quote:Voor overdrven VEEL geld bedoel je...
Op dinsdag 30 juli 2002 16:31 schreef Sukkel het volgende:
Ga naar Mediamarkt en koop een merkcam voor weinig geld. Je krijgt er naderhand altijd spijt van !!!
quote:Dan zou ik voor een camera van 2 milj. pix. gaan. Ik geloof dat die max. tot 1600x1200 pixels komen. Da's zat voor op het beeldscherm en redelijk goed als je het op een beetje formaat afdrukt.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:47 schreef portier het volgende:
Met 500 Euro kom je in ieder geval een heel eind.
Wat een mooie camera is, is de Canon Digital Ixus. Die is er in meerdere versies en ongeveer rond de 500 a 600 Euro geloof ik. Scherp resultaat en kan goed met kleuren en donkere situaties omgaan. Er zijn een aantal fokkers die zo'n camera hebben, dus er zijn wel voorbeelden van de kwaliteit van deze camera te vinden op het forum.
quote:Met max 500 euro bedoelde ik eigenlijk dat ik liever iets van 300 euro uitgeef... Ik ben ook maar een simpele scholier
Op dinsdag 30 juli 2002 16:50 schreef Vork het volgende:[..]
Dan zou ik voor een camera van 2 milj. pix. gaan. Ik geloof dat die max. tot 1600x1200 pixels komen. Da's zat voor op het beeldscherm en redelijk goed als je het op een beetje formaat afdrukt.
Wat een mooie camera is, is de Canon Digital Ixus. Die is er in meerdere versies en ongeveer rond de 500 a 600 Euro geloof ik. Scherp resultaat en kan goed met kleuren en donkere situaties omgaan. Er zijn een aantal fokkers die zo'n camera hebben, dus er zijn wel voorbeelden van de kwaliteit van deze camera te vinden op het forum.
Maar hoe kan ik nou gaan kijken waar goeie camera's staan en die vergelijken enzo??
Je kunt beter doorsparen en gelijk een goed ding kopen waar je jaren plezier van hebt.
Zijn erg uitgebreide goede sites met een hele hoop informatie.
Ik raad je aan naar het volgende te kijken
http://tweakers.net (doet het nog steeds niet maar in de loop van de avond die hij het wel hoop ik... hier staat echt veel!!)
Als ik jouw was zou ik even wachten totdat de tweakers forum het hierboven weer doet en de search op 'trust camera' te doen... (en dan even de tijd nemen om te lezen!)
Als je dit doet wordt je heel wat wijzer, de reden waarom de trust camera's niet echt werden aangeprezen was dat de trust camera's via een cmos chip werkten en de 'echte' dig. cams via een ccd chip dat kwalitatief veel hoger aangeprezen was... meer lees je erover in tweakers.net...
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
http://www.imaging-resource.com/ (links 'digital cameras'- link)
gezien jouw budget, kan je heel veer komen en zoals eerder door iemand gezegd, de ixus is echt een relaxte camera die mooie pics aflevert en in jouw budget range moet zitten...
suc6
quote:k, tnx!
Op dinsdag 30 juli 2002 17:01 schreef Vork het volgende:
In ieder geval, mocht je er een aan gaan schaffen, je kunt maar beter een goeie camera kopen dan een baggercamera. Een slechte kwaliteit heb je namelijk niet veel aan, want dan ben je voor redelijke foto's veel te afhankelijk van het licht, weer etc. Bovendien is zo'n camera dan alsnog zonde van je geld, vergeet niet, die Trust kost ook 100 Euro en da's niet niets.
Je kunt beter doorsparen en gelijk een goed ding kopen waar je jaren plezier van hebt.
En weet jij wat betrouwbare merken zijn? Dus ff een top 5 ofzo
En als laatste, ik kijk nu op dit sites. Maar ik zie echt een heleboel camera's en ik heb geen idee waar ik nou naar moet kijken. Ze lijken allemaal op elkaar dus weet ik nog niet welke goed is
quote:-Canon is zowieso een goed merk wat digitale camera's betreft.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:07 schreef portier het volgende:
k, tnx!En weet jij wat betrouwbare merken zijn? Dus ff een top 5 ofzo
En als laatste, ik kijk nu op dit sites. Maar ik zie echt een heleboel camera's en ik heb geen idee waar ik nou naar moet kijken. Ze lijken allemaal op elkaar dus weet ik nog niet welke goed is
De Computermerken als HP, Trust, Logitec, Philips enzo hebben toch meer de goedkopere, mindere camera's, daar zou ik zelf niet zo snel voor gaan.
Wat betreft Agfa, Fuji en dergelijke merken weet ik het ook nog zo net niet. Ik ken er eigenlijk weinig camera's van en ik weet dus niet of ze echt goed zijn. Ze zijn over het algemeen iig wel redelijk geprijst.
Wat digitale camera's betreft zul je het toch in de hoek moeten zoeken van de betere merken op het gebied van analoge fotografie. Grote merken hebben vaak wel een betere service, meer accesiores voor de camera etc.
Loop eens een paar zaken binnen en vraag of je zo'n camera eens mag proberen.. gewoon een paar foto's maken, opties uitproberen. Het mag niet bij elke zaak en van iedere verkoper, maar het is het proberen waard.
