Neen, Bio's garde handelen is enkel voor de getrainde mens. Slaapwelquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Trio dan?
Nee ok...
Ik ga slapen sterkte
Ik ben het roerend met jou eens. De Stoa was een bijzonder wijze stroming naar waar ik op bepaalde vlakken zo veel mogelijk naar tracht te leven. Het christendom heeft ook zeker zijn goede en correcte punten; de mens is dierlijk, dat zal er nooit uitgaan. Wij kunnen een groot deel verbloemen met beschaving (denk bijv. aan manieren) maar wij moeten onder ogen blijven zien dat we dieren blijven, ondanks de façade van beschaving komen nog steeds dierlijke instincten naar boven, vreemd gaan is daar een goed voorbeeld van. Het christendom had goed door dat dit problemen zou kunnen opleveren voor de maatschappij (Montesquieu gaf destijds aan dat dit een reden kon zijn voor de Westerse voorsprong op de rest van de wereld) en legde dit aan banden met moraal. Dit moraal is onontbeerlijk voor een samenleving die we nu kennen; als iedereen met iedereen vreemd zou gaan zou dat naar mijn idee een zekere anarchie opleveren, dus ik wijs het af, vreemdgaan is niet bevorderlijk voor de staat van de maatschappij. Biologisch gezien is het een ander verhaal maar dat heb ik uitgelegd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:13 schreef Alborz het volgende:
[..]
Keurige posts Frank. Waren de mensen maar stoïcijnen en maakten ze uitsluitend gebruik van hun intellect. Dingen zoals moraal en emoties zouden zo een eigen plekje vinden en totaal geen issue zijn. Wat dat betreft ben ik het wel eens met het christendom. Het vlees is uitermate zwak, de mens zal nooit zijn dierlijke kant kunnen opgeven.
Alsof jij buiten komt en er dus achter komtquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Honden zijn 't.
Als mijn man ooit vreemd zou gaan ik hak z'n ballen eraf vrind.
Nee dat zijn maar praatjes mja zou wel beste straf zijn jatoch
Daarvoor hoeft deze kluizenaar nieteens naar buitenquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:38 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Alsof jij buiten komt en er dus achter komt
Yep, goede straf, je mag mijn bijl lenen danquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:37 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Honden zijn 't.
Als mijn man ooit vreemd zou gaan ik hak z'n ballen eraf vrind.
Nee dat zijn maar praatjes mja zou wel beste straf zijn jatoch
Seks als "niks" zienquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:46 schreef Waaghals het volgende:
Jullie moeten sex niet zo overwaarderen.
Als ik met vrienden een potje ga voetballen is toch ook niet erg?
Dit bedoelde ik dusquote:Op woensdag 2 mei 2012 01:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Seks als "niks" zien
Je lichaam zomaar geven
Je niet in kunnen houden
Vrouw hebben die niet voldoende bevredigt
Geen ballen hebben om het uit te maken
Mannelijke sletten
Ja dat mijn ex 6maanden vreend ging met een gaystel dat niet gay bleek te zijn heeft mij veel streedcreds opgeleverd jaquote:
Eens, maar monogamie is nergens voor nodig.quote:
Dit meen je echt?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:53 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik was zo dom om te geloven dat ze echt gay waren, en ik aan het werk en zij werd gebanged door die gasten in mijn bed
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik kan nu een heel biologisch praatje gaan houden wat het principe van vreemdgaan enigszins verklaart maar ik denk niet dat ts daar rationeel op reageert.
Mag je vinden, maar dan moet je niet trouwen, twee kinderen nemen en vervolgens je collega naaien. Pretty sure dat het huwelijk nog steeds een levenslange monogame verbintenis is...quote:Op woensdag 2 mei 2012 04:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Eens, maar monogamie is nergens voor nodig.
Uhm, neequote:
Geloof niet dat ze daar op zit te wachtenquote:Op woensdag 2 mei 2012 08:14 schreef sinepedraap het volgende:
Dan mag die vriendin nu ook van bil gaan om het weer goed te maken.
Eens. En in zijn eerste post beloofde hij nog zo om dat praatje niet af te stekenquote:Op woensdag 2 mei 2012 07:40 schreef Pharkus het volgende:
Frank_Drebin, rationeel kan je het mooi verklaren, maar kom je ook met die rationele praatjes als je eega dagelijks met een paar netalsofdoende gays heeft liggen batsen?
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik kan nu een heel biologisch praatje gaan houden wat het principe van vreemdgaan enigszins verklaart maar ik denk niet dat ts daar rationeel op reageert.
En dat vind jij wel een goed verhaal?quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik ben het roerend met jou eens. De Stoa was een bijzonder wijze stroming naar waar ik op bepaalde vlakken zo veel mogelijk naar tracht te leven. Het christendom heeft ook zeker zijn goede en correcte punten; de mens is dierlijk, dat zal er nooit uitgaan. Wij kunnen een groot deel verbloemen met beschaving (denk bijv. aan manieren) maar wij moeten onder ogen blijven zien dat we dieren blijven, ondanks de façade van beschaving komen nog steeds dierlijke instincten naar boven, vreemd gaan is daar een goed voorbeeld van. Het christendom had goed door dat dit problemen zou kunnen opleveren voor de maatschappij (Montesquieu gaf destijds aan dat dit een reden kon zijn voor de Westerse voorsprong op de rest van de wereld) en legde dit aan banden met moraal. Dit moraal is onontbeerlijk voor een samenleving die we nu kennen; als iedereen met iedereen vreemd zou gaan zou dat naar mijn idee een zekere anarchie opleveren, dus ik wijs het af, vreemdgaan is niet bevorderlijk voor de staat van de maatschappij. Biologisch gezien is het een ander verhaal maar dat heb ik uitgelegd.
Het jammer aan dit soort discussies vind ik altijd dat iedereen maar wat brult (dit is toch een wat serieuzer topic, met potentie voor serieuze discussie) i.p.v. visies en logica uitwisselt. Maar dat gaf jij goed aan, de Stoa is een bijzonder wijze filosofische stroming; met ratio lossen we dingen op. En dat kunnen zelden de direct betrokkenen maar wij als buitenstaanders kunnen ons hier buiten plaatsen en het van een objectieve, rationele kant bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |