abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 mei 2012 @ 11:31:58 #276
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111485776
Je moet niet werken in de trein :+. Ik vind eerste klas gewoon verspilling van ruimte. Net iets te vaak in een volle trein gezeten waar dan een aantal wagons eerste klas waren zonder dat er iemand zat. Vind het hele idee van klassen in de trein zo jaren 50.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_111485835
Het is een luxe waar je voor kunt betalen toch?

Je kunt het ook niet doen en dan heb je soms de pech dat je moet staan :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 13 mei 2012 @ 11:36:35 #278
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111485868
Van mij mogen ze die luxe afschaffen. Ik vind het onnodig en asociaal.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_111486324
Ik bel ze even!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 13 mei 2012 @ 12:06:16 #280
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111486618
Bedankt!

Of bel je ze met de boodschap "Erik mag niet meer met de trein, want hij is tegen het systeem! HIJ KAN WEL LOPEN!" :'(...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_111486762
quote:
3s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Bedankt!

Of bel je ze met de boodschap "Erik mag niet meer met de trein, want hij is tegen het systeem! HIJ KAN WEL LOPEN!" :'(...
* DancingPhoebe feels busted...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111487303
quote:
3s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Van mij mogen ze die luxe afschaffen. Ik vind het onnodig en asociaal.
Wat is er onnodig of asociaal aan meer betalen voor betere faciliteiten?

Moeten ze dan alle hotels etc. ook standaardiseren? Business class in vliegtuigen afschaffen, alle fietsen en auto's hetzelfde maken, alle huizen even groot met dezelfde faciliteiten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111487381
:( JA :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111487419
Ik ben daartegen :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111487433
Ik ook hoor, maar O+ Erik O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 13 mei 2012 @ 14:28:31 #286
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111491091
Ik zie anders ook vaak genoeg Tokkies in de eerste klas hoor, die gezellig met de kinders naar de keukenhof(of iets anders touristisch) gaan. Dan doen ze eens 'lekker gek' en upgraden ze naar de eerste klas. Bovendien zit ik elke dag in de trein(tweede klas) en ik kan je vertellen dat ik het nou echt niet fijner vind om in de eerste klas te zitten.

En tegen het geluid van tante Tien d'r kalknagelverhalen bestaat er iets als een stiltecoupé.
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  zondag 13 mei 2012 @ 14:28:48 #287
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111491101
Maar O+ DP O+ en O+ V O+
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111493282
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:28 schreef Bakfiets. het volgende:
Ik zie anders ook vaak genoeg Tokkies in de eerste klas hoor, die gezellig met de kinders naar de keukenhof(of iets anders touristisch) gaan. Dan doen ze eens 'lekker gek' en upgraden ze naar de eerste klas. Bovendien zit ik elke dag in de trein(tweede klas) en ik kan je vertellen dat ik het nou echt niet fijner vind om in de eerste klas te zitten.

En tegen het geluid van tante Tien d'r kalknagelverhalen bestaat er iets als een stiltecoupé.
Niet fijner, eerste klas? Vind ik wel. Maar ik reis voor werk en ben vaak met vertrouwelijke gegevens bezig. Dat doe ik liever met wat meer vrije ruimte om me heen.
De stiltecoupe werkt vaak niet zoals bedoeld. Ik zat er toevallig gister en er werd gekletst, harde muziek geluisterd, een laptop met klotegeluidjes gebruikt en nog meer gekletst. Dat is niet bepaald stil meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111493292
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:28 schreef Bakfiets. het volgende:
Maar O+ DP O+ en O+ V O+
:*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 13 mei 2012 @ 16:22:05 #290
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111495317
Niet eens een O+ ? :{w
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  zondag 13 mei 2012 @ 16:48:34 #291
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111496220
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat is er onnodig of asociaal aan meer betalen voor betere faciliteiten?

Moeten ze dan alle hotels etc. ook standaardiseren? Business class in vliegtuigen afschaffen, alle fietsen en auto's hetzelfde maken, alle huizen even groot met dezelfde faciliteiten?
Het meer betalen vind ik niet asociaal, maar ik vind het asociaal dat er ruimte verspild wordt terwijl de rest van de trein stampvol zit. Ik heb de eerste klas nog nooit vol zien zitten en dan vind ik het ruimteverspilling.

En een trein vind ik niet te vergelijken met de dingen die je opnoemt.

Het is iets wat mij vooral mijn persoonlijke frustratie, iemand die gewoon net als de rest van het plebs geen geld uit kan/gaat geven om zo nodig een paar centimeter extra zitruimte te hebben. Het voelt alsof er van mijn ruimte wordt afgesnoept, waardoor ik in een heet gangetje moet staan en half omval bij elke wissel in de rug van iemand anders, terwijl er een zo goed als lege 1e klas wagon in de trein zit.

Of dat je op een druk station moet instappen en eerste anderhalve wagon door moet voordat je ergens bent waar je mag zitten. Omdat de eersteklasdeur per ongeluk voor je neus komt.

Ze zouden minstens gehalveerd kunnen worden.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_111496348
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:28 schreef Bakfiets. het volgende:
Maar O+ DP O+ en O+ V O+
O+ O+ :* :* Fiets :* :* O+ O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111496988
quote:
3s.gif [b]Op zondag 13 mei 2012 16:48 schreef Tha_Erik het volgende:

Of dat je op een druk station moet instappen en eerste anderhalve wagon door moet voordat je ergens bent waar je mag zitten. Omdat de eersteklasdeur per ongeluk voor je neus komt.

staat dat niet meer op die perronborden waar de eerste klas stopt?
* lezzer is al een eeuwigheid niet meer met de trein geweest en het ook niet van plan
pi_111497003
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 16:22 schreef Bakfiets. het volgende:
Niet eens een O+ ? :{w
Jij wil de liefde niet in actie omzetten?
Dan houden we het platonisch!
O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111497243
quote:
3s.gif Op zondag 13 mei 2012 16:48 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Het meer betalen vind ik niet asociaal, maar ik vind het asociaal dat er ruimte verspild wordt terwijl de rest van de trein stampvol zit. Ik heb de eerste klas nog nooit vol zien zitten en dan vind ik het ruimteverspilling.

En een trein vind ik niet te vergelijken met de dingen die je opnoemt.

Het is iets wat mij vooral mijn persoonlijke frustratie, iemand die gewoon net als de rest van het plebs geen geld uit kan/gaat geven om zo nodig een paar centimeter extra zitruimte te hebben. Het voelt alsof er van mijn ruimte wordt afgesnoept, waardoor ik in een heet gangetje moet staan en half omval bij elke wissel in de rug van iemand anders, terwijl er een zo goed als lege 1e klas wagon in de trein zit.

Of dat je op een druk station moet instappen en eerste anderhalve wagon door moet voordat je ergens bent waar je mag zitten. Omdat de eersteklasdeur per ongeluk voor je neus komt.

Ze zouden minstens gehalveerd kunnen worden.
Dat ie niet vol zit, is onderdeel van de aantrekkingskracht. Een gehalveerde eerste klas zou een stuk voller zitten en dus snel leger zijn omdat de mensen die m gebruiken niet willen betalen voor een volle coupe. Dat kost NS denk ik zomaar veel zakelijke reizigers en die leveren een bak geld op.
Maar ik ben het wel met je eens dat het best iets minder of vooral beter aangegeven mag.

Overigens moet ik ook vaak tig coupes door om mijn eigen te vinden ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111497272
Het valt niet mee :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111497391
Dat ruimte verspillen vind ik trouwens niet echt een argument. Dat impliceert dat de reiziger op een of andere manier recht heeft op die ruimte, terwijl een plekje in de trein natuurlijk gewoon een betaalde dienst is, net als de meeste andere voorzieningen die ik eerder noemde. Je hoeft niet met de trein.

Sterker nog, als ze nou eens die enorme kortingen voor studenten zouden verminderen, hadden we misschien allemaal wel meer ruimte in de trein. Hoe eerlijk is het dat een student voor minder geld een plek inneemt waar ook een volleprijsbetalende reiziger had kunnen zitten?
Eerlijkheid heeft er gewoon niet zoveel mee te maken m.i.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111497588
Maar is dat niet met het hele leven een beetje het geval?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_111497637
Daarom vind ik het ook een vreemd argument om los te laten op de NS.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 13 mei 2012 @ 18:06:44 #300
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111499247
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+ O+ :* :* Fiets :* :* O+ O+
O+
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij wil de liefde niet in actie omzetten?
Dan houden we het platonisch!
O+
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')