abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2012 @ 14:12:04 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110929271
Zowel vrijdagavond als zaterdags de hele dag ben in IJmuiden geweest. Hierbij het eerste deel van de fotoserie, vrijdagavond:

Zeegat IJmuiden by Sporingerdam, on Flickr

IJmuider sluizen zeekant by Sporingerdam, on Flickr

TATA STEEL 1 by Sporingerdam, on Flickr

TATA STEEL 2 by Sporingerdam, on Flickr

Deel 2 volgt nog wel, ook in dit topic, maar ik ben al benieuwd wat jullie van deze serie vinden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 30 april 2012 @ 09:15:38 #2
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_110956964
Tata is een dankbaar onderwerp, vooral als het echt donker is, zoals op die laatste foto.
De sleepbootjes tegen de ondergaande zon zijn ook lekker. Bij de tweede loopt het zwart wel al iets teveel in elkaar over vind ik.
Kom je uit deze buurt? Ik loop zelf ook al een tijdje rond met ideeën om in die buurt wat zonsondergangsfoto's te maken.
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2012 @ 10:23:56 #3
287763 SP22
pi_110958122
Ik vind vooral de laatste 2 goed geslaagd. Bij de eerste stoort het grote vlak linksonder me een beetje hoewel de rest van het plaatje wel mooi is met de lucht.

Van de Tata foto's vind ik de schemer foto het mooist. Geeft toch wat meer sfeer imho.
pi_110958241
Tata2 vind ik heel erg mooi ;) idd een dankbare plek om foto's te maken lijkt me
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2012 @ 16:57:31 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_110966392
Ik ben fan van de laatste foto. Me love uitsnedes :Y
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2012 @ 21:11:27 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110974054
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 09:15 schreef Schanulleke het volgende:
Tata is een dankbaar onderwerp, vooral als het echt donker is, zoals op die laatste foto.
De sleepbootjes tegen de ondergaande zon zijn ook lekker. Bij de tweede loopt het zwart wel al iets teveel in elkaar over vind ik.
Kom je uit deze buurt? Ik loop zelf ook al een tijdje rond met ideeën om in die buurt wat zonsondergangsfoto's te maken.
Bij de tweede staat de witbalans als het goed is niet helemaal 100%, maar ik ben er zelf erg tevreden mee.
't Is voor mij wel even rijden, maar ik kom best vaak in de regio. Kom zelf ook uit Noord Holland.
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 10:23 schreef SP22 het volgende:
Ik vind vooral de laatste 2 goed geslaagd. Bij de eerste stoort het grote vlak linksonder me een beetje hoewel de rest van het plaatje wel mooi is met de lucht.

Van de Tata foto's vind ik de schemer foto het mooist. Geeft toch wat meer sfeer imho.
Tja, met het vlak kon ik niet zoveel, behalve onderbelichten zodat het niet teveel aandacht trekt.
Persoonlijk vind ik de schemerfoto ook het best gelukt. Doordat het nog schemert is het licht niet zo fel en dit geeft een stukje rust, vind ik.
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 10:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tata2 vind ik heel erg mooi ;) idd een dankbare plek om foto's te maken lijkt me
De kop van de haven is een ideaal punt om te staan ja! :)
quote:
6s.gif Op maandag 30 april 2012 16:57 schreef freud het volgende:
Ik ben fan van de laatste foto. Me love uitsnedes :Y
Ik ook wel. Moet toch wat om een beetje pano effect te krijgen. :)

Thanks allen voor de reacties!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2012 @ 21:24:53 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_110974668
Probeer trouwens bij die eerste ook eens een crop waarbij je de onderste 20% oid eraf cropt? Je hebt dan minder last van dat zwarte vlak denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')