abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2012 @ 12:28:30 #1
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111199106
Denk dat dit wel het goede subforum is zo niet moet ie even verplaatst worden.

Deze treiteringen gaan omtrent mijn opa, mijn opa woont in een flat en daar woont een man die alles en iedereen in de gaten houdt. Nou treitert deze man vooral mijn opa en zijn bovenbuurman. Dit is al heel lang aan de gang, al toen mijn oma nog leefde. Mijn oma was erg ziek nierfalen, hartproblemen etc.

Daarom moest zij dus erg vaak naar het ziekenhuis, dit zat hij dus allemaal in de gaten te houden en als mijn opa onderweg naar mijn oma naar het ziekenhuis ging fietsen, ging hij een beetje achtervolgen. ( de treiteraar is in de 60 ;( en komt uit het gesticht ). Dit ging elke keer zo door en toen werd mijn opa het een keer zat en sprong hij van zijn fiets af om die vent een pak rammel te geven maar op dat moment haalde die vent een scalpel ter voorschijn. Dusja wat wil je daar tegen doen, hij ging maar weer verder fietsen.

Naar aanleiding daarvan heeft mijn opa dus aangifte gedaan en het hele verhaal uitgelegd aan de politie. De bovenbuurman heeft ook aangifte gedaan en verteld wat er allemaal gebeurd. Bij de bovenbuurman heeft hij ook paar laag dunkende actie uitgehaald. Zijn moeder is ziek dus ging hij om 8uur eten naar zijn moeder brengen, dit zag hij en hij zag hem op half 9 weer zijn huis binnen komen. Toen ging hij naar beneden op de bel drukken in de hal om vervolgens haha te zeggen.

De boven buurman heeft ook een hond (boevier), toen hij s 'avonds naar het werk thuis kwam was zijn hond ziek, piepen en diarree enzo. Hij ging hem dus nog uitlaten zodat ik het eruit kon poepen, dit zag die gek weer een hij zorgde ervoor dat de lift geblokkeerd was, waardoor de bovenbuurman met zijn hond in zijn armen 3 verdiepingen de trap op moest lopen.

Het is best een lastige situatie want hij zijn dingen die enorm vervelend zijn, maar of het nou echt een strafbaar feit is... tjaa

Toen mijn oma weer uit het ziekenhuis kwam werd er een scootmobiel voor haar geregeld. Nu moest de kelder deur weer wat breder gemaakt worden. Toen de timmermannen aankwamen stond die vent daar met wat papiertjes, helemaal uitgedokterd dat daar paar vergunningen voor nodig waren. Heel toevallig had mijn opa een beetje uitgelegd daarvoor al dat er een gek loopt dus die bouwvakkers gaven die man ook even een mooie preek ^O^ en uiteindelijk is de uitbreiding toch door gegaan, maar die man deed er alles voor om mijn opa en oma maar in de weg te zitten. Ziek mannetje.

Toen mijn oma eenmaal terminaal was, en ze lagen te slapen ging hij bijna elkaar nacht om 4 uur aanbellen, vanaf de 5e verdieping een emmer zand over de auto gooien, aardappel in de uitlaat en nog meer van deze dingen... Als ik op bezoek ben bij mijn opa dan heeft hij het er nooit met mij over, wel met mijn ouders. Nu dacht ik dat het ondertussen wel was afgelopen mijn oma was 4 jaar geleden overleden maar als nog blijft die man bezig. De bovenbuurman van mij opa is ook al paar keer op hem afgestapt om te vertellen dat ie mijn opa met rust moet laten maar zonder succes. Ook was hij al voorgeleidt aan de officier van justitie, maar daar kwam uit eindelijk niks uit.

De politie blijft wel tegen hem zeggen neem zelf geen actie maar doe aangifte, dat doet hij ook maar er wordt niks meegedaan of er kan niks gedaan worden.

Zelf zou ik die vent wel even stevig willen aanpakken, maarja stel net dat iemand het ziet 21 vs 60, dan krijg je rare blikken. En ik wil binnenkort bij de politie solliciteren en al pakt het net verkeerd uit zou dit nog op mij verhaald kunnen worden. En in het ergste geval zou ie erachter komen dat ik de kleinzoon ben, en dat ie mijn opa nog meer ellende gaat toebrengen.

Wat zou ik in deze situatie voor mijn opa kunnen betekenen ?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 12:38:05 #2
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_111199380
wat een gek...

