abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111384478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wie is 'we'?
Noem eens wat mensen die belang hebben bij een TBS-er die recidiveert.

quote:
En er is geen direct belang, maar ook geen direct risico. Dus kan je best in de naam der wetenschap eens gaan testen of jouw experimentele behandeling heeft gewerkt of niet bijvoorbeeld.
Natuurlijk is er wel een risico. Kans op recidivie?
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:33:50 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384544
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is in theorie wel wat voor te zeggen, maar dat is wel erg onredelijk tegenover de arts. Vergissen is menselijk. Zelfs de artsen in het ziekenhuis, die dagelijks de levens van mensen in hun handen hebben, stellen we niet hoofdelijk aansprakelijk. Dus waarom deze deskundigen wel?
Vergissen is menselijk, maar in dit geval niet nodig. En de vergissingen leiden in dit geval tot extreem verschrikkelijke misdaden met onschuldige slachtoffers.

Dit is niet te vergelijken met een arts in een ziekenhuis.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111384575
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij noemt levenslang sadistisch.
Wat bedoel je precies?

quote:
Ga je nog antwoorden op het tweede deel van mijn post of bevalt het succesvol trollen nog te goed?
Moord of niet, hij heeft het leven van die vrouw compleet verwoest. En wie is eigenlijk de sadist in dit verhaal? De dader of de mensen die hem liever niet de kans geven nog een leven te verwoesten?[/quote]Handelen uit het principe 'oog om oog, tand om tand' lijkt me ook tamelijk sadistisch, ja.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:10 #184
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Noem eens wat mensen die belang hebben bij een TBS-er die recidiveert.

[..]

Natuurlijk is er wel een risico. Kans op recidivie?
Ik zal het nog even voor je herhalen, want ik begin genoeg te krijgen van je getrol.

Moord of niet, hij heeft het leven van die vrouw compleet verwoest. En wie is eigenlijk de sadist in dit verhaal? De dader of de mensen die hem liever niet de kans geven nog een leven te verwoesten?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111384644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vergissen is menselijk, maar in dit geval niet nodig.
Het is geen rocket science. Bepaalde risico's zijn nu eenmaal niet volledig uit te sluiten.

quote:
Waarom niet? Ook die maken fouten. En slachtoffers. Zonder dat daar enige intentie voor aanwezig is.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:36:20 #186
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384655
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?

[..]

Moord of niet, hij heeft het leven van die vrouw compleet verwoest. En wie is eigenlijk de sadist in dit verhaal? De dader of de mensen die hem liever niet de kans geven nog een leven te verwoesten?
Handelen uit het principe 'oog om oog, tand om tand' lijkt me ook tamelijk sadistisch, ja.
[/quote]

Oog om oog tand om tand zou zijn als we ook zuur over hem willen gooien. Het enige dat ik wil is dat hij niet de kans krijgt om nieuwe slachtoffers te maken. Ik zie absoluut niet wat daar sadistisch aan zou kunnen zijn.
pi_111384681
quote:

[..]

Is in theorie wel wat voor te zeggen, maar dat is wel erg onredelijk tegenover de arts. Vergissen is menselijk. Zelfs de artsen in het ziekenhuis, die dagelijks de levens van mensen in hun handen hebben, stellen we niet hoofdelijk aansprakelijk. Dus waarom deze deskundigen wel?
In een ziekenhuis zijn zaken vaak niet te voorkomen. Hier wel. Kijk tbs is puur en alleen in het belang van de dader, niet van de slachtoffers of de maatschappij.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111384698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:36 schreef Viajero het volgende:

Oog om oog tand om tand zou zijn als we ook zuur over hem willen gooien.
Dat voorstel zag ik toch een paar keer terugkomen.

quote:
Het enige dat ik wil is dat hij niet de kans krijgt om nieuwe slachtoffers te maken. Ik zie absoluut niet wat daar sadistisch aan zou kunnen zijn.
Dat wil niemand. Ook de door jou zo geroemde TBS-artsen niet. :)
pi_111384723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Handelen uit het principe 'oog om oog, tand om tand' lijkt me ook tamelijk sadistisch, ja.
Oog om oog tand om tand zou zijn als we ook zuur over hem willen gooien. Het enige dat ik wil is dat hij niet de kans krijgt om nieuwe slachtoffers te maken. Ik zie absoluut niet wat daar sadistisch aan zou kunnen zijn.
[/quote]
Volgens hem mag je een dief geen boete opleggen en een ontvoerder niet opsluiten. Das sadistisch.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111384742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vergissen is menselijk, maar in dit geval niet nodig. En de vergissingen leiden in dit geval tot extreem verschrikkelijke misdaden met onschuldige slachtoffers.

Nou, dat denk ik dus wel. Sterker nog, het is eerder andersom. Het aantal mensen dat sterft in ziekenhuizen is enorm gigantisch veel groter dan het aantal mensen dat omkomt door fouten bij tbs.

Volgens wikipedia zijn er sinds 1996 7 mensen door (ex-)tbs'ers vermoord. Plus een ontvoering en twee verkrachtigen. Stel dat ik er een paar vergeten ben: ik zeg voor het gemak 20 doden in 18 jaar.

Aan medische missers in ziekenhuizen overlijden (bron) per jaar meer dan 3000 mensen. Dus waarom zijn vergissingen in TBS-klinieken erger?
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:38:55 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111384765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen rocket science. Bepaalde risico's zijn nu eenmaal niet volledig uit te sluiten.

[..]

Waarom niet? Ook die maken fouten. En slachtoffers. Zonder dat daar enige intentie voor aanwezig is.
Natuurlijk zijn die risicos wel uit te sluiten. Door dit soort gestoorde criminelen niet meer vrij te laten.

En het maken van fouten door een arts die zieke mensen probeert te helpen is anders dan door een arts die monsters op de maatschappij loslaat.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:39:08 #192
236046 NotYou
tigerblood
pi_111384774
quote:

[..]

Omdat het hier nodeloos spelen met vuur betreft, zeker in geval van lustmoordenaars. Daarbij vind ik het ronduit pervers dat hier niet gehandeld wordt in het belang van de maatschappij, het slachtoffer of de nabestaanden maar puur in het belang van de dader.

Moeten wij als maatschappij een reëel risico op recidivisme aanvaarden puur om iemand die al een ander voor zijn eigen genot verkracht en gedood heeft een kans te geven een leuk nieuw leven op te bouwen? Ik persoonlijk vind van niet.

Daarbij vind ik het bestaan van richtlijnen en de bureaucratische molen waarachter deze artsen zich in geval van 'incidenten' kunnen verschuilen en waardoor uiteindelijk zogenaamd niemand blaam treft schandalig. Wanneer door jouw ingrijpen een concreet risico ontstaat dat vervolgens zelfs in verlies van levens resulteert dan is dat in mijn beleving jouw schuld.

Wil vervolgens niemand zich nog aan dat beroep wagen? Mooi, dan zijn we het er dus in essentie over eens dat het, het risico simpelweg niet waard is en kunnen we er fijn mee ophouden. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:39:15 #193
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_111384779
Wat een zieke bedoeling
^O^
pi_111384817
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In een ziekenhuis zijn zaken vaak niet te voorkomen. Hier wel.
Jawel, gooi de ziekenhuizen dicht en er komen geen medische fouten meer voor. Net zo'n ridicuul voorstel.

quote:
Kijk tbs is puur en alleen in het belang van de dader, niet van de slachtoffers of de maatschappij.
De maatschappij heeft er ook belang bij dat mensen weer kunnen functioneren en 'genezen' bijvoorbeeld.
pi_111384986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik dus wel. Sterker nog, het is eerder andersom. Het aantal mensen dat sterft in ziekenhuizen is enorm gigantisch veel groter dan het aantal mensen dat omkomt door fouten bij tbs.

Volgens wikipedia zijn er sinds 1996 7 mensen door (ex-)tbs'ers vermoord. Plus een ontvoering en twee verkrachtigen. Stel dat ik er een paar vergeten ben: ik zeg voor het gemak 20 doden in 18 jaar.

Aan medische missers in ziekenhuizen overlijden (bron) per jaar meer dan 3000 mensen. Dus waarom zijn vergissingen in TBS-klinieken erger?
Mensen liggen in het ziekenhuis omdat ze ziek zijn. Niet ingrijpen resulteert dan ook vaak in de dood. Bij tbsers is dat niet het geval.
pi_111385016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die risicos wel uit te sluiten. Door dit soort gestoorde criminelen niet meer vrij te laten.
Of door mensen niet meer vrij op straat te laten lopen. Had in Alphen aan den Rijn bijvoorbeeld 6 slachtoffers gescheeld.

quote:
En het maken van fouten door een arts die zieke mensen probeert te helpen is anders dan door een arts die monsters op de maatschappij loslaat.
Waar zit 'm precies het verschil?
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:44:54 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111385017
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Regilio klinkt ook weer zo heerlijk oerhollands he
Ach, als ze op de Olympische Spelen een medaille pakken dan zijn ze ineens echte Hollanders hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:45:18 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111385037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, gooi de ziekenhuizen dicht en er komen geen medische fouten meer voor. Net zo'n ridicuul voorstel.

[..]
Dan sterven er nog meer mensen. Als je de TBSers niet meer vrijlaat sterven er minder mensen. Onzinvergelijking.

quote:
De maatschappij heeft er ook belang bij dat mensen weer kunnen functioneren en 'genezen' bijvoorbeeld.
Wlek belang heeft de maatschappij dat de dader in dit bericht weer vrij rondloopt?
pi_111385045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:16 schreef Northside het volgende:
Voor alle mensen die 16 jaar + tbs niet genoeg vinden... welke (realistische) straf had de rechter dan moeten opleggen?
gevoelsmatig zeg ik er is geen straf goed genoeg... maar dat is natuurlijk een reactie op basis van gevoelens en emotie, realistisch is dit (zeker voor nederlandse maatstaven) een goede en passende straf.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_111385080
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mensen liggen in het ziekenhuis omdat ze ziek zijn. Niet ingrijpen resulteert dan ook vaak in de dood.
Bron?
pi_111385092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nee klopt niemand gaat dan meer dood! :D

Ze krijgen tbs omdat ze ziek in de bovenkamer zijn, anders kregen ze geen tbs. Plus dat het effect van de behandelingen alles behalve bewezen is. Houd die gekken gewoon vd straat.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:32 #202
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111385142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of door mensen niet meer vrij op straat te laten lopen. Had in Alphen aan den Rijn bijvoorbeeld 6 slachtoffers gescheeld.

[..]
Het verschil tussen veroordeelde criminelen en onschuldigen is jou niet bekend?

quote:
Waar zit 'm precies het verschil?
In dat artsen in een ziekenhuis proberen mensen te helpen die verder geen schade aanrichten en TBS artsen mensen proberen te helpen die bewezen gestoorde criminelen zijn.

Doe aub niet zo dom zeg.
pi_111385161
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee klopt niemand gaat dan meer dood! :D

Ze krijgen tbs omdat ze ziek in de bovenkamer zijn, anders kregen ze geen tbs. Plus dat het effect van de behandelingen alles behalve bewezen is. Houd die gekken gewoon vd straat.
Als minder dan 15% van de TBS-ers recidiveert lijkt me toch dat er sprake is van een redelijk succesvolle behandeling.
  donderdag 10 mei 2012 @ 17:48:17 #204
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111385167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Ok, ik stel voor dat we deze trol met zijn allen gaan negeren vanaf nu.
pi_111385197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Slechte troll zeg.
pi_111385211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef speknek het volgende:
Mensen die levenslang willen voor een niet-moord :').

Het gaat weer goed met sadistisch onderbuik Nederland.
ik weet niet wat erger is die vrouw zal haar hele leven leiden. elke keer als ze in de spiegel kijkt, elke keer als iemand haar nakijkt. mogelijk (nog) lange tijd veel pijn. al die operaties zal behoorlijke stres opleveren.

ik ben geen psycholoog maar een 3 jarig kind die dat alles heeft zien en horen gebeuren zal ook getekend zijn voor het leven :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_111385421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het verschil tussen veroordeelde criminelen en onschuldigen is jou niet bekend?
Ook TBS-ers kunnen - na een langdurige behandeling - weer 'genezen' en functioneren zonder slachtoffers te maken. Jij stelt voor om een eventueel risico op meer slachtoffers te voorkomen door ze levenslang op te sluiten, ook als blijkt dat die risico's beperkt zijn tot het minimum. Bovendien is er in dit geval helemaal geen sprake van moord.

