abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:01:34 #31
211083 Angelof9
I must go first
pi_111330609
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...

VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.

Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :p
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:04:05 #32
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111330695
Dit is niet het boekentopic he?
O)))
pi_111330716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:04 schreef arucard het volgende:
oeps, sorry :@
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:05:34 #34
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_111330744
SPOILER SPOILER SPOILER ;) Sorry, wilde ik gewoon ook een keer schreeuwen!
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:07:23 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111330793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:04 schreef arucard het volgende:
Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:09:03 #36
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111330864
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
O)))
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:09:54 #37
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330887
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...

VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.

Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:01 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :p

quote:

[..]

Nee... Is het nou nog niet duidelijk dat men hier die verschillen niet wil lezen? Daar is toch dit topic voor...
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:10:45 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111330912
En daar gaan we weer... :|W
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:11:56 #39
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En daar gaan we weer... :|W
Ja sorry hoor...

Laat ook maar. Ik lees wel eerst de boeken uit.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:12:08 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_111330970
Dubbel. Ofzo.

Hier, een leuk plaatje om deze loze post te vullen:

woensdag 9 mei 2012 @ 13:15:37 #41
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111331105
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:31 schreef megamandy het volgende:
Ik vond wel dat Jon zijn zwaard onhandig neerlegde (achter hem) :X Als mensen hen besluipen kunnen ze eerst rust het zwaard pakken
Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.

En dan nog, ze liggen totaal niet beschut, dus als andere wildlingen haar vinden dan is Jon sowieso de sjaak.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:40 schreef muzas het volgende:

[..]

Vandaar dat ie al een keer bijna gedeserteerd was, zich onhandig opstelde bij Craster (Ik geloof dat ie liever had dat niemand wist dat ie 'm volgde?), en faalt een wildling op advies/half bevel van Qhorin af te maken (waardoor ie dus nu in de shit zit).

Dat is het mooie aan Jon, hij blijft zeer menselijke trekjes houden.
Ik vind Jon ook echt wel een tof karakter. Die alsmaar twijfelende blik in zijn ogen alsof hij niet precies weet wat hij nou moet doen terwijl hij zeker niet dom is.

En wat betreft die meid, hij heeft opdracht gekregen om haar te vermoorden dusja... eerst even er overheen en dan dr kop eraf hakken. Geloven zou ik haar sowieso niet.
...and a packet of crisps, please.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:16:24 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111331132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
De tering.
Nee, het is geen filler, het is een shortcut omdat ze niet alles kunnen verfilmen, daarom zijn er wijzigingen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:19:51 #43
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111331268
quote:

[..]

NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.
...and a packet of crisps, please.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:20:06 #44
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111331282
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De tering.
Nee, het is geen filler, het is een shortcut omdat ze niet alles kunnen verfilmen, daarom zijn er wijzigingen.
Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.
O)))
pi_111331307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:22 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik had Cersei waarschijnlijk het nekje omgedraaid.

Oke ik niet want ik zou er eerst overheen willen maar je snapt me.
_O-
pi_111331419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:20 schreef arucard het volgende:

[..]

Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.
Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:24:25 #47
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111331469
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Misschien wel, wat is je punt?
O)))
pi_111331515
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:24 schreef arucard het volgende:

[..]

Misschien wel, wat is je punt?
Geen, je hebt gelijk als het gaat om boekspoilers. Maar eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje overtrokken reactie als het gaat om die paar verschillen tussen boek en serie...
Het is niet dat we letterlijk vertellen hoe het wel gaat in het boek...
pi_111331701
Misschien moeten we een apart topic maken waarin mensen kunnen discussiëren wat in welk topic moet :')

Ik, als boekenlezer, begrijp ook niet zo goed waarom je de hele tijd die vergelijkingen moet trekken tussen de serie en het boek. Het is duidelijk dat de meeste mensen hier er geen behoefte aan hebben dus laat het gewoon lekker zitten. Ondertussen weten we ook al dat de serie flink het verhaal uit de boeken inkort, samenvoegt en af en toe zaken compleet negeert. Shit gebeurt nou eenmaal en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal prima want dat houdt het voor iemand als ik die het verhaal al helemaal kent ook spannend.

Maargoed, ik schijn dan ook een van de weinigen hier te zijn die dit topic gewoon een week kan negeren of totaal geen problemen heeft om posts die mij niet relevant lijken overheen te lezen. Ik zie ook wel een paar mensen ertussen die wel heel erg hun best doen om spoilers te vinden :')
Conscience do cost.
pi_111331766
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.

Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:35:46 #51
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111332019
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:31 schreef muzas het volgende:

[..]

Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.

Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu :P
Die duidelijke lijn is door Mike gepost op 5 april in deel 20.
Helaas wordt er niet op gemodereerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:46:03 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_111332547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:19 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:52:12 #53
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_111332830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.

En dan nog, ze liggen totaal niet beschut, dus als andere wildlingen haar vinden dan is Jon sowieso de sjaak.
Als er één paladijn in GoT loopt is het Jon wel. Als hij een positie van macht wil moet hij sowieso de cursus BDSM volgen, geloof ik. Had hem hier ook wel geholpen :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:53:00 #54
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111332868
quote:
13s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooit ;)

ALLE extra info die boekenlezers weten, Alles mbt de boeken, wat de seriekijkers niet weten of gemist hebben etc, wordt gewoon NIET meer hier besproken.

Kortgezegd; beter posten we helemaal niet meer hier. :+
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:53:16 #55
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111332883
:(
Worden jullie niet ontzettend moe van jezelf? Het is dat ik zelf in boek 2 pas ergens in het begin ben en dus niet in het andere topic wil kijken ivm spoilers maar jullie zeiken hier gewoon om te zeiken :r

Kunnen we aub een post over spoilers niet gewoon negeren ipv altijd alles 30x lang te herhalen?
吴 曼 迪
pi_111332900
Het is echt triest ja....

quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat dus! Gewoon ander topic opzoeken als je wilt vergelijken. Is dat echt zo moeilijk om te begrijpen voor jullie boeklezers? :N :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:53:50 #57
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111332906
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef megamandy het volgende:
:(
Worden jullie niet ontzettend moe van jezelf? Het is dat ik zelf in boek 2 pas ergens in het begin ben en dus niet in het andere topic wil kijken ivm spoilers maar jullie zeiken hier gewoon om te zeiken :r
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken? :o |:(
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:54:14 #58
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111332923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.
吴 曼 迪
pi_111332937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Gewoon uit respect voor die mensen die vriendelijk aan de boeklezers vragen om geen boekenverwijzingen te maken, hou dat daarbij en ga er dan gewoon niet tegen in.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:54:33 #60
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111332940
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:54 schreef megamandy het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.
Okay, sorry, dan begreep ik je verkeerd :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')