abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27598873
Heb vandaag de DVD 'All I want' gekocht. Best de moeite waard moet ik zeggen. De docu is iets langer, en daarnaast krijg je nog 13 live video's en 4 videoclips, een oude docu en een nieuw nummer . Zo zouden alle muziek docu DVD's moeten zijn. Aanrader .
pi_27613262
De docu van Uur van de Wolf was overigens in het geheel niet onaardig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27614635
Vanavond BBC2 Jools Holland
pi_27621533
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:08 schreef methodmich het volgende:
De docu van Uur van de Wolf was overigens in het geheel niet onaardig.
Haha, een typische nuchtere Nederlandse kwalificatie . Maar inderdaad, de docu is erg goed. De docu op de dvd is dezelfde, alleen dan uitgebreider en in Dolby Digital 5.1. 13 Live video's (waarvan fragmenten in de docu zitten) en nog een stuk of 10 interviews over een bepaald nummer. Ik zou willen dat meer groepen zo'n DVD zouden uitbrengen.

Later komt trouwens erg laat . Half 1 tot 20 voor 2? Ik ben benieuwd, maar ook weer niet zoooo benieuwd. Nou ja, ik heb nog wel het een en ander te doen dus wellicht kan ik de tijd wel volmaken... maar toch. Ik wil slapen!
pi_27622556
Ik had nog nooit van Rufus gehoord tot ik laatst die documentaire bij het uur van de wolf zag. Waanzinnig mooie muziek!
Waar moet ik beginnen?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_27623485
Poses is zeker een aanrader en bijna overal wel voor 9 euro oid te krijgen. Daarna 'Want One' en 'Want Two', die als je even goed zoekt ook nog wel voor een goede prijs kunt krijgen en ook zeer de moeite waard zijn (en ik denk dat je daar ook meeste nummers van hebt gehoord in de docu). En daarna de eerste cd, ook mooi .
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:40:44 #57
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27624341
Mijn eerste kennismaking was ook via Het uur van de wolf; kennis maken via een documentaire vind ik altijd een beetje vreemde volgorde. Maar het sprak me zeker aan!
I am a black hole shitting into the void
pi_27629220
Ik heb alleen Poses, die vind ik behoorlijk goed, maar ook weer niet zo dat ik hem grijsdraai. Maar al met al is Rufus een bijzondere artiest natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 juni 2005 @ 23:24:52 #59
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27694103
Hmmm, wat gedownload (ik weet het, slecht mens). Vind het toch wel erg mooi. Af en toe een beetje camp, maar ik ga het zeker vaker luisteren.
pi_27720991
Wat heb je allemaal gedownload?
pi_27721619
Dank jullie wel dat jullie het over mijn vader hebben..
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:29:49 #62
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27722595
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:49 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wat heb je allemaal gedownload?
Poses en die laatste, Want Two.

Ik ben het erg eens met het commetaar van methodmich. Hij heeft een aantal briljante popliedjes, maar die laatste cd is soms echt te erg.

Van poses is Cigarettes & Chocolate Milk en Poses geweldig. Van de laatste cd The One You Love. Gewoon, prachtige popliedjes zonder te veel poespas.
pi_27723259
Die laatste is wellicht even wennen. Hij is een beetje over de top, maar daar houd ik persoonlijk wel van. Ik vind zelf 'the Art Teacher' een mooi nummer, maar ook nummers als 'Crumb by crumb' en 'Old whore's Diet' zijn erg interessante nummers. Hij heeft in ieder geval een hele eigen stijl, en wellicht waardeer ik dat nog het meest. Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat hij erg houd van musical en vooral opera.

Van Poses vind ik Grey Gardens, Rebel Prince (die talen switch) en Evil Angel (met Melissa auf der Mauer) ook zeker de moeite waard. Hmm, ik voel me een beetje het 'Wainwright promotieteam' . Ach, iemand moet het doen...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:11:48 #64
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27726668
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:45 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
(...) Hmm, ik voel me een beetje het 'Wainwright promotieteam' . Ach, iemand moet het doen...
ehehehe, ik ken het gevoel Altijd je sociale omgeving lastig vallen met je fantastische muzieksmaak, en niks dan onbegrip als ze er anders over denken.

Ik houd juist meer van 'uitgeklede' nummers. Hoewel een stijkertje of blazertje ook nooit weg is, als de basis maar een heel eenvoudig liedje is. Juist. Lekker vaag.

