abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:36:34 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111039149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik en vriendin willen uiteindelijk waarschijnljik weg uit Z-holland waar we nu wonen naar een andere provincie. Het is dan wel handig om dat te doen vanuit een huurhuis. Ik weet niet of je weet hoe "makkelijk" het is om een huurhuis te verkrijgen in dit land maar geloof me dat als je na 10 jaar eindelijk een huis aangeboden krijgt dat je dat met beide handen aangrijpt, ook al heb je je koophuis nog niet verkocht :P
Als ik eerder een huurhuis aangeboden had gekregen dan had ik uberhaupt nooit gekocht maarja, dat is achteraf praten :P
En ja ik gooi elke maand geld weg door dubbele woonlasten maar dat heb ik met het oog op de toekomst en wat meer woongenot nu er wel voor over.
Financieel is het niet de meest handige keuze, als het huis eenmaal verkocht is zitten we voorlopig prima in dit huurhuis en kunnen we daarna de sprong wagen naar ergens verder weg zonder ons zorgen te maken over nog een huis wat verkocht moet worden :)
Ik had mijn huurappartement in een maand gevonden.
En mijn vorige huurhuis binnen 2 maanden.

Zie Funda: http://www.funda.nl/huur/(...)orteer-huurprijs-op/ Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om tussen 3.300 woningen een geschikte te vinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 02-05-2012 14:46:13 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:29:51 #127
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111041433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:19 schreef Metro2005 het volgende:

Ik spaar me al drie slagen in de rondte om de restschuld te kunnen dokken dus dat komt wel goed , zouden de potentiele kopers ook op zich wel mogen doen om het gat tussen hypotheek en prijs op te vullen :P
Ik zou als starter ook zeker blijven sparen, echter is het maar de vraag of jij van dat extra kapitaal kan profiteren. Je zal immers de concurrentie moeten aangaan met andere verkopers in de markt. Als een soortgelijk of beter object voor minder geld aangeboden word... Ik zou in ieder geval zeker een overzicht bijhouden van soortgelijke objecten in je regio... zowel aan de aanbod kant als aan de kant van objecten die reeds verkocht zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:26 schreef Metro2005 het volgende:

Mijn salaris is wel gegroeid ja, maar mijn doelgroep zal mensen van 5-6 jaar jonger zijn die een lager salaris hebben en toch op zichzelf willen gaan wonen.
Gezien het slechte groeipotentieel van vastgoed in de huidige markt zullen 'starters' misschien wel geneigd zijn om de 'startersfase' over te slaan... althans... dat zou ik zeker doen. Zeg nou zelf... met de kennis van nu zou je waarschijnlijk deze woning niet gekocht hebben toch? Ik denk dat huren voor starters momenteel de beste keuze is, zeker als je nog alleen bent of nog van plan bent om in de voorzienbare toekomst te gaan verhuizen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:32:20 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111041549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:

Ik heb me er vaker over verbaasd dat mensen die een eigen huis hebben zonder problemen in aanmerking komen voor een sociale huurwoning! Dan deugt die hele regelgeving toch niet?
Wie heeft het over een sociale huurwoning?

quote:
Wat mij betreft wordt er niet alleen naar salaris gekeken, maar ook naar andere bezittingen. Als je al een woning hebt, heb je duidelijk geen sociale huurwoning nodig.
Nee... als je reeds een woning hebt zou je niet in aanmerking moeten komen voor een sociale huurwoning.... anders krijg je dubbele subsidie :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:52:57 #129
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111042539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wie heeft het over een sociale huurwoning?
Okee dat was een aanname van mij aan de hand van "als je na 10 jaar eindelijk een huis aangeboden krijgt ".
censuur :O
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:06:41 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111043132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:

Okee dat was een aanname van mij aan de hand van "als je na 10 jaar eindelijk een huis aangeboden krijgt ".
Mmmm zit wat in... maar misschien was het dan zo dat zijn vriendin dat huis aangeboden kreeg?
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:46:44 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111045054
Ik ga ook een huis kopen, verhuren voor een vette prijs en in een sociale huurwoning zitten _O_
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:14:09 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111061917
263.251 huizen te koop
pi_111064428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus is je huis te duur.
Alle huizen zijn te duur, dat is ook waarom de prijs daalt.
De spekkopers zijn nu alvast aan het sparen voor de mooie koopjes die nog gaan komen.
Verder heb ik nog 1 goede raad, koop een huis met zoveel mogelijk grond.
Daar zit de waarde, niet die stapel bakstenen
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:41:15 #134
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_111074507
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Alle huizen zijn te duur, dat is ook waarom de prijs daalt.
De spekkopers zijn nu alvast aan het sparen voor de mooie koopjes die nog gaan komen.
Verder heb ik nog 1 goede raad, koop een huis met zoveel mogelijk grond.
Daar zit de waarde, niet die stapel bakstenen
In een normale marktsituatie zou ik het 100% met je eens zijn dat het grote deel van de daadwerkelijke waarde, d.w.z. het waardevaste deel, in de grond/ locatie zit. Echter, het is juist de grondprijs die de afgelopen jaren tot waanzinnige proporties is opgeblazen door gemeenten, en dat is dan ook waar m.i. op dit moment de bubble grotendeels zit. Als je op dit moment iets koopt met veel grond, zul je denk ik op termijn harder geraakt worden door de dalende prijzen dan iemand die een groot huis koopt met relatief weinig grond, er vanuit gaande natuurlijk dat de prijs van dat huis verder realistisch is.

Als alle lucht uit de (grond)markt is, en ik ben er niet zeker van dat dat gaat gebeuren i.v.m. de absurde bouwbeperkingen in NL, dan is het absoluut waar.

Wat ik me overigens zat te bedenken: aangezien bouwgrond door overheidsmaatregelen zwaar overgewaardeerd is, zou het dan ook niet zo zijn dat aan de andere kant veel andere grond (landbouw en m.n. bos) zwaar ondergewaardeerd is i.v.m. diezeldfde bouwrestricties? En dat, mocht er ooit een moment komen dat veel van die restricties worden opgeheven, al deze grond sterk in prijs zal stijgen, zeker in de meer gewilde gebieden? Zou bezien is bosgrond misschien nog niet eens zo gek om te hebben. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:31:50 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111075705
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:41 schreef FredericBastiat het volgende:
Wat ik me overigens zat te bedenken: aangezien bouwgrond door overheidsmaatregelen zwaar overgewaardeerd is, zou het dan ook niet zo zijn dat aan de andere kant veel andere grond (landbouw en m.n. bos) zwaar ondergewaardeerd is i.v.m. diezeldfde bouwrestricties?
Uiteraard! Voor een paar euro per vierkante meter koop je een stukje bos. Je mag/kan er alleen welgeteld niets mee... Een enorme verspilling van grond natuurlijk: nu loopt de gemiddelde Nederlander misschien eens per paar jaar door een bos, dan heb je er meer aan als je er gewoon mag bouwen.

Alleen is de kans dat de overheid dit aanpast erg klein. In een bos wonen mag nu alleen als je heel veel wil/kan betalen. En ook die mensen houden "hun" bos graag schaars.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:52:01 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111076363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteraard! Voor een paar euro per vierkante meter koop je een stukje bos. Je mag/kan er alleen welgeteld niets mee... Een enorme verspilling van grond natuurlijk: nu loopt de gemiddelde Nederlander misschien eens per paar jaar door een bos, dan heb je er meer aan als je er gewoon mag bouwen.

Alleen is de kans dat de overheid dit aanpast erg klein. In een bos wonen mag nu alleen als je heel veel wil/kan betalen. En ook die mensen houden "hun" bos graag schaars.
Het zou een doodsteek voor Nederland zijn als we het beetje natuurgebied dat er nog is ook nog vol gaan bouwen. Het idee alleen al....
pi_111076423
quote:

[..]

Denk eraan dat ook mijn konijntjes en eekhoorntjes protest zullen aantekenen. Eigen boom eerst, dat die falang lekker ergens in een troosteloze polder gaan wonen!
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:59:14 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111076591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het zou een doodsteek voor Nederland zijn als we het beetje natuurgebied dat er nog is ook nog vol gaan bouwen. Het idee alleen al....
We hebben geen "natuur" in Nederland. Zoals een prof. ecologievakje ooit zei: "Dat zijn geen bossen, dat zijn akkers".
Laat ik het zo zeggen: "natuur" is niet iets met een bord "Natuurgebied" er in en een hek er omheen... Nogal een dooddoener om dat een doodsteek te noemen, er heeft niemand last van om wat huizen op de Veluwe te zetten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:00:09 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111076624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

We hebben geen "natuur" in Nederland. Zoals een prof. ecologievakje ooit zei: "Dat zijn geen bossen, dat zijn akkers".
Laat ik het zo zeggen: "natuur" is niet iets met een bord "Natuurgebied" er in en een hek er omheen... Nogal een dooddoener om dat een doodsteek te noemen, er heeft niemand last van om wat huizen op de Veluwe te zetten.
Die mening deel ik totaal niet.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:33:11 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_111080016
Feitelijk is alle 'natuur' aangelegd, oerbossen hebben we niet meer in Nederland.

Uiteraard kunnen we best nog heel wat weiland inleveren t.b.v. de woningbouw, echter komt dat de positie van de waarde van bouwgrond niet goed uit.
pi_111080332
quote:

[..]
Voor een paar euro per vierkante meter koop je een stukje bos. Je mag/kan er alleen welgeteld niets mee... Een enorme verspilling van grond natuurlijk: nu loopt de gemiddelde Nederlander misschien eens per paar jaar door een bos, dan heb je er meer aan als je er gewoon mag bouwen.
en de nederlandse vogel? die kan het dak op?
natuur is er niet alleen voor de mensen heh.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:49:41 #142
372108 FredericBastiat
pi_111080517
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:43 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Verbeter me als ik me vergis, maar als ik in een bos wil wonen dan betekent dat toch niet dat ik alle bomen ga kappen, of wel?
pi_111080601
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:49 schreef FredericBastiat het volgende:

[..]

Verbeter me als ik me vergis, maar als ik in een bos wil wonen dan betekent dat toch niet dat ik alle bomen ga kappen, of wel?
als individu niet of weinig (tenzij je voor een boomhut gaat)
maar als het bestemmingsplan verandert dan wordt het gebied volgens mij eerst genivileerd
pi_111081913
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:43 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Vogels met een Nederlands staatsburgerschap bestaan niet, het zouden best Duitse of Franse vogels kunnen zijn die hier uit onze ruif komen eten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:40:22 #145
372108 FredericBastiat
pi_111101726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:51 schreef Artimunor het volgende:

[..]

als individu niet of weinig (tenzij je voor een boomhut gaat)
maar als het bestemmingsplan verandert dan wordt het gebied volgens mij eerst genivileerd
We hebben het dan ook niet over een wijziging van het bestemmingsplan maar over het opheffen van bouwrestricties in bosgebied (landelijk).
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:41:43 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111101817
262.995 huizen te koop
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:17:40 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111103949
quote:

[..]

Ik kom iedere week wel in het bos of een ander natuurgebied. En als je dat dus gaat bebouwen, dan is er geen bos meer!

Op dit moment heeft Nederland (gezien de enorme bevolkingsdichtheid) gelukkig nog een paar plekjes beschermd natuurgebied. Waar héél veel mensen blij mee zijn en gebruik van maken. Bouw je dat vol, is er geen vrij toegankelijk bos meer en is het maar een handjevol mensen dat dan plezier heeft van dat bos wat over is.

Dat is echt geen complot tegen de woningmarkt, dat is toch echt bedoeld om die bossen die we hebben te bewaren.
The End Times are wild
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:19:17 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111104032
Ik snap trouwens niet waarom iemand zo'n stuk bos zou willen kopen. Je kunt er niets mee. Ja, doorheen lopen. Maar dat kan ook als dat bos niet van jou is.
The End Times are wild
pi_111106744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:19 schreef LXIV het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom iemand zo'n stuk bos zou willen kopen. Je kunt er niets mee. Ja, doorheen lopen. Maar dat kan ook als dat bos niet van jou is.
Mijn vader kocht ooit een gare stacaravan op een camping met mooie plek
Daar bouwde ie een 2e huis in chalet vorm en dikke kassa.
Toen deed ie stuk bosgrond omtoveren tot iets wat weer aardig geld opleverde.
Inmiddels issie zowat 80 en mijn held.
pi_111118063
quote:
3s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn vader kocht ooit een gare stacaravan op een camping met mooie plek
Daar bouwde ie een 2e huis in chalet vorm en dikke kassa.
Toen deed ie stuk bosgrond omtoveren tot iets wat weer aardig geld opleverde.
Inmiddels issie zowat 80 en mijn held.
En als ie niet veel geld had verdiend, had je 'm niet willen kennen? :? Wat een rare instelling dat je heldendom lijkt te wegen navenant iemands verdiencapaciteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')