Hear hearquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Het staat toch in de uitnodiging? Ik vind het niet vreemd dat je 't dan zelf moet betalen. Ik vind het wel vreemd dat jij dat ook hebt zien staan in de uitnodiging, en 't dan nog steeds niet snapt. Dat begrijp ik niet.
Als ik iemand echt uitnodig om te gaan uit eten, dan betaal ik, immers, ik nodig je uit. Maar als iemand tegen mij zegt van 'zullen we zaterdag gaan uit eten', dan vat ik dat niet op als dat hij ook de rekening oppakt, dat zie ik als dat ik gewoon mn eigen zut betaal.
De fok-nerd reactie:quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:05 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Hear hear
Zullen we zondag uit eten?
Nee sorry niet op de eerste datequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De fok-nerd reactie:
is goed. euh...do you put out? want dan betaal ik wel.
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Het staat toch in de uitnodiging? Ik vind het niet vreemd dat je 't dan zelf moet betalen. Ik vind het wel vreemd dat jij dat ook hebt zien staan in de uitnodiging, en 't dan nog steeds niet snapt. Dat begrijp ik niet.
Hoezo is dat lef hebben. Het is gewoon iets dat georganiseerd wordt. Gewoon, gezellig, iedereen betaald z'n deel en 't is weer eens wat anders dan thuis in de woonkamer zitten. Hoe...ik snap dit niet, hoezo is dat lef hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.
Wilde hier even peilen wat men ervan denkt, maar ik zie dus dat de meningen uiteen lopen.
Ze jaagt haar gasten niet op kosten, want ze verplicht niemand om te komen. Ga gewoon nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.
Wilde hier even peilen wat men ervan denkt, maar ik zie dus dat de meningen uiteen lopen.
Ze jaagt haar gasten weg, nog veel vreemder dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Ze jaagt haar gasten niet op kosten, want ze verplicht niemand om te komen. Ga gewoon niet
Je kan toch niet in andermans portemonnee kijken?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo is dat lef hebben. Het is gewoon iets dat georganiseerd wordt. Gewoon, gezellig, iedereen betaald z'n deel en 't is weer eens wat anders dan thuis in de woonkamer zitten. Hoe...ik snap dit niet, hoezo is dat lef hebben.
Als het 1 van je vriendinnen is zal die ook wel snappen dat je vanwege geldgebrek niet kan komen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Je kan toch niet in andermans portemonnee kijken?
Kijk, stel je zegt 'joh, zullen we eens met z'n alleen uit eten gaan?' Dan is dat prima, iedereen snapt dan dat het voor eigen rekening is, en je kan altijd afhaken als het voor jou niet uitkomt.
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het een van je vriendinnen is.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk een cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
Wat snap je er nou niet aan....als je het NIET wil/kunt, doe je het niet. Dat heeft niks te maken met iemand anders in de portomonnee kunnen kijken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Kijk, stel je zegt 'joh, zullen we eens met z'n alleen uit eten gaan?' Dan is dat prima, iedereen snapt dan dat het voor eigen rekening is, en je kan altijd afhaken als het voor jou niet uitkomt.
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het een van je vriendinnen is.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk een cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
Niet als je afspreekt dat mensen voor zichzelf betalen, of je vriendin moet een ontzettende hebbert zijn..quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het de verjaardag van een vriendinis.
Blijkbaar vind jij dat heel logisch, maar voor mij is dat ook nieuw hoor. Als ik naar een verjaardag ga krijgt degene een cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet als je afspreekt dat mensen voor zichzelf betalen, of je vriendin moet een ontzettende hebbert zijn..
Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat snap je er nou niet aan....als je het NIET wil/kunt, doe je het niet. Dat heeft niks te maken met iemand anders in de portomonnee kunnen kijken.
Overigens, als het een van je vriendinnen is lijkt het mij dat je dat nu juist wél kunt zeggen.
Dan moet je afzeggen als je dat niet wil betalen. Zoals gezegd, ik mag hopen dat je vriendin dat ook wel begrijpt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind het gewoon ongepast om andere mensen te laten betalen voor iets. Iets wat niet in gezamelijk overleg gaat, maar iets wat min of meer 'verplicht' aanvoelt omdat het een verjaardag betreft.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon ongepast om andere mensen te laten betalen voor iets. Iets wat niet in gezamelijk overleg gaat, maar iets wat min of meer 'verplicht' aanvoelt omdat het een verjaardag betreft.
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je afzeggen als je dat niet wil betalen. Zoals gezegd, ik mag hopen dat je vriendin dat ook wel begrijpt.
In de tijd dat je in dit topic hebt gepost had je je etentje al bij elkaar kunnen verdienen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.
Zoals ik zelf ook al zei, ik zou dat ook nooit doen. Enige redenen die ik kan bedenken is dat je geen plek hebt om je verjaardag te vieren of dat je zelf geen geld hebt om je verjaardag te vieren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.
Het kan ook wel, maar ik vind het niet zo netjes. Bovendien moet je dat zelf ook even aangeven, zodat mensen geen schaamte hebben zonder cadeau aan te komen zettenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...
En laat dat bij studenten nou geregeld het geval zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals ik zelf ook al zei, ik zou dat ook nooit doen. Enige redenen die ik kan bedenken is dat je geen plek hebt om je verjaardag te vieren of dat je zelf geen geld hebt om je verjaardag te vieren.
Daar ga je dan blijkbaar maar vanuit, ik zou me pas lullig voelen als ik naar verjaardag zou gaan zonder cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...
Ja dat is wel waar, en normaal zetten mensen dat er ook gewoon bij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Piger het volgende:
[..]
Het kan ook wel, maar ik vind het niet zo netjes. Bovendien moet je dat zelf ook even aangeven, zodat mensen geen schaamte hebben zonder cadeau aan te komen zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |