abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2012 @ 18:46:59 #1
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_110938612
Bijna alles wat op een wapen lijkt is verboden in Nederland. Als niemand hier wapens droeg dan was dat geen probleem maar als ik alleen al naar Rotterdam Zuid kijk dan loopt hier iedereen bijna met een mes of een vuurwapen en als ze gepakt worden krijgen ze een boete van 350 euro wat totaal buiten verhouding is met de schade die je er mee kan aanrichten.

Waarom niet gewoon veel meer wapens legaal maken zoals in Duitsland? Die gene die het voor iets slechts gaan gebruiken die komen er toch wel aan, dit zou er alleen maar voor zorgen dat iemand zichzelf kan verdedigen.

Je kan niet eens meer een juwelierzaak in Nederland hebben zonder maandelijks te worden overvallen zonder dat je iets hebt om je mee te verdedigen.
  zondag 29 april 2012 @ 18:51:05 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110938744
Ja, nog meer Tristan Van der V. in dit land graag... |:(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_110938786
Waarom zou je wel toestaan, wat win je er mee?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 29 april 2012 @ 18:52:51 #4
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_110938802
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ja, nog meer Tristan Van der V. in dit land graag... |:(
Misschien als wapens legaal waren had iemand die Tristan wel afgeschoten voordat hij zoveel schade kon aanrichten
  zondag 29 april 2012 @ 18:53:21 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110938828
Op zich is het inderdaad zo dat mensen die er aan willen komen, er ook heus wel aankomen. Alleen moet je er nog steeds wat moeite voor doen, en heb je minder snel dat mensen in een opwelling iemand neerschieten.
pi_110938874
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:52 schreef StraatSoldaat het volgende:
Misschien als wapens legaal waren had iemand die Tristan wel afgeschoten voordat hij zoveel schade kon aanrichten
Misschien had die persoon die Tristan neerschoot dan wel veel meer slachtoffers gemaakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110938949
Wat win je ermee?
Je kunt jezelf verdedigen!
Nu ligt dit in de handen van de politie welke niet altijd (bijna nooit) ter plaatse is bij een voorval.
Voorbeeld van tristan, hij had zelf afgeschoten kunnen worden nadat hij ook maar zijn wapens had getrokken.

Waarom gaat dit nooit in nederland gebeuren? Omdat men onderling elkaar niet eens vertrouwd in elkaars capaciteiten en de post van Hetkluskonijn bevestigd dit.

Op dit moment zit ik in Oklahoma, en iedereen hier is bewapend...en er gebeurt dan bijna geen ruk! Want je weet....maak je problemen hij is bewapend. Het zou je zeker in veel situaties kunnen helpen maar de overheid is zelf dan ook bang voor een gewapende bevolking...want wat als de bevolking het niet met je eens is.....juist...bye bye...revolutie.
pi_110938956
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:52 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Tristan had een legaal wapen.
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 18:57:57 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_110938983
quote:
als ze gepakt worden krijgen ze een boete van 350 euro wat totaal buiten verhouding is met de schade die je er mee kan aanrichten.
Je vraagt je af waarom er een verbod op wapens is, maar je geeft zelf aan dat een geldboete buiten verhouding is.

Ofwel, je vindt wapenbezit erg slecht.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_110939002
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tristan had een legaal wapen.
Legaal kwa vergunning....niet legaal kwa eisen die normaliter gesteld worden aan de vergunning....
Grove fouten gemaakt.
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 18:59:02 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_110939027
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:56 schreef thesystem het volgende:
Wat win je ermee?
Nu ligt dit in de handen van de politie welke niet altijd (bijna nooit) ter plaatse is bij een voorval.
Voorbeeld van tristan, hij had zelf afgeschoten kunnen worden nadat hij ook maar zijn wapens had getrokken.

Waarom gaat dit nooit in nederland gebeuren? Omdat men onderling elkaar niet eens vertrouwd in elkaars capaciteiten en de post van Hetkluskonijn bevestigd dit.

Op dit moment zit ik in Oklahoma, en iedereen hier is bewapend...en er gebeurt dan bijna geen ruk! Want je weet....maak je problemen hij is bewapend. Het zou je zeker in veel situaties kunnen helpen maar de overheid is zelf dan ook bang voor een gewapende bevolking...want wat als de bevolking het niet met je eens is.....juist...bye bye...revolutie.
Right.
En als ik iets uit mijn zak haal wat op een wapens lijkt, begint meteen iedereen op mij te schieten.
Nee, wat mij betreft niemand een wapen, dan kan zoiets ook niet voorkomen.
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 18:59:27 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_110939042
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:58 schreef thesystem het volgende:

[..]

Legaal kwa vergunning....niet legaal kwa eisen die normaliter gesteld worden aan de vergunning....
Grove fouten gemaakt.
Hij had geen vergunning, hij had ontheffing van 't verbod. Big difference
pi_110939167
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:59 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Hij had geen vergunning, hij had ontheffing van 't verbod. Big difference
Nee, hij had een verlof :')
What the difference, hij had toestemming om dat ding vanuit thuis naar een wapenhandelaar of schietbaan te vervoeren en z'n sport uit te oefenen....maar dat weten veel mensen op fok niet dus is het woord vergunning het makkelijkst ;)

Right.
En als ik iets uit mijn zak haal wat op een wapens lijkt, begint meteen iedereen op mij te schieten.
Nee, wat mij betreft niemand een wapen, dan kan zoiets ook niet voorkomen.

Maar.....illegale wapens hou je totaal niet tegen met een boete of wat dan ook! En sja, met jou redenatie heeft dus alleen de politie en het leger wapens en....de criminelen!
  zondag 29 april 2012 @ 19:03:05 #14
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_110939173
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Je vraagt je af waarom er een verbod op wapens is, maar je geeft zelf aan dat een geldboete buiten verhouding is.

Ofwel, je vindt wapenbezit erg slecht.
Er moet of een zero tolerance policy komen (Zie Japan) of iedereen moet er gewoon toegang tot krijgen.

Een beleid zoals Japan dat heeft, heeft natuurlijk de voorkeur. Daar is echt heel erg weinig geweld met wapens
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 19:04:56 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_110939231
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:02 schreef thesystem het volgende:

Maar.....illegale wapens hou je totaal niet tegen met een boete of wat dan ook! En sja, met jou redenatie heeft dus alleen de politie en het leger wapens en....de criminelen!
Dus omdat je illegale dingen niet tegenhoud, legaliseer je het maar?
Dat zal me een fraaie boel worden.

- Iedereen zonder rijbewijs rijden
- Iedereen een automatisch vuurwapen op zak
- Kassa's leeggraaien
- ...et ceterea
pi_110939380
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:04 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dus omdat je illegale dingen niet tegenhoud, legaliseer je het maar?
Dat zal me een fraaie boel worden.

- Iedereen zonder rijbewijs rijden
- Iedereen een automatisch vuurwapen op zak
- Kassa's leeggraaien
- ...et ceterea
Je legaliseert dat je jezelf mag gaan verdedigen! Waarom niet?
Als je het reguleert maar dan wel ook streng dan is er totaal niks mis mee...

Rijbewijs is veel makkelijker te controleren, remember als die camera's langs de weg?
En hoevaak zie je wel niet een nieuwsberichtje op Fok! dat er een of andere oude fries is opgevat omdat die al 50 jaar geen rijbewijs opzak had?

kassa's leeg graaien zal minder gebeuren omdat diegene zichzelf kan verdedigen! Dus als crimineeltje denk je dan ook wel na.
bepaal als overheid wat je mag hebben als wapen, minimale/maximale grote, kaliber, draagwijze, keuring, opleiding, dan nog eens een paar weekjes wachten en dan pas mag je je wapen kopen. Puur om te voorkomen dat je het in een opwelling koopt om iemand snel op te leggen. Dan tevens verplichte herhalings trainingen en zoveel schietbeurten per jaar waar je tevens onder stress/druk moet schieten met een minimaal behaald resultaat...dan zou je al een heel eind op weg zijn....
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 19:24:32 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_110939928
Opzich heb je een paar goeie punten System.
Voor mijn gevoel blijf ik zeggen 'liever niet', maar je hebt goeie argumenten.

Het hangt ook wel een beetje van het volk af, hoe er mee om wordt gegaan.

We kennen allemaal het filmpje van Michael Moore wel, waar hij aantoont dat het aantal moorden/schietpartijen in Canada relatief vele malen lager ligt dan in de Verenigde Staten.
pi_110940174
Het is een complex "probleem". Je kunt er tegen zijn of ervoor...of zelfs neutraal.
Het hele wapen "plan" valt of staat met de bevolking en met het onderlinge vertrouwen naar elkaar toe.

Micheal Moore's docu ken ik inderdaad...
Vergeet niet het grote verschil tussen de bevolking (Canada vs Amerika).
Tevens heb je in de vs van die "probleem wijken" waar zelfs geen politie durft te komen....gaat dus al te ver in mijn ogen. En wat nog erger is...die wijken ontstaan nu zelfs ook in Nederland.

Zoals je waarschijnlijk al las, ik ben Pro...maar wel onder een strenge regulatie want ik vind niet dat iedereen een wapen moet kunnen dragen en dat je er wel wat voor moet doen. Maar zodra criminelen beter bewapend zijn als het volk vind ik het toch wel een beetje eng worden in ons landje...
  Redactie Frontpage zondag 29 april 2012 @ 19:48:38 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_110940847
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:31 schreef thesystem het volgende:

Vergeet niet het grote verschil tussen de bevolking (Canada vs Amerika).

Ik hoop niet dat je de omvang van de bevolking bedoelt, want ik gaf aan dat er in Canada relatief minder doden vallen door wapens.

Dat Canadezen cultureel afwijken van de VS' ers, dat staat buiten kijf
pi_110941119
Neenee, niet de omvang maar puur cultureel en maatschappelijk ;)
  zondag 29 april 2012 @ 20:16:23 #21
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_110942033
Jezelf verdedigen is volledig legaal hier.
Het probleem is dat er nogal wat malloten rondlopen die zich al menen te moeten 'verdedigen' als ze maar een verkeerde opmerking of blik toegeworpen krijgen. Ik ben erg blij dat de meesten van dit soort halvegaren dus GEEN wapen draagt in dit land.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_110943778
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Jezelf verdedigen is volledig legaal hier.
Het probleem is dat er nogal wat malloten rondlopen die zich al menen te moeten 'verdedigen' als ze maar een verkeerde opmerking of blik toegeworpen krijgen. Ik ben erg blij dat de meesten van dit soort halvegaren dus GEEN wapen draagt in dit land.
Daar heb je gelijk in, maar die figuren beschikken veelal over illegale wapens....het zij messen of iets anders. Daarom ook een goed pscyhologisch onderzoek voordat je mag gaan dragen zoals ik hierboven ook al zei. En dan niet een simpel testje maar puur een hele dag continue testen uitvoeren. En mogelijk ook een drempel...je betaald voor dit alles uit je eigen zak....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:18:31 #23
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_110993392
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:56 schreef thesystem het volgende:
Wat win je ermee?

Gebeurd geen ruk inderdaad
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_110994415
Politie kan maar 1 taak vervullen in de realiteit.
Achter de feiten aanlopen.

Preventie werkt niet tot nauwelijks op het meest simpele na zoals bijv. fouilleren op een vliegveld.

Of je wapens nou legaliseerd of niet je blijft ALTIJD onder elke mogelijk omstandigheid de absolute minderheid houden die over de scheef gaat.

Dit geldt voor elke wet en elke mogelijke misdaad.

Het heeft niets te maken met wapens of wetten maar met het aard van het beestje.
Criminelen kopen goedkoop oosteuropese troep.. oud en soms nieuw spul maar goedkoop.
En als ze geen wapen kunnen krijgen gebruiken ze wel een mes of ander zelfbedacht wapen.
Dit geldt ook voor doorgedraaide agenten/burgers.

Daar sta je dan als mens/burger compleet machteloos.

Streng beleid met begeleiding en keuring.
Nederlanders zijn over het algemeen een nuchter volk, ik denk dat wij er wel mee kunnen omgaan.
pi_110994561
Ik ben ook voor wapenbezit.

Als er iemand je in je huis wil beroven met geweld, vind ik dat je die gewoon neer mag schieten.

Als je op de politie moet gaan wachten....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:13:43 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110995157
Vuurwapens kunnen met relatief weinig inspanning heel veel schade aanrichten. In situaties waar dreiging ontstaat of de emoties oplopen kan dat desastreuze gevolgen hebben omdat de fysieke drempel om het te gebruiken relatief laag is. Op dit moment blijken zelfs getrainde politieagenten (al dan niet in opleiding) heel veel moeite te hebben met deze verantwoordelijkheid in privé situaties. Burgers die nu al dan niet legaal bewapend zijn blijken daar nog veel meer moeite mee te hebben. Als je ervaring hebt met conflictsituaties waarin er sprake is van (mogelijke) vuurwapen bewapening dan weet je waarschijnlijk hoe moeilijk / praktisch onmogelijk het is om een juiste inschatting te maken van een situatie. Uit de praktijk blijkt dat als mensen wederzijds bewapend zijn de situatie vaker en onnodiger escaleert.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_110995458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:13 schreef Ryon het volgende:
Vuurwapens kunnen met relatief weinig inspanning heel veel schade aanrichten. In situaties waar dreiging ontstaat of de emoties oplopen kan dat desastreuze gevolgen hebben omdat de fysieke drempel om het te gebruiken relatief laag is. Op dit moment blijken zelfs getrainde politieagenten (al dan niet in opleiding) heel veel moeite te hebben met deze verantwoordelijkheid in privé situaties. Burgers die nu al dan niet legaal bewapend zijn blijken daar nog veel meer moeite mee te hebben. Als je ervaring hebt met conflictsituaties waarin er sprake is van (mogelijke) vuurwapen bewapening dan weet je waarschijnlijk hoe moeilijk / praktisch onmogelijk het is om een juiste inschatting te maken van een situatie. Uit de praktijk blijkt dat als mensen wederzijds bewapend zijn de situatie vaker en onnodiger escaleert.
Daarom moet er ook een celstraf van 20 of 30 jaar op komen te staan als je het misbruikt. Dat zou m.i. wel afschrikkend genoeg moeten zijn.

En je zal natuurlijk gewoon een training moeten volgen bij een schietvereniging o.i.d. en daarbij een certificatie behalen.

Ik vind dat niet op wegen tegen het feit dat je jezelf ermee kan verdedigen. Je leest steeds vaker dat er lui bij huizen naar binnen gaan, en dan de bewoners mishandelen om geld te krijgen o.i.d.
pi_110996667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:24 schreef Green1 het volgende:

Daarom moet er ook een celstraf van 20 of 30 jaar op komen te staan als je het misbruikt. Dat zou m.i. wel afschrikkend genoeg moeten zijn.
Mensen die in zo'n emotionele opwelling handelen denken daar helemaal niet aan. Die maken niet de afweging "is de mogelijke straf het waard of niet", die schieten gewoon.
quote:
En je zal natuurlijk gewoon een training moeten volgen bij een schietvereniging o.i.d. en daarbij een certificatie behalen.
Ik kan me vergissen, maar dat is nu toch al het geval? Je kan nu toch al een wapenvergunning krijgen, zij het met veel moeite? Wat is nou precies het probleem dan?
quote:
Ik vind dat niet op wegen tegen het feit dat je jezelf ermee kan verdedigen. Je leest steeds vaker dat er lui bij huizen naar binnen gaan, en dan de bewoners mishandelen om geld te krijgen o.i.d.
Dat jij het vaker leest wil niet zeggen dat het vaker voorkomt. Bovendien, bedenk even hoeveel maal dit per jaar voorkomt. Dus wat is de kans dat het bij jou gebeurt? Nagenoeg nihil. Maar ondertussen loopt de kans dat je voor een verkeersruzietje de kogel krijgt behoorlijk op.. Nee, dank je dus.
pi_110997077
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:58 schreef DonJames het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen, maar dat is nu toch al het geval? Je kan nu toch al een wapenvergunning krijgen, zij het met veel moeite? Wat is nou precies het probleem dan?
Ik kan me vergissen, maar nu mag je dat ding toch niet gebruiken om je mee te verdedigen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:58 schreef DonJames het volgende:
Dat jij het vaker leest wil niet zeggen dat het vaker voorkomt. Bovendien, bedenk even hoeveel maal dit per jaar voorkomt. Dus wat is de kans dat het bij jou gebeurt? Nagenoeg nihil. Maar ondertussen loopt de kans dat je voor een verkeersruzietje de kogel krijgt behoorlijk op.. Nee, dank je dus.
http://www.politiekeurmer(...)tal_woningovervallen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:19:40 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_110997623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:07 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar nu mag je dat ding toch niet gebruiken om je mee te verdedigen?
Noodweer. Je mag je ook verdedigen met een knuppel of een slagersmes mits de situatie daarom vraagt.

Dat betekent niet dat als je een insluiper in je keuken aantreft die er met jouw laptop vandoor gaat jij het recht op om 'ter verdediging' die vent zijn keel door te snijden. Die kerel uit voorzorg een kogel (in zijn rug :') ) te schieten is ook niet de bedoeling.

quote:
Dat gaat om incidenten. Een relatief absolute stijging betekent niet dat elke Nederlander nu moet voor lijf en goed moet vrezen. De kans dat je een baksteen in je nek krijgt tijdens het pinnen op zaterdagavond is groter en dat zie je niet aankomen. Zelfs de kans dat je dat gebeurt is nog relatief klein.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')