abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5190100
Weet iemand hoe het momenteel met the Kovenant gaat? Daarmee bedoel ik: Geven ze nog concerten, schrijven ze nog nieuwe nummers, etc. Ik was een hele tijd verslaafd aan the Kovenant, Nexus Polarius en Animatronic 'grijsgedraaid', maar ik hoor niks meer van ze. Hun site is al twee jaar dood en veel overige fansites ook. Ik ga misschien nog een eigen fansite bouwen, maar dan moet ik eerst wat meer info over ze weten, en vooral waar ik die info kan halen.

Als iemand me kan helpen ben ik erg dankbaar

maandag 29 juli 2002 @ 15:29:40 #2
1358 Xhorder
He's back...
pi_5190213
quote:
Geen dank:

Van: http://www.wallsoffire.de/News/show_news.php3?news_id=3560

The Kovenant have entered Woodhouse Studios in Hagen, Germany, to begin recording their new album, entitled "S.E.T.I." (The Search For Extraterestial Intelligence), for a late 2002 release through Nuclear Blast. According to bassist/vocalist Lex Icon, "on the new album we have been fortunate enough to be accompanied by a string-quartet and a few sopranos. The style of the album is hard to describe. One could categorize it as cyber-thrash-electro-rock-metal..." Among the tracks set to appear on the CD are "Planet of the Apes", "Hollow Earth", "GenTech Ranch", "The Perfect End", "Camp Narssiscius", "Strange Days (The Doors cover). Also in the works is a DVD-documentary and a remix album, both of which will surface in 2003.
-----

Hun eerste album is onlangs ook opnieuw uitgebracht, remastered, mixed.. de hele zooi. Review op dezelfde site: http://www.wallsoffire.de/Reviews/show_review.php3?kritik_id=1577

... na vijf jaar
pi_5190523
Ik wou net zeggen: ik had ergens gelezen dat er binnenkort een nieuwe cd uitkomt.
Ken ik mn vriendin weer blij mee maken
pi_5190642
toch wél bedankt, want hier ben ik best blij mee
kan iemand ook nog iets over tourdates vinden? ik kan alleen maar van 2001 en ouder vinden
  maandag 29 juli 2002 @ 16:04:35 #5
1358 Xhorder
He's back...
pi_5190660
quote:
Op maandag 29 juli 2002 16:02 schreef Nevermind het volgende:kan iemand ook nog iets over tourdates vinden? ik kan alleen maar van 2001 en ouder vinden
Ik denk niet dat ze tegelijkertijd kunnen opnemen en touren...
... na vijf jaar
pi_5190871
Ik dacht heel even dat iemand The Covenant verkeerd gespeld had. Een rockband uit Amsterdam en omstreken en die begin jaren 90 nog de Grote Prijs hebben gewonnen.
Hoe zou het daar mee zijn?
I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  maandag 29 juli 2002 @ 16:26:33 #7
1358 Xhorder
He's back...
pi_5190971
quote:
Ik dacht heel even dat iemand The Covenant verkeerd gespeld had. Een rockband uit Amsterdam en omstreken en die begin jaren 90 nog de Grote Prijs hebben gewonnen.
Daar heb ik nog een nummer van, op een verzamel cd die bij de WATT zat (dat blad), was wel een goed nummer vond ik.
... na vijf jaar
pi_5194070
quote:
Op maandag 29 juli 2002 16:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
The Kovenant heette vroeger ook nog eens Covenant, om de verwarring nog wat groter te maken
pi_5194347
Omdat het vroeger verwarrend was dat Covenant Covenant heette omdat er al een Covenant was, veranderde Covenant in The Kovenant. Wat weer verwarrend is omdat er inderdaad (een nog steeds actieve) Amsterdamse The Covenant is. Best wel vewarrend al die verwarring altijd....
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 29 juli 2002 @ 21:52:46 #10
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_5194862
quote:
Op maandag 29 juli 2002 21:18 schreef Kiff het volgende:
Omdat het vroeger verwarrend was dat Covenant Covenant heette omdat er al een Covenant was, veranderde Covenant in The Kovenant. Wat weer verwarrend is omdat er inderdaad (een nog steeds actieve) Amsterdamse The Covenant is. Best wel vewarrend al die verwarring altijd....
De reden dat The Covenant (de noorse/zweedse/whatever metalallstarband) de naam moest wijzigen was omdat er al een deense electro/industrial band Covenant rondliep.

Covenant roeleert trouwens wel, moet de nieuwe cd nog even aanschaffen

Het grappige is dat The Kovenant onder de nieuwe naam ook veel elektronika in hun muziek ging verwerken. Kwestie van goed voorbeeld doet goed volgen?

Voor hen die nu willen weten hoe ze eruit zien:

The Kovenant:

Covenant:

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_5196473
quote:
Op maandag 29 juli 2002 21:52 schreef Elegy het volgende:
The Kovenant:

[afbeelding]

Covenant:

[afbeelding]

The Kovenant dus

Ik d8 dat ik een van de heel weinige fans was. NIEMAND had er ooit van gehoord
Het is dat je mp3s niet grijs kunt draaien anders waren ze het wel. (verloren in HD crash en nooit meer opnieuw kunnen vinden)
En kopen... gaat ook niet. heb nog nergens een cd gevonden. En door die verwarrende namen krijg je ALS je er een vind gelijk de verkeerde voor je neus.. (alleen op album naam zoeken helpt nu nog)

FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 juli 2002 @ 23:46:27 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_5196614
quote:
Op maandag 29 juli 2002 23:37 schreef Oxigun het volgende:

En kopen... gaat ook niet. heb nog nergens een cd gevonden.

de nieuwe (re-release dus) zit op Hammerheart Records, en die zijn zelfs bij de FRS te vinden tegenwoordig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_5196630
quote:
Op maandag 29 juli 2002 23:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

de nieuwe (re-release dus) zit op Hammerheart Records, en die zijn zelfs bij de FRS te vinden tegenwoordig.

ik spreek over een tijd terug hoor. maar ik zal daar eens kijken..
  maandag 29 juli 2002 @ 23:55:08 #14
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5196740
The Kovenant is een goede en originele band, maar dat is vaak wel zo bij bands die uitgekotst worden door de conservatieve Black Metal trueer-than-thou idioten.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 23:03:05 #15
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5208366
quote:
Op maandag 29 juli 2002 15:21 schreef Nevermind het volgende:
Weet iemand hoe het momenteel met the Kovenant gaat? Daarmee bedoel ik: Geven ze nog concerten, schrijven ze nog nieuwe nummers, etc. Ik was een hele tijd verslaafd aan the Kovenant, Nexus Polarius en Animatronic 'grijsgedraaid', maar ik hoor niks meer van ze. Hun site is al twee jaar dood en veel overige fansites ook. Ik ga misschien nog een eigen fansite bouwen, maar dan moet ik eerst wat meer info over ze weten, en vooral waar ik die info kan halen.

Nexus Polaris enzo is echt meesterklasse werk, must voor elke black metal fan. Maar het nieuew werk onder 'the kovenant' is echt heel anders. Veel slechter, maar echt gewoon slechter. Minder spanning etc.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 23:15:52 #16
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5208550
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 23:03 schreef Yokozuna het volgende:

Nexus Polaris enzo is echt meesterklasse werk, must voor elke black metal fan.

Daar ben ik het niet mee eens (what else is new )
Echt Black Metal is het niet, zelfs dit album staat al recht tegenover het debuut "In Times Before the Light", dat wel een must voor elke black metal fan is. "Nexus Polaris" is alleen een must voor liefhebbers van melodieuze, symfonische metal met een black metal randje.
quote:
Maar het nieuew werk onder 'the kovenant' is echt heel anders. Veel slechter, maar echt gewoon slechter. Minder spanning etc.
Ben ik het ook niet mee eens. Het is anders, maar niet slechter.
  woensdag 31 juli 2002 @ 12:24:20 #17
1358 Xhorder
He's back...
pi_5213933
wat Summoner zegt, alleen Animatronic heeft me nooit zo geboeid, behalve de Babylon Zoo cover, maar dan vind ik het origineel nog beter
... na vijf jaar
pi_5215340
t'is opzich wel humor, die cover vind ik... mannequin vind ik trouwens wél een sterk nummer op die cd. best meespelend. maar nexus polarius blijft (voor mij) nog de beste. Zodra ik weer geld heb koop ik 'In times before the light' ook nog. Ik schaam me diep dat ik die niet heb
pi_5347331
De re-release van In times before the light HEERSCHT! ik ken het origineel van deze cd ook en de nieuwe versies van diezelfde nummers klinken geweldig!! kan hem iedereen aanraden.
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
pi_6427199
Godveredomme

Ik heb net concertkaartjes gekocht voor Triganda en daar speelt Covenant en ik maar denken dat het The Kovenant is

Owjah Kovenant Roelt zwaar

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_6427303
De tijd dat ik Nexus Polaris of Animatronik draai zijn echt voorbij. Leuke muziek ooit, maar ik kan mijn lach niet inhouden als ik die zanger nu hoor ...toch een beetje Popeye op LSD-trip denk ik dan... muzikaal zat het wel snor. Vooral Mirror's Paradise is een voorbeeld voor hoe het in extreme conservatieve metal wereldje kan...

Ik kijk toch meer uit naar de volwassener (lees ook: tijdlozere) muziek van Opeth

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 23-10-2002 19:33]

woensdag 23 oktober 2002 @ 17:19:16 #22
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_6432654
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 12:10 schreef Antagonist het volgende:
Godveredomme

Ik heb net concertkaartjes gekocht voor Triganda en daar speelt Covenant en ik maar denken dat het The Kovenant is

Owjah Kovenant Roelt zwaar

Covenant roxx!

Bovendien zijn ze altijd goed gekleed. (driedelig kostuum )

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 23 oktober 2002 @ 17:28:17 #23
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_6432811
die cover van Babylon Zoo vond ik wel leuk (misschien wel het enige leuke nummer van die cd), maar niks kan tegen Nexus Polaris op...
pi_6432897
Ik ken alleen covenant, en dat is OK. Vergeleken bij echte indu-gods zoals skinny puppy of sonar echter natuurlijk 2e rangs...
Die anderen zien eruit als die skipnot of snotlip imbecielen.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 23 oktober 2002 @ 17:34:59 #25
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_6432923
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 17:33 schreef kamagurka het volgende:
Die anderen zien eruit als die skipnot of snotlip imbecielen.
waahaahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')