abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:24:17 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_111062564
Volgens mij verspeel je altijd je urgentie als je reageert en dan toch afwijst, dat wist je toch wel toen je reageerde?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:24:47 #177
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111062600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:24 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij verspeel je altijd je urgentie als je reageert en dan toch afwijst, dat wist je toch wel toen je reageerde?
als je iets kunt afwijzen was het kennelijk zo urgent niet, dat lijkt mij een vrij plausibele aanname.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Boks-Chick woensdag 2 mei 2012 @ 22:25:27 #178
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_111062657
@ Ingrid, Ik ben inmiddels terug en heb ook inmiddels een goede doos gevonden, het fototoestel gaat zaterdag op de post. Zou je mij het adres waar het heen kan willen PM-en?
lolwut
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:27:39 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_111062793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Helaas is het niet DE woning geworden.
Wel diegene waarvan je een slaapkamer moet maken van de eetkamer zeg maar.
Morgen nog een keer bezichtigen. En dan beslissen Als ik het niet neem, ben ik de urgentie kwijt.
Dan moet ik hier blijven en moet Djeez eruit en met zn vriendin een huisje huren via de particuliere sector.
Dat zou op zich toch de beste oplossing zijn?
pi_111062981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou op zich toch de beste oplossing zijn?
Welke van de 2?
laptop bijna leeg, dus met geen reactie ligt het daar aan.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:31:30 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_111063005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Welke van de 2?
Dat jij en de kinderen in het huis blijven?
pi_111063137
Ja, heeft voor en nadelen. Ik vind het lastig beslissen, juist ook gezien de situatie nog meer is verandert.
pi_111063343
Leg de twee opties naast elkaar en kies daar die uit die voor de kids het beste is... Aan de ene kant lijkt me het vertrouwde van het oude huis erg fijn voor ze... Aan de andere kan ik me heel goed voorstellen dat je ergens een nieuwe start wil maken...Ik weet niet of je eerder al ingeschreven stond? Die tijd verlies je waarschijnlijk dan ook als je nu voor "het andere huis" kiest....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_111063348
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, heeft voor en nadelen. Ik vind het lastig beslissen, juist ook gezien de situatie nog meer is verandert.
Ik zou in die beslissing ook meenemen wat te doen als jullie twee nu zouden besluiten dat jij toch blijft (en dus huis nummer 2 om die reden afwijst), en dat de plannen later toch weer gaan veranderen (als in jij toch weer het huis uit, omdat de situatie bijvoorbeeld weer veranderd is)
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:53:54 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_111064393
Wat Frederik zegt; hou er rekening mee dat je nu een kans krijgt om voor je eigen onafhankelijkheid te kiezen. Stel dat Djeez en zijn vriendin problemen krijgen en het voor Djeez heel moeilijk wordt om een andere woning te vinden, dan blijven jullie noodgedwongen nog langer bij elkaar in één huis wonen. Niet de ideale situatie, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_111064654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:53 schreef livelink het volgende:
Wat Frederik zegt; hou er rekening mee dat je nu een kans krijgt om voor je eigen onafhankelijkheid te kiezen. Stel dat Djeez en zijn vriendin problemen krijgen en het voor Djeez heel moeilijk wordt om een andere woning te vinden, dan blijven jullie noodgedwongen nog langer bij elkaar in één huis wonen. Niet de ideale situatie, lijkt me.
Als ik Djeez was had ik mijn kinderen in hun vertrouwde omgeving laten blijven met hun moeder en zelf een kamer gaan zoeken.
En nu is het mss makkelijk om die stap te zetten nl. bij zijn vriendin intrekken w/

/ongevraagd mn mening, openbaar forum e.d.
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:06:28 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_111065163
Hoe dan ook, heel veel sterkte met het nemen van de beslissing, Ingrid.
Lijkt me zeker niet makkelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_111065390
Is het niet makkelijker voor _Ingrid_ om voor een nieuw huisje te kiezen? Als ze zou blijven waar ze nu zit, heeft ze nog heel (slechte) herinneringen in dat huis. Een nieuw huis kan ook een nieuw begin zijn.
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:17:46 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111065858
Ingrid mijn advies kies voor dat nieuwe huisje.. je weet dat ik ook in een bizarre situatie zat.. ik kreeg dan wel geen urgentie.. maar de woning die im kreeg was ook echt een ramp.. maar na zwoegen en geduld en door zelf er iets van te maken.. was het voor Arwen en mij een veilig vertrouwd warm plekje.. O+
Geestelijk heeft mij dat zoveel kracht gegeven!! geen herinneringen aan het oude.. en alles met een beetje hulp ( maar die hulp zocht ik zelf en dat is al een hele stap hulp vragen! ) zelf gedaan , wat voelde ik me trots ( en nog!!!)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_111066295
Wat moeilijk, Ingrid. Veel succes met je keus, en met jullie nieuwe start.
Is dat andere huis in dezelfde wijk? Je woont nu toch ver bij Kims school vandaan, zouden zulke praktische dingen makkelijker zijn als je in dat andere huis woont, of maakt dat niet uit?

edit: ik heb je lijst gelezen, zal morgen kijken of ik nog eoa heb bijv broeken/rokken voor Kim, J is net uit 110 gegroeid. Welke schoenmaat hebben ze eigenlijk?

[ Bericht 24% gewijzigd door poemojn op 02-05-2012 23:38:47 ]
pi_111066340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:06 schreef livelink het volgende:
Hoe dan ook, heel veel sterkte met het nemen van de beslissing, Ingrid.
Lijkt me zeker niet makkelijk.
Sluit ik me bij aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef nathje80 het volgende:
Is het niet makkelijker voor _Ingrid_ om voor een nieuw huisje te kiezen? Als ze zou blijven waar ze nu zit, heeft ze nog heel (slechte) herinneringen in dat huis. Een nieuw huis kan ook een nieuw begin zijn.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Grootste voordelen aan huis nummer 2 zijn die herinneringen en de nieuwe start waar jij over spreekt, en de zekerheid (ja zeggen is hebben). Nee zeggen maakt alles onzeker (wordt het gezamenlijke huis wel voor Ingrid, Djeez is immers nog niet weg, en de scheidingsuitspraak is ook nog niet geweest, plannen kunnen weer veranderen) maar kunnen wel zorgen dat Ingrid in een huis blijft die misschien meer op keuze 1 dan op keuze 2 van deze week lijkt).

Financieel zou ook nog een afweging voor Ingrid kunnen zijn. Stel dat huis nummer 2 per maand 50 euro minder aan huur doet dan waar ze nu in wonen, misschien dat dat ook nog een punt is om in de afweging mee te nemen (krijg zelf geen huursubsidie, weet dus niet of er na huursubsidie nog wat overblijft van een huurverschil)
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 23:48:01 #192
240917 Mula
pi_111067494
Ik zou echt dat huisje nemen. Deur of geen deur, bovenwoning of niet. Heel leuk gedacht dat Djeez wel even kan gaan/gaat samenwonen met zijn nieuwe vriendin, maar:
1. Die vriendin kent hij nog maar net. Wie zegt dat het over een week niet uit is. Wat dan?
2. Djeez is straks een deel van zijn inkomen kwijt aan alimentatie. Gaat huren in de vrije sector dan wel lukken? Wie zegt dat zijn vriendin uberhaupt inkomen heeft?

Zou echt de zekerheid van dit huisje kiezen. Dan ben je niet afhankelijk van Djeez en kan je heel snel met je verdere toekomst bezig.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:25:27 #193
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_111069110
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:03 schreef YskaFredriksson het volgende:

Ingrid heeft 3 maanden urgentie dacht ik... Volgens mij heeft ze dan nu nog 2 maanden en een week over!
Bedankt voor je reactie en lees net dat wanneer Ingrid deze woning niet accepteert
haar urgentie verloopt.
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:28:20 #194
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_111069220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:

De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte,
waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Helaas is het niet DE woning geworden.
Wel diegene waarvan je een slaapkamer moet maken van de eetkamer zeg maar.
Morgen nog een keer bezichtigen. En dan beslissen Als ik het niet neem, ben ik de urgentie kwijt.
Dan moet ik hier blijven en moet Djeez eruit en met zn vriendin een huisje huren via de particuliere sector.
Ingrid veel sterkte en kracht om door te zetten.
Spannende tijd en het huishouden, opvoeding gaat ook allemaal door.

Zal zo nog even in dat datingstopic lezen.
pi_111069310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

vast al 1000x besproken, masar dat is toch normaal....?
maar dat was toch te duur en de wijk was niet goed en daarom wilde ze naar een andere wijk?
pi_111069341
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:24 schreef oh-oh het volgende:
ik wist dat nooit, maar ben dat te weten gekomen in dit topic, dus neem aan dat ingrid dat ook wel weet
pi_111069361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
hij heeft een vriendin, en ineens is t anders?
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:39:10 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111069569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:32 schreef gomi het volgende:

[..]

hij heeft een vriendin, en ineens is t anders?
Als hij met die vriendin wil gaan samenwonen in een ander huis dan is de noodzaak voor een ander huis voor Ingrid en de kinderen natuurlijk wel weg, tenzij het een koopwoning zou zijn.
Maar goed, ik snap sowieso al niet waarom degene met de kinderen zou moeten verhuizen, maar dat is mijn mening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_111069823
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij met die vriendin wil gaan samenwonen in een ander huis dan is de noodzaak voor een ander huis voor Ingrid en de kinderen natuurlijk wel weg, tenzij het een koopwoning zou zijn.
Maar goed, ik snap sowieso al niet waarom degene met de kinderen zou moeten verhuizen, maar dat is mijn mening.
true en eens idd. maar voor die vriendin in the picture was, wilde ingrid zelf weg he.die wilde een andere woning; te duur en de de buurt enzo.

t is niet zo dat die insteek er van t begin was ;)
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:00:23 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111070159
Nee klopt, blijft lastig natuurlijk, maar het is ook lastig om te zeggen "ik ga bij je weg, zsm je spullen pakken en vertrekken svp" :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')