abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110766210
Call of Duty
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_110766288
Mojowijo :+
pi_110766417
Stel je misschien eerst de vraag: wat willen "meiden" dan en willen ze wel iets anders dan "jongens"?
pi_110766440
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 13:53 schreef emmzaja het volgende:

[..]

Ik probeer me inderdaad niet te richten op de casual games maar meer op de adventure games of eventueel RTS games
Ja, maar daardoor raakt je idee van de vrouwelijke gamer dus verstoord. Je hebt best veel meiden die wel eens spelletjes spelen op de computer, maar dat zijn veelal casual gamers. Als je gaat kijken naar het aantal van die meiden dat dan ook gericht een spel gaat installeren, valt er gelijk al een groot deel van je doelgroep af.

En dan heb ik het alleen over PC-games. Als je kijkt naar de consoles, doet vooral Nintendo het goed bij de games (en dan onder meiden denk ik meer nog de Nintendo DS dan de Wii).

Om bij je vraag te blijven of er voldoende games voor meiden zijn: Er wordt aan de vraag voldaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_110766566
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als je gaat kijken naar het aantal van die meiden dat dan ook gericht een spel gaat installeren, valt er gelijk al een groot deel van je doelgroep af.
En dan vraag ik me toch af of dat anders kan, er is natuurlijk wel een deel wat het wel doet, zoals de sims al genoemd is, maar iets in mij zegt dat er meer kan gebeuren ofzo..
..
pi_110766753
Weet je hoeveel vrouwen er black ops, gow, tf2 spelen?
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_110766835
Zolang dit soort vragen gesteld worden heeft de emancipatie gefaalt.....

"Welke games zijn er voor mensen met blond haar?"
"Welke games zijn er voor linkshandigen?"
"Welke games zijn er voor mensen die op huisnummer 20 wonen?"

Alle games zijn bedoelt voor iedereen die die game leuk vindt. Of hij nou vrouw, donkerharig, linkshandig, limburger is. Zélfs voor al die ongelukkigen die op huisnummer 34 wonen!
pi_110766957
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:08 schreef emmzaja het volgende:

[..]

En dan vraag ik me toch af of dat anders kan, er is natuurlijk wel een deel wat het wel doet, zoals de sims al genoemd is, maar iets in mij zegt dat er meer kan gebeuren ofzo..
..
Je kan natuurlijk geen uitgebreide spellen spelen zonder iets te moeten installeren. Maar is het niet dat het bemachtigen van een spel al een hele drempel is? Meiden zijn over het algemeen niet zo bedreven in de kunst van het downloaden.

En gewoon in de winkel aanschaffen heeft als probleem dat spellen natuurlijk best wel veel geld kosten en meiden hebben een ander uitgavepatroon dan jongens en daarbij andere prioriteiten.
Ik wil niet generaliserend overkomen, maar je kan niet ontkennen dat er op dat vlak grote verschillen bestaan tussen jongens en meisjes.

En dan komt nog het installeren. Je bent zelf blijkbaar een meid die echt wil gamen. De meeste meisjes/dames die ik ken zijn ten eerste al niet erg op de hoogte van het aanbod, en ten tweede moet je er geen moeite voor doen om te kunnen spelen. Als ik alles voorbereid willen ze nog wel eens een spel wagen, maar dat moet dan wel het liefst zonder enige uitleg gespeeld kunnen worden, anders neemt de frustratie al snel de overhand. Wat dat betreft was Nintendo's Wii-mote echt een gouden greep.

Natuurlijk kan er meer gebeuren voor gamende meiden, maar ik krijg echt niet de indruk dat de vraag onder meiden groter is dan het aanbod.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_110767091
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk geen uitgebreide spellen spelen zonder iets te moeten installeren. Maar is het niet dat het bemachtigen van een spel al een hele drempel is? Meiden zijn over het algemeen niet zo bedreven in de kunst van het downloaden.

En gewoon in de winkel aanschaffen heeft als probleem dat spellen natuurlijk best wel veel geld kosten en meiden hebben een ander uitgavepatroon dan jongens en daarbij andere prioriteiten.
Ik wil niet generaliserend overkomen, maar je kan niet ontkennen dat er op dat vlak grote verschillen bestaan tussen jongens en meisjes. Natuurlijk kan er meer gebeuren, maar ik krijg echt niet de indruk dat de vraag onder meiden groter is dan het aanbod.
Je hebt helemaal gelijk ;) Ik vroeg me gewoon af of ik het enige meisje was dat het idee had dat de vraag wel groter is dan het aanbod, wat dus niet zo is. Het is gewoon een kwestie van smaak
  woensdag 25 april 2012 @ 14:21:31 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_110767113
Het is wat Jordy-B zegt, er worden ontzettend veel games specifiek voor vrouwen gemaakt (ik schat zelfs meer dan specifiek voor mannen), maar dit zijn de casual games van spele.nl, spilgames, zylom, zynga, etc. Er lijkt bij vrouwen minder een behoefte om veel tijd aan games te spenderen dan mannen, ongeacht of ze wel of niet geschikt voor ze zijn. Maar dit geldt breder getrokken voor elke hobby (behalve jezelf mooi maken). Dat gezegd houdt mijn vrouw erg van open world roleplaying games zoals Fallout en Skyrim, en geloof ik dat zulke meer open ended speelervaringen voor veel vrouwen interessanter zijn dan competentie/competitief georienteerde games. Wat ook weer cultureel kan zijn dat vrouwen onzekerder over zichzelf zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_110767117
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik wil niet generaliserend overkomen, maar je kan niet ontkennen dat er op dat vlak grote verschillen bestaan tussen jongens en meisjes. Natuurlijk kan er meer gebeuren, maar ik krijg echt niet de indruk dat de vraag onder meiden groter is dan het aanbod.
jij moet wel bullshit-tycoon spelen anders was je niet zo bedreven in de kunst van het produceren van je reinste koeienvlaaien zoals dit.
pi_110767138
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:20 schreef emmzaja het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk ;) Ik vroeg me gewoon af of ik het enige meisje was dat het idee had dat de vraag wel groter is dan het aanbod, wat dus niet zo is. Het is gewoon een kwestie van smaak
Nou, ik weet niet of de vraag groter is dan het aanbod, maar ik krijg niet die indruk.
pi_110767174
quote:
1s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:21 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

jij moet wel bullshit-tycoon spelen anders was je niet zo bedreven in de kunst van het produceren van je reinste koeienvlaaien zoals dit.
Voel je vooral geroepen om te beargumenteren. Ik spreek vanuit de ervaring met meisjes, dames en vrouwen in mijn omgeving. Ik beweer niet dat het voor iedereen geldt, ik zeg er nota bene zelfs bij dat ik niet wil generaliseren, maar dat mijn constatering is dat spellen niet bepaald de prioriteit kennen bij de vrouwen in mijn omgeving.

Als mijn vriendin moet kiezen of ze haar geld besteed aan een vestje of een spel, dan vrees ik dat het spel blijft liggen.
pi_110767354
ik spreek ook uit ervaring met de vrouwelijke gevallen uit mijn omgeving. Vrouwen die een game willen hebben echt geen moeite met daar geld voor neertellen of om het te downloaden.

Het is misschien een feit dat de vraag voor wat hardere games niet vanuit een groot vrouwelijk publiek komt, maar die vrouwen die dat wel willen hebben ook geen behoefte aan andere games dan mannen. Gamer is gamer, of je nou een man, vrouw of wat dan ook bent. De groep vrouwen is misschien kleiner dan mannen, maar ze hebben wel dezelfde wensen.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:35:05 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_110767689
Dat is verkeerd-om beredeneerd, in de (core) gamer populatie waar jij het over lijkt te hebben is ongeveer 90% man, 10% vrouw. Als je uit gaat van normaal verdelingen is het nogal wiedes dat de kleine staart vrouwen gelijke interesses heeft met de modus man, maar dat betekent niet dat de modus vrouw die interesses heeft, terwijl deze misschien best een keer een spelletje wil spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 25-04-2012 14:36:41 (mediaan moest zijn modus) ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_110767817
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 14:27 schreef Franknfurter het volgende:
ik spreek ook uit ervaring met de vrouwelijke gevallen uit mijn omgeving. Vrouwen die een game willen hebben echt geen moeite met daar geld voor neertellen of om het te downloaden.

Het is misschien een feit dat de vraag voor wat hardere games niet vanuit een groot vrouwelijk publiek komt, maar die vrouwen die dat wel willen hebben ook geen behoefte aan andere games dan mannen. Gamer is gamer, of je nou een man, vrouw of wat dan ook bent. De groep vrouwen is misschien kleiner dan mannen, maar ze hebben wel dezelfde wensen.
Onder gamers? Absoluut. Maar het gaat hier toch niet over gamers? Want voor gamers, mannelijk of vrouwelijk, hoef je geen aparte games te maken.

Ik dacht dat de doelgroep van dit topic gewoon jongens/meisjes in het algemeen was, en dan zijn mijn argumenten niet bepaald uit de lucht gegrepen, en al helemaal geen stierenpoep. Als je kijkt naar mannen/vrouwen of jongens/meisjes in het algemeen, dan gaat er bij jongens een groter budget naar games. Dat vloeit uiteraard voort uit het gegeven dat er meer mannelijke gamers zijn dan vrouwelijke gamers, maar dit topic gaat niet over gamers.

En de casual online-games worden meer gespeeld door vrouwen dan door mannen. Maar zijn dat dan gamers?

Jij hebt het over vrouwen die een game willen. Ik heb het over vrouwen in het algemeen, bij wie die wil/drang niet zo aanwezig is en bij wie er weldegelijk een drempel bestaat. Niet dat ze niet een spelletje willen spelen, kijk naar de casual games. Alleen de stap naar een echt spel, is gewoon aanwezig.

Ik voel mij onheus bejegend. :P
pi_110770814
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef emmzaja het volgende:
Hee allemaal,

voor mijn assessment ben ik op zoek naar een issue.
u is mijn vraag aan jullie:

vinden jullie dat er genoeg games voor meiden zijn?

zo ja: noem er een paar en wat je er goed van vind
zo niet; noem wat je graag zou willen zien in games

Alvast bedankt :D
Ik vind alle games zowel voor meiden als voor jongens.

Ik speel al vrouw erg veel Gears of War, Call of Duty, Halo, Battlefield etc etc...
Ik vind dat leuker dat de suffe softe games :')
pi_110770938
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 april 2012 13:54 schreef Lithia het volgende:
Misschien Final Fantasy games?
Viva Pinata ofzo :P
Harry Potter misschien?

Ik heb geen idee eigenlijk :D
Ik speel alles :@
  woensdag 25 april 2012 @ 16:03:31 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_110771351
Just Dance

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Just Dance 3 Dynamite

(voel me nu een beetje een creep dat ik op m'n werk naar dansende meisjes kijk, but what're you gonna do)
pi_110771546
quote:
Op woensdag 25 april 2012 13:39 schreef Waaghals het volgende:
Kitchen-simulator 2012
Klootzak! :D :D _O-

Het is een suggestieve vraag? Wat zoeken meiden in games kan je je beter afvragen.

Er is geen echte splitsing tussen M of V games, maar gamen over het algemeen wordt toch gezien als een mannending. Een stigma van 25 jaar terug.
How can I help you... BoB!
  woensdag 25 april 2012 @ 16:12:31 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_110771792
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_110771895
Als je op girlgames googled, dan krijg je:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop