![anRkg.png]()
Hallo mensen, maandag is het weer zover. Koninginnedag staat voor de deur. Dat betekent lekker zuipen de nacht ervoor om de volgende dag met je brakke hoofd over de vrijmarkt te slenteren. Dit klinkt natuurlijk erg gezellig en iedereen kijkt hiernaar uit.
Echter is het misschien leuker om er een spelletje van te maken.
Wat heeft men nodig?Vrienden. Dit spel dient met minimaal 2 mensen gespeeld te worden. Meer is alleen maar leuker!
Geld. Dit spel kent een inzet van 10 euro per persoon (5 euro is ook prima maar wat karig, hoger mag maar hoeft niet).
Drank. Geen vereiste maar alles met drank is leuker, toch?
Ok en nu?De bedoeling is om op papiertjes allerlei objecten te schrijven. Iedere speler trekt daarna 5 briefjes en probeert op de vrijmarkt deze objecten te bemachtigen voor die 10 euro! Enkele voorbeelden voor op de briefjes zijn:
• Kaasfondue
• LP van Boney M
• Driewieler
En verderMisschien is het leuk om het spel uit te breiden door er opdrachten aan toe te voegen in een aparte bak zodat iedereen ook 1 opdracht heeft. Bijvoorbeeld koop een jurk en trek die meteen aan. Of koop een gezelschapsspel en speel het samen met diegene waarvan je het hebt gekocht.
Resultaten!Ik ben razend benieuwd naar jullie resultaten en verwacht veel foto's in dit topic. Ook zijn tips voor op de papiertjes welkom. Zelf ga ik dit spel ook spelen uiteraard samen met Monopoly en volgens mij kwamen er nog wat FOK!kers.
Game on!