Wat LadyOracle zegt. Je moet het niet vertellen, je moet het laten zien. Speels toenadering zoeken, haar reactie peilen (doet ze enthousiast mee of wordt ze afstandelijk), en als dat goed gaat: lean in for a kiss. Dat moet je wel op een goed moment doen, bijvoorbeeld na een leuk intens moment (bijv. een partijtje stoeien) waar zij ook leuk meedeed en in opging. Jij moet die momenten creëren, spontaan - alsof het spelletjes zijn. Als je niet weet hoe, kijk dat dan af van charmante mannen die je ziet op tv, in films, of nog beter in het echte leven.
Pas als je op zo'n manier de chemie / klik hebt laten vlammen, dan kun je dingen gaan zeggen zoals "ik vind je leuk". Een vrouw die die woorden hoort van een man waar ze geen spanning bij voelt, zal het op zijn best zien als schattig maar zielig, en op zijn slechtst als creepy, ongewenst en stalkerig.
Als je al weken of maanden met haar omgaat zonder spanning te creeëren, dan zal haar reactie op zo'n plotselinge onverwachte top secret onthulling waarschijnlijk vooral shock zijn. Ze zal zich verrast voelen, misschien bedrogen omdat ze dacht dat je alleen vrienden wilde zijn, en nu hoort ze jou opeens het tegendeel verkondigen. Sommige vrouwen denken dan dat je een sneaky bastard was die zich als vriend voordeed maar stiekem meer wilde, en dat kan je een vrouw op een manier niet kwalijk nemen: voor haar is non-verbale communicatie zo essentieel, dat ze van jou de overduidelijke boodschap had gekregen dat je niets meer dan vrienden wil zijn. Die boodschap kwam uit je gebrek aan spannende speelsheid, uit het feit dat je niet flirtte, geen moves maakte.
Dat moet je dus eerst gaan doen, en daarna kun je dingen gaan zeggen.
Ik weet wel dat je waarschijnlijk geen sneaky bastard bedoelingen hebt, maar dat je simpelweg voorzichtig en respectvol met haar wil omgaan. Maar dat helpt je niet, want die spanning is gewoon onmisbaar voor een vrouw om verliefd te worden. Je denkt misschien: eerst moet ik haar vertellen dat ik haar leuk vind, dan moet zij zeggen dat ze mij ook leuk vindt, en dan pas mag ik haar zoenen. Hierboven kun je nog eens nalezen waarom dat niet werkt. Je zult dus het risico moeten nemen en het spel moeten spelen vóórdat je expliciete toestemming hebt. Het kan natuurlijk dat ze je afwijst wanneer je haar probeert te zoenen; dat is het risico wat je moet nemen, en zolang je dan haar "nee" respecteert, doe je helemaal niets verkeerd.
[ Bericht 33% gewijzigd door Polarcat op 01-05-2012 22:46:32 ]