zou zijn leven zuur gaan maken met die bovenbuurman.
als dat niet gaat/wil dan verhuizen.
De zwarte wolf komt eraan !
  zondag 6 mei 2012 @ 12:39:13 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_111199402
Hoe oud is je opa? Kan hij de kerel niet zelf een paar corrigerende tikken geven?
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  zondag 6 mei 2012 @ 12:41:46 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_111199460
Met wat vriendjes die man ff bedreigen een optie?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_111199462
Ik was dus allang verhuisd, maar goed..
Who motivates the motivator?
  zondag 6 mei 2012 @ 12:41:57 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_111199467
quote:
toen werd mijn opa het een keer zat en sprong hij van zijn fiets af om die vent een pak rammel te geven maar op dat moment haalde die vent een scalpel ter voorschijn.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:39 schreef HunterSThompson het volgende:
Hoe oud is je opa? Kan hij de kerel niet zelf een paar corrigerende tikken geven?
Ja kan wel, tenzij de opa in kwestie een anti-steekvest aanhad en een Ruger met extra clips op zak heeft. Anders zou het geen goed idee zijn
  zondag 6 mei 2012 @ 12:42:31 #7
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111199485
Mijn opa is 75
pi_111199679
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:41 schreef Spouwerranger het volgende:
Ik was dus allang verhuisd, maar goed..
Enige wat je eigenlijk kan doen ook...
  zondag 6 mei 2012 @ 12:50:34 #9
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111199724
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:49 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Enige wat je eigenlijk kan doen ook...
Waar je al bijna 20 jaar woont moet je gewoon achter laten voor een gek.
pi_111199788
Wat rot voor hem zeg. Misschien kan je opa andere bewoners bij zijn verhaal betrekken om meer druk uit te oefenen op de politie?
pi_111199807
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:50 schreef spierbal het volgende:

[..]

Waar je al bijna 20 jaar woont moet je gewoon achter laten voor een gek.
Het is vreselijk maar probeer die gek maar eens weg te krijgen...
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 12:54:24 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111199832
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:53 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Het is vreselijk maar probeer die gek maar eens weg te krijgen...
Je kan mensen best een zetje richting de hel geven.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:54:32 #13
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111199840
Terugtreiteren tot ie zelfmoord pleegt.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:55:04 #14
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111199850
Of maak een melding van z'n gedrag bij z'n behandelend arts.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:55:21 #15
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111199854
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Terugtreiteren tot ie zelfmoord pleegt.
Al zou ik in de buurt wonen zou ik dagelijks wel iets doen om hem paranoïde te maken, alleen woon ik 20 km verder op
  zondag 6 mei 2012 @ 12:56:02 #16
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111199871
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Of maak een melding van z'n gedrag bij z'n behandelend arts.
Hmm dat zou misschien kunnen, volgende keer eens aan mijn opa vragen of hij weet uit welk gesticht hij komt.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 12:57:59 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111199932
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:56 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hmm dat zou misschien kunnen, volgende keer eens aan mijn opa vragen of hij weet uit welk gesticht hij komt.
Regelgeving zorgt er toch voor dat er niets mee gedaan wordt.
pi_111200142
Gewoon ff goed nadenken. Bijv, je neemt een snelle scooter zonder kentekenplaat. Dan trek je zwarte kleding,handschoenen aan en een integraalhelm met donkere klep.
Doe al je haar in een haarnetje (DNA) en dan ga je daar aanbellen, stomp hem een paar keer op zijn bek, gooi em in de gang en steek de toko in brand.
Daarna wegrijden, kleding verbranden, scooter dumpen en net doen of er nix gebeurt is en zorg voor een alibi.
Simpel toch?
  zondag 6 mei 2012 @ 13:10:16 #19
345721 spierbal
Tricepbal
pi_111200279
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Regelgeving zorgt er toch voor dat er niets mee gedaan wordt.
Je zou er toch een melding van kunnen maken, je gaat geen informatie opvragen daar.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 13:15:32 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111200424
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:10 schreef spierbal het volgende:

[..]

Je zou er toch een melding van kunnen maken, je gaat geen informatie opvragen daar.
Weer een instantie erbij die met de handen gebonden is door de regelgeving!
  zondag 6 mei 2012 @ 13:18:03 #21
97111 ukga
Siewosie baas
pi_111200499
Dat is het mooie van Nederland; de politie / overheid / hogere instanties kan niets doen om jouw (opa) te beschermen. Je staat machteloos hoevaak je ook klaagt en aangifte doet, maar als je zelf het heft in handen neemt, door bijvoorbeeld die buurman ff flink het licht uit zn ogen te meppen, dan mag je gelijk 3 weken zitten.

Welkom in ons land!
pi_111200748
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:18 schreef ukga het volgende:
Dat is het mooie van Nederland; de politie / overheid / hogere instanties kan niets doen om jouw (opa) te beschermen. Je staat machteloos hoevaak je ook klaagt en aangifte doet, maar als je zelf het heft in handen neemt, door bijvoorbeeld die buurman ff flink het licht uit zn ogen te meppen, dan mag je gelijk 3 weken zitten.

Welkom in ons land!
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je kan mensen best een zetje richting de hel geven.
Wat zou jij dan doen? Misschien heb ik er wat aan want ik kom ook niet van m´n onderbuurman af :r
pi_111200905
Dat is niet helemaal waar. De politie krijgt zoveel aangiftes van bedreigingen en shit dat ze er gewoon geen tijd hebben voor hebben om actie te ondernemen. Er wordt pas actie ondernomen als er een dossier is opgebouwd en dat lijkt hier nog te mager.

Worden er meer mensen getreiterd in de flat naast je opa en buurman zodat jullie met z'n allen na ieder incident aangifte kunnen doen? Dan komen de politie of andere instanties echt wel in actie...
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 13:32:25 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111200955
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:26 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

[..]

Wat zou jij dan doen? Misschien heb ik er wat aan want ik kom ook niet van m´n onderbuurman af :r
Ik zou hem tormenteren tot in de diepste uithoeken van de hel en terug.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:34:27 #25
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111201028
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:26 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

[..]

Jouw toiletafvoer aansluiten op z'n waterleiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')