Dit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:16 schreef padlarf het volgende:
Ik ben wel stil, maar niet om te herdenken, want daar zie ik het nut niet van in. Maar ik kan die beslissing alleen voor mezelf maken, dus ik zal anderen die wel willen herdenken daar niet in storen.
Mooie postquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:09 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om die twee minuten denk ik, het is ook een symbool dat Nederland als natie haar vrijheid extra belicht, vrijheid die er niet is gekomen zonder bloedvergieten. Uiteraard kan je het als een bekrompen twee minuten zien en het gaat er ook niet om of je juist op die twee minuten de gevallenen herdenkt, maar Nederland als staat doet dat op dat moment wel.
Het is een beetje als nieuwjaar wensen of mensen feliciteren met hun verjaardag. Is die ene dag en dat ene moment nu echt zo significant? Niet echt, maar het is wel een afgesproken symbool dat wel zijn waarde heeft.
Goed gezegd hoor, maar je bent dus niet bekend met het begrip satire?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sjezus, wat een zuur stukje. Vrijheid als plicht is zo'n beetje de grootste tegenstelling die je kunt bedenken. Blijkbaar is die vrijheid voor de schrijver behoorlijk selectief... Dat iemand niet precies om 20:00 vanavond verplicht gaat herdenken wil niet meteen zeggen dat diegene geen respect heeft voor de mensen die gestorven zijn voor de vrijheid. Misschien denkt diegene er om 20:25 wel aan, misschien denkt diegene er op 3 juli om 13:23 aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |