quote:Sebje, je bent mijn held.
Op maandag 2 juni 2003 14:53 schreef Seborik het volgende:[..]
99 aanmerken als missing values
Maar je kunt compare means doen en die variabale waarbij je die 2 hebt als independent zetten en dan je andere variabele als dependant.
Analyze -> Compare Means
Dan krijg je ze voor 1, 2, etc. de gemiddelden enzo wel apart.
quote:Kan dat ook niet met rechtermuisknop op de kolom?
Op woensdag 25 juni 2003 12:12 schreef Joachim het volgende:
ik zit hier een beetje te oefen met SPSS 11, en zit me rot te zoeken naar de "Define varaibles" knop. Bij SPSS 9 die we op school gebruiken hoefte je alleen maar te dubbel klikken op de kolom en klaar, maar hier kan dat niet?
quote:nope, en het staat ook niet onder Data
Op woensdag 25 juni 2003 12:14 schreef Chayenn het volgende:[..]
Kan dat ook niet met rechtermuisknop op de kolom?
quote:Je wilt dus gewoon variabelen invoeren? Zit je wel in het goede scherm? Ik weet niet precies hoe versie 11 werkt, maar als het goed is moet die hetzelfde zijn als versie 9.
Op woensdag 25 juni 2003 12:39 schreef Joachim het volgende:[..]
nope, en het staat ook niet onder Data
Om deze 6 subvariabelen te mogen optellen en deze dus gezamelijk het 'projectresultaat' te laten weergeven is een reliability test nodig, maar wat moet ik nu aanvinken bij 'statistics' in spss. Ik geloof dat ik zowieso de Alpha (Cronbach) moet hebben.
en wanneer zijn de subvariabelen betrouwbaar, dus te hanteren. Bij welke score.
Thanx!
quote:Je zou een verschil kunnen maken tussen 'Missing' en 'System Missing'. Waar missing dus betekent "NVT" (vraag niet gekregen) en sysmis "ten onrechte niet gekregen"
Op vrijdag 12 september 2003 11:00 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb een bestand met nogal veel lege cellen, vooral veroorzaakt door het feit dat niet voor alle cases dezelfde variabelen van toepassing zijn. Ik heb wel de missing values gedefinieerd, bv. als ik van bepaalde proefpersonen de opleiding of leeftijd niet wist. Maar wat doe ik met al die andere lege cellen, die dus bewust niet ingevuld horen te worden? Want volgens mij telt ie die allemaal mee als ik tabellen draai, dan zegt ie bijvoorbeeld dat 70% van de cases invalid is. Hoe kan ik dit veranderen? Oh ja ik werk met spss 11.0.
en dan doe je zoiets als:
MISSING VALUE V1 TO V18 ("waarde").
RECODE V1 TO V18 ("waarde"=sysmis).
Dan kan je het verschil zien, en doen ze niet mee in de tabel.
Of bedoel je wat anders?
quote:Ja, die heb ik hier liggen, gebruik het nooit, iemand kopen?
Op woensdag 25 juni 2003 12:14 schreef Chayenn het volgende:
Je hebt een heel duidelijk boek van Baarda en de Goede ofzoiets en nog 1 van een andere auteur.
Maar ik zie wel. Heb hier een no name reader voor spss liggen a 180 blz.
Het werkt tot nu toe goed, ik heb alle vragen etc er al in zitten, alleen ik wil meer weten voordat ik alle antwoorden in ga voeren (en dat maybe dus voor niks doe ;P).
Anyway, de tabellen / pies die ik krijg via Descriptive Statistics / Frequencies is zo'n beetje precies wat ik nodig heb. Met meerdere groepen kom ik er wel (zodat ik het bijv bij geslacht kan splitsen). Het enige wat ik nog niet uitgevonden heb is hoe het bijv makkelijk is om die 'missing' 'valid' 'Total' 'Frequency' 'Percent' 'Valid Percent' 'Cumulative Percent' makkelijk te veranderen, naar het nederlands bijv (zou me leraar meer op prijs stellen...) Het liefst zelfs met die Valid Percent en Cumulative Percent weg.
Hoe kan je dit (makkelijk) veranderen? Ik kan wel één voor één alles veranderen maar dat gaat niet echt super handig.. Iemand een ideetje?
quote:Zit ik net te doen.... .SPO-file laden, rechtermuisknop, onderste keuze --> Edit. Kun je bv je tabellen/plotjes aanpassen
Op donderdag 18 september 2003 09:50 schreef pinkelmans het volgende:
okee, ik heb me ook aan SPSS gewaagd, vanwege de beruchte school-enquetes :|.Het werkt tot nu toe goed, ik heb alle vragen etc er al in zitten, alleen ik wil meer weten voordat ik alle antwoorden in ga voeren (en dat maybe dus voor niks doe ;P).
Anyway, de tabellen / pies die ik krijg via Descriptive Statistics / Frequencies is zo'n beetje precies wat ik nodig heb. Met meerdere groepen kom ik er wel (zodat ik het bijv bij geslacht kan splitsen). Het enige wat ik nog niet uitgevonden heb is hoe het bijv makkelijk is om die 'missing' 'valid' 'Total' 'Frequency' 'Percent' 'Valid Percent' 'Cumulative Percent' makkelijk te veranderen, naar het nederlands bijv (zou me leraar meer op prijs stellen...) Het liefst zelfs met die Valid Percent en Cumulative Percent weg.Hoe kan je dit (makkelijk) veranderen? Ik kan wel één voor één alles veranderen maar dat gaat niet echt super handig.. Iemand een ideetje?
"The Kaplan-Meier procedure is available only if you have installed the Advanced Analyze option."
Hopelijk heb je hier iets aan.
quote:Goed gekickt hoor!
Op woensdag 31 juli 2002 08:24 schreef Emel het volgende:
spss is zo makkelijk
Fijn om te weten dat jij het een jaar later (!) erg makkelijk vindt
quote:Dan zal dat het probleem zijn, want bij mij staat hij toch echt niet onder Analyze. Nu nog uitvinden hoe ik die Advanced Analyze kan downloaden... Iemand?
Op zaterdag 20 september 2003 14:28 schreef Petra76 het volgende:"The Kaplan-Meier procedure is available only if you have installed the Advanced Analyze option."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |