abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116928097
Afgelopen weekend de deuren besteld! Wat een k-klus :X Eerst alles uitzoeken en vervolgens echt 2,5 uur in de bouwmarkt bezig geweest met het bestellen :')

Deze deuren zijn het geworden. Dure grap trouwens drie deuren. Nu nog 4-6 weken wachten voordat ze er zijn.

pi_116947826
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:03 schreef Stiemie het volgende:
Afgelopen weekend de deuren besteld! Wat een k-klus :X Eerst alles uitzoeken en vervolgens echt 2,5 uur in de bouwmarkt bezig geweest met het bestellen :')

Deze deuren zijn het geworden. Dure grap trouwens drie deuren. Nu nog 4-6 weken wachten voordat ze er zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wel potverdorie Stiemie, nou doe je het weer! 8)7 :D :P
Deze deuren gaan wij hoogstwaarschijnlijk ook plaatsen in onze kamer. Nu nog bouwdeuren maar dat worden deuren met 4 glazen ruiten erin (matglas) richting hal bij voordeur en achterhalletje, en dichte voor de trapkast (hout ipv glas). Later evt uit te breiden naar andere kamers (wc etc) in het huis, afhankelijk van budget en prioriteiten ;)

Wij twijfelen nog of we Cando/... nemen (is inderdaad duur) of Albo/Bruynzeel/... (nog duurder). We willen ze nog in het echt bekijken maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Ze zijn inderdaad prijzig, maar het maakt de kamer wel helemaal af! :Y
pi_116968475
:D

Deze deuren zijn van maestro. Vonden we net iets mooier dan die van Cando, die hebben bij deze deuren namelijk 1 groot glazen raam met latjes erover ipv echte losse ruitjes.

De deur met helder glas komt bij ons tussen de woonkamer en de hal. De gesloten deuren komen voor het toilet en de trapkast. Helemaal niet hetzelfde dus :D
pi_116976748
Haha, gelukkig compleet anders ja (ahum..) ;)

Dat vind ik idd minder aan Cando, de plaklatjes... Dat heeft Albo en Bruynzeel volgens mij ook niet.

Maestro heb ik nog niet naar gekeken, hebben we ook niet bij de Gamma en Praxis trouwens. Zit dat ook in de prijsklasse van +/- 300 euro per deur?
pi_116976849
Ja zoiets inderdaad. Op de site van maestro vind je de verkoopadressen.

Wij hebben ze bij de Praxis gekocht (deze week ook nog 20% korting op alle binnendeuren volgens mij) maar hubo verkoopt ze bijvoorbeeld ook.
pi_117000719
Nou ik ben benieuwd! Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe ze bevallen, qua pasvorm, degelijkheid & looks :)
Laat je foto's zien wanneer ze erin zitten?
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:56:53 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_117699200
:@ Was het topic even uit het oog verloren..

We wachten nog even evrder op de deuren, maar zodra ze er zijn, zal ik foto's plaatsen.

Verder zijn we nu nog op zoek naar een salontafel en raambekleding, maar dat wil niet zo vlotten helaas -O-
pi_117699328
Hee Stiemie, hebben ze bij Leen Bakker niets naar je zin? Ik vind het soms verrassend wat je er kunt vinden.
Ik heb mijn overgordijnen van Karwei, maar dat heb ik twee jaar over gedaan. Heel moeilijk vond ik het.
Met een meidenkwartet
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:08:19 #234
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_117699588
Ik twijfel een beetje of we gewone gordijnen willen.Ben namelijk bang dat die de kamer weer wat kleiner maken. In het vorige huis had ik in de slaapkamer truwens gordijnen van Leen Bakker en die waren inderdaad erg mooi en niet duur.

Nu zit ik te denken aan vouwgordijnen. Alleen hebben we gekeken naar op maat gemaakte en dan zijn we voor het grote raam in de woonkamer al 700 euro kwijt, dus we kijken nog maar even verder...

Deze salontafel vinden we allebei wel mooi, maar hij heeft een hardwax behandeling gehad en ik vraag me af of zoiets wel een beetje praktisch is met kinderen. Of je dan niet beter gewoon een gelakte versie kunt hebben

zondag 24 maart 2013 @ 12:39:02 #235
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124437779
Oke, het is even geleden dat ik gepost heb, maar we hadden even een klus-overschot. Inmiddels weer zin om wat aan te pakken dus we gaan weer verder...

Salontafel is uiteindelijk deze geworden van Ikea (x2).

De deuren zitten er ook in en bevallen erg goed. Nadeel is wel dat je door het heldere glas in de gangdeur de voordeur heel goed ziet en die vinden we erg lelijk :X

Binnenkort eerst beginnen met de tuin *O* Ik heb via facebook een ontwerp voor de tuin gewonnen en daar zijn we heel blij mee. Helaas moeten we het ontwerp wel zelf uitvoeren ;) Binnenkort dus beginnen met het leeghalen van de huidige tuin!

[ Bericht 4% gewijzigd door Stiemie op 24-03-2013 12:52:10 ]
pi_124528743
Het ontwerp ziet er wel heel erg mooi uit O+
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:21:50 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124531230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:23 schreef Puala het volgende:
Het ontwerp ziet er wel heel erg mooi uit O+
Ja he ben er ook erg blij mee O+ Dit zou ik zelf niet snel bedacht hebben!

En het is gelukt om lavendel te stekken dus het eerste plantje voor de nieuwe tuin is er! :')
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:25:05 #238
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124648045
Het leuke is ook dat we alles zelf aan konden geven voor het ontwerp. Dus alle planten die ik graag wilde, komen erin terug. Net zoals een lounge-hoek en een vierkantemeter moestuin O+

En het slopen van de coniferen is begonnen. We hebben aan onze kant al lekker veel takken eraf gehaald. En het scheelt echt idioot veel ruimte

Oh en de kat heeft mijn eerste zelfgestekte lavendelplantje opgegeten o|O
pi_124751955
Ik ben een tijdje niet op K&W geweest, maar sinds enkele dagen weer aan het 'bijlezen'.
Dat tuinontwerp ziet er echt geweldig uit zeg, heeel benieuwd naar hoe het gaat worden!

Hier willen we ook wat met de tuin, maar zelf iets bedenken valt echt heel erg tegen. Misschien toch eens iets laten tekenen?
Ook mooi hoe je verschillende lagen van voor naar achter hebt en ook met hogere planten (boompjes) werkt, dat schept diepte :)

Ben benieuwd of je foto's hebt van je deuren?
(Die zijn er bij ons trouwens nog steeds niet ;). )
  maandag 1 april 2013 @ 23:11:23 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124776072
Welkom terug pascal_s! ;)

Ik zal proberen komende week een foto van de deuren te maken! Vandaag de hele coniferenhaag aan onze kant gesloopt. En wat planten uit de tuin gehaald die we niet mee willen nemen naar de nieuwe tuin.

Nu alleen nog op zoek naar schuttingen en dat is best nog lastig }:| Dit zoeken we zo'n beetje

pi_124777426
Ziet er luxe uit die schutting!
Dat verticale vind ik een mooi effect geven.
En mooi dat je niet van die kieren/spleten hebt :Y
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:45:38 #242
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124784205
Ja dat zonder die kieren vinden we ook zo mooi. Ik hou zelf niet zo erg van de normale pallet-schuttingen :@ Dus willen we liever wat anders, maar eerst eens kijken of dat financieel gaat lukken, anders worden het toch de pallets.

Eerst hadden we deze versie, maar daar zitten dus kieren van 1 cm tussen en dat geeft best nog flinke inkijk, vooral 's avonds als je binnen licht aan hebt.

Ik vraag me alleen af of die onderste blauwige schutting niet het effect geeft dat je tegen garagedeuren aan zit te kijken... De kleur vinden we wel erg mooi, dus daar denken we nu ook nog over na.

