abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:16:39 #26
296917 Abby79
Being myself!
pi_111084088
Het is geen directe "dreiging" die uitging van het mailtje hoor, dat blijkt wel uit de rest van de mail, ik denk niet dat m'n moeder zelfmoord zou plegen (zeker niet nu ze nog iets ziet), maar het is wel een heel grote waarschuwing.

En eentje waar we wel op moeten reageren, maar welke acties d'r ondernomen gaan worden weet ik nog niet... in ieder geval dit even bespreken met de rest (mam heeft het mailtje alleen naar mij gestuurd)...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_111091230
Lieve mail, mooi dat ze je genoeg vertrouwt om dit te zeggen. Ik zou niet zonder overleg de huisarts inschakelen.
Staat ze open voor gesprek?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_111091620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:01 schreef Abby79 het volgende:
Damn, als je dan een mail terugkrijgt met

[..]

dan voel je je ook niet blij :'(
En let op het niet gebruiken van een 'dan', 'wanneer' of 'als'
Weet je, dan wordt het wel helder. Eerst wist je niks, nu weet je het wel.
Maar het is niet niks. I know...
:*
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:45:38 #29
296917 Abby79
Being myself!
pi_111093612
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:53 schreef Vanyel het volgende:
Lieve mail, mooi dat ze je genoeg vertrouwt om dit te zeggen. Ik zou niet zonder overleg de huisarts inschakelen.
Staat ze open voor gesprek?
Mam absoluut, maar zoals ik al zei, het is helaas nu al behoorlijk lastig communiceren als beide partijen elkaar vaak niet begrijpen zoals bedoeld (mijn moeder gewoon omdat ze je niet kan verstaan, en mijn moeder is heel slecht in zichzelf uitdrukken over dit soort onderwerpen in gesprekken - in dat opzicht is heel mijn familie slecht in emoties uitdrukken, ik denk dat ik een van de meest 'open' ben, maar dat is ook pas sinds m'n "coming out")
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:02 schreef lezzer het volgende:
Weet je, dan wordt het wel helder. Eerst wist je niks, nu weet je het wel.
Maar het is niet niks. I know...
:*
En dat scheelt inderdaad al een hele hoop. Het is niet echt beter, maar het scheelt veel...
(En ook een :* voor jou!)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:56:24 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111093994
Heftig, Abby... ook begrijpelijk van je moeder uit, maar ik kan me voorstellen dat zoiets rauw op je dak kan komen vallen.

Veel sterkte in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111095564
Heeft ze ook wel geschreven over hoe ze het daarnaast ziet?
Of is dat de enige optie voor haar?
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:07:19 #32
296917 Abby79
Being myself!
pi_111096615
Ze omschrijft in haar mail voornamelijk hoe ze de situatie dan ziet (en dat dus niet wil), en dat ze zich nu al onbegrepen voelt, ze kan er niet met m'n vader over praten, ook al zijn ze al bijna 40 jaar samen. Het is te de laatste maanden/jaar steeds beter te merken dat de communicatie tussen die 2 heel moeizaam gaat. Ze zijn steeds ongeduldiger met elkaar, en nemen ook amper de moeite nog te communiceren.

En als ze er over wil praten met haar zussen/broer krijgt ze bijna steevast een antwoord dat ze pap toch heeft? Maar ik heb het idee dat die de ernst van de situatie niet zien, omdat pap en mam die beide niet naar buiten laten zien. En erover praten met haar dove vriendinnen (waar ze nog wel bijna moeiteloos mee kan communiceren), tja, dat helpt wel maar zet geen zoden aan de dijk omdat zij ook niet veel kunnen doen natuurlijk.

Over de situatie die ze zich schetst als ze volledig blind is, ik denk dat die aardig klopt, ze zal inderdaad naar een tehuis (zij noemt het instituut) moeten, want er is niemand die de verzorging van haar kan uitvoeren, en ze is dan heel bang dat haar dingen opgelegd gaan worden. En daar kan ze heel slecht tegen, gevolg van de "leuke" tijd die ze vroeger in het doveninstituut had. Ze had er ook absoluut een leuke tijd vaak hoor, met vriendinnen en de aardige zusters, maar het heeft toch een bepaalde schade aangericht.

En ze kan zich nu niet voorstellen zich aan te kunnen passen aan zo'n "strenger" regime, en dat ze haar kinderen en kleinkinderen niet meer zou kunnen zien. Ze zegt bijvoorbeeld ook al dat ze eigenlijk niet naar Amerika wil in September, maar dat ze wel gaat om m'n broer die daar woont te zien, misschien voor de laatste keer.

Dat is ook een groot punt, niemand weet wat het verloop is van de aandoening die ze heeft. Hell, volgens mij hebben de doktoren er niet eens een naam voor. En dat maakt het allemaal zo lastig, er kan niet gezegd worden of het nog 2 maanden duurt, of 20 jaar voor ze haar complete zicht kwijt is. (Ikzelf schat het nu in op zo'n 2 jaar, maar ja, die schatting is natuurlijk ook nergens op gebaseerd)

En dan heeft m'n zusje dezelfde aandoening (alle kinderen van mijn moeder hadden 50% kans op dezelfde aandoening, zij is (on)gelukkig de enige die het ook heeft)... en het klinkt heel fout, maar god wat ben ik dan blij dat ik "alleen" maar een transsexuele diabeet ben...
pi_111096868
Jeumig, wat een herkenning. Ook alinea 1.
Het lijkt wel of partners elkaar op een gegeven ogenblik gewoon helemaal niet meer kunnen volgen in hun proces. Het is ook te veel om de last van de ander ook nog te dragen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:56:53 #34
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111099252
Zwaar hoor, abby. *knuffel*
Lesbosapiens
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:21:29 #35
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111104149
Kut hee Abby. Dan mag ik niet klagen. :N

Sowieso niet trouwens, want ik zit in een auto in Zweden. *O*
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111104681
:* hoor op jullie.
Zwaar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:35:05 #37
296917 Abby79
Being myself!
pi_111104891
Thanks allen, het helpt gewoon al enorm het verhaal een beetje kwijt te kunnen :*
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef Bakfiets. het volgende:
Dan mag ik niet klagen. :N
Is klagen niet een van de grondrechten van het Nederlands burgerschap? :P
pi_111105002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef Abby79 het volgende:
Thanks allen, het helpt gewoon al enorm het verhaal een beetje kwijt te kunnen :*

[..]

Is klagen niet een van de grondrechten van het Nederlands burgerschap? :P
:Y!
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:13:18 #39
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111110802
Welterusten duifjes!
Lesbosapiens
pi_111117135
hoi goedemorgen :)
pi_111117143
Wij hadden dus een fanactie bedacht...
http://www.legendsfestival.nl/
Afgelast :')
pi_111117423
Mogge.
pi_111117427
Das wel vreemd heur.
pi_111117845
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 07:58 schreef Vanyel het volgende:
Das wel vreemd heur.
Ja, faalorganisatie.
En een beveiligingsbedrijf dat heel ingewikkeld doet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:47:24 #45
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111119054
Morrie! Ik moet zo veel doen vandaag maar ik heb geen zin om mn bed uit te komen.
Lesbosapiens
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:58:48 #46
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_111119321
Goedemorgen allemaal!

Ik wil even weten hoe jullie over het volgende denken. Een concurrent heeft een reeks grappige filmpjes gemaakt waarin hun producten wordt gepromoot door een travestiet. Een man in een roze mantelpakje.
Een collega reageerde als volgt: "dat bedrijf maakt zich volkomen belachelijk door een gay de hoofdrol te laten spelen".
Ik vond het echt een kwetsende kutopmerking en heb er dan ook wat van gezegd. Hij bood zijn excuses aan en had inderdaad het woord "gay" niet willen gebruiken, clown had beter geweest zei hij.
Ik heb het daar dan ook bij gelaten maar zit er toch best wel mee.
Wat vinden jullie ervan?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:00:50 #47
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_111119373
Wat een rare situatie met dat beveiligingsbedrijf, Lezzer. Betalingseisen worden toch van tevoren contractueel vastgelegd, daar kun je toch later niet op terugkomen?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:16:26 #48
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111119863
Waar zit je dan mee BE?
Lesbosapiens
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:18:20 #49
296917 Abby79
Being myself!
pi_111119924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:58 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik wil even weten hoe jullie over het volgende denken. Een concurrent heeft een reeks grappige filmpjes gemaakt waarin hun producten wordt gepromoot door een travestiet. Een man in een roze mantelpakje.
Een collega reageerde als volgt: "dat bedrijf maakt zich volkomen belachelijk door een gay de hoofdrol te laten spelen".
Ik vond het echt een kwetsende kutopmerking en heb er dan ook wat van gezegd. Hij bood zijn excuses aan en had inderdaad het woord "gay" niet willen gebruiken, clown had beter geweest zei hij.
Ow, die opmerking is fout in behoorlijk veel manieren :P

Ten eerste, waarom maakt de concurrent zich belachelijk als ze een homofiel iemand gebruiken voor hun reclame? Dus een reclame met Carlo Boszhard of Paul de Leeuw is meteen belachelijk?

Ten tweede, waarom is het belachelijk als er een travestiet gebruikt wordt? Natuurlijk, afhankelijk van het type travestiet kan het belachelijk zijn en het kan ook gewoon de bedoeling zijn (is het een normale man gewoon zo in een mantelpakje gestopt, of is duidelijk iemand die er moeite voor gedaan heeft, of is het bijv iemand als ik?), maar uit alleen de opmerking en je omschrijving is het niet te concluderen. Dus ik ga voor de mening dat het niet meteen belachelijk hoeft te zijn :)
(overigens als het de bedoeling was belachelijk te zijn, dan is die concurrent slecht bezig)

Ten derde, een man die zich kleedt als vrouw is niet per definitie homo. (Tenminste, ik was het als man nog niet ;))

En of clown nou een verbetering is, dat denk ik niet... hoewel dat ook weer afhankelijk is van het type travestiet natuurlijk. Maar als die collega mij een clown zou noemen dan vind ik dat net zo beledigend als (man-man) gay.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:00 schreef Blue-eyes het volgende:
Wat een rare situatie met dat beveiligingsbedrijf, Lezzer. Betalingseisen worden toch van tevoren contractueel vastgelegd, daar kun je toch later niet op terugkomen?
Dat vroeg ik mij ook al af, was het dan zo slecht geregeld dat er niets getekend was, of pleegt dat beveiligingsbedrijf nu eigenlijk gewoon contactbreuk? Iig slechte reclame voor beide organisaties...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:32:02 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111120294
Ja, beetje van "hoe weet ie dat ie homo is" :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')