Edit: misschien ook fijn te vermelden in welk jaar je precies examen hebt gedaan.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:21 schreef withloveproductions_ het volgende:
Hey guys,
Over minder dan 3 weken is het zover! Onder andere voor mij en voor een paar duizend anderen beginnen de eindexamens! Wat ik wilde weten:
Iedereen roept van alles over de centraal examens. De een zegt dat ze makkelijker zijn dan de schoolexamens en maar een enkeling zegt dat moeilijker zijn dan de schoolexamens (wat mij eigenlijk ook veel logischer lijkt). Maar dan moeten we ook niet vergeten dat bijna alle stof uit de boeken wordt gebruikt om de toetsen te maken en ze dus niet helemaal uitgebreid alles kunnen gaan vragen, aangezien daar de tijd niet voor is.
-Hoe hebben ex-examen-kandidaten dit ervaren?
-Wat heb je gedaan om te leren?
-Welk examen verbaasde je het meest (makkelijker/moeilijker dan verwacht)
-Waren je scores rond het gemiddelde van je vak of toch lager/hoger?
-Bereiden examenbundels/samengevat je echt voor op wat er komen gaat, denk je?
-Is er een vak waarvoor je onvoldoende stond, maar op je examen ruim-voldoende voor scoorde?
Brand los!
Zolang je er maar niet al te veel tijd aan besteed is het best handig. Het beste kan je tijdens het leren je syllabus voor dat vak erbij leggen zodat je precies weet wat je moet leren, wat je allemaal al weet kan je dan doorstrepen en zo heb je wel een duidelijk overzichtquote:Op zondag 6 mei 2012 17:03 schreef Guitar93 het volgende:
even een vraagje tussendoor: is de syllabus doornemen goed of tijdverlies?
Waar denk je dat het aan ligt dat je economie zo slecht gemaakt had? Was het bij iedereen zo? Want een norm van 2,0 is alles behalve streng.. Of heb je niet goed genoeg geoefend/is economie gewoon niet jouw vak?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:19 schreef Neerlands_Trots het volgende:
-Hoe hebben ex-examen-kandidaten dit ervaren?
Vond de CE veel makkelijker dan SE, maar bij ons op school waren de SE dan ook echt belachelijk moeilijk.. bijvoorbeeld voor economie SE was het hoogste cijfer een 6,5 meestal
-Wat heb je gedaan om te leren?
Belachelijk weinig, ik had zoiets van: ik zie het allemaal wel. Voor de talen en aardrijkskunde helemaal niks gedaan, voor economie oude examens geoefend en voor geschiedenis samenvattingen gelezen en filmpjes gekeken op internet over de stof. Maar hoofdzakelijk heb ik gewoon de dingen gedaan die ik altijd deed (uitgaan, weekend zeilen etc)
-Welk examen verbaasde je het meest (makkelijker/moeilijker dan verwacht)
Economie bij uitstek. Dit gaat allemaal over VWO 2009 trouwens. Had echt geen flauw benul wat ik op moest schrijven en alle sommetjes liepen ook totaal in de soep. Had ook echt een 4,6 gehaald met een norm van 2,0
Grieks was ook een waar slachtveld voor mij, maar het was echt goed te doen als je er een beetje energie in had gestoken.
-Waren je scores rond het gemiddelde van je vak of toch lager/hoger?
Bijna allemaal lager. Bijvoorbeeld voor Duits stond ik een 8 gemiddeld, maar ik kon me echt niet concentreren op de teksten. Heb daardoor vrij veel gegokt en daardoor een 4 gehaald.. Gemiddelde gelijk gezakt naar een 6 dus..
-Bereiden examenbundels/samengevat je echt voor op wat er komen gaat, denk je?
Nooit mee gewerkt, dus geen idee eigenlijk. Oude examens oefenen werkt denk ik het beste, dan weet je een beetje hoe je antwoorden moet geven.
-Is er een vak waarvoor je onvoldoende stond, maar op je examen ruim-voldoende voor scoorde?
Nee
Een norm van 2.0 betekent dat het examen zo moeilijk is als het maar kan. Hij kan zelfs oneindig moeilijk zijn geweest, daar dit de hoogste nom is die ze geven kunnen..quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:18 schreef withloveproductions_ het volgende:
[..]
Waar denk je dat het aan ligt dat je economie zo slecht gemaakt had? Was het bij iedereen zo? Want een norm van 2,0 is alles behalve streng.. Of heb je niet goed genoeg geoefend/is economie gewoon niet jouw vak?
Echt ontzettend slecht les gehad. Hele bovenbouw dezelfde leraar gehad die zei: maak de vragen maar en als je er niet uitkomt kom ik je wel helpen. Maar dan ging hij achter je staan met een enorme koffiekegel en wilde je dat hij zo snel mogelijk weer weg ging waardoor je zijn uitleg alsnog niet snaptequote:Op woensdag 9 mei 2012 09:18 schreef withloveproductions_ het volgende:
[..]
Waar denk je dat het aan ligt dat je economie zo slecht gemaakt had? Was het bij iedereen zo? Want een norm van 2,0 is alles behalve streng.. Of heb je niet goed genoeg geoefend/is economie gewoon niet jouw vak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |