#durftevragenquote:Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Idd maar,of je dan ook beter wordt in Natuurkunde??
Het is een van de manieren om beter te begrijpen hoe je vragen kunt oplossen binnen de natuurkunde. En post vooral je vraag, wie weet wie er kunnen helpen! Wij houden dit forum natuurlijk ook in de gaten.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:57 schreef allesbeterweter het volgende:
[..]
Idd maar,of je dan ook beter wordt in Natuurkunde??
Ik weet zo snel niet waar je het over hebt, maar kan het niet zijn dat je opp van driehoek berekent?quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:46 schreef Bloempje93 het volgende:
Hallo,
Allereerst mijn complimenten voor de hulpsite! Echt geweldig! Ik heb een vraag over het filmpje "krachten onbinden 2". Ik snap niet waarom de verticale kracht omhoog 0,5Ft is. Kan iemand me dit uitleggen?
Groetjes!
In het filmpje wordt gezegd dat F(touw) = 600N is en dan tekenen ze opeens een rode pijl omhoog met daarbij 0,5 F(touw). Maar ik snap niet waarop ze dat hebben gebaseerd?quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:48 schreef lamp272 het volgende:
[..]
Ik weet zo snel niet waar je het over hebt, maar kan het niet zijn dat je opp van driehoek berekent?
ohja, ik zie het! Ik zou het eigenlijk ook niet weten..quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:23 schreef Bloempje93 het volgende:
[..]
In het filmpje wordt gezegd dat F(touw) = 600N is en dan tekenen ze opeens een rode pijl omhoog met daarbij 0,5 F(touw). Maar ik snap niet waarop ze dat hebben gebaseerd?
als ik het zo zie komt dit omdat de kracht naar beneden opgeheven wordt door de 2 touwen samen. 1 touw levert dus de kracht 0,5*600N in verticale richting.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:23 schreef Bloempje93 het volgende:
[..]
In het filmpje wordt gezegd dat F(touw) = 600N is en dan tekenen ze opeens een rode pijl omhoog met daarbij 0,5 F(touw). Maar ik snap niet waarop ze dat hebben gebaseerd?
Netjes weer, bedankt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:39 schreef VUexamenhulp het volgende:
Ben je nieuwsgierig naar hoe je het vwo examen natuurkunde gemaakt hebt? Alle opgaven staan nu ook online en zijn te vinden op YouTube.
http://www.few.vu.nl/nl/voor-het-vwo/scholieren/examenhulp/examens/examen-2012-tijdvak-1.asp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |