Neen dusquote:Op zondag 6 mei 2012 22:46 schreef Hidefinition het volgende:
jullie zijn moeder en zoon? een andere verklaring heb ik niet..
Ik ben 20, maar heb maar 1 lief gehad, wat dan nog maar een maand duurde, en niet echt uit verliefdheid was, meer uit nood aan genegenheid denk ik achteraf. Na een week of 2 discussieerden we al over banale zaken. Het lijkt nu wel dat ik moeilijk verliefd word. (De keren dat ik dacht verliefd te zijn was dat puur dat 'geven om' in combinatie met nood aan affectie)quote:
Vraagje: heb je toevallig moeite met het verschil zien tussen verliefdheid, liefde en vriendschap?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:51 schreef polaroidcameras het volgende:
Ik ben 20, maar heb maar 1 lief gehad, wat dan nog maar een maand duurde, en niet echt uit verliefdheid was, meer uit nood aan genegenheid denk ik achteraf. Na een week of 2 discussieerden we al over banale zaken. Het lijkt nu wel dat ik moeilijk verliefd word. (De keren dat ik dacht verliefd te zijn was dat puur dat 'geven om' in combinatie met nood aan affectie)
Dit is ook wel pakweg elk jaar iemand anders, maar mijn gevoelens voor die ene persoon worden dan telkens sterker (mede door daar zoveel mee bezig te zijn in mijn hoofd) dat ik dan alles over heb voor die persoon die periode, en de rest vind ik wel leuk, maar niemand is zo leuk als die ene. Maar zodra het daarmee niet meer echt botert en ik ontmoet iemand nieuw waarmee het klikt, gebeurt net hetzelfde..quote:Op zondag 6 mei 2012 22:50 schreef Azreal het volgende:
Geen flauw idee of er een naam voor is, maar het klinkt enorm bekend. In de loop der jaren zijn er gelukkig wel wat mensen blijven hangen, maar over het algemeen is er nog steeds 1 persoon waar ik in een bepaalde periode het meest mee optrek.
Wat bij mij fantastisch hielp was een vrouw die me uit al het bekende wegsleepte. Sindsdien plaats ik mezelf af en toe uit m'n normale context wat enorm helpt om nieuwe mensen te leren kennen en niet op 1 persoon te focussen.
Maarja, ik ben totaal niet geschikt als rolmodel voor dit soort dingen.
Daar was ik al 'bang' voor. Nou ga ik lekker aan de huis-tuin-en-keuken-psychologie: hoe is/was je relatie met je ouders? Mogelijk is dat je voor 1000% willen geven aan je vrienden ook iets dat voortkomt uit nood aan genegenheid. Je hoop wanhopig het terug te krijgen danwel wilt ze laten voelen wat jij nooit hebt gevoeld.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:51 schreef polaroidcameras het volgende:
[..]
Ik ben 20, maar heb maar 1 lief gehad, wat dan nog maar een maand duurde, en niet echt uit verliefdheid was, meer uit nood aan genegenheid denk ik achteraf. Na een week of 2 discussieerden we al over banale zaken. Het lijkt nu wel dat ik moeilijk verliefd word. (De keren dat ik dacht verliefd te zijn was dat puur dat 'geven om' in combinatie met nood aan affectie)
Die kans zit er wel in, ja. Ik heb toch nooit echt het onderscheid gevoeld, denk ik.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:54 schreef Azreal het volgende:
[..]
Vraagje: heb je toevallig moeite met het verschil zien tussen verliefdheid, liefde en vriendschap?
Kom je ook weer terug bij sommige personen of is het altijd iemand anders?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:56 schreef polaroidcameras het volgende:
Dit is ook wel pakweg elk jaar iemand anders, maar mijn gevoelens voor die ene persoon worden dan telkens sterker (mede door daar zoveel mee bezig te zijn in mijn hoofd) dat ik dan alles over heb voor die persoon die periode, en de rest vind ik wel leuk, maar niemand is zo leuk als die ene. Maar zodra het daarmee niet meer echt botert en ik ontmoet iemand nieuw waarmee het klikt, gebeurt net hetzelfde..
Hoe zit het dan als je zelf die genegenheid nooit gezocht hebt bij je ouders?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Daar was ik al 'bang' voor. Nou ga ik lekker aan de huis-tuin-en-keuken-psychologie: hoe is/was je relatie met je ouders? Mogelijk is dat je voor 1000% willen geven aan je vrienden ook iets dat voortkomt uit nood aan genegenheid. Je hoop wanhopig het terug te krijgen danwel wilt ze laten voelen wat jij nooit hebt gevoeld.
Dat helpt voor geen meter he? Wat voor mij redelijk lijkt te werken, is kijken hoe ik reageer als ik denk verliefd te zijn. En daarbij heel erg eerlijk tegen mezelf te zijn. Het vraagt enige zelfkennis, maar stelt je wel in staat om het verschil een beetje op te pikken.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef polaroidcameras het volgende:
Die kans zit er wel in, ja. Ik heb toch nooit echt het onderscheid gevoeld, denk ik.
Het is wel goed mogelijk dat de oorzaak bij het gebrek aan liefde van m'n ouders ligt, ja. Mijn ouders zijn gescheiden op m'n 4e, met mijn vader nooit meer echt contact gehad en mijn moeder had het altijd te druk met haar werk. Ik heb nooit echt liefde gevoeld van haar, in de zin dat ze alles zou doen voor mij, integendeel. Waarschijnlijk dat ik nu dat gebrek wel telkens probeer te zoeken in die ene persoon. Dus waarschijnlijk heb je gelijk.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Daar was ik al 'bang' voor. Nou ga ik lekker aan de huis-tuin-en-keuken-psychologie: hoe is/was je relatie met je ouders? Mogelijk is dat je voor 1000% willen geven aan je vrienden ook iets dat voortkomt uit nood aan genegenheid. Je hoop wanhopig het terug te krijgen danwel wilt ze laten voelen wat jij nooit hebt gevoeld.
Trouwens, wat is er slecht aan discussiëren over banale zaken? Of bedoel je eerder ruzieën?
De meeste van hen kom ik nu nog zeer goed mee overeen, anderen ben ik wel wat ontgroeid maar één van hen is nu nog één van m'n beste vriendinnen. Maar het is wel steeds een andere 'soulmate'.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef Azreal het volgende:
[..]
Kom je ook weer terug bij sommige personen of is het altijd iemand anders?
[..]
Hoe zit het dan als je zelf die genegenheid nooit gezocht hebt bij je ouders?
[..]
Dat helpt voor geen meter he? Wat voor mij redelijk lijkt te werken, is kijken hoe ik reageer als ik denk verliefd te zijn. En daarbij heel erg eerlijk tegen mezelf te zijn. Het vraagt enige zelfkennis, maar stelt je wel in staat om het verschil een beetje op te pikken.
Dan nog kun je het zwaar verneuken overigens, wat dat betreft heb je geen garanties.
In zekere zin zullen de meeste mensen dat wel doen. Of ze die genegenheid krijgen of niet. Genegenheid is net als zoveel dingen iets wat van twee kanten moet komen anders werkt het niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:14 schreef polaroidcameras het volgende:
Het is toch niet aan het kind om genegenheid te zoeken bij de ouders, als die niet eens weet wat dat is?
Ik denk naar tips ofzo om er beter mee om te kunnen gaan...?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:24 schreef Azreal het volgende:
[..]
In zekere zin zullen de meeste mensen dat wel doen. Of ze die genegenheid krijgen of niet. Genegenheid is net als zoveel dingen iets wat van twee kanten moet komen anders werkt het niet.
Waar ben je overigens naar op zoek met dit topic?
Zo kun je al snel iemand bestempelen met borderline, niet? Behalve die eigenschap herken ik me er niet zozeer in..quote:Op zondag 6 mei 2012 23:31 schreef Coffea het volgende:
Ik heb hier niet heel veel verstand van, maar is het steeds vinden van een ander persoon waar je alles voor over hebt, om die dan te verruilen voor een ander na een tijdje niet de definitie van borderline?
Ik heb wat mensen gekend met borderline en die vertoonden allebei dezelfde symptomen als jij. Een verschil was wel dat ze mensen niet loslieten omdat ze hen verstikten, maar gewoon omdat hun aandacht op iemand anders viel
Je bedoelt wanneer je die genegenheid wanhopig zoekt bij 'vreemden', maar nooit gezocht heb bij je eigen ouders?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:06 schreef Azreal het volgende:
Hoe zit het dan als je zelf die genegenheid nooit gezocht hebt bij je ouders?
Bovendien, dat iets uit borderline voortkomt betekent niet dat het voorkomen ervan noodzakelijk op borderline duidt.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:51 schreef polaroidcameras het volgende:
[..]
Zo kun je al snel iemand bestempelen met borderline, niet? Behalve die eigenschap herken ik me er niet zozeer in..
Ik bedoel meer als je ouders je wel genegenheid willen geven, maar je ervoor terugschikt. Dat je het zelf als kind dus juist niet wilde.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:52 schreef CruellaDeVil het volgende:
Je bedoelt wanneer je die genegenheid wanhopig zoekt bij 'vreemden', maar nooit gezocht heb bij je eigen ouders?
Hmm. Misschien had je het gevoel dat je die genegenheid niet kón zoeken bij je ouders. Ze waren te afstandelijk, gingen te formeel met je om. Je hebt het op het begin, als klein kind wel geprobeerd, maar het had geen zin en dus gaf je het op. In de contacten die je nu opdoet zie je daarom een nieuwe kans en wanneer ze genegenheid van jouw kant toelaten schiet je door in deze geven.
Als je die genegenheid ook niet bij anderen zoekt zou er sprake kunnen zijn van autisme. Zoek je die wel bij anderen, geen idee.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:16 schreef Azreal het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als je ouders je wel genegenheid willen geven, maar je ervoor terugschikt. Dat je het zelf als kind dus juist niet wilde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |