abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14787207
Weet iemand toevallig 'het' stukje syntax waarme ik van een string variabele een numerieke variabele kan maken?
Aldus.
  donderdag 20 november 2003 @ 14:20:43 #77
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_14788432
quote:
Weet iemand toevallig 'het' stukje syntax waarme ik van een string variabele een numerieke variabele kan maken?
Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar je kunt (bij spss 11.0 in ieder geval) toch gewoon in 'variabele view' het type van je variabelen veranderen?
pi_14788545
quote:
Op donderdag 20 november 2003 14:20 schreef Petra76 het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar je kunt (bij spss 11.0 in ieder geval) toch gewoon in 'variabele view' het type van je variabelen veranderen?

Dat weet ik, maar ik wil het in de syntax hebben. Dit omdat ik het anders telkens een keer of 100 (handmatig) moet doen...
Ik vermoed dat het met een FORMAT 'statement' kan, maar ik kan het nergens vinden ... Zelfs niet op deze fantastische site.
Aldus.
  woensdag 3 december 2003 @ 20:46:42 #79
54647 tillaard
levensgenieter
pi_15126895
Een zeeeer dringende vraag:

Ik heb een variabele met naam Prijs: heeft prijs invloed? Die wil ik relateren aan een andere variabele: geslacht. De variabele geslacht heeft 2 waarden (duh): man en vrouw. Hoe krijg ik van elk van die twee waarden de afzonderlijke p-value in relatie tot de variabele prijs?

De uitkomst ziet er zo uit:
Hypothese: Prijs heeft invloed. Dan wil ik de groep die vind dat prijs invloed heeft opsplitsen in Man en Vrouw, en daar heb ik dus de afzonderlijke p-value voor nodig.

HOE???

pi_15139205
Wat wil SPSS nou?

Aldus.
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:10:43 #81
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_15275936
Kan iemand mij vertellen hoe ik met compute de Inverse LN kan doen? dus de ex uitrekenen.
pi_34215488
Kick dan maar ... Tot mijn grote vreugde ben ook ik nu met SPSS bezig om een marktonderzoek te analyseren. Ik heb de werking van het programma als enigszins onder de knie, maar zou mij willen vertellen hoe ik in de tabel `leeftijd` groepen kan vormen? (1 groep van bijv. 18-40 jaar, 1 groep van 41-60 jaar en 1 groep van 60+).

Alvast bedankt!
pi_34219316
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:44 schreef StefanCJ het volgende:
Kick dan maar ... Tot mijn grote vreugde ben ook ik nu met SPSS bezig om een marktonderzoek te analyseren. Ik heb de werking van het programma als enigszins onder de knie, maar zou mij willen vertellen hoe ik in de tabel `leeftijd` groepen kan vormen? (1 groep van bijv. 18-40 jaar, 1 groep van 41-60 jaar en 1 groep van 60+).

Alvast bedankt!
Heej, wat je denk ik het beste kan doen is voor die groepen even nieuwe variabelen aanmaken. Tis een heel gedoe, maar als je het doorhebt gaat het best snel. Via <transform>, <recode>, <into different variable> kan je een nieuwe variabele creeren door aan te geven welke oude waardes (leeftijd etc) samen 1 nieuwe waarde moeten gaan vormen.
Dit werkt in ieder geval. Wat misschien ook nog werkt, maar waar ik niet zo bekend mee ben is dmv <transform>, <compute> een nieuwe variabele creeeren.

Hoop dat dit voldoende is voor je om weer verder te kunnen. Succes!
Rotterdam is de wereldstad
  Moderator woensdag 18 januari 2006 @ 22:12:47 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34220421
Wil je misschien ene topic openen in DIG (een nieuwe)
het is wat zinloos als ik dit kick
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')