abonnement Unibet Coolblue
pi_111922750
Ik zag dat onlangs de regels voor toelating zijn veranderd. Zo kan je nu met meer diploma's toegelaten worden. Ook kon je eerst alleen met wiskunde A1 én A2 worden toegelaten, nu staat er slechts een diploma met een voldoende voor wiskunde. Denken jullie dat er nog steeds A1 en A2 nodig is of kan ik nu bijvoorbeeld met alleen wiskunde A1 ook toegelaten worden?

Mocht dit niet het geval zijn ga ik alsnog waarschijnlijk wiskunde doen op havo niveau om zo alsnog kans te maken.
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:09:03 #52
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_111923149
Bel eens met de recruitment afdeling. Dan weet je precies wat je wel en niet nodig hebt. Maar wiskunde op havo niveau lijkt me niet voldoende, aangezien de eisen een vwo diploma met een voldoende voor wiskunde vragen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_111923399
Inderdaad, verkeerd gelezen. Maar ik ben dus zelf in het bezit van een VWO diploma met slechts wiskunde A1. Ik denk dat ik dan maar even een belletje ga plegen aangezien vroeger een VWO diploma met A1, A2 verplicht was. Bedankt voor de info!
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_111944345
Ben hier al een tijdje aan het lezen en heb nu ook maar eens een account aangemaakt.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik door mag naar de grading! Voor mijn gevoel de "alles of niets" ronde. Dus het blijft nog steeds spannend. Zou er echt van balen als ik bij de grading afval. Ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen (wat kun je tenslotte nog meer doen)!

Als je naar de percentages kijkt dan is de toelating inderdaad een "long shot", maar goed dat probeer ik dan maar niet al te veel te doen. Tot nu toe is alles kennelijk nog goed gegaan dus het is hopen dat ik het waar kan maken op de grading.
pi_111958720
Succes Katsuman! Afvalpercentage bij de grading is hoog. Maar meer dan je best kun je niet doen!
pi_111960135
Succes ja, spannend! :)
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_112219452
ik heb een paar weken geleden gesolliciteerd en ben uitgenodigd voor de selectiedag op 21 augustus. helaas net niet meer die van 5,6 en 7 juni. heb er wel zin in!
pi_112223099
Net te horen gekregen dat ik ook door ben naar de grading. Helaas zit de grading van 14 en 15 juni al vol en krijg ik asap nieuwe data!
pi_113778475
Heb begin deze week te horen gekregen dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van de medische keuring! :D :D woohooo
pi_113786183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:18 schreef Katsuman het volgende:
Heb begin deze week te horen gekregen dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van de medische keuring! :D :D woohooo
Gefeliciteerd! :D

Ik ben een tijdje terug bij voorlichtingsdag geweest en ben nu overtuigd.
Binnenkort ga ik dus ook beginnen aan de selectie :)
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_113796400
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:19 schreef jeunessegaspillee het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :D

Ik ben een tijdje terug bij voorlichtingsdag geweest en ben nu overtuigd.
Binnenkort ga ik dus ook beginnen aan de selectie :)
Bedankt en heel veel succes! Weet je al wanneer de eerste selectieronde van start gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Katsuman op 05-07-2012 10:31:10 ]
pi_113801399
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:12 schreef Katsuman het volgende:

[..]

Bedankt en heel veel succes! Weet je al wanneer de eerste selectieronde van start gaat?
Nee, geen idee! Ik ga me aanmelden na m'n zomervakantie en dan zie ik wel hoe of wat. Ik heb gelukkig geen haast :P
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_114785445
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:25 schreef Caithlinn het volgende:
Iemand hier ooit nagedacht over de opleiding Officier Luchtverkeersleiding bij de luchtmacht? Zelfde opleiding en ja, je zit 6 jaar aan t leger vast maar daarna heb je wel de opleiding en de ervaring om bij de LVNL te gaan werken. (Mijn vader werkt daar en er zijn er meer op die manier gekomen;)
Ja over nagedacht. Ik heb daar selectie gedaan en ook voor aangenomen, nog voordat ik uberhaupt bij LVNL kon solliciteren.

Toch gestopt bij de Luchtmacht, had toch iets anders verwacht van de KMA, en blessures maakte dat eerste jaar erg lastig...
Totaal geen spijt van, misschien omdat ik nu alweer bijna twee jaar bij LVNL werk.

Maar om daar nou inderdaad je geld op te zetten? Ik zou zeggen, ga voor het hoogst haalbare!
pi_114789202
Ik ben erg geïnteresseerd in luchtverkeersleider worden, maar er valt niet zo veel over te lezen op het internet heb ik het idee (tenminste niet over de Nederlandse luchtverkeersleiding). Kan iemand nog een boek aanraden over luchtverkeersleiding of gerelateerd daar aan?
pi_114830724
Salaris indicatie?
pi_114835164
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:28 schreef Proloop het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd in luchtverkeersleider worden, maar er valt niet zo veel over te lezen op het internet heb ik het idee (tenminste niet over de Nederlandse luchtverkeersleiding). Kan iemand nog een boek aanraden over luchtverkeersleiding of gerelateerd daar aan?
Boeken zijn er niet echt naar mijn weten. Zoek even op youtube naar materiaal over schiphol. Een aantal filmpjes zijn al wat ouder. Een kijktip is de serie op Nederland 1 een aantal maanden terug. "De Luchthaven". Daarin komt een paar keer kort het werk in de toren naar voren!
pi_114835169
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:46 schreef buddyb het volgende:
Salaris indicatie?
Quote van www.luchtverkeersleider.nl: "Bij aanvang van je opleiding verdien je direct al een salaris van ¤ 26.500,= bruto per jaar. Dit loopt tijdens de opleiding verder op. Na het afronden van de opleiding verdien je ongeveer ¤ 75.000,= bruto. Een ervaren luchtverkeersleider verdient rond de ¤ 120.000,= bruto."
pi_114837229
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:46 schreef buddyb het volgende:
Salaris indicatie?
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:30:46 #69
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_114912410
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:28 schreef Proloop het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd in luchtverkeersleider worden, maar er valt niet zo veel over te lezen op het internet heb ik het idee (tenminste niet over de Nederlandse luchtverkeersleiding). Kan iemand nog een boek aanraden over luchtverkeersleiding of gerelateerd daar aan?
Boeken hebben weinig zin, alles wat je moet leren krijg je tijdens je opleiding aangereikt. Dingen vantevoren gaan leren kunnen verkeerd of anders zijn dan wat er van je verwacht wordt in de opleiding. Voor meer info over het beroep zou ik lekker alle filmpjes op de site www.luchtverkeersleider.nl kijken.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:36:32 #70
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_114912810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:49 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Heb je nou ook het idee dat mensen die er door gekomen echt bollebozen zijn die van studeren houden en nooit leuke dingen doen? Of zijn het allemaal relaxte mensen? Ik heb echt geen idee wat voor soort mensen nou toegelaten worden en welke niet.
Juist geen bollebozen, het is een 'hands-on' opleiding waarbij té analytische intelligentie niet persé bevorderend is voor het eindresultaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:25 schreef Caithlinn het volgende:
Iemand hier ooit nagedacht over de opleiding Officier Luchtverkeersleiding bij de luchtmacht? Zelfde opleiding en ja, je zit 6 jaar aan t leger vast maar daarna heb je wel de opleiding en de ervaring om bij de LVNL te gaan werken. (Mijn vader werkt daar en er zijn er meer op die manier gekomen;)
Is niet dezelfde opleiding, en een totaal ander stuk luchtruim en verantwoordelijkheden.
pi_114941139
Je hoort bij LVNL toch later in je opleiding waar je wordt geplaatst, en er is dus ook een kans dat je bijvoorbeeld naar Eelde moet? Maar ik kan me voorstellen als je hiervoor solliciteert dat je graag op Schiphol Tower/Approach of area control wil werken, want volgens mij is zo'n lokaal vliegveld behoorlijk rustig.
pi_114941757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:10 schreef Viezze het volgende:
Je hoort bij LVNL toch later in je opleiding waar je wordt geplaatst, en er is dus ook een kans dat je bijvoorbeeld naar Eelde moet?
Klopt, maar je eigen voorkeur kan daar ook invloed op hebben.
quote:
Maar ik kan me voorstellen als je hiervoor solliciteert dat je graag op Schiphol Tower/Approach of area control wil werken, want volgens mij is zo'n lokaal vliegveld behoorlijk rustig.
Valt wel mee met die rust volgend mij. Het is anders, met meer lokaal verkeer. Maar als je moet kiezen tussen Eelde of geen luchtverkeersleider, dan zou ik het wel weten hoor :P
Zie eerst maar eens dat je dat keuzemoment haalt, das al lastig genoeg ;)
pi_114964387
quote:
Valt wel mee met die rust volgend mij. Het is anders, met meer lokaal verkeer.
Dat is waar, ik had het idee nog een beetje het idee in mijn hoofd toen ik daar twee jaar geleden landde en er die dag nog iets van drie andere commerciële vluchten zouden komen. Maar je hebt natuurlijk ook veel opleidingsvluchten en recreatieve vliegers.

quote:
Maar als je moet kiezen tussen Eelde of geen luchtverkeersleider, dan zou ik het wel weten hoor :P
Zie eerst maar eens dat je dat keuzemoment haalt, das al lastig genoeg ;)
Het keuzemoment halen is eigenlijk al een luxe positie ;)

De selectie proberen door te komen is iets wat de laatste tijd weer in mijn gedachten speelt. Destijds heb ik er bewust voor gekozen om te gaan studeren (omdat je toen nog 19 moest zijn voor selectie, en ik was 18). Maar na afronding van mijn bachelor zou het natuurlijk kunnen. Nog maar een paar nachtjes (lees maanden :P ) over nadenken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:05:59 #74
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_114972634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:49 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is waar, ik had het idee nog een beetje het idee in mijn hoofd toen ik daar twee jaar geleden landde en er die dag nog iets van drie andere commerciële vluchten zouden komen. Maar je hebt natuurlijk ook veel opleidingsvluchten en recreatieve vliegers.
Factsheet LVNL mei 2012

Hier kun je zien dat Schiphol uiteraard veruit het drukst is, gevolgd door Rotterdam en Eelde met ruim 50.000 bewegingen per jaar en die worden weer gevolgd door Beek met zo'n 25.000 bewegingen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_114978920
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:30 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Boeken hebben weinig zin, alles wat je moet leren krijg je tijdens je opleiding aangereikt. Dingen vantevoren gaan leren kunnen verkeerd of anders zijn dan wat er van je verwacht wordt in de opleiding. Voor meer info over het beroep zou ik lekker alle filmpjes op de site www.luchtverkeersleider.nl kijken.
Het was niet echt mijn bedoeling om dingen van te voren te leren hoor, maar er staat best wel weinig info op die site vind ik, die filmpjes heb ik ook al erg vaak gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')