abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110803770
Sinds een aantal jaar schrik ik steeds vaker om dingen die totaal niet om te schrikken zijn of juist om dingen waar je weet dat er iets "engs" komt en waar ik dan toch van schrik.

Opzich is dat al een klacht opzich want het is echt enorm vervelend.

Schrikken was in dit geval de spieren aanspannen en m'n midden beschermen gevolgd door een snel kloppend hart.

Maar nu is dat niet meer zo. Ik span mijn spieren nog wel aan maar ik bescherm mijzelf als het ware niet meer. In plaats daarvan voel ik ontzettend veel woede, woedt het beeld voor mijn ogen wazig en denk ik niet meer normaal na. Het voelt alsof ik razend op iemand ben en diegene helemaal in elkaar wil slaan.

Ik wil hier vanaf omdat ik totaal het type niet ben wat wil vechten of iemand onnodig pijn wil doen. Tot nu toe is er gelukkig nog niets gebeurd en dat wil ook zo houden ook.

Misschien dat iemand hier op het forum mij meer kan vertellen hierover?
  donderdag 26 april 2012 @ 09:09:52 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110803868
Tot tien tellen?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:16:12 #3
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_110803992
Ga naar je dokter.
pi_110804016
Je bent gewoon extreem bang aangelegd, volg een cursus MAN zijn.
  Forum Admin donderdag 26 april 2012 @ 09:18:29 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_110804048
*BOE*

sorry. ;(
  donderdag 26 april 2012 @ 09:20:07 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110804086
Doet met denken aan iemand die ik ken die ptss heeft.
pi_110804094
Grow a pair.
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 09:24:57 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_110804198
heh... ik vind het wel herkenbaar, naja 't deel van "ik word boos als ik schrik"
Dat heb ik namelijk ook.... zo heb ik wel eens uit reflex mijn vriendin een stomp op dr arm gegeven omdat ze me liet schrikken :P
Gelukkig viel de schade mee en werd ze niet eens heel boos. Maar ehm ja, misschien moet je toch eens achter de bron gaan zoeken wat je nou zo schrikkerig maakt.
pi_110805364
Het is niet altijd geweest en ben ook niet bang aangelegd. Het is ook niet dat ik bang ben maar gewoon schrik uit eigenlijk niets.
pi_110805845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:20 schreef Daniel1976 het volgende:
Doet met denken aan iemand die ik ken die ptss heeft.
Wat is dat? Ptss?
  donderdag 26 april 2012 @ 10:31:54 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110805864
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:31 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat is dat? Ptss?
Posttraumatische stressstoornis.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110807265
Baclofen mijn vriend, baclofen en je bent overal van af.
pi_110807544
Ik schrik ook snel, maar ik lach er juist om :D
Waarom zal je boos worden joh..
pi_110807751
Misschien heeft het te maken met de fight-flight response van je lichaam. En in plaats van de flight response, ervaar jij nu de fight-response. Het ligt nogal dicht bij elkaar. Je kan je sympathisch zenuwstelsel de schuld geven. :P Of je hersenen interpreteren het als een moment om te vechten in plaats van vluchten (schrikreactie).

Waarom je zo snel schrikt heb ik zo snel geen antwoord op. Heb je de laatste tijd veel stress?
pi_110809709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:31 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Posttraumatische stressstoornis.
Ik denk niet dat het dat zal zijn. De tijd dat het begon is er niets traumatisch gebeurd dat ik kan bedenken.
  donderdag 26 april 2012 @ 12:29:37 #16
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110809729
Kan je persoonlijkheid zijn, of ga naar de dokter met de vraag wat een angststoornis kan inhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 26-04-2012 13:27:36 ]
  donderdag 26 april 2012 @ 12:49:34 #17
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_110810310
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien heeft het te maken met de fight-flight response van je lichaam. En in plaats van de flight response, ervaar jij nu de fight-response. Het ligt nogal dicht bij elkaar. Je kan je sympathisch zenuwstelsel de schuld geven. :P Of je hersenen interpreteren het als een moment om te vechten in plaats van vluchten (schrikreactie).

Waarom je zo snel schrikt heb ik zo snel geen antwoord op. Heb je de laatste tijd veel stress?
Weer wat geleerd. Ik ga voortaan FOK! als bron gebruiken.

:P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_110810329
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:

zijn hier hulpmiddelen voor om tegen te gaan?
quote:
Eigenlijk niet. Ik ben sowieso al iemand die weinig stress heeft dus ik denk niet dat het dat zal zijn.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:14:29 #19
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110813897
Of je negeert de andere kant van de spiegel..Waarom reageer je uberhaupt in de aanval?
Omdat je bedreigd wordt naar jouw gevoel.
En is die bedreiging reël?
pi_110824639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:14 schreef Swiffer het volgende:
Of je negeert de andere kant van de spiegel..Waarom reageer je uberhaupt in de aanval?
Omdat je bedreigd wordt naar jouw gevoel.
En is die bedreiging reël?
Ik heb geen idee waarom ik zo reageer. Als het gevoel dan weg is, dan voel ik mij ook schuldig van het feit dat ik zo agressief werd.

Om even een voorbeeld te noemen. Toen ik vandaag aan het werk was en iemand een demo in de winkel aanzette van Boze, liep ik daar langs, schrok, stond stil en werd boos op die speaker van Bose. Alsof ik dat ding op de grond wilde smijten zonder dat het een bedreiging is.
pi_110826940
Heb je ook problemen met slapen?
Als je zo snel schrikt van dingen waar je voorheen niet van zou schrikken, kan het zijn dat je arousal systeem overactief is. Dat kan behandeld worden met medicijnen en misschien ook met gedragstherapie. Kortom, als je er veel last van hebt zou ik het er eens met je huisarts over hebben.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 26 april 2012 @ 19:31:43 #22
365231 Fera
Fire & Blood
pi_110827661
Ik word ook heel vaak boos als ik schrik. Dan slaat mijn hart als het ware een slag over, krijg ik het heel warm en reageer ik het af op de eerste persoon/voorwerp dat in de buurt is ... Vaak als ik even gevloekt heb is het weer over. Het is echter niet zo erg als jij hier beschrijft. Ik zou gewoon naar een huisarts gaan, als het je echt in de weg zit.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_110829649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:18 schreef Njosnavelin het volgende:
Heb je ook problemen met slapen?
Als je zo snel schrikt van dingen waar je voorheen niet van zou schrikken, kan het zijn dat je arousal systeem overactief is. Dat kan behandeld worden met medicijnen en misschien ook met gedragstherapie. Kortom, als je er veel last van hebt zou ik het er eens met je huisarts over hebben.
Problemen met slapen heb ik niet. Ik kan prima in slaap komen als ik in mijn bed ga liggen.

quote:
tot uiting in allerlei autonome functies (zoals o.a. huidgeleiding, pupildiameter en hartslagfrequentie), reflexen en spierfuncties
Hier heb ik wel last van. Dat pupildiameter zou dan iets met het beeld wat onscherp wordt te maken kunnen hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:31 schreef Fera het volgende:
Ik word ook heel vaak boos als ik schrik. Dan slaat mijn hart als het ware een slag over, krijg ik het heel warm en reageer ik het af op de eerste persoon/voorwerp dat in de buurt is ... Vaak als ik even gevloekt heb is het weer over. Het is echter niet zo erg als jij hier beschrijft. Ik zou gewoon naar een huisarts gaan, als het je echt in de weg zit.
Ik krijg het ook warm en het voelt alsof ik rood aanloop. Ik heb alleen nog niemand daar iets over horen zeggen dus ik weet het niet zeker.

Toch even contact opnemen met de huisarts. Daar was ik dus al bang voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')