quote:
Op zaterdag 24 september 2005 12:05 schreef Man_in_a_Shed het volgende:Ik heb er ook al een paar keer mee in mijn handen gestaan
![]()
. Curieus. Nu had ik Want 2 ook al voordat ie officieel in de winkels zou komen te liggen. Volgens mij was dat een import uit Amerika, aangezien de dvd die erbij zit Regio 1 is ipv 2. Misschien hebben de Wainwrights gewoon een heel rare uitgeverij.
Of hebben de Europese platenmaatschapijen gewoon niet zo veel interesse in de familie. Helaas is dat de oorzaak. Universal Nederland heeft geen interesse in RW; ze bieden enkel aan wat aangeboden wordt vanuit de VS en UK. Doorschuiven, noemen ze dat. Geen promo, geen acties. Gewoon in de catalogus opnemen en klaar!
Want Two kwam in Nederland in maart van dit jaar uit. In Amerika was 'ie toen al een maand of zes verkrijgbaar. De Nederlandse datum was ongeveer gelijk aan de Engelse datum. En die hebben gewacht tot Rufus beschikbaar was voor promotie en concerten.
Eerst de plaat in de VS uitbrengen, dan promotie en touren in de VS. Dan de plaat in Engelad (lees: Europa) uit en daar promotie en concerten.
Dankzij het web en dankzij enkele schaarse platenzaken was
Want Two dus al voor de Europese release verkrijgbaar (in de Amerikaanse versie, met regio 1-dvd).
Bij Martha is het zo dat ze simpelweg geen platenmaatschapij had die de plaat in Europa wilde uitbrengen. Zodoende kwam haar plaat uit in Canada en de VS en nu V2 interesse heeft, brengen zij de plaat pas officieel op de Europese markt.