quote:
In dat artsen in een ziekenhuis proberen mensen te helpen die verder geen schade aanrichten en TBS artsen mensen proberen te helpen die bewezen gestoorde criminelen zijn.
In beide gevallen is dat te verhelpen door een behandeling.
pi_111385475
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Slechte troll zeg.
Er zijn geloof ik genoeg ziekenhuisopnames die niet gericht zijn op het voorkomen van het overlijden van iemand.
pi_111385581
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik ben geen psycholoog maar een 3 jarig kind die dat alles heeft zien en horen gebeuren zal ook getekend zijn voor het leven :{
Sadist! Met je vuige onderbuik! :(
pi_111385615
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn geloof ik genoeg ziekenhuisopnames die niet gericht zijn op het voorkomen van het overlijden van iemand.
De meeste mensen die voor een kleine hechting komen gaan niet dood, trol.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 17:59:56 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_111385620
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh?
pi_111385633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:22 schreef Sylkexlovesyou het volgende:
jammer dat de doodstraf er niet is in nederland, voor zulke gevallen mag wel de doodstraf op staan.
en daar buiten om ben je psychisch dan niet helemaal in orde, en dat ben je over 16 jaar ook nog niet.
:')
pi_111385719
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mensen liggen in het ziekenhuis omdat ze ziek zijn. Niet ingrijpen resulteert dan ook vaak in de dood. Bij tbsers is dat niet het geval.
Als je mijn bron las kon je weten dat het gaat om mensen die compleet nodeloos sterven. Die zonder de medische fout hadden geleefd.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:05:50 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111385836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je mijn bron las kon je weten dat het gaat om mensen die compleet nodeloos sterven. Die zonder de medische fout hadden geleefd.
Het verschil zit hem in de intentie. In een ziekenhuis worden mensen gehoplen zodat ze weer gezond worden.

In een TBS kliniek worden mensen geholpen zodat ze weer nieuwe slachtoffer kunnen maken.

Anyway, als je geen verschil ziet tussen een ziekenhuis en een TBS kliniek dan heb je eigenlijk weinig in deze discussie te zoeken.
pi_111385910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het verschil zit hem in de intentie. In een ziekenhuis worden mensen gehoplen zodat ze weer gezond worden.

In een TBS kliniek worden mensen geholpen zodat ze weer nieuwe slachtoffer kunnen maken.
Dan falen ze in de TBS-klinieken toch behoorlijk, als maar 15% er in slaagt te recidiveren. :(

Maar hoe kom je in godsnaam op die gedachte?
pi_111385933
quote:

[..]

Anyway, als je geen verschil ziet tussen een ziekenhuis en een TBS kliniek dan heb je eigenlijk weinig in deze discussie te zoeken.
Volgens mij ben jij het juist die het totaal niet begrijpt. In een TBS-kliniek worden juist ook (geestelijk) zieke mensen geholpen zodat ze weer gezond kunnen worden. En aangezien dat bij 85% van de TBS'ers lukt, zijn ze er nog vrij goed in ook.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 18:09:52 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_111385997
quote:

[..]

Hij ziet het wel, maar wil het niet zien.
pi_111386024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij ziet het wel, maar wil het niet zien.
Ik zie best verschil. Sterker nog, als ik vond dat er geen verschil was had ik het niet als vergelijking gebruikt, denk je wel? :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:11:56 #219
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111386076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij het juist die het totaal niet begrijpt. In een TBS-kliniek worden juist ook (geestelijk) zieke mensen geholpen zodat ze weer gezond kunnen worden. En aangezien dat bij 85% van de TBS'ers lukt, zijn ze er nog vrij goed in ook.
15% is compleet onaanvaardbaar. Dat zijn veel teveel onschuldige slachtoffers, alleen om veroordeelde gestoorde criminelen gelukkiger te maken. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit een goed resultaat vinden.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 18:12:47 #220
249559 crew  Lavenderr
pi_111386112
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

En nu gaat het om mensen die willens en wetens van hun behandelaars buiten de poort mogen met de kans (15%!) om nieuwe slachtoffers te maken. Dat noem ik pas een medische misser.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:14:06 #221
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_111386154
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:39 schreef plopkweker het volgende:
Vertrouwen in het nederlands rechtsysteem: weer met 10% gezakt.

Staat nu ergens in de -300 :')
Optimist! :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:14:40 #222
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111386182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie best verschil. Sterker nog, als ik vond dat er geen verschil was had ik het niet als vergelijking gebruikt, denk je wel? :)
Je stelt dat fouten in een ziekenhuis hetzelfde zijn als fouten in een TBS kliniek. Dat duidt niet op verschillen zien.
pi_111386200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

15% is compleet onaanvaardbaar. Dat zijn veel teveel onschuldige slachtoffers, alleen om veroordeelde gestoorde criminelen gelukkiger te maken. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit een goed resultaat vinden.
Het gaat niet om gestoorde criminelen gezond maken. Het gaat om mensen die niet vastgehouden kunnen worden (ze hebben namelijk hun straf al uitgezeten) beter te maken zodat ze geen gevaar meer zijn voor de maatschappij. En die 15% zijn natuurlijk niet allemaal, of ergens in de buurt daar van, moorden en verkrachtingen.
pi_111386207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En nu gaat het om mensen die willens en wetens van hun behandelaars buiten de poort mogen met de kans (15%!) om nieuwe slachtoffers te maken. Dat noem ik pas een medische misser.
Niet willens en wetens. Er gaan uitgebreide risicoanalyses en taxaties aan vooraf.
pi_111386239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je stelt dat fouten in een ziekenhuis hetzelfde zijn als fouten in een TBS kliniek. Dat duidt niet op verschillen zien.
Nee, ik wees je alleen op het feit dat je TBS-artsen een enorm zware aansprakelijkheid toe wil dichten terwijl hun 'normale' tegenhangers, die veel vaker de fout in gaan, dat niet hebben.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 18:17:00 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_111386280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet willens en wetens. Er gaan uitgebreide risicoanalyses en taxaties aan vooraf.
Ja, het lijkt net de beurs. Soms gaat het goed, soms gaat het fout. En soms moet je een gokje wagen.
pi_111386338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het lijkt net de beurs. Soms gaat het goed, soms gaat het fout. En soms moet je een gokje wagen.
Er worden geen 'gokjes' gewaagd, was het maar zo makkelijk cijfermatig te analyseren en in te kaderen. Anyway, je doet er de praktijk nogal mee tekort. Ik zou iedereen die er zo simplistisch over denkt toch eens aanraden om in een TBS-kliniek te gaan kijken.
pi_111386366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Besef je je wel, dat van normale gevangenen ongeveer 75% recidiveert? En van de allerzwaarste gevallen, die dus door een rechter geestelijk ziek zijn verklaard, is dat maar 15%.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 18:20:12 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_111386384
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er worden geen 'gokjes' gewaagd. Daar doe je de praktijk nogal mee tekort. Ik zou iedereen die er zo simplistisch over denkt toch eens aanraden om in een TBS-kliniek te gaan kijken.
Oh, hebben ze kijkdagen daar ? :+
pi_111386398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja? Natuurlijk. Net als normale gevangenissen.
pi_111386402
Och kijk eens naar de sexuele overtreders. 80% geloof ik in recidive?
pi_111386409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Besef je je wel, dat van normale gevangenen ongeveer 75% recidiveert? En van de allerzwaarste gevallen, die dus door een rechter geestelijk ziek zijn verklaard, is dat maar 15%.
Plus dat van die 75% er genoeg gasten tussen zitten die ook voor bijvoorbeeld doodslag of behoorlijke gewelddelicten vast zitten. Die komen er toch een stuk makkelijker vanaf.
pi_111386422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Och kijk eens naar de sexuele overtreders. 80% geloof ik in recidive?
Wat betreft TBS bedoel je? Nee, 7.
pi_111386430
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die 15% is binnen een bepaalde tijdstermijn toch?
pi_111386467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jep, gewoon op de open dag van de DJI. Ze laten alleen een stuk minder mensen toe dan in bijvoorbeeld een huis van bewaring.
pi_111386510
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die 15% is binnen een bepaalde tijdstermijn toch?
Het onderzoek dat ik gelezen heb hield de recidive bij over maximaal 8 jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tchock op 10-05-2012 18:25:18 (Whoooops.) ]
pi_111386611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het onderzoek dat ik gelezen heb hield de recidive bij over maximaal 8 jaar.
Erg, erg kort. Heel discutabel ook.
pi_111386650
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Erg, erg kort. Heel discutabel ook.
Een ander onderzoek dat een spanne van 23 jaar overbrugde concludeerde dat de recidive na 8 jaar nog geen 9% van alle recidive door ex-TBS'ers omvat.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 18:29:15 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_111386667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jep, gewoon op de open dag van de DJI. Ze laten alleen een stuk minder mensen toe dan in bijvoorbeeld een huis van bewaring.
Het slaat natuurlijk nergens op. Het lijkt wel aapjes kijken. Kan me niet voorstellen dat mensen daar naartoe gaan.
pi_111386686
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het slaat natuurlijk nergens op. Het lijkt wel aapjes kijken. Kan me niet voorstellen dat mensen daar naartoe gaan.
Misschien om een beeld te krijgen van hoe zo'n centrum daadwerkelijk is. Extreem leerzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')