abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:28:52 #201
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_112839017
Pasjes en RobertoCarlos; dank jullie wel allebei voor jullie uitgebreide reacties!!! *O* Ik ga de zaken die jullie noeman opnieuw bekijken en uitzoeken.

RobertoCarlos; goede dingen om over na te denken (dan heb ik het met name even over dat sociale aspect). Ik heb daar nu vooral een goed en leuk gevoel bij. Maar de kant die jij omschrijft, kan er ook zijn natuurlijk. Daar had ik nog niet zo bij stilgestaan. De optie van een eventuele wissel in februari vind ik heel interessant. Ook die ga ik onderzoeken. Dank je wel weer! :)
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:36:13 #202
105888 renzell
pi_112839458
Overigens scheelt het echt zo veel ja. Ik heb het nagekeken. In Belgie hoef ik maar 100 stp te halen, in Nederland de volle 180. Bizar hč?! In Nederland doe ik er dan ook 5 jaar over, vertelden ze. Niet 4 dus, zoals ik gisteren schreef. Ik zou dan op een gegeven moment de langstudeerboete moeten gaan betalen. Maar het alternatief is om me in mijn 4de (of 5de, dat weet ik even niet) jaar in te schrijven als ''cursist''. Het fijne hiervan weet ik ook nog niet precies. Misschien binnenkort maar eens gaan kletsen bij de Erasmus.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:00:59 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112840924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 15:36 schreef renzell het volgende:
Overigens scheelt het echt zo veel ja. Ik heb het nagekeken. In Belgie hoef ik maar 100 stp te halen, in Nederland de volle 180. Bizar hč?! In Nederland doe ik er dan ook 5 jaar over, vertelden ze. Niet 4 dus, zoals ik gisteren schreef.
Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraag :)
quote:
Ik zou dan op een gegeven moment de langstudeerboete moeten gaan betalen. Maar het alternatief is om me in mijn 4de (of 5de, dat weet ik even niet) jaar in te schrijven als ''cursist''. Het fijne hiervan weet ik ook nog niet precies. Misschien binnenkort maar eens gaan kletsen bij de Erasmus.
Zou ik maar even doen, het lijkt me een (te) verleidelijke ontsnappingsroute voor 'gewone' studenten, dus ik weet niet of die vogel opgaat. Overigens moet je de langstudeerboete niet betalen als je het instellingstarief van de uni betaalt, check even of ze die 1700 euri het 'wettelijke tarief' noemen of het 'lage instellingstarief'. Als het dat laatste is, dan hoef je geen boete te betalen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:45:31 #204
105888 renzell
pi_112846243
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraag :)

[..]

Zou ik maar even doen, het lijkt me een (te) verleidelijke ontsnappingsroute voor 'gewone' studenten, dus ik weet niet of die vogel opgaat. Overigens moet je de langstudeerboete niet betalen als je het instellingstarief van de uni betaalt, check even of ze die 1700 euri het 'wettelijke tarief' noemen of het 'lage instellingstarief'. Als het dat laatste is, dan hoef je geen boete te betalen.
Ah, oké, dank je wel! De studieloopbaanbegeleidster van de Erasmus Universiteit raadde mij zelf deze constructie aan. Maar ik ga het nog nakijken.

Ps - hoe wéét jij al die dingen??! :D
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:46:47 #205
105888 renzell
pi_112846297
Ik citeer even de mail van de dame van de Erasmus Universiteit die ik vorige week kreeg:

''Ons instellingstarief is gelijk aan wettelijk collegeld, komend jaar dus 1771,-

Dit tarief geldt ook voor u.

Het college van bestuur zal dit ieder jaar opnieuw bekijken, hopleijk blijven zo ons zo goed gezind en kunnen we dit tarief blijven hanteren.

Waar u wel mee te maken krijgt is het langstudeerderstarief dat in gaat vanaf het 4e jaar.

U zou kunnen overwegen u dan een jaar als cursiste in te schrijven. Als deeltijder met een HBO opleiding en werkervaring kunt u 30 ect vrijstellingen krijgen.

U brengt de duur van de studie daarmee terug tot 5 jaar. Een jaar cursist brengt de jaren waarin u ingeschreven staat als student terug tot 4 jaar. Daarmee blijft u binnen de termijn an zal het langstudeerderstarief niet voor u gelden.''
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:57:00 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112846681
De kans is groot dat de Halbeheffing volgend jaar verdwijnt. Als de Catshuisonderhandelingen zouden zijn geslaagd dan was die al verdwenen. Links wil die graag schrappen maar zonder zo'n rigoureus leenstelsel in te voeren, rechts wil deze boete inruilen voor een leenstelsel voor de masteropleidingen. Hoe dan ook, het lijkt er op dat die Halbeheffing zal verdwijnen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 1 juli 2012 @ 13:34:58 #207
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113626154
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef renzell het volgende:
Ik citeer even de mail van de dame van de Erasmus Universiteit die ik vorige week kreeg:

''Ons instellingstarief is gelijk aan wettelijk collegeld, komend jaar dus 1771,-

Dit tarief geldt ook voor u.

Het college van bestuur zal dit ieder jaar opnieuw bekijken, hopleijk blijven zo ons zo goed gezind en kunnen we dit tarief blijven hanteren.

Waar u wel mee te maken krijgt is het langstudeerderstarief dat in gaat vanaf het 4e jaar.

U zou kunnen overwegen u dan een jaar als cursiste in te schrijven. Als deeltijder met een HBO opleiding en werkervaring kunt u 30 ect vrijstellingen krijgen.
Zoals gezegd, ik heb mijn twijfels bij wat deze mevrouw aangeeft.
Want of:

het gaat om het instellingstarief -> geldt de langstudeerboete niet (en klopt haar opmerking niet)
of
het gaat om het wettelijk tarief -> en dat zou niet kunnen want je hebt al een 2e studie afgerond...

En soms begrijpen uni's de regels zelf ook niet helemaal meer... Dus ff checken lijkt me :)

En? Wat is de stand nu? :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')