor hoofdstuk of onderwerp voor onderwerp aan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111350684
Het kan zijn dat je zo onder druk staat en het eigenlijk heel eng vindt en dat je daardoor onbewust jezelf gaat saboteren. Ik ken het van mezelf ook als ik bijvoorbeeld een toets moet maken en ik vind het heel spannend dan kan ik mezelf ook moeilijk motiveren onbewust denk ik dan altijd 'als ik het nu verpruts komt het niet omdat ik het niet kan maar omdat ik niet genoeg geleerd heb' dan kan ik niet 'echt' falen zeg maar.. klinkt heel dom maar goed.. (ik heb heel erg faalangst). Sinds ik weet dat ik het doe lukt het me om het van me af te zetten en me alsnog te motiveren.

Succes met je examens!
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_111351549
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat zijn allemaal dingen waaruit blijkt dat je erg tegen het leren of tegen de toetsen opkijkt.

Probeer te ontspannen (niet door je vol te proppen) en dan aan de slag te gaan.
Ik denk dat het dit is. Het hoeft niet allemaal perfect; je hoeft niet constant te leren en het is niet erg als je een keer een dag(deel) er niet mee bezig bent. Luister ook af en toe naar je gevoel.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:06:45 #8
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111355521
Een soort van burn-out door examenstress? Als ik jou was zou ik is even goed uitrusten, en dan pas weer gaan met leren!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')