Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloadenquote:Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:
het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)
Bron : Wikipedia
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruikenquote:• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Retentie :quote:Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgenquote:Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)quote:Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer vanquote:NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Voordelen usenetquote:http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Vorige delenquote:Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde![]()
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open![]()
![]()
Belangrijke regel:quote:
quote:Op woensdag 25 april 2012 12:18 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Couchpotato geeft de opdracht inderdaad door aan (in mijn geval) SABnzbd. Ik zie nu dat Spot-lite een soort vergelijkbaar progje is om dingen automatisch te laten opzoeken?
Kijk hier eens; www.myspotweb.nl.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:24 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nee, dat is een soort fancy zoekmachine, voor zover ik weet. Nooit gebruikt verder.
myspotweb, waar valt die onder als ik die invul als search engine?quote:Op woensdag 25 april 2012 13:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Kijk hier eens; www.myspotweb.nl.
Maar waar laat je Couchpotato dan zoeken? Ik gebruik nu nzb.su en daar mag je (als je er niet voor betaald) 80 api hits per dag hebben, ik zit nu op 181 hits vandaag.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat een aantal mensen in dit topic gewoon moeilijkheden hebben met het instellen van CouchPotato, SickBeard en Sabnzplus.
Ik heb dat ook gehad in het begin. Tijd geleden heb ik wel 'ns wat binnengehaald met torrents en het was altijd maar de vraag of je wat bruikbaars binnenkreeg.
Nu gebruik ik een NAS met 4TB ruimte i.c.m. genoemde programma's en het kan niet beter.
In het begin had ik ook wat problemen met instellen/instellingen maar dat lag meer aan mijn onkunde met nieuwsgroepen dan aan die programma's.
Nu haalt m'n NAS volautomatisch films en series binnen; ik heb er geen omkijken naar.
Heel af en toe haalt Couch wel eens een film met Duitse/Franse audio binnen maar dan laat ik 'm wel een nieuwe binnenhalen; en soms zitten er films tussen met alleen DTS-audio wat ik moet omzetten - ik speel het af met onze tv die geen DTS ondersteunt - speel je het met een mediaplayer/computer af, dan is DTS juist te prima of zelfs te prefereren. Tevens haalt Couch ook subtitles op.
Alleen af en toe zeggen welke film of serie ik wil zien en aangeven dat ze die moeten binnenhalen; (eventueel zelfs met m'n telefoon waar ik ook ben op de wereld) en dat alles voor ¤1.79 p/maand (we hebben ADSL hier dus laag abonnement).
Hopelijk straks een Raspberry Pi achterop de tv plakken met XBMC en dan wordt het helemaal mooi.![]()
He, niet generaliseren. Ik ben helemaal geen 'simpele' gebruiker en Couchpotato is een kutprogramma die je verplicht tot account hebben ergens. Itt Sickbeard, SABnzbd en XBMCquote:Op woensdag 25 april 2012 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat een aantal mensen in dit topic gewoon moeilijkheden hebben met het instellen van CouchPotato, SickBeard en Sabnzplus.
Ik heb dat ook gehad in het begin. Tijd geleden heb ik wel 'ns wat binnengehaald met torrents en het was altijd maar de vraag of je wat bruikbaars binnenkreeg.
Nu gebruik ik een NAS met 4TB ruimte i.c.m. genoemde programma's en het kan niet beter.
In het begin had ik ook wat problemen met instellen/instellingen maar dat lag meer aan mijn onkunde met nieuwsgroepen dan aan die programma's.
Nu haalt m'n NAS volautomatisch films en series binnen; ik heb er geen omkijken naar.
Heel af en toe haalt Couch wel eens een film met Duitse/Franse audio binnen maar dan laat ik 'm wel een nieuwe binnenhalen; en soms zitten er films tussen met alleen DTS-audio wat ik moet omzetten - ik speel het af met onze tv die geen DTS ondersteunt - speel je het met een mediaplayer/computer af, dan is DTS juist te prima of zelfs te prefereren. Tevens haalt Couch ook subtitles op.
Alleen af en toe zeggen welke film of serie ik wil zien en aangeven dat ze die moeten binnenhalen; (eventueel zelfs met m'n telefoon waar ik ook ben op de wereld) en dat alles voor ¤1.79 p/maand (we hebben ADSL hier dus laag abonnement).
Hopelijk straks een Raspberry Pi achterop de tv plakken met XBMC en dan wordt het helemaal mooi.![]()
Hoezo moet je voor Couchpotato een account hebben? Voor de searchindexers bedoel je?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
He, niet generaliseren. Ik ben helemaal geen 'simpele' gebruiker en Couchpotato is een kutprogramma die je verplicht tot account hebben ergens. Itt Sickbeard, SABnzbd en XBMC.
Ten eerste heb ik aangepast hoe vaak Couch gaat zoeken; ik heb dat staan op elke 24 uur (ik zet hooguit om de paar dagen een film erbij; en als hij de film nu niet vind; vind hij de film ook niet over een uurtje. Dat scheelt al veel.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:24 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Maar waar laat je Couchpotato dan zoeken? Ik gebruik nu nzb.su en daar mag je (als je er niet voor betaald) 80 api hits per dag hebben, ik zit nu op 181 hits vandaag.
Sorry als het daarop lijkt want dat was niet mijn bedoeling. Ik bedoel alleen dat er veel instellingen zijn waardoor het soms niet goed kan gaan; ik had dat zelf ook.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
He, niet generaliseren. Ik ben helemaal geen 'simpele' gebruiker en Couchpotato is een kutprogramma die je verplicht tot account hebben ergens. Itt Sickbeard, SABnzbd en XBMC.
Ja.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:33 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hoezo moet je voor Couchpotato een account hebben? Voor de searchindexers bedoel je?
Sickbeard heeft de Sickbeard Index zonder account.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik aangepast hoe vaak Couch gaat zoeken; ik heb dat staan op elke 24 uur (ik zet hooguit om de paar dagen een film erbij; en als hij de film nu niet vind; vind hij de film ook niet over een uurtje. Dat scheelt al veel.
Ik gebruik verder nzb.su (inderdaad; daar kwam bij mij ook de errors dat ik teveel hits had), nzbs.org en nog een die op tweakers bekend is. Allemaal gratis; maar een betaalde kan voordelen hebben (zoals geen gezeur over aantal api hits) en zoals gezegd word; voor soms nog geen ¤3 ofzo lifetime.
[..]
Sorry als het daarop lijkt want dat was niet mijn bedoeling. Ik bedoel alleen dat er veel instellingen zijn waardoor het soms niet goed kan gaan; ik had dat zelf ook.
En inderdaad, zoals Black_Ninja als zegt; ik heb bij Couch geen account nodig, behalve voor eerder genoemde index-sites en nieuwsserver (maar dat heb je bij SickBeard ook nodig)
Die verlopen enzo. Een ellende. Het is gewoon jammer voor een programma met potentie.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
Nou ja, dat is dan jouw probleem. Als zelfs op Tweakers men dit programma geweldig vind ga ik echt niet meer terug naar die stomme torrents.
Persoonlijk zou ik niet weten waarom je niet even een accountje ergens aanmaakt; en kom niet met alu-hoedjes spraak aanzetten graag.
Ja.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:05 schreef Black_Ninja het volgende:
is zo'n NZBmatrix account eigenlijk te delen?
Geen idee. Het kan. Ik vind dat je niet niet moet doen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:45 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
En mag het ook? Want kunnen is anders dan mogen
Unlimitedquote:Op donderdag 26 april 2012 09:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Welk pakket heb je dan? Sunny heeft speedlimits.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |