Wat is dat? Ptss?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Doet met denken aan iemand die ik ken die ptss heeft.
Ik denk niet dat het dat zal zijn. De tijd dat het begon is er niets traumatisch gebeurd dat ik kan bedenken.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:31 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Posttraumatische stressstoornis.
Weer wat geleerd. Ik ga voortaan FOK! als bron gebruiken.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien heeft het te maken met de fight-flight response van je lichaam. En in plaats van de flight response, ervaar jij nu de fight-response. Het ligt nogal dicht bij elkaar. Je kan je sympathisch zenuwstelsel de schuld geven.Of je hersenen interpreteren het als een moment om te vechten in plaats van vluchten (schrikreactie).
Waarom je zo snel schrikt heb ik zo snel geen antwoord op. Heb je de laatste tijd veel stress?
zijn hier hulpmiddelen voor om tegen te gaan?quote:Op donderdag 26 april 2012 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien heeft het te maken met de fight-flight response van je lichaam. En in plaats van de flight response, ervaar jij nu de fight-response. Het ligt nogal dicht bij elkaar. Je kan je sympathisch zenuwstelsel de schuld geven.Of je hersenen interpreteren het als een moment om te vechten in plaats van vluchten (schrikreactie).
Eigenlijk niet. Ik ben sowieso al iemand die weinig stress heeft dus ik denk niet dat het dat zal zijn.quote:Waarom je zo snel schrikt heb ik zo snel geen antwoord op. Heb je de laatste tijd veel stress?
Ik heb geen idee waarom ik zo reageer. Als het gevoel dan weg is, dan voel ik mij ook schuldig van het feit dat ik zo agressief werd.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:14 schreef Swiffer het volgende:
Of je negeert de andere kant van de spiegel..Waarom reageer je uberhaupt in de aanval?
Omdat je bedreigd wordt naar jouw gevoel.
En is die bedreiging reël?
Problemen met slapen heb ik niet. Ik kan prima in slaap komen als ik in mijn bed ga liggen.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:18 schreef Njosnavelin het volgende:
Heb je ook problemen met slapen?
Als je zo snel schrikt van dingen waar je voorheen niet van zou schrikken, kan het zijn dat je arousal systeem overactief is. Dat kan behandeld worden met medicijnen en misschien ook met gedragstherapie. Kortom, als je er veel last van hebt zou ik het er eens met je huisarts over hebben.
Hier heb ik wel last van. Dat pupildiameter zou dan iets met het beeld wat onscherp wordt te maken kunnen hebben.quote:tot uiting in allerlei autonome functies (zoals o.a. huidgeleiding, pupildiameter en hartslagfrequentie), reflexen en spierfuncties
Ik krijg het ook warm en het voelt alsof ik rood aanloop. Ik heb alleen nog niemand daar iets over horen zeggen dus ik weet het niet zeker.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:31 schreef Fera het volgende:
Ik word ook heel vaak boos als ik schrik. Dan slaat mijn hart als het ware een slag over, krijg ik het heel warm en reageer ik het af op de eerste persoon/voorwerp dat in de buurt is ... Vaak als ik even gevloekt heb is het weer over. Het is echter niet zo erg als jij hier beschrijft. Ik zou gewoon naar een huisarts gaan, als het je echt in de weg zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |