En wie weet kun je op deze manier contacten opdoen die later weer deuren kunnen openen voor FCHA...quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:45 schreef The_Dean het volgende:
Ja, is er een mogelijkheid om gewoon geld en ervaring op te doen bij die coverband en daarna weer lekker volgas met FCHA?
Nee, als ik voor een band ga ik er compleet voor. Dus niet op zo'n manier.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:45 schreef The_Dean het volgende:
Ja, is er een mogelijkheid om gewoon geld en ervaring op te doen bij die coverband en daarna weer lekker volgas met FCHA?
Nouja het gevoel wat ik nu heb komt meer van de combinatie:quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:43 schreef m0ridin het volgende:
Lastige keuze...
Kiezen tussen de leukere optredens met een band die wat meer gevestigd is en de band die zijn eigen ding doet.
Maar die coverband zal dus ook niet groeien en daarbij krijg je dan misschien ook het gevoel wat je nu een beetje bij FCHA hebt... Daarnaast, met afstuderen en verloop is het ook maar de vraag hoe dat verder gaat lopen.
Aan de andere kant, dit dus een jaar of anderhalf aangaan en op die manier ervaring opdoen met die optredens is ook een mooie mogelijkheid. Zolang het muziek is die je leuk vindt en de mensen van de band inderdaad ook tof zijn.
Hoe staan je vrienden (van FCHA) hier tegenover?
Dat is in mijn ogen vergeleken met mij nog redelijk gericht naar 1 stijl. Mijn muzieksmaak ligt echt onmogelijk uiteen in vrijwel alle muziekstijlenquote:Op donderdag 3 mei 2012 01:25 schreef The_Dean het volgende:
Goed bezig
Ik wil ook wel een band [erbij] die er wel gezamenlijk vol voor wil gaan, maar zit ook met dilemma's.
Ten eerste vind ik teveel stijlen leuk, en daarnaast moet je weer bandleden zoeken in die stijl en op mijn niveau...
Punkrock is gaaf, maar ook hardcore. Of van die echte lompe metal. Zelfs stoner is wel cool. Of thrash.
Komt me zeer bekend voor. Ik modder ook al aan met 'eigen' bandjes sinds ik 15 ben ofzo, het is lastig om het puur en alleen op basis van artistieke bevrediging vol te houden (voor mij dan). Muziek is inderdaad ook plezier maken met je vrienden en veel optreden. Voor je ervaring is het ook helemaal niet verkeerd om een keer in een goed geoliede, veel spelende en professionele band te spelen. Met de coverbands waarin ik heb gespeeld hadden we ook altijd veel meer succesquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee even een dilemma.
De band waarin ik nu speel vind ik tof qua mensen en qua muziek, maar optreden met eigen werk bands is toch gewoon lastig en je blijft veel aan kut bandwedstrijdjes vast zitten. Nu ben ik gevraagd om in een goedlopende studenten coverband te gaan spelen en twijfel ik wat ik moet doen.
Voor en nadelen:
Huidige band
-Eigen werk is tof
-Goeie groep vrienden
-Muzikaal gaat het okee (wat zwakkere drummer)
-Het staat een beetje stil, als in het kabbelt wat voor er zit niet veel progressie in
-Optreden is gewoon lastig dus je blijft veel bij bandwedstrijdjes hangen
Coverband
-Instappen in een goedlopende band
-Veel goed betaalde optredens
-Ook een toffe groep gasten
-Eigen oefenruimte met eigen backline en materiaal
-Veel/enthousiast publiek (studentenfeestjes)
-Qua muziek ook wat ik leuk vind, geen standaard coverband werk maar ook dance/rock combinaties
-Het blijven toch covers
Wat ik zelf belangrijk vind is toffe muziek maken met een toffe groep gasten en toffe optredens hebben.
Bij eigen werk gaat het fout met de optredens en bij de coverband zit het allemaal goed alleen is het muzikaal net weer wat minder uitdagend omdat je aan bestaande nummers vast blijft zitten.
Ik vergeet vast nog een hoop dingen maar het blijft een kut dilemma.
gewoon bandleden uit heel nederland.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:25 schreef The_Dean het volgende:
Goed bezig
Ik wil ook wel een band [erbij] die er wel gezamenlijk vol voor wil gaan, maar zit ook met dilemma's.
Ten eerste vind ik teveel stijlen leuk, en daarnaast moet je weer bandleden zoeken in die stijl en op mijn niveau...
Punkrock is gaaf, maar ook hardcore. Of van die echte lompe metal. Zelfs stoner is wel cool. Of thrash.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:
En dan krijg je gewoon goed (1500,- per optreden) betaald en dan huur je lekker een bus enz en hoef je je nergens zorgen over te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |