SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel vrienden, wel wat.. Maar het is meer het punt dat ik niemand eigenlijk ermee wil belasten. van de psycholoog moet ik mijn hele verhaal bij mijn vriend kwijt, maar ik wil niet altijd hem lastig vallen en ik wil niet dat hij mijn surrogaatpsycholoog wordt.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:14 schreef KeimpeHart het volgende:
Je hebt vrienden nodig. Doordat je niemand hebt waar je je hart kunt uitstorten, waar mensen met je meeleven, voel je je eenzaam. En dat verstrekt je dip alleen maar.
Waar woon je trouwens?
quote:Op maandag 7 mei 2012 21:17 schreef Angel-Joy het volgende:
Aan jouw vriend denken?
Aan de liefde die je van hem wel krijgt?
Hem evenueel bellen en zijn stem horen?Ja, dat doe ik dus meestal, maar hij is 1. nu aan het werk 2. ik ben net een week bij hem geweest en ik wil niet gelijk weer bij hem komen zeiken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast sorry aan vriendlief, die dit ongetwijfeld leest.#TeamMiley
Ja, is ook moeilijk voor hem natuurlijk om jou zo te zien sowieos..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus meestal, maar hij is 1. nu aan het werk 2. ik ben net een week bij hem geweest en ik wil niet gelijk weer bij hem komen zeiken..
Alvast sorry aan vriendlief, die dit ongetwijfeld leest.
checkt vriendlief je FOK! of heeft ie zelf ook?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus meestal, maar hij is 1. nu aan het werk 2. ik ben net een week bij hem geweest en ik wil niet gelijk weer bij hem komen zeiken..
Alvast sorry aan vriendlief, die dit ongetwijfeld leest.
Over 2 maanden word ik 18.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:20 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ja, is ook moeilijk voor hem natuurlijk om jou zo te zien sowieos..
Al denk ik niet dat hij het ziet als zeiken(doet de mijne ook niet)
Hoe oud ben je?
Allebei FOK!ker..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:25 schreef TBakkert het volgende:
[..]
checkt vriendlief je FOK! of heeft ie zelf ook?
Beetje jammer dat ik het achterlijk druk heb deze week.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:26 schreef birdscanfly het volgende:
Ouwe, weetje wat je moet denken; Ik zit in een kutbui, ik accepteer dat, vanavond vroeg naar bed en morgen komt het allemaal weer goed. Geloof me, dat is ook echt zo!
Haha, ik herken mij zelf echt in jou, zelfs mijn vriend is ook een FOK!erquote:Op maandag 7 mei 2012 21:27 schreef arachide. het volgende:
[..]
Over 2 maanden word ik 18.17.
Mijne ziet het ook niet als zeiken, maar ik heb afgelopen week al echt heel veel van hem gevraagd. Huilbuien midden in de nacht, echt ieder moment van de dag bevestiging eisen, huilbuien overdag, driftbuien, me afzonderen en dan weer heel veel aandacht eisen. Ik ben behoorlijk lastig, maar dat heb ik altijd als me iets dwars zit.
[..]
Allebei FOK!ker..
[..]
Beetje jammer dat ik het achterlijk druk heb deze week.
Ik zit nu in vwo5 en na mijn examens ben ik direct weg. Ik ga de uitslagen niet afwachten, want ik sta er goed genoeg voor. Nog 400 dagen en mijn grootste pijnpunt is verdwenen, dan heb ik eindelijk kans om van mijn huis een thuis te maken. Ik heb gekeken of ik eerder weg kan, maar dat gaat helaas niet lukken.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:30 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Haha, ik herken mij zelf echt in jou, zelfs mijn vriend is ook een FOK!er
En zulke buien heb ik ook
Ben je een kloon van mij?
Nee, ik snap het wel, maat bekijk het zo: over een jaartje verhuis je ergens anders heen en zie je ze nooit meer terug als je dat wilt
Of eerder op jezelf gaan wonen
Nice, wat ook gebeurd, jouw school afmaken heaquote:Op maandag 7 mei 2012 21:33 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik zit nu in vwo5 en na mijn examens ben ik direct weg. Ik ga de uitslagen niet afwachten, want ik sta er goed genoeg voor. Nog 400 dagen en mijn grootste pijnpunt is verdwenen, dan heb ik eindelijk kans om van mijn huis een thuis te maken. Ik heb gekeken of ik eerder weg kan, maar dat gaat helaas niet lukken.
Hoe oud ben jij dan?
En die buien, tja, dat is echt iets...![]()
Ik wil dan eigenlijk iedereen van me afdrukken zodat ik mezelf bescherm voor nog meer verdriet omdat nog meer mensen uit mijn leven verdwijnen.
Het gaat ook niet om haar vriend, maar meer om dat ze iemand nodig heeft als ze het thuis moeilijk heeft.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Ach, over 5 dagen is het weer weekend en kun je hem weer zien. Er zijn wel ergere dingen.
That's just not the point.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Ach, over 5 dagen is het weer weekend en kun je hem weer zien. Er zijn wel ergere dingen.
Ik ben al een heel eind gekomen, want ik was echt een zielig hoopje mens geworden. Ik hou weer een beetje van mezelf, maar vorige week weer een terugval en nu is het even lastig. Het voelt als monopoly: kanskaart, ga terug naar start, u ontvangt geen 200 euro.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:46 schreef Charcot het volgende:
Bovenstaande heeft als gevolg dat je je langzaam durft open te stellen
Dat is begrijpelijk. Wat doe je naast je school?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:50 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ben al een heel eind gekomen, want ik was echt een zielig hoopje mens geworden. Ik hou weer een beetje van mezelf, maar vorige week weer een terugval en nu is het even lastig. Het voelt als monopoly: kanskaart, ga terug naar start, u ontvangt geen 200 euro.
Nu heb ik weer last van buien en dit soort momenten. Dan vliegt angst me echt naar de keel en dan ben ik totaal radeloos. Heel naar.
Werk, FOK!, tekenen, dromen, soms lezen, schilderen, muziek luisteren..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:56 schreef Charcot het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk. Wat doe je naast je school?
je bent maar 15 en zit constant advies te geven aan mensen die op zichzelf willen gaan wonen..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:39 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om haar vriend, maar meer om dat ze iemand nodig heeft als ze het thuis moeilijk heeft.
Leeftijd zegt niks.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef TBakkert het volgende:
[..]
je bent maar 15 en zit constant advies te geven aan mensen die op zichzelf willen gaan wonen..
Wat heb je meegemaakt dat jij nou echt DE expert bent?
Maar je mag ook gewoon OT reageren, in plaats van iemand emogiffen die wel wilt helpen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef TBakkert het volgende:
[..]
je bent maar 15 en zit constant advies te geven aan mensen die op zichzelf willen gaan wonen..
Wat heb je meegemaakt dat jij nou echt DE expert bent?
ik zeg niet dat je niet hier mag reageren. dat mag gewoon.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Leeftijd zegt niks.
En dan ik 15 ben betekent niet dat ik niet in R&P mag reageren, of word een modje en dwing me.
En je weet geen ene neuk over mij, en als je echt in geïnteresseerd was, had ik het je misschien verteld ipv jouw emo gif.
Reageer JIJ eens OT dan.
quote:Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef arachide. het volgende:
[..]
Werk, FOK!, tekenen, dromen, soms lezen, schilderen, muziek luisteren..
Interesse tonen doe je door middel van oprecht te zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik zeg niet dat je niet hier mag reageren. dat mag gewoon.
Ik zeg niet dat ik iets over je weet. Dat is niet zo.
Ik vroeg alleen wat jij hebt meegemaakt dat je het constant hebt over iemand die op zichzelf wil gaan wonen? dat heet interesse weet je ...
OT: probeer tegen je stiefvader misschien iets aardiger te doen, dan kan het die komende 400 dagen misschien nog iets minder vervelend worden. Niet overdreven ofzo, maar probeer respect af te dwingen.
Nu goed?
oke, sorry van emo gifquote:Op maandag 7 mei 2012 22:08 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Interesse tonen doe je door middel van oprecht te zijn.
Emo gif noem ik geen interesse tonen.
En ts wilt toch ook graag op haar zichzelf gaan wonen, dat lijkt me logisch als je zo iets meemaakt.
Hoezo verkeerd advies?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef TBakkert het volgende:
[..]
oke, sorry van emo gif![]()
Maar je kan, als je ergens minder/geen verstand van hebt, ook verkeerd advies geven.
Daar ben ik in deze situatie alleen maar bang voor...
Ik heb over een paar weken weer een project waar ik me volledig op kan storten. Ik heb een blog waarbij ik de verkiezingen en partijprogramma's bekijk als een dom non-politiek gansje. Want ik mag gaan stemmen!quote:Op maandag 7 mei 2012 22:07 schreef Charcot het volgende:
[..]dat is mooi! Zijn er dingen die je stiekem heel graag wil leren? Zo ja, maak een stappenplan voor een haalbare doel. En voel je helemaal geweldig na afloop.
Kleine dingen, bijv. iets leren koken.. Of. Ja weet het niet eigenlijk. Kan van alles zijn. Als je maar op dit soort momenten nog het besef hebt dat je ergens naartoe werkt, wat afleiding hebt en het feit dat dit soort kleine dingen een verschil maken in je humeur. Erin blijven hangen helpt geen ene meter. Ik voelde me tot een tijd terug een tikkie slechter dan je beschrijving. Maar sprak mezelf toe dat ik moet opstaan! Voor mezelf. Omdat ik het godverdomme verdien.
Plan wat arachide-momentjes in je dag. En wanneer je je weer zo slecht voelt, neem dan een wandeling, verwen jezelf.
Langzaam leer je op dit soort momenten de knop omzetten
weetje wat altijd zo stom is? Mensen denken dat het allemaal niet zo erg is, maar ik ben wel degelijk emotioneel verwaarloosd.. Soms wil ik gewoon dat mijn ouders me in elkaar trappen, dat is net zo pijnlijk, maar dan heb ik tenminste een geldige reden om uit huis te gaan. Nu ben ik zo'n pubertje die uit huis wil.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoezo verkeerd advies?
Lees even terug en je ziet dat ts ook graag uit 't huis wilt.
En ik heb zelf zo iets ervaren als ts, alleen dan nog ietsjes erger, dus ik kan best begrijpen hoe ze zich voelt.
kijk nu snap ik dat jij vindt dat je advies mag gevenquote:Op maandag 7 mei 2012 22:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hoezo verkeerd advies?
Lees even terug en je ziet dat ts ook graag uit 't huis wilt.
En ik heb zelf zo iets ervaren als ts, alleen dan nog ietsjes erger, dus ik kan best begrijpen hoe ze zich voelt.
Maar, heb je wel gewoon goede vriend(inn)en waar je dan gewoon een tijdje kunt blijven slapen etc.?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:13 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb over een paar weken weer een project waar ik me volledig op kan storten. Ik heb een blog waarbij ik de verkiezingen en partijprogramma's bekijk als een dom non-politiek gansje. Want ik mag gaan stemmen!
[..]
weetje wat altijd zo stom is? Mensen denken dat het allemaal niet zo erg is, maar ik ben wel degelijk emotioneel verwaarloosd.. Soms wil ik gewoon dat mijn ouders me in elkaar trappen, dat is net zo pijnlijk, maar dan heb ik tenminste een geldige reden om uit huis te gaan. Nu ben ik zo'n pubertje die uit huis wil.
Ik heb dat al heel lang overwogen, alle opties bekeken, maar financieel is het niet haalbaar en ik krijg geen steun van mijn ouders.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:13 schreef TBakkert het volgende:
[..]
kijk nu snap ik dat jij vindt dat je advies mag geven
Maar zeggen dat iemand, omdat deze het huis uit wil, dan eerder het huis uit moet gaan, kan tot overhaaste en vaak ondoordachte acties leiden..
Hedde gij de OP wel gelezen? Ik heb niemand om heen te gaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:15 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Maar, heb je wel gewoon goede vriend(inn)en waar je dan gewoon een tijdje kunt blijven slapen etc.?
Ik snap dat je ze niet wil lastigvallen, maar dat is juist wat je moet doen. Je kunt het nu wel op Fok! gaan vertellen, maar irl kunnen wij(angel-joy) je nauwelijks helpen.
Haha, ik snap wat je bedoelt..quote:Op maandag 7 mei 2012 22:13 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb over een paar weken weer een project waar ik me volledig op kan storten. Ik heb een blog waarbij ik de verkiezingen en partijprogramma's bekijk als een dom non-politiek gansje. Want ik mag gaan stemmen!
[..]
weetje wat altijd zo stom is? Mensen denken dat het allemaal niet zo erg is, maar ik ben wel degelijk emotioneel verwaarloosd.. Soms wil ik gewoon dat mijn ouders me in elkaar trappen, dat is net zo pijnlijk, maar dan heb ik tenminste een geldige reden om uit huis te gaan. Nu ben ik zo'n pubertje die uit huis wil.