Waarom wordt eigenlijk zo vaak de link met Randy Newman getrokken? Ze zijn beiden divers, maar daar houdt (mijn inziens) de gelijkenis toch wel op.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:48:12 #65
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27729212
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:11 schreef Gimmick het volgende:
Ik houd juist meer van 'uitgeklede' nummers. Hoewel een stijkertje of blazertje ook nooit weg is, als de basis maar een heel eenvoudig liedje is. Juist. Lekker vaag.
Misschien kan ik je in dat geval Antony & the Johnsons aanraden. Vriendje van Rufus, zingt ook mee op 'Old Whore's Diet', op Want Two. Net net een tikje meer 'gay' dan Rufus (!), maar veel ingetogener en -wat mij betreft- ook beter. Heb net het nieuwe album "I am a bird now" aangeschaft. Heerlijk!
'Nuff said
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:56:47 #66
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_27729397
Ik zag 'm afgelopen week bij Jools Holland. Ik ben onder de indruk.
Zijn vader heb ik in 1993 live in Cambridge gezien. Dat is een feest van grappen en muziek inéén.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_27743805
Grey Gardens en Greek Song vind ik de beste nummers van Poses, eigenlijk.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:01:15 #68
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27779370
Ben even van Fok af, leeft het topic ineens helemaal op! Goed, zeg...

Mijn persoonlijke favoriet van Rufus is "Want One", lied voor lied fantastiisch. Daarna komen "Want Two", "Poses" en tot slot "Rufus Wainwright".

De DVD is inderdaad heel tof. Ben er erg blij mee. Het verraste me een beetje dat zoveel groten idolaat zijn van Rufus. Elton John, Sting, Pet Shop Boys, Keane. Het lijkt er een beetje op dat Rufus een muzikanten-held is. Dat zie je wel vaker. Bejubeld door muzikanten, genegeerd door het publiek.
Hoop dat Nederland binnenkort wakker wordt en Rufus wat meer aandacht zal geven... Niet té veel, maar Paradiso moet toch zeker 2 of 3 avonden uit kunnen verkopen?

Begreep uit goedgeïnformeerde bron dat de platenmaatschappij in Nederland heeft opgemerkt dat Rufus een klein maar enthousiast publiek heeft (goh, nou al!). Daarom willen ze binnenkort een single uitbrengen om te testen of het opgepakt wordt door radio en publiek.
Geloof niet dat Universal Nederland er om staat te springen, maar ze willen het proberen. Hou mijn hart vast, want zonder enthousiasme iets lanceren heeft in de regel een tegendraads effect!
pi_27779472
Ik las trouwens dat de clip van 'April Fools' opgenomen was in het huis van Gwen Stefani . Grappig. Rufus heeft trouwens ook een cover gedaan van Across the Universe van de Beatles. Ik heb het op zich niet zo heel erg op covers, maar die's toch wel okee. Zijn cover van Somewhere over the Rainbow is dan weer vreselijk. Daar past zijn stem helemaal niet bij.
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:40:53 #70
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27780364
"Across the Universe" is he-le-maal geweldig!
Was ook erg verrast dat RW dit nummer bracht bij zijn concert in Paradiso. Net als "Hallelujah", ook een cover (Leonard Cohen).
Ken "Somewhere Over The Rainbow" niet van hem. Waar kan ik dat vinden??
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:45:34 #71
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27780456
Op de soundtrack van Bridget Jones 2 zingt Rufus overigens een cover van "I Eat Dinner (When the Hunger's Gone)". Een nummer dat zijn moeder geschreven (en oorsponkelijk gezongen) heeft.
Rufus zingt het op de CD met Dido (gaaaaappp).

Op de DVD "All I Want" staat een hele mooie versie van het lied als hij het samen met zijn moeder en tante zingt (An & Kate McGarrigle). Jammer genoeg staat deze versie niet volledig als extra'tje op de DVD.
Zou de opname graag in zijn geheel horen!!!
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:36:54 #72
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_27781759
Somewhere Over the Rainbow heeft hij een keer bij Jools gedaan, verder niet geloof ik. Was als verrassing, als je daar staat is dat natuurlijk erg leuk. Was niet bedoeld voor release.
Aangezien ik op zich niets heb met dat nummer, kan ik wel lachen om zijn versie .
The short weekend begins with longing...
pi_27781823
Ik heb Somewhere Over The Rainbow op mp3.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:30:38 #74
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27787333
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:39 schreef Tom_Tom- het volgende:

...lieve Tom_Tom...

Zou je..??
Aljeblieft??

Mij heel blij willen maken???
pi_27789675
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Zou je mij daar ook blij mee willen maken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')