abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111311597
Vraagje: de Sony Bravia KDL-55HX920 die ik op het oog heeft maakt gebruik van een CI+ insteekkaartje voor televisie. Betekent dit dat het voor mij oude vertrouwde COAX niet meer benodigd is?

Ik denk aan aanschaf van deze TV i.c.m. http://www.t-mobile.nl/tv/digitale-tv-direct-kijken

Kan iemand mij vertellen of dat combineert?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:24:11 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111311736
Dat gaat samen werken.

Maar waarom zou je digitenne gaan gebruiken als je al kabel hebt?
Op een 55 inch wordt je daar niet vrolijk van.
So we just called him Fred
pi_111311936
Nieuw huis, nieuwe TV en COAX-aansluiting aan verkeerde kant van de kamer. Verder komt bij een combinatie Internet/Televisie-abonnement dit het goedkoopste uit en heb ik het liefste zo min mogelijk losse kastjes.

Maar- scheelt het veel?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:29:37 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111312075
Voor digitaal tv kijken via de kabel kan je ook een insteekkaart gebruiken.

En ja, het scheelt veel. De bitrate is een stuk lager, waardoor je zeker op grotere schermer gewoonweg lelijk beeld krijgt.
pi_111312209
Ik had eerst ook even digitenne op mijn 42 inch. Niet te doen.
Check anders Canal Digitaal. HD en goedkoop.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_111312317
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef mighty_myte het volgende:
Ik had eerst ook even digitenne op mijn 42 inch. Niet te doen.
Check anders Canal Digitaal. HD en goedkoop.
Wie legt mij uit! Net begreep ik dat slechts via COAX (=de kabel?) goed beeld kreeg, maar Canal Digitaal kan dat ook? of is dat dan ook via COAX? en gebruik je het insteekkaartje dan wel/niet en hoort er dan een los kastje bij?

Even door de bomen het bos kwijt!

[edit] en wat als ik niet van een schotel op mijn balkon hou? welke opties heb ik dan?
pi_111312661
Ik start even paint op.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:40:26 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111312791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Wie legt mij uit! Net begreep ik dat slechts via COAX (=de kabel?) goed beeld kreeg, maar Canal Digitaal kan dat ook? of is dat dan ook via COAX? en gebruik je het insteekkaartje dan wel/niet en hoort er dan een los kastje bij?

Even door de bomen het bos kwijt!

[edit] en wat als ik niet van een schotel op mijn balkon hou? welke opties heb ik dan?
Coax = kabel, HD,geen kastje nodig
Canal Digital = schotel, HD, extra kastje nodig
Digitenne = ether, géén HD, geen extra kastje nodig
pi_111313073
Dat insteekkaartje is alleen handig als je geen extra kastje wil om de zenders te kiezen.
Het is een optie bij kabel-tv (zowel digitaalHD als digitaal-niet-HD) en digitenne.
Het dient er enkel voor dat je met je tv de zenders kan kiezen en dergelijke.

Canal Digitaal is wel ok. Ik vond HD-tv over te kabel te duur omdat je dan ook altijd voor de kabel (en analoge tv) betaalt en bijna altijd internet en bellen er bij moet nemen.
Bij Canal Digitaal heb je idd een schotel, maar voor 15 euro per maand gewoon full HD, opnemen, pauzeren, etc. Soort van Digitenne op steroiden.

Als ik jou was zou ik de coaxkabel gewoon verleggen/verlengen en een HD abo bij UPC/Ziggo watdanook nemen. Of je kiest voor die iets goedkopere oplossing door een schotel te nemen.
Digitenne, gewone analoge tv, goekope digitale tv (dus wel digitaal maar geen HD) doen enorm afbraak aan je TV.
pi_111313220

Digitale televisie over de kabel. (Ziggo, UPC)
pi_111313265
Smartcard is dan slechts ter authenticatie, of wat?
pi_111313331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:48 schreef Martijntj het volgende:
Smartcard is dan slechts ter authenticatie, of wat?
Zo kun je het zien ja.
pi_111313352
Boehoe. Coax aansluiting is hier in de woonkamer en word doorgetrokken tot in de zolder. Niks mis mee!
Nosce te ipsum.
pi_111313665
Is 42 euro per maand een vreemd bedrag voor zo'n alles-in-een-pakket?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:55:49 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111313673
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef mighty_myte het volgende:
Dat insteekkaartje is alleen handig als je geen extra kastje wil om de zenders te kiezen.
Het is een optie bij kabel-tv (zowel digitaalHD als digitaal-niet-HD) en digitenne.
Het dient er enkel voor dat je met je tv de zenders kan kiezen en dergelijke.

Canal Digitaal is wel ok. Ik vond HD-tv over te kabel te duur omdat je dan ook altijd voor de kabel (en analoge tv) betaalt en bijna altijd internet en bellen er bij moet nemen.
Bij Canal Digitaal heb je idd een schotel, maar voor 15 euro per maand gewoon full HD, opnemen, pauzeren, etc. Soort van Digitenne op steroiden.
Totdat je een tweede tv wil aansluiten, dan ben je opeens een stuk duurder uit.
Bovendien bespaar je maar 4 euro per maand, terwijl je minimaal 200 euro moet investeren in extra hardware voor je schotel, duurt dus ruim 4 jaar voordat je de kosten eruit hebt.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:56:11 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111313690
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:55 schreef Martijntj het volgende:
Is 42 euro per maand een vreemd bedrag voor zo'n alles-in-een-pakket?
Ligt eraan wat je er voor krijgt...
pi_111313792
Alle voordelen van Alles-in-1 Basis
TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 12 HD-tv-zenders
stabiel internet, met 10 Mbit/s downloadsnelheid
behoud van eigen nummer en toestel
gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft

10mbit down is prima voor mij, telefoon zal ik niet gebruiken. Ging dus meer om telefoon en internet.
is tevens het goedkoopste pakket. al kan telefonie mij gestolen worden..
pi_111314061
Ziggo levert gewoon goede pakketten. Kabel televisie geeft trouwens ook het beste beeld. Gewoon een kabel van Hirschmann halen.
pi_111314225
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Totdat je een tweede tv wil aansluiten, dan ben je opeens een stuk duurder uit.
Bovendien bespaar je maar 4 euro per maand, terwijl je minimaal 200 euro moet investeren in extra hardware voor je schotel, duurt dus ruim 4 jaar voordat je de kosten eruit hebt.
Waar vind je HD tv voor 19 euro per maand?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:18:37 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111314881
17,95 per maand: http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/televisie
17,20 per maand: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/televisie-abonnementen/

Alleen UPC naait je door je extra te laten betalen per maand voor het ontvangen van digitale televisie.
pi_111315150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:18 schreef FredvZ het volgende:
17,95 per maand: http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/televisie
17,20 per maand: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/televisie-abonnementen/

Alleen UPC naait je door je extra te laten betalen per maand voor het ontvangen van digitale televisie.
Bij caiway betaal je na een jaar ook 26 euro en als je wil opnemen ben je ook 160 euro kwijt voor de recorder.
Ziggo niet bekeken, maar die heb ik hier ook niet, wel UPC.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:31:56 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111315498
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:23 schreef mighty_myte het volgende:
Bij caiway betaal je na een jaar ook 26 euro en als je wil opnemen ben je ook 160 euro kwijt voor de recorder.
Dan lees je verkeerd, voor het standaard pakket betaal je het eerste jaar 9 euro, daarna 17,95 per maand. Dat je extra kosten maakt voor het opnemen maakt is niet relevant. Ook voor Canal Digital ben je extra kwijt voor het kunnen opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')