Ik mag sowieso advies geven.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:13 schreef TBakkert het volgende:
[..]
kijk nu snap ik dat jij vindt dat je advies mag geven
Maar zeggen dat iemand, omdat deze het huis uit wil, dan eerder het huis uit moet gaan, kan tot overhaaste en vaak ondoordachte acties leiden..
ben je lid van (sport)club? daar kan je altijd nieuwe mensen ontmoeten die gewoon echt goede vrienden kunnen worden. Ook op school niet?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:16 schreef arachide. het volgende:
[..]
Hedde gij de OP wel gelezen? Ik heb niemand om heen te gaan.
Nee jij helpt lekker met jouw domme opmerkingen die al beantwoord zijnquote:Op maandag 7 mei 2012 22:15 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Maar, heb je wel gewoon goede vriend(inn)en waar je dan gewoon een tijdje kunt blijven slapen etc.?
Ik snap dat je ze niet wil lastigvallen, maar dat is juist wat je moet doen. Je kunt het nu wel op Fok! gaan vertellen, maar irl kunnen wij(angel-joy) je nauwelijks helpen.
ik heb het stuk over het verhuizen wel gewoon doorgelezen en desbetreffende reacties.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Haha, ik snap wat je bedoelt..
En mensen denken dat je overdrijft, dat je gewoon aan het puberem bent..
Zo zit alles helaas in elkaar.
Maar goed, jou psychologisch mishandelen is ook een mishandeling hea..
[..]
Ik mag sowieso advies geven.
Nee hoor; want als je goed leest, lees je dan het al geprobeerd heeft maar het lukt niet.
Ga eerst maar goed lezen voordat je een offtopic commentaar geeft.
Tevens kom jij van 1997, dus wat is jouw probleem hier dan?
Geen geld voor.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ben je lid van (sport)club? daar kan je altijd nieuwe mensen ontmoeten die gewoon echt goede vrienden kunnen worden. Ook op school niet?
als je iemand ziet die jou wel aardig lijkt, wat doe je dan?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:19 schreef arachide. het volgende:
[..]
Geen geld voor.
En hedde gij de OP gelezen, ik ben niet goed in vrienden maken.
ik ben net klaar met spelen en het hofnarretje is al dichtquote:Op maandag 7 mei 2012 22:18 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee jij helpt lekker met jouw domme opmerkingen die al beantwoord zijn
Ga ergens anders spelen.
Zeer duidelijk voor mij, maar of het duidelijk voor jou is, daar heb ik mijn twijfels over.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:19 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik heb het stuk over het verhuizen wel gewoon doorgelezen en desbetreffende reacties.
Jij hebt toen aan TS gevraagd of ze niet eerder het huis uit kon, waarop een reactie kwam.
Dit heeft verder niks te maken met de OP, maar ik gaf kritiek op jouw reactie van eerder.
duidelijk?
ik gaf geen kritiek op de leeftijd op zich, maar ik trok mijn twijfels bij het zien van het advies in combinatie met de leeftijd.(in alle onwetendheid misschien, maar toch.)quote:Op maandag 7 mei 2012 22:21 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Zeer duidelijk voor mij, maar of het duidelijk voor jou is, daar heb ik mijn twijfels over.
En wat zeik je over mijn leeftijd als jij nog jonger bent
Nou, hou je bek dan dicht en maak niet zulke domme opmerkingen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:20 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik ben net klaar met spelen en het hofnarretje is al dicht
in plaats van mij afzeiken kun jij ook misschien nog wel ff OT reageren, ofniet?
dit is dus niet Ontopicquote:Op maandag 7 mei 2012 22:23 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
OT: niet naar dit manjongetje luisteren, want hij snapt niet waarom het zo moeilijk is.
Ik ben niet goed in smalltalk, dus dat vermijd ik.. Ik kijk eerst een maand of 7 de kat uit de boom bij klasgenoten. Zo ben ik pas twee weken geleden echt aan de praat geraakt met mensen uit mijn klas. Ze leken me gewoon eng. En ze kunnen me pijn doen, kwetsen, in de steek laten.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:19 schreef TBakkert het volgende:
[..]
als je iemand ziet die jou wel aardig lijkt, wat doe je dan?
Jeugdcentrum is misschien wel goed idee, maar het probleem is dat dat ook jongeren zijn die emotioneel een beetje instabiel zijn. Daar kun je misschien ook niet altijd op bouwen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Ts, is zo'n jongeren centrum niet handig?