O en in het tuinontwerp zijn vooral planten meegenomen die vlinders lokken zoals deze versie van de vlinderstruik

[ Bericht 14% gewijzigd door Stiemie op 02-04-2013 09:53:52 ]
pi_124784285

En wat vind je van zoiets? Je zult hem dan wel helemaal zelf moeten bouwen. Dus paal er in, balk voor balk er zelf in schuiven enz. Maar op zich is dat wel te doen hoor :)

Mijn ouders maakten altijd zelf hun schutting van houten palen icm de houten balken zoals je van een tuincentrum kent. Die kun je ook in elkaar schuiven. En die kan je om en om doen aan elke kant van de paal, maar ook gewoon aan één kant en dan krijg je ook horizontaal van die balken. Wel breder dan op het plaatje en gewoon houtkleurig.

De 2 die je laat zien zijn prachtig en volgens mij van hillhout of niet? Die zou je moeten kunnen vinden in de tuincentra of in elk geval daar moeten kunnen bestellen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:56:14 #244
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124784393
Oh die is ook mooi zeg! O+

We hebben alleen aan beiden kanten buren en liefst willen we de schutting laten plaatsen. Dit ook ivm garanties en het delen van de kosten. Dat wordt met een doe-het-zelf schutting toch weer wat moeilijker vrees ik. Ook qua tijd die je nodig hebt om zo'n schutting te maken, is het niet heel handig voor ons

Ja die ik liet zien, zijn van Hillhout. :Y
pi_124784454
Je zou kunnen kijken of ze ook aan plaatsen doen. En anders kun je natuurlijk ook nog voor een hovenier kiezen. Dan heb je toch de garanties, iemand die de schutting plaatst en hoef je alleen maar koffie te schenken :)

Maar een schutting zetten is niet extreem moeilijk, dus als je buren handig zijn of in elk geval hun handen vies durven maken zou ik het ook aandurven om het zelf te doen. Maar dat is persoonlijk :) Als het eerste deel maar goed, recht en waterpas staat kun je de rest eigenlijk ook niet meer verpesten :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:17:37 #246
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_124784811
De buren zijn aan beide kanten (bijna of geheel) met pensioen en ze hebben al aangegeven dat ze zelf doen niet zien zitten. Aangezien wij vrij weinig tijd hebben, is plaatsen dus het handigst. :)

Daarnaast willen we dan meteen laten bestraten. De planten doen we dan wel zelf want dat vind ik erg leuk om te doen!
pi_124785323
Ah nee dan zou ik er ook niet aan beginnen :D Maar ik ben erg benieuwd waar je voor kiest. Ik zie mooie dingen voorbij komen O+
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:51:14 #248
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126278263
Hmm we komen er niet zo goed uit...

Het scherm van Hillhout blijkt dus best wel flinke ruimtes te hebben zodat je er nog best doorheen kunt kijken. Zowel wijzelf als de buren zitten daar niet echt op te wachten -O-

We gaan nu eens bij een tuinman informeren voor zo'n schutting die ze zelf maken met houten palen en planken.

donderdag 9 mei 2013 @ 20:56:53 #249
100412 mefke79
komt goed!
pi_126278601
Stiemie wij hebben een scherm met verticale latten waar je alleen doorheen kijkt als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt. Je ziet dus niets, maar het geeft ook geen opgesloten gevoel. Weet je al hoe hoog je em wilt?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:01:49 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126278878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:56 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie wij hebben een scherm met verticale latten waar je alleen doorheen kijkt als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt. Je ziet dus niets, maar het geeft ook geen opgesloten gevoel. Weet je al hoe hoog je em wilt?
We willen 'm de normale hoogte. Ik denk iets van 1.80 meter? Ja die zogenaamde 'palletschuttingen' zie je hier ook veel, maar die vinden we minder mooi :@ Nadeel is ook dat er wel wind doorheen komt. En nu hebben we juist zo'n lekker hoekje bij het terras waar je bij de eerste zonnestralen al lekker met een kop koffie buiten kunt zitten c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')