Ik vraag jullie ook te mailen om zo een statement te maken:quote:Geachte,
Gezien het zwichten onder druk van bepaalde organisaties om het gedicht niet te laten opvoeren zie ik mijzelf genoodzaakt de herdenking te boycotten. Met pijn in mijn hart.
Daarbij komt nog dat ik vernomen heb dat 4 mei alleen bedoeld is voor het herdenken van Nederlandse slachtoffers, hetgeen tegen uw (staat mij bij) en mijn principes ingaat.
Met vriendelijke groet,
-naam-
een bezorgt Nederlands burger
N.B.
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht."
- Henk van Randwijk
Sorry?quote:
Maar dat kunnen we nu toch wel wat breder gaan trekken? De oorlog is 70 jaar geleden en ook zijn er veel onschuldige Duitsers gesneuveld. Ik vind het wel een goed initiatief. Zo laat je zien dat een oorlog altijd 2 kanten heeft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:34 schreef Usert het volgende:
[..]
Niet waar, alleen Nederlanders en bondgenoten
Wel een Nederlander, maar van de verkeerde kaaaaant.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we nu toch wel wat breder gaan trekken? De oorlog is 70 jaar geleden en ook zijn er veel onschuldige Duitsers gesneuveld. Ik vind het wel een goed initiatief. Zo laat je zien dat een oorlog altijd 2 kanten heeft.
Bovendien was die SS-er waarover dat gedicht gaat ook een Nederlander.
Dingen doen terwijl je boos bent is nooit goed mijn waarde hippiequote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:39 schreef Psy-freak het volgende:
Oh, dacht dat jullie altijd op de bres sprongen voor vrijheid. Ok, paar spellingsfouten omdat ik erg pissig was toen ik dit mailde.
Misschien zit ik helemaal fout maar mij is geleerd dat we iedereen herdenken waar ook ter wereld, die, die slachtoffer zijn geworden van een oorlog, al dan niet direct.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:39 schreef Usert het volgende:
Verder zie ik niet in waarom je personen die op wat voor manier dan ook probeerde bij te dragen aan de bezetting van Nederland zou moeten herdenken. Geschiedenis wordt geschreven door de uiteindelijke winnaar. De rest kan je vergeten.
'Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bijquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:41 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Misschien zit ik helemaal fout maar mij is geleerd dat we iedereen herdenken waar ook ter wereld, die, die slachtoffer zijn geworden van een oorlog, al dan niet direct.
Geen idee wat dit betekent, maar feit is dat het een voltooid deelwoord is, en dus als bedoeld geschreven moet worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:39 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Die zin staat anders gewoon in de onvoltooid tegenwoordige tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |