abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110915275
Door jaren lang een laag zelfbeeld gehad te hebben ben ik nog steeds maagd op 26 jarige leeftijd.
Hierdoor ervaar ik vaak sociale problemen omdat ik dit krampachtig probeer te verbergen.

Ik ben juist bezig om een sociaal leven op te bouwen en schiet nu telkens in de stress als het gespreksonderwerp weer een over liefde/sex dreigt te gaan.

Zo was ik laatst met een groepje andere gasten van mijn leeftijd ergens een biertje drinken en toen ging het gespreksonderwerp dus naar vriendinnetjes en ex vriendinnetjes en wie het met wie gedaan had. Tijdens zulke momenten voel ik me dus altijd zwaar ongemakkelijk omdat ik dan gewoon niks heb bij te dragen waardoor ik stil van.

Ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan, soms kan ik met wat algemene opmerkingen mezelf er wel doorheen slaan zonder directe vragen te krijgen naar mijn liefdesleven maar soms neemt niet iedereen daar genoegen mee.
Ik haat zulke momenten omdat ik dan of keihard moet liegen of ik moet opbiechten dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, laat staan sex..

Vooral met jongens onder elkaar is dit onderwerp niet altijd te ontwijken en meestal heerst er dan een redelijk open sfeer omdat het voor hun een dood normale zaak is om hierover te praten.

Ik heb al een achtergrond van van zaken als het hebben van een laagzelfbeeld, geen vrienden etc. En nu ik daar uit probeer te komen word ik tegengehouden door mijn angst rond dit onderwerp.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
pi_110915400
Uh dus?
Jij bent die ene nog niet tegen gekomen.
Ik zal me niet schamen, gewoon niks zeggen wanneer jouw vrienden daar over praten.
Het komt echt vanzelf hoor.
pi_110915512
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:45 schreef Angel-Joy het volgende:
Uh dus?
Jij bent die ene nog niet tegen gekomen.
Ik zal me niet schamen, gewoon niks zeggen wanneer jouw vrienden daar over praten.
Het komt echt vanzelf hoor.
Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.
pi_110915534
Als het echt goede vrienden zijn zou ik het vertellen. En anders misschien een goed verhaal of twee verzinnen zodat je een backup story hebt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Bedenk wel dat VEEL mensen over sex de waarheid wat mooier maken. Dus waarom jij niet.

Ik wil niet zeggen dat je dit moet doen, bij goede vrienden het gewoon vertellen.
pi_110915558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:49 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Het is meer mijn eigen angst reactie waar ik last van heb, waardoor ik of dit soort dingen wil ontwijken of krampachtig mezelf staande probeer te houden.
Met andere woorden je bent onzeker erover toch?

Heb je eigenlijk veel vrienden?
Ga je vaak uit?
Heb je in 't verleden relatie gehad?
Hoeveel en hoelang?
pi_110915617
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent onzeker erover toch?

Heb je eigenlijk veel vrienden? Nee, probeer ik aan te werken.
Ga je vaak uit? Nee
Heb je in 't verleden relatie gehad? Nog nooit
Hoeveel en hoelang? nvt
pi_110915733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:50 schreef Bombshell het volgende:
Als het echt goede vrienden zijn zou ik het vertellen. En anders misschien een goed verhaal of twee verzinnen zodat je een backup story hebt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Bedenk wel dat VEEL mensen over sex de waarheid wat mooier maken. Dus waarom jij niet.

Ik wil niet zeggen dat je dit moet doen, bij goede vrienden het gewoon vertellen.
Het zijn geen goede vrienden, het is echt mijn eigen angst reactie en de anticipatie op de mogelijke angst die me in de weg zit. Het is ook erg moeilijk om in zo'n moment van angst nog een goed verhaal te houden waardoor ik vaak juist onzeker en ontwijkend reageer. Maarja dit belemmerd me sociale leven erg omdat dit voor andere mensen normale onderwerpen zijn. Ik voel me er zwaar ongemakkelijk over.
pi_110915749
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:52 schreef takecontrol het volgende:

[..]

;(
Waar ligt het aan denk je?
Zie je er goed uit?
Heb je misschien andere interesses etc dan andere mensen?
Werd je vroeger gepest ofzo?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:59:48 #9
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110915877
Tja...lastig, als ik jou was zou ik me gewoon wat rustig houden als het daarover gaat (maar dat doe je al :')). En aan hele goede vrienden zou je zoiets idd gewoon moeten kunnen vertellen lijkt me.
want de klop doet het niet.
pi_110915989
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:56 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

;(
Zie je er goed uit?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
zoals ik zij, laagzelfbeeld.
Wat volgde was depressie, sociaal onzeker. En dan gaat alles gewoon down hill.

Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.

Dus eigenlijk is de echte reden al het bovenstaande maarja tijdens sociale activiteiten ga ik het hier met andere jongens niet over hebben natuurlijk. Waardoor ik of keihard moet liegen, of niks moet zeggen.
Het blijft vervelend.
  zondag 29 april 2012 @ 00:07:09 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916144
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:56 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

;(
Zie je er goed uit?

Inb4 schenkstroop #2 -O-
Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110916168
Dat moet je toch ook eerst leren :')
pi_110916170
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Ik probeer er nu uit te komen en van de ene kant gaat het juist goed maar van de andere kant heb ik nou eenmaal "schade" opgelopen waardoor ik nu toch wat "anders" ben.

Dus eigenlijk is de echte reden al het bovenstaande maarja tijdens sociale activiteiten ga ik het hier met andere jongens niet over hebben natuurlijk. Waardoor ik of keihard moet liegen, of niks moet zeggen.
Het blijft vervelend.
iedereen heeft 'schade' door iets

lieg gewoon als het voor jou zo'n big deal is
andere mensen maken dingen ook mooier
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_110916196
Wtf maakt het uit als je maagd bent.

Beter die ene waren vinden en even wachten.

Het gaat er toch niet om hoevaak je het hebt gedaan?? Beter een keer met een speciaal iemand dan 10x met allemaal sletjes
  zondag 29 april 2012 @ 00:10:38 #15
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110916284
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:03 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Je bent wel op de goede weg dus ^O^. En er is niks mis met wat 'anders' zijn.
pi_110916303
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wtf maakt het uit als je maagd bent.

Beter die ene waren vinden en even wachten.

Het gaat er toch niet om hoevaak je het hebt gedaan??
Dat is het probleem ook niet. Het maakt ook niet uit of iemand maagd is.

Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
  zondag 29 april 2012 @ 00:11:17 #17
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110916309
quote:
3s.gif Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Lokasenna het volgende:
Dat moet je toch ook eerst leren :')
Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110916342
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Schenkstroop #3 in dit geval. Ik ben Schenkstroop #2. Het enige verschil is dat ik totaal niet meer geïnteresseerd ben in een relatie met een meid. Ik heb me neergelegd bij het feit dat ik de boot volledig gemist heb. Wie is nu nog geïnteresseerd in een kerel, die niet eens fatsoenlijk kan zoenen?
Onzekerheid gaat je niet helpen bij het vinden van een vrouw. Vrouwen vallen meestal op mannen die gewoon zelfverzekerdheid uitstralen en de leiding nemen. Als jij al zo'n mentaliteit hebt, dan gaat het ook niet werken. Je wil geen relatie meer, maar mis je dan geen intimiteit oid? Gewoon iemand waarmee je kan praten, naast kunt slapen of gewoon even knuffelen? Ben hier eigenlijk altijd benieuwd naar...
''The root of suffering is attachment''
pi_110916348
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh ja dat gaat uiteraard volautomatisch. Hopsa! Ik heb het al geleerd! Het is net als in de Matrix "I know Kung Fu en ik kan neuken"!
Het geheim zit hem in oefening :)
Hoewel ik vast ook niet echt goed zoen/neuk, want weinig ervaring. Maar dat boeit niet als er wederzijdse liefde is enzo O+
pi_110916372
quote:

[..]

Doe niet zo negatief, ik ben ik hier ook niet negatief onder.

Het is mijn sociale leven wat belemmerd word door mijn angst reactie als het over dit onderwerp weer eens moet gaan.
  zondag 29 april 2012 @ 00:14:00 #21
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_110916404
Blijf jezelf joh. Das altijd veilig en vertrouwd terrein. Niks zo irritant als iemand die 'een ander' probeerd te spelen.
Het is toch geen schande als je 'de ware liefde' nog niet bent tegen gekomen?
En zoals eerder al gezegd werd, verhalen over sex worden nogal eens overdreven. Ik denk dat weinig mensen met hun bloopers te koop zullen lopen. Vertellen ook alleen maar de dingen waarvan zij denken dat mensen dat graag willen horen of waardoor zij een hele vent lijken.
Je moet maar zo denken. Sex is een hele leuke en vrij belangrijke bijkomstigheid maar sex alleen is echt niet het 'walhalla'.
pi_110916412
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Desondanks voel ik me zwaar oncomfortabel wanneer mannen onder elkaar het hierover hebben of over koetjes en kalfjes praat. Ik val dan stil en schiet in de stress en weet niet hoe ik ermee om moet gaan wanneer er naar mijn liefdes leven word gevraagd.
Niet iedereen is hetzelfde, toch? Ik ken zo'n 2 mannen die nog steeds maagd zijn op hun 30e omdat ze gewoon nog niet 'de persoon' hebben gevonden. Als je nu aan de oorzaak werkt, dan komt het vast goed. Niet iedereen hoeft seks gehad te hebben voor z'n 20e ofzo.
''The root of suffering is attachment''
pi_110916461
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 00:11 schreef takecontrol het volgende:

[..]

Ow zo. Ja ik snap je.

Jezelf er overheen proberen te zetten over dat gevoel denk ik.
pi_110916486
En TS, je moet het gewoon in je hoofd minder belangrijk laten worden, gewoon accepteren dat je daarin nog geen ervaring hebt, maar dat dat niet erg is en vanzelf komt als jij je open en sociaal opstelt en zorgt dat je op plekken komt waar leuke meisjes komen. Je moet gewoon van je onzekerheid afkomen. Er is niets raars aan jouw 'probleem'.
  zondag 29 april 2012 @ 00:16:57 #25
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_110916500
quote:

[..]

Als een vrouw je echt leuk vindt (en jij haar...ook wel zo handig :')) ga ik ervan uit dat het niet bij 1x zoenen blijft. En idd oefening baart kunst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')