Ja, maar daardoor raakt je idee van de vrouwelijke gamer dus verstoord. Je hebt best veel meiden die wel eens spelletjes spelen op de computer, maar dat zijn veelal casual gamers. Als je gaat kijken naar het aantal van die meiden dat dan ook gericht een spel gaat installeren, valt er gelijk al een groot deel van je doelgroep af.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:53 schreef emmzaja het volgende:
[..]
Ik probeer me inderdaad niet te richten op de casual games maar meer op de adventure games of eventueel RTS games
En dan vraag ik me toch af of dat anders kan, er is natuurlijk wel een deel wat het wel doet, zoals de sims al genoemd is, maar iets in mij zegt dat er meer kan gebeuren ofzo..quote:Op woensdag 25 april 2012 14:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je gaat kijken naar het aantal van die meiden dat dan ook gericht een spel gaat installeren, valt er gelijk al een groot deel van je doelgroep af.
Je kan natuurlijk geen uitgebreide spellen spelen zonder iets te moeten installeren. Maar is het niet dat het bemachtigen van een spel al een hele drempel is? Meiden zijn over het algemeen niet zo bedreven in de kunst van het downloaden.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:08 schreef emmzaja het volgende:
[..]
En dan vraag ik me toch af of dat anders kan, er is natuurlijk wel een deel wat het wel doet, zoals de sims al genoemd is, maar iets in mij zegt dat er meer kan gebeuren ofzo..
..
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk geen uitgebreide spellen spelen zonder iets te moeten installeren. Maar is het niet dat het bemachtigen van een spel al een hele drempel is? Meiden zijn over het algemeen niet zo bedreven in de kunst van het downloaden.
En gewoon in de winkel aanschaffen heeft als probleem dat spellen natuurlijk best wel veel geld kosten en meiden hebben een ander uitgavepatroon dan jongens en daarbij andere prioriteiten.
Ik wil niet generaliserend overkomen, maar je kan niet ontkennen dat er op dat vlak grote verschillen bestaan tussen jongens en meisjes. Natuurlijk kan er meer gebeuren, maar ik krijg echt niet de indruk dat de vraag onder meiden groter is dan het aanbod.
jij moet wel bullshit-tycoon spelen anders was je niet zo bedreven in de kunst van het produceren van je reinste koeienvlaaien zoals dit.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk geen uitgebreide spellen spelen zonder iets te moeten installeren. Maar is het niet dat het bemachtigen van een spel al een hele drempel is? Meiden zijn over het algemeen niet zo bedreven in de kunst van het downloaden.
En gewoon in de winkel aanschaffen heeft als probleem dat spellen natuurlijk best wel veel geld kosten en meiden hebben een ander uitgavepatroon dan jongens en daarbij andere prioriteiten.
Ik wil niet generaliserend overkomen, maar je kan niet ontkennen dat er op dat vlak grote verschillen bestaan tussen jongens en meisjes. Natuurlijk kan er meer gebeuren, maar ik krijg echt niet de indruk dat de vraag onder meiden groter is dan het aanbod.
Nou, ik weet niet of de vraag groter is dan het aanbod, maar ik krijg niet die indruk.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:20 schreef emmzaja het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijkIk vroeg me gewoon af of ik het enige meisje was dat het idee had dat de vraag wel groter is dan het aanbod, wat dus niet zo is. Het is gewoon een kwestie van smaak
Voel je vooral geroepen om te beargumenteren. Ik spreek vanuit de ervaring met meisjes, dames en vrouwen in mijn omgeving. Ik beweer niet dat het voor iedereen geldt, ik zeg er nota bene zelfs bij dat ik niet wil generaliseren, maar dat mijn constatering is dat spellen niet bepaald de prioriteit kennen bij de vrouwen in mijn omgeving.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:21 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
jij moet wel bullshit-tycoon spelen anders was je niet zo bedreven in de kunst van het produceren van je reinste koeienvlaaien zoals dit.
Onder gamers? Absoluut. Maar het gaat hier toch niet over gamers? Want voor gamers, mannelijk of vrouwelijk, hoef je geen aparte games te maken.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:27 schreef Franknfurter het volgende:
ik spreek ook uit ervaring met de vrouwelijke gevallen uit mijn omgeving. Vrouwen die een game willen hebben echt geen moeite met daar geld voor neertellen of om het te downloaden.
Het is misschien een feit dat de vraag voor wat hardere games niet vanuit een groot vrouwelijk publiek komt, maar die vrouwen die dat wel willen hebben ook geen behoefte aan andere games dan mannen. Gamer is gamer, of je nou een man, vrouw of wat dan ook bent. De groep vrouwen is misschien kleiner dan mannen, maar ze hebben wel dezelfde wensen.
Ik vind alle games zowel voor meiden als voor jongens.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef emmzaja het volgende:
Hee allemaal,
voor mijn assessment ben ik op zoek naar een issue.
u is mijn vraag aan jullie:
vinden jullie dat er genoeg games voor meiden zijn?
zo ja: noem er een paar en wat je er goed van vind
zo niet; noem wat je graag zou willen zien in games
Alvast bedankt
Viva Pinata ofzoquote:
Klootzak!quote:Op woensdag 25 april 2012 13:39 schreef Waaghals het volgende:
Kitchen-simulator 2012
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop