Aanstaande donderdag:
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker, als je een product koopt, doet de producent van dat product iets voor het goede doel. Is dat allemaal goede bedoelingen? Is het een marketingtechniek van de grote bedrijven? Of allebei? De KVW stort zich op de Pampers. '1 pak = 1 vaccin' staat er op een pak luiers. Een 'levensreddend' vaccin, welteverstaan. Hoe werkt dit? Pampers doneert per verkocht pak luiers 0,05 aan Unicef; de waarde van een tetanusvaccin voor moeders en pasgeborenen in Derde Wereldlanden. Het doel is om tetanus de wereld uit te helpen. Pampers claimt dat ze hiermee al 100 miljoen levens hebben gered. Wat is het verhaal achter deze actie? De Keuringsdienst spreekt met artsen, Pampers, Unicef en belandt zelfs in een vaccinfabriek in Bulgarije. De slogan is helder en simpel maar de waarheid achter de slogan blijkt vaak een stuk ingewikkelder.
To err is human, to forgive bovine.