quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:42 schreef LookAtMe het volgende:
Wat is het verschil tussen een opbouwende relatie en eerst scharrel en dan relatie?
Dat zijn mensen die meteen serieus zijn: niet naar anderen mogen kijken, meteen lange termijn verwachtingen, en soms serieus wachten met de ontmaagding (indien maagd), en zo snel mogelijk voorstellen aan vrienden en familie.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:42 schreef LookAtMe het volgende:
Wat is het verschil tussen een opbouwende relatie en eerst scharrel en dan relatie?
Ik kies dan voor optie 1 denk ik. Ik heb het niet zo op snelle familiebezoeken en al meteen lange termijnplannen (bijv samenwonen). Maar ik ben wel vrij serieus in een relatie (lees: niet naar anderen kijken etc)quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:50 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die meteen serieus zijn: niet naar anderen mogen kijken, meteen lange termijn verwachtingen, en soms serieus wachten met de ontmaagding (indien maagd), en zo snel mogelijk voorstellen aan vrienden en familie.
Het duurde best eventjes voordat ik daar achter kwam, dat als je jong een relatie begint, dat er dan veel punten in de tijd zijn waarop je uit elkaar kan groeien.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Op mn 20e allemachtigOm het nog es 1,5 jaar later uit elkaar te zien spatten. Niet zo gek. Sindsdien ben ik single (ook alweer een paar jaar) omdat ik me niet weer te snel in iets wil storten.
Je hebt regelmatig threads hier van mensen die scenario A willen maar een scharrelaar te pakken hebben. Dan vragen ze "wanneer hebben we ECHT een relatie?"quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:56 schreef Axel1988 het volgende:
Eerst scharrelen en kijken of het uitgroeid tot een relatie is voor mij het beste scenario.
De gevoelens zijn er of ze zijn er niet; daar kun je weinig anders van maken. Of je nou een scharrelaar bent of niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je hebt regelmatig threads hier van mensen die scenario A willen maar een scharrelaar te pakken hebben. Dan vragen ze "wanneer hebben we ECHT een relatie?"
Maar je hoeft toch niet altijd hetzelfde te doen met die gevoelens? De ene denkt bij een crush al na over hoe hun achternamen bij elkaar klinken en de ander denkt niet verder dan de volgende batspartij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:10 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
De gevoelens zijn er of ze zijn er niet; daar kun je weinig anders van maken. Of je nou een scharrelaar bent of niet.
Zegt de rechter tegen de linkerhand...quote:
Volgens mij krijg je dat gedoe altijd op een gegeven momentquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je hebt regelmatig threads hier van mensen die scenario A willen maar een scharrelaar te pakken hebben. Dan vragen ze "wanneer hebben we ECHT een relatie?"
Ditquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:04 schreef Frag_adder het volgende:
Ik mis de optie gewoon doen wat goed voelten vooruit gaan. Ik streef een relatie na, zeer zeker, maar om nou te gaan lopen zeggen dat ik pas de seks zou willen wanneer ik zeker weet dat er een lange relatie in zou zitten is een leugen
als ik weet dat ik haar nog eens wil zien voor een date, dan heb ik liever beide
En dit.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik denk dat als je elkaar echt super leuk vindt dat je al snel in een situatie komt dat je elkaar al zo (te) vaak ziet om nog te kunnen zeggen dat het zomaar een scharrel is. Want dan weet je zelf ook wel dat je de ander toch wel kwetst als je daarnaast ook nog beetje met anderen aan loopt te kloten.
Zomaar uit nieuwsgierigheid de volgende vraag: vinden jullie het sowieso niet een beetje not done om met anderen te kloten als je al bezig bent met iemand (dus buiten een relatie om)?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik denk dat als je elkaar echt super leuk vindt dat je al snel in een situatie komt dat je elkaar al zo (te) vaak ziet om nog te kunnen zeggen dat het zomaar een scharrel is. Want dan weet je zelf ook wel dat je de ander toch wel kwetst als je daarnaast ook nog beetje met anderen aan loopt te kloten.
Ik vind het niet not done. Zolang je maar eerlijk en duidelijk bent geweest dat een relatie er niet inzit. In dat geval voel ik me gevrijwaard om verantwoordelijkheid af te leggen over eventueel ander scharrelvoer.quote:Op zondag 29 april 2012 01:58 schreef junamii het volgende:
[..]
Zomaar uit nieuwsgierigheid de volgende vraag: vinden jullie het sowieso niet een beetje not done om met anderen te kloten als je al bezig bent met iemand (dus buiten een relatie om)?
Of is het toch meer van "Het is toch maar scharrelen, alleen binnen een relatie ben ik alleen maar met 1 iemand bezig"?
ik vind dat niet not done. Het is maar net hoe leuk ik de persoon vind. (of ik dan nog interesse heb voor anderen) Ik ben wel van het eerlijk zijn. Als we over dit soort dingen hebben gesproken, dan zeg ik of gewoon eerlijk hoe/wat of ik stop ermeequote:Op zondag 29 april 2012 01:58 schreef junamii het volgende:
[..]
Zomaar uit nieuwsgierigheid de volgende vraag: vinden jullie het sowieso niet een beetje not done om met anderen te kloten als je al bezig bent met iemand (dus buiten een relatie om)?
Of is het toch meer van "Het is toch maar scharrelen, alleen binnen een relatie ben ik alleen maar met 1 iemand bezig"?
Ik doe eigenlijk altijd hetzelfde met die gevoelens. Ik begrijp eigenlijk ook niet dat wanneer je verliefd zou zijn, je het alleen bij scharrelen zou willen houden.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet altijd hetzelfde te doen met die gevoelens? De ene denkt bij een crush al na over hoe hun achternamen bij elkaar klinken en de ander denkt niet verder dan de volgende batspartij.
Het is vrij makkelijk. Iedereen zit anders in elkaar en reageert dus ook anders op dezelfde of vergelijkbare situaties. Ervan uitgaan dat iedereen zo zou reageren zoals jijzelf is dan in vrijwel alle situaties niet zo heel verstandig.quote:Op zondag 29 april 2012 10:22 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik doe eigenlijk altijd hetzelfde met die gevoelens. Ik begrijp eigenlijk ook niet dat wanneer je verliefd zou zijn, je het alleen bij scharrelen zou willen houden.
quote:Op zondag 29 april 2012 02:22 schreef Ziba het volgende:
Als je het tijdens scharrelen erg vindt dat een ander ook met anderen scharrelt moet je niet scharrelen maar aangeven dat je meer wil. Veel mensen scharrelen sowieso met meerdere mensen tegelijk. Maar goed, ik persoonlijk vind het wel erg zodra ik met iemand bezig ben, die persoon ook met andere meiden bezig is. Daarom is scharrelen sowieso niets voor mij en zodra ik merk dat iemand - terwijl ik bezig ben met hem en er ook echt meer inzit als in een relatie - met meerdere meiden bezig is, ben ik al weg.Hoe raar of overdreven dat misschien ook is. Ik wil gewoon iemand die vanaf het begin alleen voor mij gaat.
Ik heb geen oordeel; ik zeg idd dat ik het me niet voor kan stellen / het niet begrijp.quote:Op zondag 29 april 2012 10:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is vrij makkelijk. Iedereen zit anders in elkaar en reageert dus ook anders op dezelfde of vergelijkbare situaties. Ervan uitgaan dat iedereen zo zou reageren zoals jijzelf is dan in vrijwel alle situaties niet zo heel verstandig.
Dat je het niet begrijpt, begrijp ik goed. Soms is inleven gewoon lastig. Maar daar een oordeel aan ophangen is dan weer minder.
Moeilijk, als ik iemand echt leuk vind en het dus ook op seks aan komt, zou ik het meteen af kappen met die ander, als het puur elkaar beter leren kennen is, geen gezoen of zo maar wat gepraat, dan nietquote:Op zondag 29 april 2012 01:58 schreef junamii het volgende:
[..]
Ergens trekt me die combi ook wel; en toch weet ik niet of ik het aan zou kunnen wanneer mijn vriendin door iemand anders genaaid wordt. Kortom, denk niet dat ik eraan zou kunnen beginnen.quote:Op zondag 29 april 2012 11:10 schreef erodome het volgende:
Ik wil en een serieuse relatie en losse scharrels
Tja, je moet er wel tegen kunnen, als je er niet blij van wordt dan is het niets waard, geeft het enkel maar ellende.quote:Op zondag 29 april 2012 11:11 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ergens trekt me die combi ook wel; en toch weet ik niet of ik het aan zou kunnen wanneer mijn vriendin door iemand anders genaaid wordt. Kortom, denk niet dat ik eraan zou kunnen beginnen.
Via internet lijkt het niet echt een probleem te zijn....quote:Op zondag 29 april 2012 11:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, je moet er wel tegen kunnen, als je er niet blij van wordt dan is het niets waard, geeft het enkel maar ellende.
Maar gaat het goed, wordt je er beide blij van dan kan het heel leuk zijn, alhoewel scharrelen in de praktijk soms best lastig is als je verder ook nog een leven wil hebben naast scharrels zoeken.
en levert vaak maar weinig opquote:Op zondag 29 april 2012 11:15 schreef erodome het volgende:
Er gaat veel tijd inzitten als je veel wilt scharrelen.
mooi, ik moet eerlijk zeggen, ik zou het ook raar vinden als je een 1e kennismakings date in een kroeg hebt en de ander ineens van alles gaat eisen / verwachten, dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Zou daar ook wel op kunnen afknappen, bouw het lekker rustig opquote:
Hoe dan? enige verschil lijkt me dat je wel ingaat op avances terwijl je een relatie hebt.quote:Op zondag 29 april 2012 11:15 schreef erodome het volgende:
Er gaat veel tijd inzitten als je veel wilt scharrelen.
Dan hebben wij toch een ander idee van serieuze relatie. Ik neem mijn relatie zeer serieus en heb wel langetermijnverwachtingen, maar dat betekent toch iets heel anders voor mij dan zo snel mogelijk elkaars vrienden en familie leren kennen en niet naar anderen mogen kijken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:50 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die meteen serieus zijn: niet naar anderen mogen kijken, meteen lange termijn verwachtingen, en soms serieus wachten met de ontmaagding (indien maagd), en zo snel mogelijk voorstellen aan vrienden en familie.
Hangt ervanaf hoe je het doet, ga ik naar een parenclub dan is het makkelijk ja, ga ik uit en pik ik iemand op dan valt het ook allemaal wel mee met de moeite, behalve dan dat je ervoor uit moet gaan.quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef n8n het volgende:
[..]
Hoe dan? enige verschil lijkt me dat je wel ingaat op avances terwijl je een relatie hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |