Lieve lezers,
Let op, lang verhaal in aantocht..
In mijn hele leven ( al 22 jaar ) katten gehad te hebben, die allemaal rond de 20-22 werden, heeft het noodlot hier wel toegeslagen afgelopen jaar.
Van 4 katten naar één binnen een jaar hakt er toch behoorlijk in..
Wij zijn helaas 2 katten ( moeder -van Yuki- en zoontje -broertje van Yuki- ) vorig jaar kwijtgeraakt door een aanrijding, -piep #($$&$&^*&@ mensen met een rijbewijs die veel te hard uit de bocht zijn komen vliegen waardoor onze katjes ze nooit meer konden ontwijken.. - Waren pas 2.5 en 1 jaar oud geworden, en echt mijn maatjes, vooral wegens problemen thuis.
Gisteren hebben we, om het nog erger te maken, afscheid moeten en mogen nemen van ons prachtige "erfstuk" , stoere man Trip, die na het overlijden van mijn oma nog 11 jaar een prachtleven heeft gehad, en op de respectabele leeftijd van 19 ons heeft verlaten gisteren.
Tripje was echt "op", dronk en at niet meer de laatste dagen, en na veelvoudig dierenarts bezoek hebben we hem gisteren rustig, maar wel met heel veel tranen en pijn van onze kant, op z'n eigen manier laten gaan.
Blijft nog over onze lieve, redpoint, eigenwijze dametje Yuki, die sinds vorig jaar nog steeds zoekt naar haar "oude vriendjes" maar troost en plezier vond bij onze oude man Trip, maar sinds gisteren, na Tripje hebben te "zien gaan", wat ze heel interessant vond, en op dr eigen maniertje afscheid heeft genomen, al helemaal de weg kwijt is...
Ze blijft zoeken, mauwen, piepen, aandacht vragen, gekke kunstjes uithalen zodat je er toeroept ( ze zat net met dr nageltjes bijna tot aan het plafond.. )
Yuki is geholpen, dus dat kan het niet zijn, en nu heeft een vriendin van mij voorgesteld om een "playdate" met een van haar kittens te organiseren..
Kijken of ze "vriendjes" of misschien wel een "moeder-figuurtje" wil worden met zo'n klein vreemd pluizebolletje, of dat ze er niets van moet hebben..
Uiteraard is dit geen vervangen van onze oude katten, en dat zal het ook nooit worden, maar meer een speel/poezevriendje voor Yuki overdag en misschien een beetje troost/ afleiding? ..
Sorry voor het misschien vage verhaal, maar ik hoop dat er mensen serieus kunnen reageren die een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt?
( nee, eventuele nieuwe poes blijft binnen, en Yuki leren we ook al steeds vaker binnen te zijn, ik weet dat je van een buitenkat geen huiskat kan maken, maar we doen ons best..)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17