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=sony_dscp31&method=sidebyside
http://www.tweakers.net/pricewatch/27212
Iemand hier ervaring mee, of mensen die zeggen, "ja klopt, das een mooi dingetje!"??
quote:De soort chip zegt niets over de kwaliteit. De Canon EOS D60 heeft ook een CMOS sensor, met een resolutie van 3072 x 2048 (6mpix), itt de meeste digitale camera's . En die cam heeft een beeldkwaliteit om verliefd op te worden
Op dinsdag 30 juli 2002 17:06 schreef Elai_Damaskinos het volgende:<knip>
Als je dit doet wordt je heel wat wijzer, de reden waarom de trust camera's niet echt werden aangeprezen was dat de trust camera's via een cmos chip werkten en de 'echte' dig. cams via een ccd chip dat kwalitatief veel hoger aangeprezen was... meer lees je erover in tweakers.net...
<knip>
Heb zelf een Fuji Finepix 6900 (sinds kort vervangen door de S602) , en heb het eigenlijk niet zo op Sony camera's. 1 je zit vast aan sony's memorystick, die nog steeds aan de dure kant zijn.
2. De kleuren van de meeste Sony camera's zijn nogal "vrolijk", dwz: groen van gras is veel groener, rode kleuren zijn ook te sterk aanwezig. waardoor de foto's "te mooi" uit de camera komen, en niet gelijk zijn aan het origineel.
Ik ga erin mee dat het beter is om een camera te kopen van een bekende fabrikant van fotoapparatuur, zoals Canon, Nikon, Fuji enz.
Tips: Houd er rekening mee dat je meer geheugen nodig hebt dan standaard bij zo'n camera geleverd wordt, en dat de investering in goede NIMH oplaadbare batterijen zeer aan te raden is (of een extra accu, als de camera' accu's gebruikt), de meeste digitale camera's gaan niet echt zuinig met energie om.
En stel een redelijk budget vast en houdt je eraan! (ik zelf begon te kijken voor een digicam begon ik voor een "simpele" camera van 800 piek, uiteindelijk kostte mijn digicam bijna 3000 gulden, incl. alle extra accesoires(extra accu, accusnellader, 128MB flashkaart, tasje)
Ik heb zelf eigenlijk geen last van te felle kleuren.. .en als dat er zo uitkomt heb ik dat meestal zelf aan de foto toegeveogd omdat ik het mooi vind.. De digitale camera is een werelduitvinding en ik ben blij dat ik diep in de buidel heb getast om er een aan te kunnen schaffen.
Voorbeeldje: Olympus C220Zoom
Prijs Dixons/Mediamarkt: 349 euro
Prijs Koopdigitaal.nl : 288 euro
Prijs Mindfactory (DLD): 270 euro
Zo gaat dat met veel meer camera's (zelfde geldt trouwens ook voor autoradio's ed. maar daar hebben we het nu niet over).
Hoe de prijzen in bijv. België zijn weet ik niet.
De Olympus in het voorbeeld lijkt mij een ideale camera voor jou (ik wil er zelf ook 1 hebben, maar hij is nog niet binnen). Toch, kijk eens wat rond en probeer je een beetje te verdiepen in de materie. Een camera kan op het eerste gezicht nog zulke leuke specs hebben; er hoeven maar een paar factoren minder goed te zijn en je hebt een relatief waardeloos produkt in handen.
Zo te zien levert het mooie foto's ( Wachten op de postbode staan er wat) en het heeft redelijk mooie opties en bovendien zit ie onder de 300 euro.
Is het aan te raden? Het lijkt mij een mooi dingetje om op de verlanglijst te zetten...
quote:deze camera hebben wij dus, fijn dingetje, gebruiksvriendelijk en GOEDE kwaliteit...aleen de prijs was er dan ook wel naar :S
Op dinsdag 30 juli 2002 16:50 schreef Vork het volgende:[..]
Dan zou ik voor een camera van 2 milj. pix. gaan. Ik geloof dat die max. tot 1600x1200 pixels komen. Da's zat voor op het beeldscherm en redelijk goed als je het op een beetje formaat afdrukt.
odinio genie from hell
quote:Ik ben er iig heel erg tevreden mee. Heb hem zondag online besteld, met een 64 mb Flash Card extra erbij, en was inclusief bezorgkosten 320 euro kwijt
Op dinsdag 30 juli 2002 21:55 schreef portier het volgende:
Bedankt allemaal, ik ben nu wel redelijk geinformeerd.
Ik zag in een ander topic dit apparaatje:
http://www.dpreview.com/news/0205/02052902coolpix2000.aspZo te zien levert het mooie foto's ( [Review] Nikon Coolpix 2000 staan er wat) en het heeft redelijk mooie opties en bovendien zit ie onder de 300 euro.
Is het aan te raden? Het lijkt mij een mooi dingetje om op de verlanglijst te zetten...
ik weet dat ze niet gewelig zijn, maar heeft iemand er ervaring mee?
quote:Is zeker een goede camera voor het geld. Als je die neemt krijg je er in ieder geval geen spijt van. Enige nadeel is de lage ISO waarde van de camera (max. 150), dus nachtopnamen zullen moeilijker worden.
Op dinsdag 30 juli 2002 21:55 schreef portier het volgende:
quote:dus vragen we aan sanshine of ze een paar nachtelijke kiekjes wil maken, zodat je daarvan het resultaat zou kunnen zien.
Op dinsdag 30 juli 2002 23:23 schreef MSXUser het volgende:
Is zeker een goede camera voor het geld. Als je die neemt krijg je er in ieder geval geen spijt van. Enige nadeel is de lage ISO waarde van de camera (max. 150), dus nachtopnamen zullen moeilijker worden.
In ieder geval is het een fijne point&shoot camera
Groot nadeel: volgens reviews doet ie het niet/nauwelijks binnenshuis, tenzij het extreem goed verlicht is.
Voordeel: goedkoop, klein, geinig, oplaadbaar via USB
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |