Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraagquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:36 schreef renzell het volgende:
Overigens scheelt het echt zo veel ja. Ik heb het nagekeken. In Belgie hoef ik maar 100 stp te halen, in Nederland de volle 180. Bizar hč?! In Nederland doe ik er dan ook 5 jaar over, vertelden ze. Niet 4 dus, zoals ik gisteren schreef.
Zou ik maar even doen, het lijkt me een (te) verleidelijke ontsnappingsroute voor 'gewone' studenten, dus ik weet niet of die vogel opgaat. Overigens moet je de langstudeerboete niet betalen als je het instellingstarief van de uni betaalt, check even of ze die 1700 euri het 'wettelijke tarief' noemen of het 'lage instellingstarief'. Als het dat laatste is, dan hoef je geen boete te betalen.quote:Ik zou dan op een gegeven moment de langstudeerboete moeten gaan betalen. Maar het alternatief is om me in mijn 4de (of 5de, dat weet ik even niet) jaar in te schrijven als ''cursist''. Het fijne hiervan weet ik ook nog niet precies. Misschien binnenkort maar eens gaan kletsen bij de Erasmus.
Ah, oké, dank je wel! De studieloopbaanbegeleidster van de Erasmus Universiteit raadde mij zelf deze constructie aan. Maar ik ga het nog nakijken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraag
[..]
Zou ik maar even doen, het lijkt me een (te) verleidelijke ontsnappingsroute voor 'gewone' studenten, dus ik weet niet of die vogel opgaat. Overigens moet je de langstudeerboete niet betalen als je het instellingstarief van de uni betaalt, check even of ze die 1700 euri het 'wettelijke tarief' noemen of het 'lage instellingstarief'. Als het dat laatste is, dan hoef je geen boete te betalen.
Zoals gezegd, ik heb mijn twijfels bij wat deze mevrouw aangeeft.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef renzell het volgende:
Ik citeer even de mail van de dame van de Erasmus Universiteit die ik vorige week kreeg:
''Ons instellingstarief is gelijk aan wettelijk collegeld, komend jaar dus 1771,-
Dit tarief geldt ook voor u.
Het college van bestuur zal dit ieder jaar opnieuw bekijken, hopleijk blijven zo ons zo goed gezind en kunnen we dit tarief blijven hanteren.
Waar u wel mee te maken krijgt is het langstudeerderstarief dat in gaat vanaf het 4e jaar.
U zou kunnen overwegen u dan een jaar als cursiste in te schrijven. Als deeltijder met een HBO opleiding en werkervaring kunt u 30 ect vrijstellingen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |