Hoi allemaal,
Ik ben 19 jaar oud en zit in een relatie met een ontzettend leuke jongen, al bijna 4 jaar. Voor hem heb ik ongeveer 10 "scharreltjes" gehad. Niet super veel ervaring op gedaan dus...
Sinds een maand of 2 denk ik 24/7 eraan of ik lesbisch ben. Waarom? Geen idee. Ik heb geen duidelijk aanwijsbare reden. Ik zoek allemaal redenen waarom ik lesbisch zou kunnen zijn. Het is me nu gewoon allemaal zo wazig geworden dat ik niet meer weet of ik mezelf met een man of met een vrouw oud zou worden. Daarnaast zoek ik de hele tijd op internet naar dezelfde soort verhalen en hoop dat die dan hetero zijn, want dan ben ik dat waarschijnlijk ook. Heel onlogisch, maar ik klamp me er heel erg aan vast.
Ik zal wel even punt gewijs vermelden wat ik aan mezelf controleer:
- Ik kijk meer naar vrouwen dan naar mannen.
- Vroeger heb ik wel eens met een vriendinnetje tegen elkaar gelegen/beetje schuren. Dit zie ik als iets wat op het feit kan wijzen dat ik lesbisch ben. Heb geen gevoelens gehad voor dit vriendinnetje, maar het wond me wel op.
- Videoclips met vrouwen kunnen me opwinden.
- Ik ben niet zo'n fantaseerder, dus echt fantaseren over mannen of vrouwen doe ik niet.
- Ik lees verhalen op internet over laatbloeiers (vrouwen die er op hun 30ste achter komen dat ze lesbisch zijn -> ik ben bang dat mij dit nu ook gebeurd of zal gebeuren).
Maar, anderzijds:
- Verliefdheden heb ik alleen maar op jongens gehad (niet dat ik om de haverklap verliefd werd).
- Alleen met jongens gezoend.
- Ik ben gek op mijn vriend.
Toch blijft de twijfel aan me knagen tot vervelend aan toe. De vraag waar ik het meest last van heb is: zie ik mijn toekomst voor me met mannen of met vrouwen?
Ik zit ook in dubio aangezien dit mijn eerste/enige vriendje is. Misschien komt het omdat ik geen/nauwelijks ervaring heb. Nu weet ik dat dat niet meteen een aanleiding hoeft te zijn om te gaan twijfelen aan je geaardheid, maar dit zou misschien wel kunnen in mijn geval (?).
Thanks alvast!..