De nieuwe cd van Johan Derksen en Wilfred Genee iedereen die een beetje voetbal volgt heeft het wel gehoord. Het mooie is de opbrengst gaat naar: spieren voor spieren. Goed idee extra geld voor onderzoek en ondersteuning van mensen met een spierziekte. Ik was toevallig in de Lidl en kocht de CD , geinig dingetje om thuis te hebben en het geld gaat naar spieren voor spieren dus waarom niet. Johan Derksen heeft eerder in VI al laten weten dat hij het doet omdat de opbrengst naar spieren voor spieren gaat.
Belangrijk deel van de opbrengst gaat naar spieren voor spieren
Johan Derksen en Wilfred Genee brengen binnenkort hun eigen EK-cd op de markt, maar het lijkt er niet op dat Derksen de cd een prominent plaatsje in zijn eigen cd-kast zal geven. "Laat één ding duidelijk zijn: ik haat deze muziek", zo zegt hij deze week in Nieuwe Revu. "Je moet dit zien als een eenmalige grap. We nemen dit niet al te serieus. Wilfred wel, maar die laten we maar in de waan."
Op de cd, waarvan een belangrijk deel van de opbrengsten overigens naar Spieren voor Spieren gaat, zijn naast Derksen en Genee ook onder meer Edwin Evers, Kees Jansma, Gerard Joling, Bennie Jolink en Estelle Gullit te horen. De voorlopige werktitel is 'Heel Nederland kleurt Oranje', al opteert Wilfred Genee in Nieuwe Revu voor 'Alle schaamte voorbij'. Johan Derksen is het daar echter niet mee eens: "We nemen onszelf niet serieus, maar dat hoef je in de albumtitel niet meteen mee te koop te lopen. De mensen die onze cd kopen houden echt van deze muziek, dan moet je daar niet denigrerend over doen."
Vervolgens lees ik op de site van spieren voor spieren dit
De Helden van Oranje-CD van Johan Derksen en Wilfred Genee is vanaf vandaag exclusief te koop bij de 360 vestigingen van Lidl in Nederland. Per verkochte cd doneert Lidl ¤0,25 aan Spieren voor Spieren. Een fantastisch initiatief van zowel Lidl als Johan Derksen en Wilfred Genee. Spieren voor Spieren moedigt uiteraard heel Nederland aan om deze cd zo snel mogelijk in huis te halen, zodat er een fantastisch bedrag opgehaald kan worden voor kinderen met een spierziekte!
Als je commercieel succes wilt okee ga je gang. Als je een klein bedrag ook nog gunt aan spieren voor spieren alle lof maar ga niet doen alsof dat het hoofddoel is van die cd.
Klacht: Johan Derksen en Genee die doen alsof ze de grote goede doelen steuners zijn terwijl van de 7,50 van de cd welgeteld 3,3 % naar spieren voor spieren gaat en de rest in zijn eigen zak.
Subklacht: Ik voel me belazerd dat ik die cd had gekocht terwijl ik dacht dat minimaal 3-4 euro naar spieren voor spieren ging.