Daar komen meer jeugd die thuis problemen hebben, misschien kan je daar met ze praten en eventueel vrienden maken.
Ik probeer het op een rijtje te krijgen. Ik ben echt enorm van lijstjes. Verder ben ik best normaal enzo.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:21 schreef Charcot het volgende:
Arachide, je bent verstandig bezig. Vrienden maken gaat niet zo 1,2,3. Misschien handig om dit bij je psycholoog aan te kaarten? Zodat hij/zij je specifiek advies kan geven? Wij kunnen je alleen advies geven wat gebaseerd is op gemiddelden en eigen ervaringen. De kans is niet zo heel groot dat je er wat mee kunt, al hoop ik van wel natuurlijk.
Ik had eerst een hele fijne SC waar ik altijd terecht kon, maar die is een beetje dood gegaan..quote:Op maandag 7 mei 2012 22:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Ts, is zo'n jongeren centrum niet handig?
Daar komen meer jeugd die thuis problemen hebben, misschien kan je daar met ze praten en eventueel vrienden maken.
Juist wel, omdat je weet dat de ander 't zelfde mee maakt, kan je er makkelijker over praten en bij elkaar uithuilen, en het gaat niet altijd om iets belangrijks opbouwen, soms is het ook belangrijk dat je jouw hart kunt luchten bij een vreemde die niet zo snel oordeelt.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:26 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Jeugdcentrum is misschien wel goed idee, maar het probleem is dat dat ook jongeren zijn die emotioneel een beetje instabiel zijn. Daar kun je misschien ook niet altijd op bouwen.
Dat is erg jammer.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:27 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik had eerst een hele fijne SC waar ik altijd terecht kon, maar die is een beetje dood gegaan..Daar heb ik aardig wat leuke contacten aan overgehouden, maar wel ver weg.
ja, daar heb je gelijk in.(GVD! ik geef je gelijk)quote:Op maandag 7 mei 2012 22:28 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Juist wel, omdat je weet dat de ander 't zelfde mee maakt, kan je er makkelijker over praten en bij elkaar uithuilen, en het gaat niet altijd om iets belangrijks opbouwen, soms is het ook belangrijk dat je jouw hart kunt luchten bij een vreemde die niet zo snel oordeelt.
En het is bewezen dat wanneer je een ander helpt, dat je je dan ook beter voelt.
Haha, maar zal jij het niet fijn vinden om eens iemand anders te helpen?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:30 schreef arachide. het volgende:
Maar geen jeugdcentrum. Ze zien me al aankomen: ik krijg geen aandacht enzoooooooooo
Ik help momenteel een 15jarig meisje met anorexia. Ondertussen is haar vader verdwenen en een heeft haar moeder kanker. Dat is genoeg voor mij.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:32 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Haha, maar zal jij het niet fijn vinden om eens iemand anders te helpen?
oke, dat is echt een zware taak, lijkt me...quote:Op maandag 7 mei 2012 22:37 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik help momenteel een 15jarig meisje met anorexia. Ondertussen is haar vader verdwenen en een heeft haar moeder kanker. Dat is genoeg voor mij.
Jezus, sterkte..quote:Op maandag 7 mei 2012 22:53 schreef pinine het volgende:
Misschien een schrale troost maar kijk ook eens naar mensen die het nog moeilijker hebben en denk dan dat je zulke ellende gelukkig niet hebt.
Als voorbeeld mijn persoontje, kankerpatiënt waar ondertussen de kanker m'n botten heeft aangetast en er bijv. daardoor spontaan ribben zijn gebroken of er daardoor in m'n kaak een vreselijke ontsteking zit waardoor er kiezen getrokken moesten worden, constante rugpijn omdat er ingezakte wervels zijn, overal erge spierpijn hebben door de chemo, steeds wakker worden van de pijn als ik lig en daarom het bed uit moet om te gaan zitten, kun je je al die ellende voorstellen? (dit is nog lang niet alles)
Maar omdat het leven doorgaat toch nog zoveel mogelijk blijven doen al is het met pijn, gelukkig kan ik nog lopen dus kan ik de hond nog uitlaten en hier en daar naartoe, al is het leven nog zo moeilijk niet opgeven
Je moet je niet met andere mensen vergelijken.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:53 schreef pinine het volgende:
Misschien een schrale troost maar kijk ook eens naar mensen die het nog moeilijker hebben en denk dan dat je zulke ellende gelukkig niet hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |