abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:02:32 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111157638
Lieve lezers,

Let op, lang verhaal in aantocht..

In mijn hele leven ( al 22 jaar ) katten gehad te hebben, die allemaal rond de 20-22 werden, heeft het noodlot hier wel toegeslagen afgelopen jaar.
Van 4 katten naar één binnen een jaar hakt er toch behoorlijk in..

Wij zijn helaas 2 katten ( moeder -van Yuki- en zoontje -broertje van Yuki- ) vorig jaar kwijtgeraakt door een aanrijding, -piep #($$&$&^*&@ mensen met een rijbewijs die veel te hard uit de bocht zijn komen vliegen waardoor onze katjes ze nooit meer konden ontwijken.. - Waren pas 2.5 en 1 jaar oud geworden, en echt mijn maatjes, vooral wegens problemen thuis.

Gisteren hebben we, om het nog erger te maken, afscheid moeten en mogen nemen van ons prachtige "erfstuk" , stoere man Trip, die na het overlijden van mijn oma nog 11 jaar een prachtleven heeft gehad, en op de respectabele leeftijd van 19 ons heeft verlaten gisteren.
Tripje was echt "op", dronk en at niet meer de laatste dagen, en na veelvoudig dierenarts bezoek hebben we hem gisteren rustig, maar wel met heel veel tranen en pijn van onze kant, op z'n eigen manier laten gaan.

Blijft nog over onze lieve, redpoint, eigenwijze dametje Yuki, die sinds vorig jaar nog steeds zoekt naar haar "oude vriendjes" maar troost en plezier vond bij onze oude man Trip, maar sinds gisteren, na Tripje hebben te "zien gaan", wat ze heel interessant vond, en op dr eigen maniertje afscheid heeft genomen, al helemaal de weg kwijt is...
Ze blijft zoeken, mauwen, piepen, aandacht vragen, gekke kunstjes uithalen zodat je er toeroept ( ze zat net met dr nageltjes bijna tot aan het plafond.. )

Yuki is geholpen, dus dat kan het niet zijn, en nu heeft een vriendin van mij voorgesteld om een "playdate" met een van haar kittens te organiseren..
Kijken of ze "vriendjes" of misschien wel een "moeder-figuurtje" wil worden met zo'n klein vreemd pluizebolletje, of dat ze er niets van moet hebben..
Uiteraard is dit geen vervangen van onze oude katten, en dat zal het ook nooit worden, maar meer een speel/poezevriendje voor Yuki overdag en misschien een beetje troost/ afleiding? ..

Sorry voor het misschien vage verhaal, maar ik hoop dat er mensen serieus kunnen reageren die een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt?

( nee, eventuele nieuwe poes blijft binnen, en Yuki leren we ook al steeds vaker binnen te zijn, ik weet dat je van een buitenkat geen huiskat kan maken, maar we doen ons best..)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_111157889
ik zou het voorzichtig aanpakken, dan haal je meestal het beste resultaat.

haal eerst wat vodden/kleedjes van de kitten op (niet de kitten zelf) en leg die in jouw huis neer, zo kan je kat alvast wennen aan de geur.

Ook een feliway verdamper kan helpen, hier worden katten rustig van en dat kan helpen om een eerste ontmoeting goed te laten verlopen.

Daarnaast zou ik de kitten in een bench (reismand) meenemen en dan neerzetten in het midden je kamer, laat de klep dicht, zo kunnen de katten aan elkaar wennen zonder dat ze bij elkaar kunnen. kijk hoe ze reageren en als het niet helemaal gewenst gaat neem je naar een poosje de kitten weer weg. een dag later kun je het dan opnieuw proberen.

En ik vind het helemaal niet zielig om een kat binnen te houden, vooral niet als ze dit vanaf kitten gewend zijn. Je moet zo denken, als is gebleken dat je omgeving niet veilig is ivm auto's of whatever, dan is het jouw taak om de katten te beschermen. Dat ze dan niet naar buiten kunnen maar wel leuk zouden vinden moet je maar voor lief nemen. En als je ze genoeg aandacht geeft, veel speelt komen je katten niets te kort

hopelijk heb je er wat aan!
<hr>
pi_111163070
Wat vreselijk om zoveel katten in zo'n korte tijd te moeten missen ;( Sterkte! :*

Ik zou geen "playdate" regelen. Een kitten en een kat moeten aan elkaar wennen en dat heeft tijd nodig. Bij een eerste ontmoeting zullen ze niet meteen de dikste vriendjes zijn, ze zullen blazen, krabben, slaan, bijten (kan allemaal hoeft niet). Als je daar dan vanuit gaat zul je denk ik besluiten het kitten niet te nemen, dat is zonde want het is normaal gedrag.
Ik zou op bezoek gaan bij het kitten en mocht het klikken tussen jou en het kitten en je denkt dat het ook zal klikken met Yuki dan zou ik het kitten nemen.
Mocht je belsuiten het kitten te nemen zou ik niet zo'n voorzichtige introductie doen zoals Dawnbreaker zegt. Ik vind dat nergens voor nodig en zo duurt het alleen maar langer. Ik ben gastgezin voor kittens dus heb regelmatig nieuwe kittens tussen mijn eigen drie katten. Ik zet ze gewoon bij elkaar en dan 'vechten' ze zelf wel uit wie de baas is. 's Nachts zitten ze wel apart.
pi_111163157
Wat erg zeg!

Ik denk ook dat je beter kan kijken naar een nieuw huisgenootje dan een katje die af en toe komt om te spelen. In principe is Yuki sociaal toch? Dan zal het vast wel goed gaan met een kitten samen. Even wennen misschien, maar lijkt me uiteindelijk fijn voor haar.
pi_111167151
Zoals Oognip zegt: het zou heel bijzonder zijn als een nieuw kitten en Yuki meteen goede vriendjes zouden worden. Dat heeft tijd nodig en kun je in één date echt niet zien.
Alvast een lapje met de geur van het kitten erop neerleggen is handig. En je zou het ook andersom kunnen doen: een lapje met Yuki geur bij het kitten in het nest, wellicht dat er dan al iets van herkenning is.

Het is nog maar kort geleden dat jullie de laatste kat zijn verloren (sterkte nog daarmee ;( ), het is logisch dat Yuki nu van slag is. Een Feliway stekker kan nu al helpen haar ietsjes lekkerder in haar velletje te laten zitten. En als jullie nu al zeker weten dat jullie een andere kat willen, dan zou ik dit moment denk ik zo snel mogelijk aangrijpen om een kitten te introduceren. Als Yuki haar maatjes echt zo mist dan is een nieuw soortgenootje hopelijk net wat ze nodig heeft. Uit je verhaal in de OP haal ik niet goed of je denkt aan een speelkitten voor overdag, wat daarna weer naar zijn baasjes gaat, of dat je een nieuwe huisgenoot zoekt. En playdate voor overdag gaat NIET werken. De meeste katten zijn niet goed in het accepteren van tijdelijke huisgenoten en snappen niet dat die weer weggaan. Als ze daarna terugkomen moeten ze weer eraan wennen. En ook voor zo'n kitten is een voortdurende verandering van omgeving erg stressvol. Niet doen dus.

Als je (hopelijk!) gaat voor een eigen kitten: Besteed veel tijd aan de introductie en geef beide beestjes aandacht. Wat ik doe met mijn opvangkittens is ze gewoon bij mijn eigen katten neerzetten, ze reageren er alledrie anders op, maar zo leren kittens al gauw genoeg wat ze wel en niet mogen. En na verloop van tijd tolereert het elkaar best aardig.

Succes ermee!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:38:17 #6
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111169205
Bedankt voor alle lieve reacties en goede tips! Toetsenbord viel gisteren uit, dus sorry voor de late reactie.

Nieuwe kitten gaan we uiteraard houden, het is niet de bedoeling dat het een "schoolvriendje" word dat elke woensdag-middag komt spelen. :)

Ik ga aankomende dinsdag op bezoek bij de pluisjes ( ze zijn nu net 6 weekjes, dus het gaat nog wel even duren voor ze hier "echt" komt wonen ) ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte!
-Scorpion_17
pi_111184613
Even alleen mbt het naar buiten gaan-verhaal: je kan denken aan een kattenren of de tuin afschermen. Kunnen de katten genieten van het buitenleven, zonder gevaar voor eigen leven. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 00:53:43 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111190166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:41 schreef L-E het volgende:
Even alleen mbt het naar buiten gaan-verhaal: je kan denken aan een kattenren of de tuin afschermen. Kunnen de katten genieten van het buitenleven, zonder gevaar voor eigen leven. :)
Dat is misschien ook wel een mooie middenweg! Dankjewel voor het meedenken!
-Scorpion_17
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:42:31 #9
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111382245
Kleine update ;

Mercy komt maandag-middag bij ons wonen *O* .
( naam is een combi van onze vorige katten Jerzy en Mooney, en beetje "mercy/genade" mogen we nu wel eens hebben met onze kattensnoezeltjes.. :'( .

[ Bericht 10% gewijzigd door houdjemond op 10-05-2012 16:43:34 (Foto'tje erbij gepost) ]
-Scorpion_17
pi_111382508
Wat en leukerd O+ Hoe oud is ze?
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:56 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111382747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:48 schreef Oognip het volgende:
Wat en leukerd O+ Hoe oud is ze?
Dit is een iets oudere foto, ben niet thuis atm, ze is maandag 9 weken, dus mooie leeftijd dacht ik zo..
-Scorpion_17
pi_111383172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:53 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit is een iets oudere foto, ben niet thuis atm, ze is maandag 9 weken, dus mooie leeftijd dacht ik zo..
Zeker :Y Hele leuke leeftijd O+
pi_111391009
Lekker ding. O+ Heel veel plezier samen! En sterkte voor je meubilair. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_111391759
mooi katje! veel geluk en plezier met je nieuwe huisgenootje :)
pi_111391911
Aww wat lief! Hoop dat alles goedkomt. Ik heb nog een tip die misschien werkt, als het een beetje botst vooral niet teveel mee bemoeien, die beestjes zoeken het wel uit samen :)
  maandag 14 mei 2012 @ 10:55:07 #16
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111525702
Nog een paar uurtjes, dan gaan we, kan
echt niet wachten :D.
-Scorpion_17
  maandag 14 mei 2012 @ 13:13:14 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_111529959
Succes! ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111532145
Veel plezier! *O*
pi_111532449
Oh ik hoop zo dat Yuki het met dr nieuwe maatje kan vinden!
Veel plezier!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:41:13 #20
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111564453
O+ We zijn verliefd.

Nouja, wij, Yuki schrok nogal van het piepende pluisje, beetje blazen, een heel voorzichtig kopje, en toen weer snel naar buiten..

Kleine Mercy voelt zich echter helemaal op dr gemak, komt bij je op schoot liggen, kwam zelfs met staartje omhoog aanrennen toen ik net terugkwam van werk.. :@

Foto's komen snel, ik ga even genieten van mijn kleine flufje, en Yuki wat snoepjes voeren *; .
-Scorpion_17
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:41:32 #21
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111564463
Oh, en ze spint als 3 tanks O+ .
-Scorpion_17
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 01:23:39 #22
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_111565579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:41 schreef houdjemond het volgende:
Oh, en ze spint als 3 tanks O+ .
Heerliik! Gefeliciteerd met je nieuwe kattenbaby! O+
Mooi katje!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:28:23 #23
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_111581866

Binnen 5 minuten gezellig bij paps op de bank :D
Letten we niet op de troep, danku! _O-

En met een hele trotse Houdjemond photobomben O+
-Scorpion_17
pi_111588586
Wat een onwijs lekkerding O+